Dus er zit een soort van haak waar je je haak door heeb kan hale?quote:Op woensdag 2 juni 2010 12:09 schreef Cobra4 het volgende:
[ afbeelding ]
Tijdens de redding van Britse militairen. Ik tel er drie.
Volgens mij aan de ene kant een antenne en aan de andere hand een steun welke je normaal gebruikt om in te stappen. Mijn kennis is effe niet zo up to date op dat gebied, maar dan kun je dus gewoon je D-ring aan haken en gaan!quote:Op woensdag 2 juni 2010 16:42 schreef Internetheld het volgende:
[..]
Dus er zit een soort van haak waar je je haak door heeb kan hale?
quote:Op woensdag 2 juni 2010 18:45 schreef Sine_Pari het volgende:
Bij de Cobra kan men aan beide kanten van de cockpit de onderhouds panels openen (schanier zit aan de onderkant) en dan op deze zitten. Bij de Apache is er wat meer plaats en wel op de sideskirt. Het is al meermaals voor gekomen dat een Apache of Cobra de enigste helicopters in de buurt waren en SF ODA's op die manier even snel de tjot op geholpen hebben om achter de Tango's aan te gaan.
die heeft toch ook intern ruimte voor troepen?quote:Op woensdag 2 juni 2010 17:00 schreef dreamzk het volgende:
Ik blijf de Hind er toch altijd een stuk indrukwekkender uitzien (mischien door zijn grootte):
[ afbeelding ]
Alleen kan de Hind niet hooveren als hij full combat load gaat vliegen.quote:Op woensdag 2 juni 2010 21:37 schreef Internetheld het volgende:
[..]
die heeft toch ook intern ruimte voor troepen?
en ja hij ziet der een stuk angstaanjagender uit moet ik toegeven
Waarom nietquote:Op woensdag 2 juni 2010 22:49 schreef AchJa het volgende:
[..]
Alleen kan de Hind niet hooveren als hij full combat load gaat vliegen.
De wapenpuntvleugels zijn nogal groot en zitten direct onder de rotor. Er blijft te weinig rotor-oppervlak over om in stilstand fatsoenlijk controleerbare lift te genereren.quote:
quote:Op donderdag 3 juni 2010 07:15 schreef Karrs het volgende:
[..]
De wapenpuntvleugels zijn nogal groot en zitten direct onder de rotor. Er blijft te weinig rotor-oppervlak over om in stilstand fatsoenlijk controleerbare lift te genereren.
What... The... Fuck...quote:Op donderdag 3 juni 2010 07:15 schreef Karrs het volgende:
[..]
De wapenpuntvleugels zijn nogal groot en zitten direct onder de rotor. Er blijft te weinig rotor-oppervlak over om in stilstand fatsoenlijk controleerbare lift te genereren.
Dat is afhankelijk van heel veel variabelen.quote:Op donderdag 3 juni 2010 08:22 schreef Internetheld het volgende:
Maar hoe bereken je dan de aantal pk's die nodig is om het toestel te latn hoovere
Geen idee... Ik denk gewoon ontwerpkeuze... Een helicopter is bij definitie natuurlijk al harstikke inefficient qua power. Het is de voordelen tegen de nadelen afwegen. Wil je een lichte helikopter die overal makkelijk kan landen maar weinig kan meenemen, of wil je een zware helikopter die ontzettend veel kan tillen maar wel een grotere landingsplek nodig heeft en dan alsnog de boel omver blaast. Of wil je een relatief lichte helikopter, maar ga je er dingen mee doen waarvoor ie niet ontworpen is, zoals Defensie wel eens doet. De Cougar is niet echt geschikt om hot 'n high te vliegen. De NH90 is volgens mij te zwaar geworden doordat er allemaal spul is ingebouwd waardoor ie nu ook underpowered is.quote:Op donderdag 3 juni 2010 08:45 schreef Dowdoon het volgende:
Waarom zijn die heli's dan zo underpowered?
Of worden die dingen gewoon té zwaar beladen?
quote:Op donderdag 3 juni 2010 07:15 schreef Karrs het volgende:
[..]
De wapenpuntvleugels zijn nogal groot en zitten direct onder de rotor. Er blijft te weinig rotor-oppervlak over om in stilstand fatsoenlijk controleerbare lift te genereren.
ja dat viel mij ook al op wat is dan het nut van die vleugels ja voor bewapening maar?quote:Op donderdag 3 juni 2010 17:36 schreef kanmenietschelen het volgende:
[..]
Bovendien verplaatst de lucht zich van boven naar beneden in een rotorsysteem, dus heeft zo'n vleugel ook geen invloed op de lucht die wordt toegevoerd.
De grond zit niet aan de heli vast he.quote:Op donderdag 3 juni 2010 17:36 schreef kanmenietschelen het volgende:
[..]
ik zie de link niet helemaal tussen een rotor-oppervlak en een object dat zich een paar meter onder de rotor bevindt. Als je het op jouw manier bekijkt zou een heli die net boven de grond hovert (raar werkwoord) geen lift produceren![]()
Die vleugels zitten wel in de downwash, dus het zal wel invloed hebben.quote:Bovendien verplaatst de lucht zich van boven naar beneden in een rotorsysteem, dus heeft zo'n vleugel ook geen invloed op de lucht die wordt toegevoerd.
Geen idee hoe die Sovjets er over dachten, maar bij westerse helikopters iig niet.quote:Op donderdag 3 juni 2010 18:16 schreef Rave_NL het volgende:
Misschien extra stabiliteit bij voorwaartse beweging?
Ummmmm... Wel hoor. Beter kijkenquote:Op donderdag 3 juni 2010 18:46 schreef Nobu het volgende:
[..]
Geen idee hoe die Sovjets er over dachten, maar bij westerse helikopters iig niet.
Als het niet als ophangpunten is zie je ze toch eigenlijk alleen aan de staart, buiten de downwash. Als het echt zo positief was zou elke transportkist ze ook hebben lijkt me.quote:Op donderdag 3 juni 2010 18:48 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Ummmmm... Wel hoor. Beter kijken
Vrijwel elke helikopter heeft vleugel(tje)s.
Durf na te denken.... In voorwaarste vlucht gaat die downwash o.a. netjes over die vleugels aan de staart heen hoor. En ja, vrijwel elke helikopter heeft die vleugels, dus wat bedoel je precies?quote:Op donderdag 3 juni 2010 18:55 schreef Nobu het volgende:
[..]
Als het niet als ophangpunten is zie je ze toch eigenlijk alleen aan de staart, buiten de downwash. Als het echt zo positief was zou elke transportkist ze ook hebben lijkt me.
Sterker nog, vaak zitten die vleugels ook nog ondersteboven, zodat die staart wat lager blijft in voorwaartse vluchtquote:Op donderdag 3 juni 2010 18:59 schreef kanmenietschelen het volgende:
Volgens mij genereren die vleugels aardig wat lift in voorwaartse vlucht (bij hoge snelheid).Dat is volgens mij in eerste instantie ook waar de vleugels voor bedoeld waren.
Boeing heeft het ook wel eens geprobeerd:
[ afbeelding ]
Ik bedoel dat vaste vleugels op een heli zitten voor stabiliteit en niet omdat dat meer lift zou creeren.quote:Op donderdag 3 juni 2010 18:59 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Durf na te denken.... In voorwaarste vlucht gaat die downwash netjes over die vleugels aan de staart heen hoor. En ja, vrijwel elke helikopter heeft die vleugels, dus wat bedoel je precies?
Een ontwerp als de Chinook heeft niet van die vleugels nodig, omdat er al een ander systeem is dat zorgt voor die stabiliteit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |