maar snack je voor 21u dan niet? wij eten doordeweeks tussen 18u en 18.30uquote:Op maandag 31 mei 2010 19:27 schreef Isegrim het volgende:
Vroeger thuis aten wij meestal op gebruikelijke Hollandse tijd, zo rond een uur of zes. Tegenwoordig eten wij meestal pas rond een uur of negen en soms zelfs veel later. Dat komt ook doordat wij meestal geen dingen eten die in twintig minuutjes klaar zijn. Ook zijn we gewoon vrij laat thuis met beide een fulltime baan.
Voordeel van laat eten wmb is dat je niet 's avonds nog gaat lopen snacken.
Hoe laat eten jullie meestal en waarom?
Nu snack je aan het einde van de middag?quote:Op maandag 31 mei 2010 19:27 schreef Isegrim het volgende:
Voordeel van laat eten wmb is dat je niet 's avonds nog gaat lopen snacken.
Neuh, eigenlijk niet. Heb soms best wel honger tegen de tijd dat het eten klaar is, maar omdat wij eigenlijk altijd heel lekker eten, spaar ik graag mijn honger op.quote:Op maandag 31 mei 2010 19:33 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
maar snack je voor 21u dan niet?
Ben je op een gegeven moment dan niet 'over je honger heen' ?quote:Op maandag 31 mei 2010 19:40 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Neuh, eigenlijk niet. Heb soms best wel honger tegen de tijd dat het eten klaar is, maar omdat wij eigenlijk altijd heel lekker eten, spaar ik graag mijn honger op.
Nee, ik kan altijd wel eten.quote:Op maandag 31 mei 2010 19:41 schreef Anne het volgende:
[..]
Ben je op een gegeven moment dan niet 'over je honger heen' ?
Dat heb ik altijd.
Hoe doe je dat? Ik ben blij als ik om 18:30 al thuis ben... En daarna moet ik nog koken (of zelfs nog boodschappen doen). Bij mij wordt het dus meestal ergens tussen half 9 en 10 uur.quote:Op maandag 31 mei 2010 19:40 schreef gateway het volgende:
verschillend, ligt eraan of er gekookt meot worden, of we eerst andere dingen moeten doen (boodschappen of de tuin of iets anders)
Maar meestal wel 18:00 a 18:30
Da's wel heel vroeg.quote:Op maandag 31 mei 2010 19:45 schreef uniekhoorn het volgende:
Tussen 16.30 en 18.00 maar dat komt omdat we vroeg opstaan (4.45) en dus weer vroeg thuis zijn (15.00) .
Wij leven dus minimaal 2 uur vóór de grote groep :..
ben meestal tegen half 6 thuis... en als vriendin ook thuis is is die al aan het koken vaak. Is zij ook werken, dan eet ik alleen (of iets wat over is, of brood, of ik kook iets makkelijksquote:Op maandag 31 mei 2010 19:43 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Hoe doe je dat? Ik ben blij als ik om 18:30 al thuis ben... En daarna moet ik nog koken (of zelfs nog boodschappen doen). Bij mij wordt het dus meestal ergens tussen half 9 en 10 uur.
Dat lijkt me niet echt gezond toch?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 01:02 schreef Winner_Taco het volgende:
02:00 in de nacht komt voor of 17:00
Ergens daartussen in
Waarom niet ?quote:
Mijn oma en opa zijn dat nu eemaal gewend.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 01:06 schreef Sapstengel het volgende:
Dat vind ik zo irritant he. Zit je om 12 uur 's middags aan het warme eten waardoor je de hele middag enorm ingekakt bent. En dan 's avonds alleen een paar broodjes.
Ik dacht ooit ergens gelezen te hebben dat onregelmatig eten niet echt gezond voor je is. Alleen ik weet dit niet zeker. Vandaar de vraagteken.quote:
Ik vraag me altijd af hoe mensen zo vroeg eten icm werk. Ik ben nooit voor 17.30 thuis dus eten we meestal 18.15 op z'n vroegst.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 07:31 schreef Tezz het volgende:
Wij eten vroeg, rond 17.15 uur. Vroeger aten we ook altijd zo vroeg en wij zijn dat eigenlijk blijven doen. Tevens omdat onze dochter van zeven rond een uurjte of 19.00 naar bed gaat en ik haar niet met een volle buik in bad/bed wil doen.
Maar het is wel vroeg ja, ik begin ook steeds vaker te snacken 's avonds. Misschien moeten we het langzaamaan maar eens een uurtje later gaan doen......
Ik ken mensen en die beginnen al om 08:00 met werken en zijn zo rond 16:30 weer thuis.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 12:10 schreef Susanne81 het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd af hoe mensen zo vroeg eten icm werk. Ik ben nooit voor 17.30 thuis dus eten we meestal 18.15 op z'n vroegst.
Bij ons is dat precies zo.quote:Op maandag 31 mei 2010 19:39 schreef Omniej het volgende:
Ergens tussen 18:00 en 21:00... Niet echt een vaste tijd dus, ligt er maar net aan hoe 't uitkomt. Meestal is dat zo tussen 7 en 8 denk ik.
Vroeger wist je ook niet hoe laat je die mamoet op de grill had, dus ik kan me niet voorstellen dat de evolutie ervoor gezorgd heeft dat we nou gevoelig zijn voor variërende eettijden.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 01:11 schreef Mido85 het volgende:
[..]
Ik dacht ooit ergens gelezen te hebben dat onregelmatig eten niet echt gezond voor je is. Alleen ik weet dit niet zeker. Vandaar de vraagteken.
Hoezo? Die vallen elke dag om 19 uur dood neer?quote:Op donderdag 3 juni 2010 11:27 schreef Jojogirl het volgende:
Meestal tussen 18 en 19, anders halen de kinderen het toetje niet.
Wat dacht je van slaap?quote:Op donderdag 3 juni 2010 11:36 schreef Burdie het volgende:
[..]
Hoezo? Die vallen elke dag om 19 uur dood neer?
En dan met een volle maag op stok? niet echt goed voor je spijsvertering.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 18:50 schreef Prego het volgende:
meestal tegen 21H30 omdat we beide nooit dezelfde tijden werken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |