abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 juni 2010 @ 01:23:14 #176
16715 Mylene
*schatje*
pi_82175138
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 01:20 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dan hoeft ze ook niet meer die restaurants lastig te vallen die in haar ogen voor een Joodse invasie zorgen.

Is Gretta trouwens katholiek?
  dinsdag 1 juni 2010 @ 01:25:40 #177
117098 Hathor
Effe niet
pi_82175176
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 01:23 schreef Mylene het volgende:

[..]

Dan hoeft ze ook niet meer die restaurants lastig te vallen die in haar ogen voor een Joodse invasie zorgen.

Ok stop voor ik mezelf bezeik
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 01:25:55 #178
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_82175178
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 01:23 schreef Mylene het volgende:

[..]

nope:
quote:
Gretta Duisenberg is geboren als Greetje Nieuwenhuizen in een gereformeerd gezin in Heerenveen, haar vader was politieman aldaar. Ze groeide op als lid van de Gereformeerde Kerken vrijgemaakt in Haarlem en Amsterdam, deed in dit orthodox-gereformeerde kerkgenootschap ook de openbare belijdenis van het geloof maar brak in de jaren zestig met haar religieuze achtergrond. Ze begon een loopbaan als verpleegkundige en was in de jaren zeventig enige jaren getrouwd met de internist Bedier De Prairie. Ze kregen drie kinderen. In die periode is ze de naam Gretta gaan voeren.
be nice or go away
pi_82175189
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 01:18 schreef Hathor het volgende:

[..]

nee, het is een uiting van humor, het item hoeft niet altijd strak gespannen te zijn, maar misschien is dat teveel gevraagd voor mierenneukers zoals jezelf.
Jij vindt het humor, ik vind het een gebrek aan beschaving.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_82175192
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 00:58 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Zijn genoeg neutrale landen die je ervoor zou kunnen vragen.
En in welke zin is de VN absoluut niet neutraal? Omdat ze zich wél kritisch durven te uiten over Israël en Israël al vele malen VN-resoluties aan haar laars heeft gelapt?
Weet je? Dan ben je al niet meer neutraal in dit geval. Het zou een groep moeten zijn die gewoon technisch naar de zaak zou moeten kunnen kijken. Zowel het handelen van Israël in dit geval als het handelen van de activisten roepen vragen op. Ik vind het begrijpelijk dat die activisten er zijn om te protesteren wat in hun ogen rechtvaardig is, maar vind het ook begrijpelijk dat Israël niet meer zo gelooft in hulporganisaties zonder wapens of militaire producten te willen doorsmokkelen na vorig jaar toen er wel een lading werd onderschept. Er is nog een voorbeeld van wapentransport, maar die moet ik even opzoeken.

Heb ook niet het gevoel dat het een vreedzame demonstratie was. die slingers kunnen wel degelijk erge verwondingen aanbrengen wanneer je het goed kan. Net als messen, knuppels en ijzeren staven. Wat doen die aan boord van een hulptransport? Een vreedzame demonstraties met messen en slingers die blijkbaar vroeger in oorlogen ook werden gebruikt, komt op mij niet echt vreedzaam over.

Ik ben benieuwd of Israël zo slim is geweest om alle gesprekken met deze actievoerders vast te leggen. Turkije had zeshonderd mensen aan boord. Hoeveel mensen zaten er in totaal op die schepen?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  dinsdag 1 juni 2010 @ 01:27:33 #181
117098 Hathor
Effe niet
pi_82175203
Greetje
pi_82175205
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 01:17 schreef Stupendous76 het volgende:
Of het is een geweldig uitgewerkt politiek spel van een aantal landen/organisaties(?):
[..]

----------------------------
[..]
jeetje miena, heeft die laatste die 'zionistische bezettingsstaat is zijn ctrl+v zitten of zo?
pleased to meet you
  dinsdag 1 juni 2010 @ 01:27:48 #183
16715 Mylene
*schatje*
pi_82175209
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 01:25 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ok stop voor ik mezelf bezeik
Okay, zo is het wel weer genoeg.

Ik ga Dexter kijken en daarna slapen .
  dinsdag 1 juni 2010 @ 01:28:46 #184
117098 Hathor
Effe niet
pi_82175226
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 01:26 schreef OllieA het volgende:

[..]

Jij vindt het humor, ik vind het een gebrek aan beschaving.
Meningen kunnen nogal verschillen he
  dinsdag 1 juni 2010 @ 01:30:34 #185
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_82175248
Whut?! Half twee.... Trusten.
be nice or go away
pi_82175275
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 01:18 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Jah, en wie beslist wie er mee mag doen...? Iedere betrokkene? Dan weet ik de uitslag wel zo ongeveer....
huh? Ik bedoelde gewoon een vertegenwoordiger per land .. en die vertegenwoordiger kiest het land uiteraard zelf .. neutraler dan dat kan bijna niet, de pro en de anti levelen elkaar enigszins uit .. zo zou je een onderzoek kunnen krijgen dat berust op waarheidsvinding ipv ~pathiën
pleased to meet you
  dinsdag 1 juni 2010 @ 01:32:42 #187
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_82175276
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 01:27 schreef moussie het volgende:

[..]

jeetje miena, heeft die laatste die 'zionistische bezettingsstaat is zijn ctrl+v zitten of zo?
Ik weet het niet.
Die Palestijnen zijn geen lieverdjes. Israël doet alsof zij slachtoffer is terwijl ze rustig zo'n beetje alle mensenrechten schenden. De VS houden Israël de hand boven het hoofd. Omringende dictators vinden het best, door deze situatie hebben zij geen last van media en eigen inwoners.
En dan vandaag dit.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 01:35:17 #188
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
pi_82175317
Maar is het nu bekend of deze vrolijke matroos nog in leven is?

pi_82175357
quote:
Op maandag 31 mei 2010 22:55 schreef WammesWaggel het volgende:

Gretta schijnt nog te leven na haar aanvaring met de ME in Den Haag.
halverwege de middag dit voor het laatst gevolgd. dus dit filmpje nog niet gezien.
maar dat doet mijn standpunt van 'de israeli's begonnen' toch enigzins wankelen..

Is wel duidelijk dat die eerste 2 commando's die naar beneden komen zo goed als op de grond getrokken worden. Als je ruzie iwl met die commando's dan moet je het vooral zo aanpakken. En da's ook niet slim als je al ziet dat er meerdere aan zullen komen(gezien de heli's).

Maar van de israeli's vind ik het toch ook niet tactisch hoor. Met je helicopter gewoon je troepen droppen midden in de mensenmassa. dat is ook niet even lekker overwicht bereiken dan. En die tweede en derde commando die zagen naar mijn weten wel dat hun collega in mekaar werd getrapt. Dan zou ik toch iig met iets meer oppassen naar beneden glijden.

feit blijft dat die activisten het verkeerd hebben aangepakt tov deze israelische entering. Israel was natuurlijk fout het met enteren van deze schepen. Maar als het geweld is begonnen aan de kant van de activisten dan valt me dat toch tegen. Dat ze dat niet hadden kunnen winnen hadden ze ook kunnen bedenken .
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_82175369
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 01:35 schreef WammesWaggel het volgende:

[ afbeelding ]
Jazeker is dat bekend. Lees de voorgaande 8 topics maar even na. Fok!users weten precies wat er is gebeurd.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_82175371
quote:
Nu je toch een vraag stelt.......... ik zit reacties op youtube te lezen en kwam dit tegen:

“Our race is the Master Race. We are divine gods on this planet. We are as different from the inferior races as they are from insects. In fact, compared to our race, other races are beasts and animals, cattle at best. Other races are considered as human excrement. Our destiny is to rule over the inferior races. Our earthly kingdom will be ruled by our leader with a rod of iron. The masses will lick our feet and serve us as our slaves.”
Former Israeli Prime Minister Menechem Begin

Heeft Begin dit echt gezegd?
pi_82175382
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 01:32 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Ik weet het niet.
Die Palestijnen zijn geen lieverdjes. Israël doet alsof zij slachtoffer is terwijl ze rustig zo'n beetje alle mensenrechten schenden. De VS houden Israël de hand boven het hoofd. Omringende dictators vinden het best, door deze situatie hebben zij geen last van media en eigen inwoners.
En dan vandaag dit.
Ach, het meest absurde vind ik nog dat hetzelfde Amerika aan de ene kant Israël steunt in de strijd tegen 'terroristen', terwijl ze een paar kilometer verderop de bakermat van het islamitische terrorisme ook van wapens voorzien .. het aloude verdeel-en-heers principe, zolang de regio met de olie onderling verdeeld is ..
pleased to meet you
pi_82175396
quote:

[ afbeelding ]

dat is die zanger van boney-m met prednison in z'n mik. ernstig ziek maar nog levend, ja. maak 'm maar weer belachelijk
pi_82175441
quote:
feit blijft dat die activisten het verkeerd hebben aangepakt tov deze israelische entering. Israel was natuurlijk fout het met enteren van deze schepen. Maar als het geweld is begonnen aan de kant van de activisten dan valt me dat toch tegen. Dat ze dat niet hadden kunnen winnen hadden ze ook kunnen bedenken .
Iemand heeft me net uitgelegd dat Israël recht had om te enteren op basis van internationaal maritiem recht, waarom is het dan natuurlijk fout van Israël?

Ik denk niet dat het slim was van Israël, maar ze hadden blijkbaar wel het recht om de blokkade te handhaven. Als je het vanuit die hoek bekijkt, was het vooral heel erg dom van de activisten om zich te verzetten.
pi_82175448
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 00:01 schreef MouzurX het volgende:
Van een ander forum:

"A soldier identified only as a sergeant told reporters at a military briefing that the activists on board "were armed with knives, scissors, pepper spray and guns." He said he was armed only with a paintball rifle. "It was a civilian paintball gun that any 12-year-old can play with," he said. "I saw my friends on the deck spitting blood."

The high-seas confrontation was a nightmare scenario for Israel, which insisted its soldiers were simply unprepared for what awaited them on the Mavi Marmara, the ship carrying 600 of the 700 activists headed for Gaza. Instead of carrying their regular automatic rifles, the Israelis said they went in with non-lethal paintball guns and pistols they never expected to use. "

Hm, rond 0.54 zie je die commando met een wapen. Dat lijkt idd wel meer op een paintbalgeweertje. In iedergeval zeker niet op de standaard vuurwapens.
Vind het dan wel weer knap dat 2 seconden later iemand meteen ineenzakt. Dat zou dan toch meer kogel effect zijn.
Maar waarom je in godsnaam een schip gaat enteren zonder fatsoenlijke wapens snap ik niet. Helemaal niet voor israel, dat de meest zware wapens gebruikt om stenengooiende mensen weg te krijgen.
pi_82175501
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 01:44 schreef Schaffelaar het volgende:

[..]

Iemand heeft me net uitgelegd dat Israël recht had om te enteren op basis van internationaal maritiem recht, waarom is het dan natuurlijk fout van Israël?

Ik denk niet dat het slim was van Israël, maar ze hadden blijkbaar wel het recht om de blokkade te handhaven. Als je het vanuit die hoek bekijkt, was het vooral heel erg dom van de activisten om zich te verzetten.
daar heb ik overheen gelezen dan, excuus

maar het blijft idd geen slimme zet. net zoals het verzet van de activisten. Valt me toch goed tegen, had zelf toch in gedachten dat het idd vredelievende mensjes waren. Zal mijn naïeve bril maar weer afdoen
  dinsdag 1 juni 2010 @ 01:47:36 #197
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
pi_82175505
Inderdaad, volgens Debka hadden ze (commando's) paintbal geweren en pistolen, wellicht juist om de kans op escalatie te beperken.
pi_82175541
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 01:44 schreef Schaffelaar het volgende:

[..]

nou nee, de blokkade zelf is namelijk illegaal .. de VN heeft Israël pas nog gesommeerd die op te heffen. Volgens internationale afspraken is de VN sinds 1945 de enige instantie die blokkades goed mag keuren
pleased to meet you
pi_82175602
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 01:39 schreef Jan_Janszoon het volgende:

[..]

Nu je toch een vraag stelt.......... ik zit reacties op youtube te lezen en kwam dit tegen:

“Our race is the Master Race. We are divine gods on this planet. We are as different from the inferior races as they are from insects. In fact, compared to our race, other races are beasts and animals, cattle at best. Other races are considered as human excrement. Our destiny is to rule over the inferior races. Our earthly kingdom will be ruled by our leader with a rod of iron. The masses will lick our feet and serve us as our slaves.”
Former Israeli Prime Minister Menechem Begin

Heeft Begin dit echt gezegd?
Nope, onzin .. hij heeft in een speech in de Knesset Palestijnen die aanslagen plegen op kinderen beesten op 2 benen genoemd en daarvan is dit 'gemaakt'.
pleased to meet you
pi_82175773
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 01:49 schreef moussie het volgende:

[..]

nou nee, de blokkade zelf is namelijk illegaal .. de VN heeft Israël pas nog gesommeerd die op te heffen. Volgens internationale afspraken is de VN sinds 1945 de enige instantie die blokkades goed mag keuren
Tja aan die discussie zal ik niet beginnen, heb er te weinig verstand van. De activisten zijn er in elk geval in geslaagd om dit item hoog op de agenda van de veiligheidsraad te krijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')