second that! mijn moeder gebruikt het nu een half jaar ofzo. Gewoon 50% minder ondersteuning nodig als bij Windows.quote:Op zondag 30 mei 2010 23:30 schreef PiRANiA het volgende:
Mijn ouders zijn al een jaar of twee om. Wat een heerlijkheid, bijna nooit meer problemen
Waarom zou je dingen willen downloaden die er standaard al in zitten?quote:Op maandag 31 mei 2010 12:26 schreef mvdlubbe het volgende:
Je kunt bijna nergens apparaatdrivers downloaden voor Ubuntu.
quote:Op maandag 31 mei 2010 12:26 schreef mvdlubbe het volgende:
Mijn ervaring is dat het eigenlijk alleen met Windows nodig is om het web af te struinen op zoek naar drivers voor je hardware.quote:Op maandag 31 mei 2010 12:26 schreef mvdlubbe het volgende:
Klopt maar heb geen geld voor op dit moment, student enzo. Nog een half jaartje en dan ben ik van school verlost, komt er ook Linux op mijn Laptop en server en komt er een console voor de spelletjes.quote:
Dat was dan ook mijn vroegere bezwaar tegen Ubuntu, dat alle drivers er in zitten. Maar dat eeuwige gekloot met Arch Linux als ik weer eens een updatetekst had overgeslagen en het geheel niet meer opstartte..quote:Op maandag 31 mei 2010 12:27 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Waarom zou je dingen willen downloaden die er standaard al in zitten?
en zelfs met al die drivers aan boord toch nog een compleet geinstalleerd systeem minder dan 10 gig ruimte op je harde schijfquote:Op maandag 31 mei 2010 12:36 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Dat was dan ook mijn vroegere bezwaar tegen Ubuntu, dat alle drivers er in zitten. Maar dat eeuwige gekloot met Arch Linux als ik weer eens een updatetekst had overgeslagen en het geheel niet meer opstartte..
Ubuntu is prima te gebruiken voor every day use. Vooral ook voor mensen die geen enkele behoefte hebben elke week een nieuwe kernel te compileren.
Ik ben zelfs zeer enthousiast over Ubuntu Server. Start bijzonder snel op, werkt prima, etc.quote:Op maandag 31 mei 2010 12:37 schreef Klonk het volgende:
[..]
en zelfs met al die drivers aan boord toch nog een compleet geinstalleerd systeem minder dan 10 gig ruimte op je harde schijf
Aanrader: Puppy Linux, gewoon om altijd bij je te hebben op USBstickquote:Op maandag 31 mei 2010 12:46 schreef DanOam het volgende:
Na jaren Windows gebruik, ben ik verzot van Linux, ben van plan een paar andere distro's te installeren op een tweede computer hier, puur voor de ervaring en verrijking van de algemene kennis!
Ik verbaas me juist over de hoeveelheid reclame die Windows-gebruikers in een lullige instant messenger accepteren...quote:Op maandag 31 mei 2010 19:10 schreef Hondenbrokken het volgende:
Voor het bekijken van films of het spelen van een spelletje, is het toch minder geschikt en de MSN client, Empathy, is toch wat minder mooi dan het WLM van windows.
Consument verwart kwaliteit met gewenning:quote:Verder zul je mensen die jarenlang windows gewend zijn, moeilijk kunnen overtuigen van de voordelen van het gebruik van Ubuntu, zoals je ook moeilijk mensen overtuigd om van IE over te stappen naar een fatsoenlijkere browser.
Bij ervaren Windows-gebruikers is het leuk om te zien dat ze precies weten hoe ze om tekortkomingen/bugs van het systeem heen moeten werken, zonder zich af te vragen waarom dat zo knullig moet...quote:Google, Windows en de iPod hebben volgens de onderzoekers aangetoond dat het ontzettend moeilijk is om een product of merknaam van zijn troon te stoten zodra deze toonaangevend is geworden in een bepaalde marksector. In hun rapport gaan zij in op de zogenaamde cognitieve lock-in, waarbij bekendheid en gemak belangrijker zijn dan geboden kwaliteit. Murray en Häubl wijzen erop dat herhaaldelijk gebruik van een incompleet product er daardoor voor kan zorgen dat een consument in de toekomst bewust opnieuw voor dat product kiest, hoewel hij zich bewust is van de tekortkomingen ervan. Gebruiksvriendelijkheid zou dan ook een ondergeschikte rol spelen omdat veel gebruikers na verloop van tijd niet meer hoeven na te denken bij het uitvoeren van vaak voorkomende handelingen. Bovendien zou de gemiddelde consument slecht in staat zijn het gebruiksgemak van een apparaat of interface in te schatten.
Ik heb jarenlang Slackware gedraaid, maar werd het zat dat 75% van de niet-packages niet werkte zonder moeite te doen. Kan het dus niet aanraden in een n00b-topic.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 09:48 schreef HaerdenC het volgende:
Niet alleen puppy linux kan op usb stick hoorZelfs slackware kan je tegenwoordig op USB stick draaien zonder kunstjes te doen
En dat is dan nog eens door een Amerikaan met een zeer Nederlands klinkende naam opgericht
Patrick Volkerding
Wat is de laatste versie die je geprobeerd hebt? En watvoor laptops zijn het? Want mijn ervaring is dat het in 99% van de gevallen ook gewoon zo werkt.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 10:26 schreef Soohr het volgende:
Ik heb tijden Ubuntu op mn pc gedraaid,
maar nu heb ik alleen laptops liggen en het is me tot nu toe nog nooit gelukt om de wireless netwerk verbinding werkend te krijgen.
dus toch weer terug op windows.
En ik wil het eigenlijk gewoon standaard hebben, ubuntu installeren en hoppa, verbinding.
Ik gok dat versie 8.nogwat de laatste is geweest.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 10:34 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Wat is de laatste versie die je geprobeerd hebt? En watvoor laptops zijn het? Want mijn ervaring is dat het in 99% van de gevallen ook gewoon zo werkt.
2 jaar geleden dus, probeer 10.nogwat eensquote:Op dinsdag 1 juni 2010 10:56 schreef Soohr het volgende:
[..]
Ik gok dat versie 8.nogwat de laatste is geweest.
Ach, uiteindelijk heb je een computer toch om 'em te gebruiken en niet om 'em te onderhouden.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 10:13 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik heb jarenlang Slackware gedraaid, maar werd het zat dat 75% van de niet-packages niet werkte zonder moeite te doen. Kan het dus niet aanraden in een n00b-topic.
Daarna jaren Gentoo gedraaid, wat prima beviel, veel beter dan Ubuntu, maar ik werd het onderhoud zat, na elke update weer m'n X-server fixen omdat ze intern van alles hadden omgegooid.
Nu dus Ubuntu, wat helaas veel te "gebruiksvriendelijk" is, met animaties en veel te lompe pakketten. Na inloggen is m'n geheugengebruik dubbel van wat ik onder Gentoo had bijvoorbeeld. Maar het werkt wel lekker lui
Ik zal het nog eens een poging geven.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 10:57 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
2 jaar geleden dus, probeer 10.nogwat eens
HP 6350B werktquote:Op dinsdag 1 juni 2010 20:02 schreef HaerdenC het volgende:
hp omnibook 10000 -> 3com wifi werkt
Asus P6000 -> amd ding met realtek netwerk -> werkt
Dell latitude e6500 -> Intel Centrino vPro2 -> werkt
Asus EEE -> atom -> werkt
MSI Wind -> atom nvidia ion -> werkt
Dell D930 -> Centrino -> werkt
Dell D830 -> Centrino -> werkt
heb dus geen enkele laptop momenteel waar de wifi niet out of the box op werktdat is voor windows toch wel een ander verhaal!
Wat is het raadsel?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 20:33 schreef Lucky8 het volgende:
Zit ik toch even met een raadseltje: ik had een tijd geleden twee systemen langs elkaar staan: een Vista machine en een Ubuntu machine. Vrijwel gelijk, allebei Dell, ongeveer een half jaartje verschil.
Mijn kinderen kwamen net in een leeftijd dat ze ook graag wat simpele, online spelletjes speelden. Niveau teletubby's. En guess what... ze vochten wie er op de windows PC mocht.
Mijn conclusie is dus eigenlijk dat voor een niet geindoctrineerde, beginnende gebruiker, Vista logischer in elkaar zit dan Ubuntu. Ja, alles werkt of is werkend te krijgen, maar het gaat toch om het gebruik.
Het raadsel: ik lees overal dat Ubuntu veel intuitiever, gebruiksvriendelijker werkt. Waarom kiezen mijn kinderen dan voor Windows? En de machines stonden langs elkaar omdat ik meer van Ubuntu wou weten, omdat ik er zakelijk mee in contact zou komen. Ik heb zelf dus een behoorlijke tijd alleen op ubuntu proberen te werken.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 20:51 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Wat is het raadsel?
Vertel trouwens eens waarom, eigenlijk...
1) omdat windows blauw met groen was en een teletubby achtergrond had, terwijl ubuntu hoofdzakelijk grijs was.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 20:56 schreef Lucky8 het volgende:
[..]
Het raadsel: ik lees overal dat Ubuntu veel intuitiever, gebruiksvriendelijker werkt. Waarom kiezen mijn kinderen dan voor Windows? En de machines stonden langs elkaar omdat ik meer van Ubuntu wou weten, omdat ik er zakelijk mee in contact zou komen. Ik heb zelf dus een behoorlijke tijd alleen op ubuntu proberen te werken.
3. Omdat zylom spyware zo snel installeert t.o.v. in winequote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:09 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
1) omdat windows blauw met groen was en een teletubby achtergrond had, terwijl ubuntu hoofdzakelijk grijs was.
2) omdat vriendjes ook windows hebben.
Als dit een prestatie van formaat is, blijf ik nog maar even bij windows denk ik...quote:Op woensdag 2 juni 2010 16:00 schreef StephanL het volgende:
Ik test Ubuntu nu op mijn laptop, werkt goed moet ik zeggen.
Netwerk werkte in één keer, geluid doet het, keyboard makkelijk te configurerenWoot zelfs uitzendingen bekijken van uitzendingemist is geen probleem. Ubuntu wordt steeds beter.
Primaquote:Op woensdag 2 juni 2010 16:42 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Als dit een prestatie van formaat is, blijf ik nog maar even bij windows denk ik...
als je in windows geen ati driver installeerd werkt het ook voor geen meter en je vergelijkt appelen met peren ... 8.04 we zitten nu aan 10.04 daar zit 2 jaar tussen ...quote:Op woensdag 2 juni 2010 16:38 schreef Loohcs het volgende:
Weet niet waar het aan ligt, maar op m'n antieke reserve pc (Athlon 1GHz, 896MB geheugen, ATI radeon 9250), werkt XP professional echt 10x soepeler/sneller dan Ubuntu 8.04. Bovendien vind ik beeld en tekst in Windows ook nog eens véél scherper/strakker. Om 't overdreven te zeggen: 1024x768 in Ubuntu lijkt wel vergelijkbaar met 800x600 in Windows. Heb wel gelezen dat Ubuntu niet altijd van ATI houdt, maar om het precieze probleem te vinden (als dat er al is) is lastig...oplossen als noob nog lastiger.
Enige voordeel is dat het gratis is en XP eigenlijk niet.
quote:Op woensdag 2 juni 2010 19:10 schreef HaerdenC het volgende:
[..]
als je in windows geen ati driver installeerd werkt het ook voor geen meter en je vergelijkt appelen met peren ... 8.04 we zitten nu aan 10.04 daar zit 2 jaar tussen ...
als je xp 2 jaar oud, ongeupdate en ongepatched laat en gewoon aan internet hangt is hij binnen de 20 minuten geinfecteerd met 1 of ander worm virus.
No offence maar dit vind ik nu niet direct de meest onderbouwde post ... probeer eens 10.4 en kom even terug met je ervaringen!
Euh ja, je had 'm ook gewoon aan kunnen vinken bij systeem -> hardwarestuurprogramma's.quote:Op woensdag 2 juni 2010 20:49 schreef Loohcs het volgende:
[..]
want allerlei opdrachten in de terminal in moeten voeren en Xorg.conf aanpassen daar zit ik en ook de 'gewone' gebruiker (uit de TT) niet echt op te wachten denk ik. Kan best zijn dat er wel een simpele oplossing is,
Daar was dus niets aan te vinken bij mij.quote:Op woensdag 2 juni 2010 21:01 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Euh ja, je had 'm ook gewoon aan kunnen vinken bij systeem -> hardwarestuurprogramma's.
Dan werkt "de procedure" niet, en is er blijkbaar wat mis. Moet je in windows eens proberen een oplossing voor te zoeken, als je .exe die je na veel zoekwerk gedownload hebt simpelweg niet blijkt te werken.quote:Op woensdag 2 juni 2010 21:10 schreef Loohcs het volgende:
[..]
Daar was dus niets aan te vinken bij mij.
Het is een prestatie omdat uitzendinggemist.nl (en vele andere terugkijkdiensten) er werkelijk alles aan lijken te doen om uitsluitend Windows-users te bedienen. Kan met flash of html5, is Silverlight.quote:Op woensdag 2 juni 2010 16:42 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Als dit een prestatie van formaat is, blijf ik nog maar even bij windows denk ik...
precies en dat het in één keer werkt, nadat het wat installeert vind ik knapquote:Op donderdag 3 juni 2010 08:10 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Het is een prestatie omdat uitzendinggemist.nl (en vele andere terugkijkdiensten) er werkelijk alles aan lijken te doen om uitsluitend Windows-users te bedienen. Kan met flash of html5, is Silverlight.
RTL kan dat nog beterquote:Op donderdag 3 juni 2010 08:10 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Het is een prestatie omdat uitzendinggemist.nl (en vele andere terugkijkdiensten) er werkelijk alles aan lijken te doen om uitsluitend Windows-users te bedienen. Kan met flash of html5, is Silverlight.
True.quote:
Dan mis je mooie vrouwen, zoals die in mijn avaquote:Op donderdag 3 juni 2010 10:14 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
True.
De oplossing is trouwens verrassend simpel en is vrij van techniek: gewoon niet kijken.
Pidgin heb ik een keer op een windows machine geprobeerd. Een week later moest ik om de een of andere reden mijn accounts opnieuw invoeren. Ik ben toen maar weer teruggegaan naar WLM.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:19 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik verbaas me juist over de hoeveelheid reclame die Windows-gebruikers in een lullige instant messenger accepteren...
Probeer anders Pidgin eens, Empathy gebruik ik nooit omdat Pidgin prima voldoet.
[..]
Empathy notificaties aanzetten?quote:Op donderdag 3 juni 2010 21:36 schreef Hondenbrokken het volgende:
[..]
Pidgin heb ik een keer op een windows machine geprobeerd. Een week later moest ik om de een of andere reden mijn accounts opnieuw invoeren. Ik ben toen maar weer teruggegaan naar WLM.
Op Ubuntu gebruik ik Empathy en daar heb ik tot nu toe geen problemen mee gehad.
Ik vind WLM toch het prettigst omdat het bij elke user die zich aanmeldt een popup rechtsonder geeft. Misschien dat dat bij die andere clients ook kan met de een of andere plugin, maar ik heb er tot nu toe geen gevonden.
Aan die reclames erger ik me verder ook niet. Alleen jammer dat ik WLM met maar 1 account gebruiken kan.
...En dat heeft windows niet?quote:Op vrijdag 4 juni 2010 00:55 schreef Willaaam het volgende:
Voor 98% ja. Maar er blijven van die kleine domme dingen in zitten waar je als normale gebruiker last van blijft hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |