Ik zal reageren op het eerste deel van wat je schrijft, omdat je suggereert dat Nadal in een best-of-fivepartij tegen Federer op gravel voldoende heeft aan drie gespeelde sets. Nadal staat 6-0 tegen Federer in best-of-fivepartijen op gravel. Beste-of-five betekent dat je drie sets moet winnen, en Nadal heeft er in een best-of-five op gravel maar 1 keer voldoende gehad aan drie sets. Ze hebben zes keer een best-of-fivepartij gspeeld op gravel. 1 keer won Nadal dus in drie sets, 3, keer in vier sets en 2 keer in vijf sets, waarbij hij in Rome 2006 MP's tegen kreeg.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 23:38 schreef kevinoz het volgende:
nee joh... best of five betekend toch gewoon dat nadal in 3 sets wint? 75 62 62?
best of 3 dat je verplicht bent beide een set te winnen en dan voor de 3e set gaat?
( niet deze lastige vraag beantwoorden hoor, die is voor federer fan als die wakker word morgen..)
Paar kleine correcties aangebracht.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 23:23 schreef Floris_Roos het volgende:
[..]
Best of 5 is dat je 3 gewonnen sets moet hebben (dit isop in het hoofdtoernooi van de grand slams, in 'levende' Davis Cuppartijen* ' en vroeger in de finales van master toernooien inclusief de finale van de Masters Cup).
* Dus niet in de dead rubbers, als het bijvoorbeeld 3-0 staat, zijn de overgebleven twee singles dead rubbers en worden die best-of-three.
Inderdaad.quote:Best of 3 is dat je 2 gewonnen sets moet hebben (dit is op alle overige toernooien).
You're rightquote:Op woensdag 2 juni 2010 08:22 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Paar kleine correcties aangebracht.
[..]
Inderdaad.
Ja, hij heeft echt klasse. Waar heb je dit vandaan trouwens?quote:Op woensdag 2 juni 2010 09:17 schreef Floris_Roos het volgende:
“I don't think I played a bad match, so it's easier to go out this way,” said the Swiss. “Conditions obviously were on the rougher side for both of us, and I thought he came up with some great tennis. It's a touch easier to digest this way. He played aggressively and kept on coming. When the conditions got heavier when we came back from the rain delay, he played well. That was a tough set for me to lose after having those chances and being up 40 15 on my serve when I came back.”
“They all come to an end at some stage. You hope they don't happen, but they do. It was a great run. Now I've got the quarterfinal streak going I guess,” he said, flashing a rare smile. “As far as the No.l ranking is concerned, it’s in (Nadal’s) hands now. Things change really quickly. I won’t be following the rest of the tournament and hoping that Nadal doesn’t win just so that I stay on top. The best player should win, and he’s the best at the moment.”
respect Roger
Berdych speelt goed. De eerste set was Soderling kansloos. Federe brilliant. Toen ging ik dus gewoon 3 uur trainen en toen kwam ik terug en zag ik Soderling fenomenaal goed tennissen en serveren. Tweede services richting de 200 km/u ongelofelijk. Als Soderling zo speelt dan zie ik Berdych niet winnen, maar ik heb (op het laatste punt van de 3de set na) set 2 en set 3 gemist. Dus ik weet niet hoe goed het daar was....quote:Op woensdag 2 juni 2010 09:29 schreef Federer-fan het volgende:
Waarom lijkt iedereen er zo van overtuigd te zijn dat Berdych van Soderling wint?
Berdych zie ik in de finale overigens niet winnen van Nadal, Soderling wel. Dus ik hoop op Soderling-Nadal en dat het in elk geval spannend wordt.
Ik weet niet, dat gevoel heb ik gewoon. Berdych is dit toernooi nog niet echt opgemerkt maar speelt echt bijzonder indrukwekkend. Soderling daarentegen op, maar ik denk dat Berdych net wat meer in zijn mars heeft als het een wedstrijd wellicht wat minder gaat. Bovendien gaat het straks lekker warm worden en zo en wordt de baan weer veel sneller, wat voornamelijk in het voordeel gaat zijn van Berdych.quote:Op woensdag 2 juni 2010 09:29 schreef Federer-fan het volgende:
Waarom lijkt iedereen er zo van overtuigd te zijn dat Berdych van Soderling wint?
Berdych zie ik in de finale overigens niet winnen van Nadal, Soderling wel. Dus ik hoop op Soderling-Nadal en dat het in elk geval spannend wordt.
Je bedoelt neme ik aan dat Soderling een beetje een hot-or-coldspeler is, die of geweldig speelt of juist niet. Dat klopt denk ik wel, in elk geval meer dan in het geval van Berdych.quote:Op woensdag 2 juni 2010 09:55 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik weet niet, dat gevoel heb ik gewoon. Berdych is dit toernooi nog niet echt opgemerkt maar speelt echt bijzonder indrukwekkend. Soderling daarentegen op, maar ik denk dat Berdych net wat meer in zijn mars heeft als het een wedstrijd wellicht wat minder gaat. Bovendien gaat het straks lekker warm worden en zo en wordt de baan weer veel sneller, wat voornamelijk in het voordeel gaat zijn van Berdych.
En Nadal zit niet in een flow? Voor het eerst alle 3 de masters winnen. (redelijk) goed spelen en als hij straks in de finale komt denk ik dat hij zich meer thuisvoelt dan soderling. Maar idd Soderling kan het winnen.quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:01 schreef Salamando het volgende:
Söderling zal nu toch wel in de 'flow' zitter waarin hij het toernooi kan winnen? voor het eerst in 12 keer van Federer winnen, weten dat je van Nadal kan winnen, op papier zou het goed moeten komen
Berdych zal absoluut niet van Nadal kunnen winnen, Soderling zeker weten wel. Maar ik zie Berdych dus weer van Soderling winnen...it's all about matchups...quote:Op woensdag 2 juni 2010 10:43 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Je bedoelt neme ik aan dat Soderling een beetje een hot-or-coldspeler is, die of geweldig speelt of juist niet. Dat klopt denk ik wel, in elk geval meer dan in het geval van Berdych.
Maar denk jij dat Berdych meer kans heeft tegen Nadal dan Soderling? Soderling zie ik Nadal verslaan als hij (Soderling) op zijn top speelt. Berdych gelooft denk ik gewoon onvoldoende in zichzelf om een GS te winnen; die zie ik nooit een GS winnen, Soderling wel, maar niet meer dan 1 keer.
agreedquote:Op woensdag 2 juni 2010 11:21 schreef Norrage het volgende:
[..]
Berdych zal absoluut niet van Nadal kunnen winnen, Soderling zeker weten wel. Maar ik zie Berdych dus weer van Soderling winnen...it's all about matchups...
Tja toch vind ik Del Potro een leukere speler. Bij soderling is het echt allemaal (wel steen goed) hard en vlak. Ik zie Almagro ook nog wel winnen. Maar geef nadal gewoon 80% kans om te winnen. Stel Djokovic gaat door, dan wordt dat voor Nadal ook nog geen gemakkelijke opgave. Soderling krijgt ook geen makkelijke partij tegen Berdych. Dus we zien wel. Iig deze overwinning heeft het toernooi op zijn kop gezet en alles is nu mogelijk, met de overwinning van Soderling vorig jaar in ons achterhoofd.quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:31 schreef Norrage het volgende:
Het zou me niet eens verbazen als Nadal van Almagro verliest eigenlijk....Ik vind Nadal echt nog niet heel sterk overkomen...maar goed, dat zal wel niet. Soderling acht ik wel in staat om een Del Potrotje te doen dit toernooi...ze spelen ook nagenoeg hetzelfde
Djokovic krijgt er dan 1910 punten bij. Hij komt dan op 6405+1910=8315quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:46 schreef Salamando het volgende:
Als Djokotron het toernooi wint wordt ie toch ook nummer 1 ofzo? dacht ik gelezen te hebben
Klinkt niet best dan. Ik vind het leuk als Nadal wint hoor, maar niet als hij makkelijk wint. Het liefst heb ik dat hij in een geweldige vijfsetter van Soderling wint.quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:21 schreef Norrage het volgende:
[..]
Berdych zal absoluut niet van Nadal kunnen winnen, Soderling zeker weten wel. Maar ik zie Berdych dus weer van Soderling winnen...it's all about matchups...
Ik wist niet dat je zowel in het jeugd- als in het hoofdtoernooi mocht meedoen(?)quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |