quote:
Op woensdag 2 juni 2010 16:47 schreef MelR het volgende:gefeliciteerd geslaagden!!!!
Ik ben helaas maandag voor de 3e x gezakt!...en dat terwijl het naar mijn gevoel wel lekker ging, niet super zenuwachtig ofzo, geen frustraties en alles ging wel lekker, maar ja wel 1 ingreep (terwijl ik zelf ook al op de rem stond) Ik baal er echt super van!. Nu vraagt mijn instructeur wat ik ervan vind om een faalangst examen te doen.
http://www.cbr.nl/faalangst.ppHeeft iemand hier ervaring mee of kennen jullie iemand die hier ervaring mee heeft?. ik weet niet wat ik moet doen, want normaliter heb ik geen last van faalangst, maar met rij examen ben ik dagen van tevoren al chagerijnig en zenuwachtig en eenmaal in de auto doe ik dingen die ik normaal met rijles niet doe, en word ik helemaal gefrustreerd als er iets verkeerd gaat (als ik verkeerd rij met zelfstandig rijden of een bijzondere verichting niet gaat zoals ik het wil) maar dit was dus niet het geval de laatste keer dat ik afreed maar dat terzijde. Ook twijfel ik heel veel en vaak tijdens een examen, en dat heb ik met rijles helemaal niet.
de reden dat ik twijfel is omdat het toch wel wat duurder is, namelijk 350 euro en omdat je er veel langer over doet, en met meer tijd kan je dus ook meer fouten maken! en garantie heb je natuurlijk niet. dus voor t zelfde geld zak ik weer en dan kost het me wel 125 euro meer! maar al met al ben ik wel geneigd om het wel te doen, gewoon omdat het wat anders is dan een normaal examen waar ik al 3x voor gezakt ben. maarja, als ik nog 1x zak kan ik het ook bij bnor gaan proberen!..
pff moeilijk moeilijk! wie heeft tips? wat zouden jullie doen?.. ik baal echt dat het zo lang duurt, en dat terwijl ik gewoon goed kan rijden!..zeker als ik het vergelijk met de debielen die ik soms op de weg tegenkom als ik les, naast iemand in de auto zit of fiets!
ik heb wel ervaring met het faalangstexamen...
Heb vorig jaar 2 keer gewoon examen gedaan. Eerste keer ging het op zich goed, maar ben gezakt op "ik weet wel dat je in je linkerdode hoek keek maar ik kon het niet goed beoordelen"
verder ging eigenlijk de hele rit goed. De instructeur was ook stomverbaasd dat ik zakte eigenlijk en ik ook.
Het examen erna was ik zo giga zenuwachtig dat ik van de huisarts een of andere pillen heb gekregen. Dat was niet zo slim, leek wel knetterstoned achter het stuur en was net zo zenuwachtig en maakte fouten die levensgevaarlijk waren, dus terecht gezakt.
Toen stond ik ook voor de keuze, gewoon examen of faalangstexamen. Mijn intructeur had al aangegeven dat hij het onnodig vond om nog weer te lessen, gewoon nog een examen boeken zei hij en wat doen aan de zenuwen.
dus heb ik toch maar meer geld neergelegd voor een faalangstexamen (was geen 350 euro trouwens)
Bij dit examen was ik nog steeds strontnerveus. Maar van te voren werd er over gepraat, kon je aangeven wat de gevolgen van de zenuwen waren enz. En hij probeerde me gerust te stellen wat niet lukte...
Het eerste stuk van de rit ging goed, maar daarna sloegen de zenuwen weer toe. En werd ik terug gestuurd naar CBR, ik dacht dat ik gezakt was, maar bleek geslaagd. Hij had in de eerste 10 min ofzo genoeg gezien om me te laten slagen. We zijn eerder terug gegaan omdat mijn benen zo triilden dat ze de auto voelden bewegen toen we bij een verkeerslicht stilstonden...
Als je de kans hebt (qua geld) om een faalangstexamen te doen EN je hebt idd echt puur last van zenuwen en rijdt normaal tijdens de lessen wel goed, dan zou ik het doen. Het is geen garantie dat je het haalt , maar voor zover ik begrepen heb is de slagingskans veel groter daarmee omdat ze deels begrip hebben voor je faalangst en daar dus rekening mee houden in de beoordeling.
Single mama met 2 prachtige en lieve dochters van 5 en 11 jaar.
motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)