Omdat men al redelijk vol zit door het stokbrood, gaat er echt niet zoveel vlees in hoor.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 12:00 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat vind ik persoonlijk wel weinig, ligt er wel aan hoe lang je wil gaan BBQ'en.
Omdat het lekker is. Maar inderdaad, veel stokbrood neerzetten.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 12:04 schreef Seven. het volgende:
[..]
Omdat men al redelijk vol zit door het stokbrood, gaat er echt niet zoveel vlees in hoor.
En wat is dat trouwens ook voor een onzin dat er, omdat het een BBQ betreft, er gelijk 5 lappen vlees door iedereen verorbert moeten worden?
Das geen onzin dat is een zorgvuldige afweging die je maaktquote:Op dinsdag 1 juni 2010 12:04 schreef Seven. het volgende:
[..]
Omdat men al redelijk vol zit door het stokbrood, gaat er echt niet zoveel vlees in hoor.
En wat is dat trouwens ook voor een onzin dat er, omdat het een BBQ betreft, er gelijk 5 lappen vlees door iedereen verorbert moeten worden?
Geef dan geen BBQ.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 11:59 schreef Seven. het volgende:
Ik zou uitgaan van 3 stukjes vlees per persoon. Dus 26 hamburgers, 26 sjashlicks en 26 drumsticks of vul zelf maar in. Verder zou ik véél stokbrood met allerlei beleg klaarzetten voor je de BBQ aanzet, dan vreet men zich daar alvast kapot in. Met 26 man gaan die héél rap op. Ik zou uitgaan van 1/3 stokbrood per persoon.
Verder maak je gewoon 1 gigantische bak met salade. Je poft voor iedereen een grote aardappel (simpeler kun je aardappelen niet klaarmaken) en klaar ben je.
Haal alleen wijn en fris, en geen bier. Dan is de kans dat je met een boel blijft zitten, of ergens veel te weinig van hebt al een stuk kleiner. Haal een fles (=6 glazen) per alcohol drinker.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 11:48 schreef Holy_Goat het volgende:
Omdat ik hier dus erg slecht in ben:
Hoeveel moet ik hebben :S
Het is voor mijn verjaardag. Publiek is gemengd, mannen, vrouwen, paar studenten.
Paar bierdrinkers, paar wijndrinkers, veel fris.
Allereerst dus het dilemma voor drinken. Bier is in de aanbieding, 3 voor de prijs van 2, elk type.
Daarna dacht ik een flesje of... 9 wit en 3 rood :S maar das erg lastig inschatten en ik koop eigenlijk altijd veel te veel of ze willen weer net wat anders. Verder een berg dubbelfris voor de frisdrinkers, en ik haal wel wat flessen cola/sinas.
Ik wil de nadruk dit jaar niet leggen op vlees. Tis geen vreetschuur en het is me veel te duur anders. Liefst maak ik ál het vlees op stokjes bv speklapjes ofzo, of stukjes gekruide steak etc. Ook wil ik zelf genoeg saté maken. Maarja, hoeveelheden :S
Wie kan mij een goed advies geven?
Een BBQ zonder bierquote:Op dinsdag 1 juni 2010 12:09 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Haal alleen wijn en fris, en geen bier. Dan is de kans dat je met een boel blijft zitten, of ergens veel te weinig van hebt al een stuk kleiner. Haal een fles (=6 glazen) per alcohol drinker.
Als je salades, patat, etc hebt, zorg dan voor 250 a 350 gram vlees PP, dus een kilo of 8/9.
Geen bier?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 12:09 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Haal alleen wijn en fris, en geen bier. Dan is de kans dat je met een boel blijft zitten, of ergens veel te weinig van hebt al een stuk kleiner. Haal een fles (=6 glazen) per alcohol drinker.
Als je salades, patat, etc hebt, zorg dan voor 250 a 350 gram vlees PP, dus een kilo of 8/9.
quote:
Geef dan geen barbecue.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 12:10 schreef B3nn0 het volgende:
Als mensen veel bier drinken gaan ze automatisch meer eten he...
Geen bierquote:Op dinsdag 1 juni 2010 12:09 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Voor 8,75 heb ik 1,5 kilo kip en 1,5 kilo kipvleugels. Dat is voor pakweg 15 personen wel genoeg. Ik geloof dat TS iets goedkoops zoekt.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 12:00 schreef ER_Online het volgende:
Ik weet niet waar je woont, maar waar ik woon zit een klein slagerijtje die ook catering verzorgen. Voor 8,75 pp was het extreem lekker eten, goed genoeg voor iedereen. Kwaliteit van de salades was wel wat minder (veel dressing en saus), maar verder prima verzorgd. Ook geen omkijken naar afwassen!
Ik zie dat dat net zoiets is als azbarbecue zoals boven staat.
Geen bier is idd lamequote:Op dinsdag 1 juni 2010 12:11 schreef P.F het volgende:
Geen bier halen is echt lame op een bbq
maar ik neem aan dat er genoeg mensen met een flesje sterk aan komen zetten?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |