Die plaat ook wel, hoor, moet ik zeggen. Flauw, maar toch leuk en zeker niet slecht.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 22:05 schreef Grobbel het volgende:
Kinderen tegen Kinderen is live trouwens erg leuk!
quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 22:05 schreef Grobbel het volgende:
Kinderen tegen Kinderen is live trouwens erg leuk!
Maar Kinderen voor Kinderen was natuurlijk wel de shit toen ik nog een jong Grobbeltje was.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 22:23 schreef Norrage het volgende:
[..]
ik dacht echt dat er kinderen voor kinderen stond
Ik dacht al van de ware aard van Grobbel komt bovendrijven!
Dit forumquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 22:35 schreef Desunoto het volgende:
Even een algemene vraag: hoe houden jullie bij wat er wanneer uitgegeven wordt? Welke websites gebruiken jullie? Websites die alleen releases van de populairste artiesten bijhouden, of sites die zich specifiek richten op een bepaalde muzieksoort, en waar je dus ook onbekende bandjes tegenkomt? Vooral van die laatste wil ik wel wat sites weten. Jazz, new wave... dat soort dingen.
Dagelijkse recensies op Pitchfork, de 'upcoming releases' sectie op Rate Your Music (waarin alle nieuwe releases van bands in je collectie worden bijgehouden), word of mouth op twitter... En verder vooral veel sites in de gaten houden met (fatsoenlijke) single-releases; dan heb je al gauw een beeld van welke nieuwe platen eraan zitten te komen.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 22:35 schreef Desunoto het volgende:
Even een algemene vraag: hoe houden jullie bij wat er wanneer uitgegeven wordt? Welke websites gebruiken jullie? Websites die alleen releases van de populairste artiesten bijhouden, of sites die zich specifiek richten op een bepaalde muzieksoort, en waar je dus ook onbekende bandjes tegenkomt? Vooral van die laatste wil ik wel wat sites weten. Jazz, new wave... dat soort dingen.
rateyourmusic is het meest betrouwbaar wat betreft releasedatums. Daar kun je ook zien wanneer een album in de us en wanneer in nederland uitkwam, bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 22:35 schreef Desunoto het volgende:
Ik begin altijd met musicmeter.nl. Aan de hand van hoge scores probeer ik daar nieuwe albums uit en kijk ik naar verborgen pareltjes. Daarna ga ik naar reviewsites kijken als Pitchfork en Angry Metal Guy. De laatste stap en die is met name voor de echt verborgen pareltjes: blogsites. Voor metal kan ik spreadingneurotoxins aanraden. Duidelijke omschrijving van albums, albums waar je het mee kan vergelijken en linkjes naar last.fm en de artiestensites.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 22:35 schreef Desunoto het volgende:
De cover van het album is ook érg flauw. Te flauw.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 22:16 schreef belsen het volgende:
[..]
Die plaat ook wel, hoor, moet ik zeggen. Flauw, maar toch leuk en zeker niet slecht.
(Aangepast.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 22:42 schreef Stofje het volgende:
(Ik vind alleen die covers posten een beetje irritant. Covers, prima, maar zet er ook even onder wat het dan is? Ruim de helft kan ik niet plaatsen...)
quote:Dat is bij mij juist de eerste stap.Op woensdag 20 oktober 2010 00:26 schreef Seam het volgende:
De laatste stap en die is met name voor de echt verborgen pareltjes: blogsites.
quote:Het probleem bij mij zou dan zijn dat ik ook talloze nutteloze en waardeloze albums ga horen.Op woensdag 20 oktober 2010 20:22 schreef krioro het volgende:
[..]
Dat is bij mij juist de eerste stap.
quote:Op woensdag 20 oktober 2010 20:30 schreef Norrage het volgende:
Zolang jullie dat allemaal goed in de gaten houden, kom ik gewoon op fok om jullie ontdekkingen mee te krijgenfok is de beste bron
quote:Doe eens aardiger tegen me
quote:Oeh goede tip. Sowieso is facebook ook wel een goede. Mijn favoriete artiesten heb ik "geliked" en er komen dan vaak leuke filmpjes, aankondigingen etc. langs.Op woensdag 20 oktober 2010 23:18 schreef Arn0 het volgende:
Ja, via de newsfeed van Pitchfork op Facebook krijg ik ook altijd vrij veel nieuws mee, erg handig.
quote:Yep. Ook interessant op Facebook zijn een aantal labels, die dan voor al hun artiesten nieuws posten.Op woensdag 20 oktober 2010 23:23 schreef Norrage het volgende:
[..]
Oeh goede tip. Sowieso is facebook ook wel een goede. Mijn favoriete artiesten heb ik "geliked" en er komen dan vaak leuke filmpjes, aankondigingen etc. langs.
quote:zelfde geld natuurlijk voor TwitterOp woensdag 20 oktober 2010 23:18 schreef Arn0 het volgende:
Ja, via de newsfeed van Pitchfork op Facebook krijg ik ook altijd vrij veel nieuws mee, erg handig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |