abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82192745
Ik vind de vergelijking tussen Obama en deze olieramp en Bush en Katrina volslagen belachelijk. "Obama moet meer emotie tonen", dat is het verwijt. Op zich een onzinverwijt, misschien is het wel sympathiek om te doen, als verwijt deugt het niet. Bush bij Katrina, ik het er niet eens over hebben.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 16:01:11 #27
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82193422
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 15:47 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik vind de vergelijking tussen Obama en deze olieramp en Bush en Katrina volslagen belachelijk. "Obama moet meer emotie tonen", dat is het verwijt. Op zich een onzinverwijt, misschien is het wel sympathiek om te doen, als verwijt deugt het niet. Bush bij Katrina, ik het er niet eens over hebben.
Het komt uit NRC. Evenwichtigheid is daar de norm. Of de lezer het nu terecht vind of niet.

Vind het wel een prettige krant. Inhoudelijk, scherp en uitgebreid. Jammer dat ik betaal voor slechts de helft en andere helft rechtse rommel is maar de helft die ik wel lees maakt het meer dan goed.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 1 juni 2010 @ 16:03:35 #28
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82193540
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 15:42 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Het valt reuze mee met dat ''rampenkapitalisme''.

Rutte zei gisteren op Nu.nl nog dat hij niet gelooft in een totaal vrije markt. Er moet altijd een ''sterke marktmeester'' zijn om de boel te reguleren. Dat zei hij LETTERLIJK.

Als je bedenkt dat dat onze meest rechtse neoliberalen zijn, valt het in Nederland allemaal nog wel mee.
Dat zegt Rutte. Zijn beleid is natuurlijk anders. Onder andere de woningmarkt gaat hij helemaal bij private partijen neerleggen. Uitvoering, controle en uitbetaling huurtoeslag gaat als het aan hem ligt naar de marktpartijen. De republikeinen zouden trots op hem zijn.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_82195575
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 16:03 schreef Klopkoek het volgende:
Dat zegt Rutte. Zijn beleid is natuurlijk anders. Onder andere de woningmarkt gaat hij helemaal bij private partijen neerleggen. Uitvoering, controle en uitbetaling huurtoeslag gaat als het aan hem ligt naar de marktpartijen. De republikeinen zouden trots op hem zijn.
Alles wat die rechtse duivels zeggen is gelogen he! Ze zijn niet te vertrouwen!
Ja, ik generaliseer.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 16:53:29 #30
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82196112
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 16:42 schreef Northside het volgende:

[..]

Alles wat die rechtse duivels zeggen is gelogen he! Ze zijn niet te vertrouwen!
Ik kijk liever naar concrete voorstellen. Rutte heeft aantoonbaar al vaker lopen liegen. "Geen bijstandsmoeder raakt onder de armoedegrens". Nou wel dus.

Altijd controleren met concrete voorstellen.

Ik hoor ook niks van de VVD om die slappe marktmeester te verstevigen. Ze vinden de marktmeesters blijkbaar nu al stevig genoeg. Ik vind van niet (DNB, AFM....).
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_82198111
"Rampkapitalisme" Dat is de laatste paar jaren een modewoordje van dezelfde mensen die hysterisch in een hoekje gaan schuimbekken als ze ergens racisme ontwaren.
pi_82200552
Je ziet spoken, Klopkoek.

Het staat je natuurlijk vrij om de olie- en gasindustrie van Nederland te bestuderen. En dan voornamelijk de regulering, het toezicht en dergelijke.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 18:54:33 #33
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82201058
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 18:42 schreef waht het volgende:
Je ziet spoken, Klopkoek.

Het staat je natuurlijk vrij om de olie- en gasindustrie van Nederland te bestuderen. En dan voornamelijk de regulering, het toezicht en dergelijke.
Toen ik klein was heb ik Casper het spookje al vaak genoeg gezien dus nee
Deuger, Woke & Gutmensch
  † In Memoriam † dinsdag 1 juni 2010 @ 19:06:31 #34
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_82201569
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 12:43 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Uitstekende vraag. Door de overheden natuurlijk. Maar dat is als een kip en ei verhaal. Voeren overheden oorlogen omdat oliebedrijven zo invloedrijk zijn of zijn oliebedrijven zo invloedrijk dankzij de overheden.
De meeste oliebedrijven in de wereld zijn van overheden.
Carpe Libertatem
  dinsdag 1 juni 2010 @ 19:06:49 #35
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_82201585
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 18:54 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Toen ik klein was heb ik Casper het spookje al vaak genoeg gezien dus nee
Of wel kort gezegd. Je hebt geen zin om je er in te verdiepen en blaat maar wat.....
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  dinsdag 1 juni 2010 @ 19:14:39 #36
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82201952
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 19:06 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

De meeste oliebedrijven in de wereld zijn van overheden.
De grootste en rijkste oliebedrijven in west-europa en de VS zijn dat niet....
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_82203923
TS, kan je beter naar het Midden-Oosten gaan want die leven nog in de Middeleeuwen
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  dinsdag 1 juni 2010 @ 21:15:43 #38
165633 eriksd
The grand facade...
pi_82208289
Het kapitalisme meldt zich.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_82209084
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 12:41 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Waarom verdedigt "rechts" grote bedrijven altijd met tautologieën? Waarom plakken ze er het stempeltje "deugt wel" op als blijkt dat oliebedrijven in het kapitalistische systeem, waar een zo groot mogelijke productiviteit sleutel is tot succes, bovenaan de ladder staan? Het is als een Soviet apparatitsjik die zijn baas bewonderd omdat hij het best met zijn ellebogen heeft gewerkt. Men meet de rechtvaardigheid af aan de mate van het functioneren binnen het systeem. Maar de mens is er niet voor het systeem, het systeem is voor de mens.
Hier ben ik het overigens 200 procent mee eens
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 1 juni 2010 @ 21:43:15 #40
182269 sneakypete
On the edge
pi_82210058
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 12:43 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Uitstekende vraag. Door de overheden natuurlijk. Maar dat is als een kip en ei verhaal. Voeren overheden oorlogen omdat oliebedrijven zo invloedrijk zijn of zijn oliebedrijven zo invloedrijk dankzij de overheden.
Iets van beiden denk ik.
Energievoorraden geven een immense geopolitieke macht. En waar dat zich voordoet ontstaat hommeles.
pi_82216614
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 19:14 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

De grootste en rijkste oliebedrijven in west-europa en de VS zijn dat niet....
In West-Europa en de VS hebben overheden ook macht. Op deze manier (met private oliemaatschappijen) is de macht beter verdeeld.
pi_82216680
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 19:06 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Of wel kort gezegd. Je hebt geen zin om je er in te verdiepen en blaat maar wat.....
Dit ook natuurlijk. Als TS geen zin heeft om z'n aannames te onderzoeken op waarheid haak ik af.
pi_82220198
Aah weer eens een KK topic.

- Oeverloos gemiep over het "groot kapitaal" en hoe slecht het wel is. Check.
- Niet doorhebben dat je de huidige welvaart aan dit systeem te danken hebt. Check.
- Niet snappen dat je slechts naar het verleden hoeft te kijken voor de gevolgen van een te grote overheid. Check.
- Hoop gebrul met termen als "rechtsjes" en "neo-liberalen" en hoe evil ze wel niet zijn. Check.
- Nog altijd even makkelijk om mee te discussiëren als een betonnen muur. Check.

Is er ook maar werkelijk iets anders behalve de insteek in het geblaat van deze troll?

Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_82220504
Belachelijk dat de overheid niet kan en mag ingrijpen als er een humanitaire- of milieuramp plaatsvind. Indirect zal deze olieramp de hele wereld beïnvloeden. Dus gewoon met zijn alle zo snel mogelijk dat lek dichten en dan BP voor de kosten laten opdraaien. Als er iemand hier voor moet opdraaien dan is het BP wel.

Dat de oliebedrijven de meest hardwerkende bedrijven zijn, is een fabeltje. Ja, ze produceren: benzine, kerosine, plastic (polymeren), kunststoffen en heel veel andere meuk. Ze staan al wel jaren de ontwikkeling van milieuvriendelijkere alternatieven in de weg. Dit is algemeen bekend. Maar wel hebben het over bedrijven die groter zijn dan sommige overheden.
“An interesting thing is a good thing.”
  woensdag 2 juni 2010 @ 01:24:40 #45
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_82220579
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 12:35 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Je vergeet te zeggen dat ze ook behoren tot de meest productieve en hardwerkende bedrijven... Your point being?! Waarom wil "links" altijd werkende bedrijven om zeep helpen?
O wacht, jij hebt geen computer, plastic en transport nodig, dus ook geen olie?
als je nou medicijnen noemde..

en productief en hardwerkend, voor wie en ten koste van wie?
Oplichters werken ook hard en zijn vaak erg productief, dus als dat criteria worden...

[ Bericht 12% gewijzigd door One_of_the_few op 02-06-2010 01:46:18 ]
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  woensdag 2 juni 2010 @ 01:41:51 #46
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_82220815
In de OP staan wel leuke dingen natuurlijk. Schelden op KK is makkelijker, ik weet, maar niet veel verhelderender. Dat onder zware invloed van de republikeinen die zwaar aan de olie zitten met cheney en co regelgeving zwaar ten nadele van de overheid hebben ingevoerd is duidelijk. Daarbij is niet echt nagedacht over verschillende risico's en scenario's.Door mensen die het bedrijfsleven zo goed vinden. Dat zelfde bedrijfsleven vond de eigen korte termijn winst fijner dan kijkend naar een mogelijke ramp en de kosten voor andere sectoren, eigen bedrijf, milieu, overheid etc wel niet heeft. Kortom het bedrijfsleven faalde en de overheid.
De overheid had op zijn minst regelgeving moeten hebben die zichzelf in staat stelde om maatregelen te kunnen nemen om hun wettelijke verantwoordelijkheden te kunnen nemen. Dat kan en kon dus blijkbaar niet. Daar zijn een aantal mensen verantwoordelijk voor, voornamelijk uit republikeinse kring met erg nauwe banden in de top van het bedrijfsleven. Het ging die mensen dus helemaal niet om de burger of eens terk bedrijfsleven maarvooral om eigen prestige, geld en macht. Niets nieuws, maar als mensen daat kritiek op hebben dan vind ik een excuus als ze werken hard een tikje mager. Hard werken, voor zichzelf, niet voor een ander. Dat zijn woorden.
Het waren dezelfde mensen die al op 13-11-2001 riepen dat irak moest worden aangevallen. Al was er toen direct een controle geweest of ze er iets mee te maken had, en dat was niet zo. Die tak van bedrijfsleven en overheid die helemaal niet aan eerlijke markten, een overheid voor de burger ofzo denkt mag wel wat harder aangepakt worden. Al is de TS aanvallen een pavlov reactie geworden, wel makkelijk. Ook een makkelijke uitvlucht om eens niet te hoeven te kijken naar een systeem waarin een overheid efficiënter wordt voor de burger en niet een bepaalde belangengroep.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  woensdag 2 juni 2010 @ 01:45:08 #47
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_82220850
overigens, in een beetje een bedrijf of overheid mag je verwachten dat er aan risicomanagement wordt gedaan. Dat men bij invoering van de regels dat de overheid meer verantwoordelijkheden heeft dan middelen om die te nemen niet op de rem is gaan staan is onbegrijpelijk.
And that is the news.''
  woensdag 2 juni 2010 @ 06:52:16 #48
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82221436
Waarom wordt er nu voortdurend weer op mij gescholden? Ik leg gewoon de vinger op de zere plek. Een bedrijf verrijkt zichzelf en een ander (de buitenwereld) niet. Binnen dat bedrijf verrijken sommigen zichzelf en andere werknemers mogen dat niet. Vervolgens mag een bedrijf zelf hun eigen regeltjes opstellen en controleren. Dan komt er een grote mijnramp of milieuramp met veel leed voor de maatschappij tot gevolg. Als de schade eenmaal op kosten van de samenleving is opgeruimd kijken we om en zien we dat de bedrijven gewoon verder gaan met zichzelf verrijken.

Ik snap werkelijk niet hoe je dat als liberaal kunt goedpraten. Als je echt een klassiek-liberaal bent doen moet je een systeem willen waar iedereen echt voor zichzelf verantwoordelijk is. Dus niet de kosten afwentelen op anderen. Dus niet ellende over anderen uitstorten zodat je zeker weet dat zij hun verantwoordelijkheid niet meer kunnen nemen. Maar goed, de complete onderlinge afhankelijkheid in de wereld is sowieso een grote lacuna in de liberaal fundamentalistische leefwereld.

Eigen verantwoordelijkheid is niet hetzelfde als "ieder voor zich, alle middellijn geoorloofd". Daaraan hoort een gedegen systeem als basis aan vooraf te gaan en dat ontbreekt nu.
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 2 juni 2010 @ 07:19:24 #49
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_82221544
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 06:52 schreef Klopkoek het volgende:
Waarom wordt er nu voortdurend weer op mij gescholden?
misschien komt het door je tone of voice? en je vooringenomenheid?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_82229852
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 07:19 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

misschien komt het door je tone of voice? en je vooringenomenheid?
Klopkoek is weer in town, zoveel is duidelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')