Dat is juist een betoog van een linux gebruiker. En er zijn punten waar ik het zwaar mee oneens ben.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 21:15 schreef PalmRoyale het volgende:
Dit artikel is wel leuk om te lezen voor iemand die voor het eerst de wereld van Linux in stapt.
Zie: vetgedrukt. Ik zeg: toch wel degelijk. Kijk maar naar Ubuntu. Bug #1 van Ubuntu was door Mark Shuttleworth geplaatst. De 'bug' was dat Windows het overgrote marktaandeel had bij desktop gebruik. Ubuntu is verreweg het populairste distro, en daar zit een grote community achter (en ook veel geld, van Shuttleworth).quote:The point is to make Linux the best OS that the community is capable of making. Not for other people: For itself. The oh-so-common threats of "Linux will never take over the desktop unless it does such-and-such" are simply irrelevant: The Linux community isn't trying to take over the desktop. They really don't care if it gets good enough to make it onto your desktop, so long as it stays good enough to remain on theirs.
dus dan is linux mint 9 toch een goeie keuze?quote:Op woensdag 11 augustus 2010 21:34 schreef ErictheSwift het volgende:
[..]
Zie www.virtualbox.org . En als je een newbie-friendly Linux Distro wilt kom je algauw bij Ubuntu of Linux Mint uit.
Dit vind ik de juiste houding.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 21:36 schreef WitAchterLicht het volgende:
ik gooi hem er gewoon op en zie wel waar het schip strand!
21 minuten nog!quote:Op woensdag 11 augustus 2010 21:37 schreef Wii-Style het volgende:
[..]
Dit vind ik de juiste houding.Linux Mint is prima.
En daarom ben ik zo'n fan van Debian, daar moet je dezelfde instelling voor hebben. Op het Debian forum wordt bv ook verwacht dat je eerst zelf naar een oplossing hebt gezocht. De Debian mailing list is af en toe ook zeer vermakelijk met grote scheld partijen over en weerquote:Op woensdag 11 augustus 2010 21:34 schreef Wii-Style het volgende:
En daarom ben ik zo'n fan van arch linux. Er wordt van tevoren zeer duidelijk gezegd: 'dit is wat het is, en hoe we het doen, en zus en zo wordt van jou verwacht. Vind je dat niet goed, dan is arch niet voor jou bedoeld.' Arch doet me dus een beetje denken aan Gentoo, maar zelfs bij Gentoo hadden ze zo'n 'Windows alternatief' houding en dat kan ik niet goedkeuren.
Relax! Ik verwachtte dat alles in 1 plaatje zat, maar dat was het niet. En klikte te vroeg op "Invoeren" i.p.v. "Preview".quote:
Ik 2 weken geleden, de live cd werkte soepeler dan mn normale Kubuntu-install. Maar na het installeren was zo traag als dikke stront door een trechter. Nu op Arch Linux overgegaan en dat is imho da bomb.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 19:10 schreef maartena het volgende:
semi-off topic: Heeft iemand OpenSUSE al geprobeerd?
Nee dus.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 21:51 schreef StateOfMind het volgende:
Even voor de zekerheid: ik heb mijn USB stick FAT32 geformatteerd, vervolgens xubuntu -10.04-alternate-i386.iso gedownload van de xubuntu site (is een winRAR bestand).
Dat ben ik nu aan het extracten naar de USB stick (dat duurt in totaal een kleine 1 uur en 20 minuten geeft ie aan).
En als dat klaar is zou ik de USB stick bootable moeten gaan maken met het programma 'Unetbootin blabla".
Ben ik zo op de juiste manier bezig? (zo begreep ik het tenminste)
Je bent totaal verkeerd bezig. Het is geen rar bestand maar een .iso image oftewel een beeld bestand. Windows weet niet wat het met een .iso image aan moet als er geen programma is geinstalleerd dat er mee om kan gaan en zegt daarom dat het een rar bestand is. Je kan je usb stick wel weer leeg halen.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 21:51 schreef StateOfMind het volgende:
Even voor de zekerheid: ik heb mijn USB stick FAT32 geformatteerd, vervolgens xubuntu -10.04-alternate-i386.iso gedownload van de xubuntu site (is een winRAR bestand).
Dat ben ik nu aan het extracten naar de USB stick (dat duurt in totaal een kleine 1 uur en 20 minuten geeft ie aan).
En als dat klaar is zou ik de USB stick bootable moeten gaan maken met het programma 'Unetbootin blabla".
Ben ik zo op de juiste manier bezig? (zo begreep ik het tenminste)
Ik heb uiteindelijk de 2e methode gedaan en dat werkte perfekt! Ik liep ook veels te moeilijk te doen met winrar en extracten enzo. Maar ja, n00b hequote:Op donderdag 12 augustus 2010 21:58 schreef mvdlubbe het volgende:
Nou, niet helemaal.
Twee methodes:
1. Start unetbootin -> Selecteer de distributie die je wilt en GO.
2. Download de iso -> Start unetbootin en selecteer de iso en GO.
quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 00:18 schreef PalmRoyale het volgende:
Mooi, dan kan je gelijk ff de noatime optie aan /etc/fstab toevoegen. Google maar ff waarom en hoe je het moet doen.
Ah, tof.quote:The importance of the noatime setting is that it eliminates the need by the system to make writes to the file system for files which are simply being read.
Corsair Force. Heb er zelf eentje van 240 GB (rib uit mn lijf ja), maar man dat ding is snèèèl...quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 00:20 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
[..]
Ah, tof.
Heeft iemand nog ervaringen met SSD's? Welke is goed? En met welke settings?
Daar moet je wel mee oppassen als je applicaties gaat gebruiken die gebruik maken van zo genoemde "timestamps".quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 00:18 schreef PalmRoyale het volgende:
Mooi, dan kan je gelijk ff de noatime optie aan /etc/fstab toevoegen. Google maar ff waarom en hoe je het moet doen.
Ik heb hier 2 SSD's van OCZ, die dingen zijn fokking snel. Lezen/schrijven met 285/275Mb/s. En bij SSD's moet je de noatime optie gewoon standaard gebruiken.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 00:20 schreef PiRANiA het volgende:Heeft iemand nog ervaringen met SSD's? Welke is goed? En met welke settings?
Alsof iemand Mutt nog gebruiktquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 01:25 schreef kolan1 het volgende:
Daar moet je wel mee oppassen als je applicaties gaat gebruiken die gebruik maken van zo genoemde "timestamps".
Dat is ruim voldoende om Ubuntu op te draaien. Ik zou echter niet willen zeggen dat het de beste/makkelijkste distributie is. Als je beter en sneller wilt moet je gewoon Debian testing nemen (Ubuntu is op Debian gebaseerd). Je bent dan ook niet afhankelijk van de 6 maandelijkse release cycle van Ubuntu die iedere keer weer voor problemen zorgt waardoor er altijd weer mensen zijn die een nieuwe installatie moeten doen. Debian is 1x installeren en tot in het oneindige upgraden. Daarnaast heeft Debian een veel betere kwaliteits controle.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 01:02 schreef no1uknow het volgende:
Ik heb een windows laptoppie van Asus, 2 jaar oud ongeveer, 2, nog wat dual core, 2GB geheugen, nVidia standaard kaartje. Voldoende om een beetje fatsoenlijk Ubuntu op te draaien? Is Ubuntu ook de beste/gemakkelijkste distributie van Linux?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |