quote:Op dinsdag 1 juni 2010 09:39 schreef eNGine10 het volgende:
[ afbeelding ]
Sorry, maar daar moest ik meteen aan denken bij het lezen van de TT
ja, en de tesla ziet er ook gaaf uit.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 09:45 schreef Deetch het volgende:
nissan heeft volgens mij sinds kort een volledig electrische auto. Die heeft alleen maar een bereik van 160 km per accu lading
quote:Op dinsdag 1 juni 2010 09:53 schreef flexoo het volgende:
volvo 244 op lpg! belastingvrij en lpg kost ook de wereld niet. maar rij je wel in een tank
Daar is best iets leuks van te maken hoorquote:Op dinsdag 1 juni 2010 10:04 schreef CasB het volgende:
Een toffe auto, en dan een C1 of Aygo noemen.
quote:
Bij de prius moet ik altijd aan Jeff Dunham denken....quote:op marktplaats naar een prius zoeken
O,
je wilde ook charme.
laat maar
C1 is idd super zuinig, heb er eens in gereden, maar is ook erg klein en "blikkerig" en heeft ook niet echt een stoere uitstraling....quote:C1 inderdaad, of een Aygo.
Achterbank zouden ze niet eens moeten maken bij zulke auto's, maak daar kofferbak van.
Kunnen wel 2 mensen in, maar niet de 2 koffersquote:how about een smart?
Ahum...quote:Op dinsdag 1 juni 2010 10:18 schreef error_404 het volgende:
Kunnen wel 2 mensen in, maar niet de 2 koffers
quote:
quote:
Thanks. Heb wat ervaringen gegoogled, maar het verbruik schijnt rond de 1:15 te liggen. Valt me erg tegen eigenlijk, ook al is hij wel fors. Een C1, (die dus eigenlijk wat aan de kleine kant is,) doet zo'n 1:22 gemiddeld. Effectief is dat een verschil van zo'n 950 euro op jaarbasis...quote:Op dinsdag 1 juni 2010 10:03 schreef willempjewever het volgende:
Honda Civic Hybrid Elegance is de enige echte optie denk ik als je een wat grotere auto dan een C1 wilt hebben en tussen de 8 en 10 wilt uitgeven, Goedkoopste die ik kon vinden:
http://autotelegraaf.nl/autokopen/toon/?id=13225911
Ja, superzuinig is hij niet, vind het ook wat vreemd dat hij daarom wegenbelalastingvrij is, maar dat knight rider gevoel maakt veel goed voor mij. Al zou ik, als ik hem zelf had die handrem eruit laten breken omdat je er de hele tijd met je been tegenaanzit (maar dat zal wel problemen geven bij een apk).quote:Op dinsdag 1 juni 2010 11:54 schreef error_404 het volgende:
Thanks. Heb wat ervaringen gegoogled, maar het verbruik schijnt rond de 1:15 te liggen. Valt me erg tegen eigenlijk, ook al is hij wel fors. Een C1, (die dus eigenlijk wat aan de kleine kant is,) doet zo'n 1:22 gemiddeld. Effectief is dat een verschil van zo'n 950 euro op jaarbasis...
+ kooiconstructie?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 13:40 schreef 2cv het volgende:
Waarom niet ? Ik denk dat ik er 40.000 mee ga rijden per jaar. Maar ik pas het ding ook helemaal aan naar mijn wensen. Dikkere motor + dikkere geluidsisolatie
Ik zoek meer iets dat "gewoon" uit het schap komt. Heb niet zoveel zin om mijn auto zelf in elkaar te klussen / te laten klussen.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 13:40 schreef 2cv het volgende:
Waarom niet ? Ik denk dat ik er 40.000 mee ga rijden per jaar. Maar ik pas het ding ook helemaal aan naar mijn wensen. Dikkere motor + dikkere geluidsisolatie
Nee, zie OP. Ik zoek wat groters, waar ook nog passagiers of vakantiezooi in kan.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 13:51 schreef Robar het volgende:
Is de maat van een C1/Aygo/107 wel de maat waar je naar op zoek bent? Wat voor auto heb je nu?
In een C1 kunnen twee passagiers achterin en zonder die passagiers kun je er ook twee koffers in kwijt. Je moet alleen geen lange rit maken met die passagiers anders heb je een schoenlepel nodig om ze eruit te wippen.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 13:53 schreef error_404 het volgende:
[..]
Nee, zie OP. Ik zoek wat groters, waar ook nog passagiers of vakantiezooi in kan.
25000 km bevat ook langere ritten, dus comfort is wel belangrijk (iig voor ons, voor de passagiers is minder van belang).quote:Op dinsdag 1 juni 2010 14:11 schreef Robar het volgende:
Ik denk, dat jij in het in de richting van een Polo of een Ibiza (5-deurs) moet gaan zoeken.
eentje uit 90quote:Op dinsdag 1 juni 2010 14:12 schreef Robar het volgende:
[..]
Red je dat voor 8000 euro? Of bedoel je die oude aftandse modellen?
Ik heb op de site van Autoweek juist gezocht naar auto's die ongeveer 6l/100km redden en dan komen onder andere de 1200cc's van vw groep eruit. Echter zijn de Ibiza en Polo relatief zwaar en daardoor ook iets minder zuinig. Het ligt ook voor een groot deel aan je rijstijl. Ik reed met mijn 1400cc gemiddeld 1 op 13, terwijl de fabrieksopgave gemiddeld 1 op 15,6 was. Nu zul je dat nooit en te nimmer halen, maar het een en ander had zeker ook te maken met mijn zware rechtervoet.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 14:22 schreef error_404 het volgende:
[..]
25000 km bevat ook langere ritten, dus comfort is wel belangrijk (iig voor ons, voor de passagiers is minder van belang).
Qua maat zijn de Polo en Ibiza prima, zien er ook goed uit. Ik heb alleen het idee dat ze niet heel erg zuinig zijn, klopt dat?
Ook.quote:
quote:
Echt zuinig is voor mij vanaf 1:20; ik rij nu 1:15,5.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:03 schreef Robar het volgende:
Maar wat is voor jou zuinig? 1 op 15, 1 op 20, 1 op 25, 1 op 30?
Overigens, als je echt comfort zoekt, zou ik eerder voor de Polo gaan dan voor de Ibiza. Je merkt daarin toch wel een beetje het verschil tussen VW en SEAT. VW voelt degelijker en comfortabeler aan.
quote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:33 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
![]()
en nu rijdt ie 1 op 8 en maximaal 50 km/u?
quote:
wel vet dat je dat allemaal zelf kan, want een eend is en blijft een heerlijke auto. zodra ik er een zie moet ik aan vakantie denken.quote:
Ik heb heel lang gezocht en gerekend. (of je toch niet beter Diesel kon nemen, maar dat lukt gewoon niet).quote:Op woensdag 2 juni 2010 13:31 schreef error_404 het volgende:
Oke, echt heel erg zuinig rijden lijkt dus te gaan met een polo bluemotion (die te duur is) of dan een C1/Aygo, die aan de kleine kant is... Hybrides zijn eigenlijk helemaal niet zo zuinig en zien er bovendien niet uit.
Iemand anders nog een idee...?
Sorry. Vind een klassieke mercedes erg top ( mijn vrouw ookquote:Op woensdag 2 juni 2010 14:24 schreef loveli het volgende:
Eerder al gevraagd, is een klassieker geen optie? Met je budget vind je makkelijk een Mecedes (of andere degelijke bak) op diesel of LPG. Wegenbelasting nul.
Daar ben ik ook bang voor...quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:34 schreef Robar het volgende:
Anders zul je toch ietwat je wensen bij moeten stellen.
Nou ja, als 'ie het al 25 jaar doet... Die oude mercedessen houden het aardig uit. Onderhoudskosten zullen meevallen als je een goed onderhouden exemplaar koopt. Een 6-cilinder op LPG is qua jaarlijkse kosten zuiniger dan een benzineauto waarvoor je wegenbelasting moet betalen.quote:Op woensdag 2 juni 2010 15:08 schreef error_404 het volgende:
[..]
Sorry. Vind een klassieke mercedes erg top ( mijn vrouw ook), maar ben alleen een beetje bang voor de kosten van onderhoud en betrouwbaarheid.
In mijn hoofd is een nieuwe auto degelijker en zuiniger, maar misschien heb ik dat wel helemaal mis.....
quote:Op woensdag 2 juni 2010 15:18 schreef BertV het volgende:
...eigenlijk wil je gewoon een toffe auto kopen.
Hij is sportiever dan de lupo naar mijn ideequote:Op woensdag 2 juni 2010 15:32 schreef error_404 het volgende:
De VW Fox is qua cijfers ook een goede optie, alleen vindt mijn vrouw dat een bejaardenwagentje. No go dus.
Corsa is zeker groter; mijn vrouw heeft een Lupo en ik een Corsa. Als we op vakantie gaan, of mensen meenemen, gaan we steevast met de Corsa. Die heeft fors meer bagageruimte en is voor de passagiers achterin iets ruimer. Daarnaast is hij ook zuiniger. De Lupo heeft alleen wel een betere wegligging.quote:Op woensdag 2 juni 2010 23:23 schreef zoalshetis het volgende:
volgens mij is de lupo groter dan de corsa. maar ik kan het mishebben. zoveel weet ik er niet vanaf.
de honda automaat uitvoering trekt prima. Maar een zuinige auto die wel goed optrekt bestaat ook niet.quote:Op donderdag 3 juni 2010 13:14 schreef kahlie het volgende:
hij klinkt als een Singer Naaimachine en hij trekt niet op...![]()
Ai, een jaar geleden was het nog een euro. Pfff, snap best dat je dan een zuinige auto zoekt. Met de 30.000 km's die ik per jaar rijd zou ik ook wel zuiniger dan 1 op 15 willen rijden...quote:Op donderdag 3 juni 2010 15:20 schreef silenthill het volgende:
Diesel is nu al 1,20 a 1,25 euro de liter
Dat zijn kosten die ik graag wil voorkomen door een mileuvriendelijke auto (of evt oldtimer) te kopen, zodat ik dus geen wegenbelasting hoef te betalen.quote:Toyota Yaris 1.4 D-4D Linea Luna (2007) --> 217 euro per kwartaal wegenbelasting ongeveer
Toyota Yaris 1.4 D4-D Linea Sol (2002) --> 183 euro per kwartaal wegenbelasting ongeveer
De A-labels met genoeg ruimte (maat Polo) vallen vooralsnog buiten jouw budget.quote:Op donderdag 3 juni 2010 15:29 schreef error_404 het volgende:
[..]
Dat zijn kosten die ik graag wil voorkomen door een mileuvriendelijke auto (of evt oldtimer) te kopen, zodat ik dus geen wegenbelasting hoef te betalen.
Ja, en ze zijn ook niet zo heel duur 2e hands. Probleem met Honda is dat zij 1:15 zuinig vinden voor een hybride....quote:Op donderdag 3 juni 2010 15:50 schreef Googolplexian het volgende:
Met alles wat je van het rijk terugkrijgt enzo kom je met evt. inruil toch heel goedkoop uit met bijvoorbeeld een Honda Insight of Civic Hybride?
1 op 15.. het zal toch wel iets zuiniger zijn?quote:Op donderdag 3 juni 2010 16:35 schreef error_404 het volgende:
[..]
Ja, en ze zijn ook niet zo heel duur 2e hands. Probleem met Honda is dat zij 1:15 zuinig vinden voor een hybride....
Nee, ik heb ik eea nagezocht en gegevens van gebruikers gelezen en die klagen ook dat het 1:15 (max) is..quote:Op donderdag 3 juni 2010 17:13 schreef heyhallodaar het volgende:
[..]
1 op 15.. het zal toch wel iets zuiniger zijn?
Je wilt wel een hoop..
Ik weet niet hoeveel 65 mpg is? 1 op 27 ofzo?quote:Op donderdag 3 juni 2010 17:57 schreef error_404 het volgende:
[..]
Nee, ik heb ik eea nagezocht en gegevens van gebruikers gelezen en die klagen ook dat het 1:15 (max) is..
1 op 27 inderdaad. Je kan gewoon in Google invullen "65mpg" en voila de Google Calculator geeft je het aantal km per liter.quote:Op donderdag 3 juni 2010 18:24 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ik weet niet hoeveel 65 mpg is? 1 op 27 ofzo?
Laat 't 1 op 20 zijn
Op zich begrijpelijk, maar verkijk je niet. Je kunt nu wel een auto kopen die mrb-vrij is, maar als je in aanschafprijs veel meer betaalt dan bij een niet-mrb-vrije auto...quote:Op donderdag 3 juni 2010 15:29 schreef error_404 het volgende:
[..]
Dat zijn kosten die ik graag wil voorkomen door een mileuvriendelijke auto (of evt oldtimer) te kopen, zodat ik dus geen wegenbelasting hoef te betalen.
En bovendien de kans op meer onderhoud, doordat o.a. de kleppen ivm hogere temperaturen vaak op LPG net een tandje meer te lijden hebben. Niet schokkend en je kunt er met gemak meerdere tonnen mee rijden, maar je moet er over het algemeen wel iets meer onderhoud tegenaan gooien.quote:Op donderdag 3 juni 2010 21:42 schreef davidov2009 het volgende:
[..]
1 op 27 inderdaad. Je kan gewoon in Google invullen "65mpg" en voila de Google Calculator geeft je het aantal km per liter.
Alto zou ik inderdaad even proberen, de extra kosten van nieuwe auto worden gecompenseerd door lagere onderhoud en geen wegenbelasting.
Even de 3L en de Alto proefrijden, I would say. En als je een iets grotere/luxere auto wilt en toch goedkoop wil rijden, is er maar één optie: LPG. Je kan zat Golfjes, Volvo's etc. krijgen die rond 1:12 rijden op LPG, en aangezien LPG de helft van de bezineprijs is rijden die auto's "omgerekend" 1 op 24.Wel ietsje meer MRB, maar je moet iéts over hebben voor een wat grotere auto.
Ligt eraan wat je kiest. Bv. de motoren van Saab met turbo zijn uitermate geschikt om tonnen op gas te rijden, omdat ze al een geschikte kop hebben ivm hogere temperaturen. Ofzo.quote:Op donderdag 3 juni 2010 23:46 schreef Mikkie het volgende:
[..]
En bovendien de kans op meer onderhoud, doordat o.a. de kleppen ivm hogere temperaturen vaak op LPG net een tandje meer te lijden hebben. Niet schokkend en je kunt er met gemak meerdere tonnen mee rijden, maar je moet er over het algemeen wel iets meer onderhoud tegenaan gooien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |