abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 juni 2010 @ 08:10:50 #51
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_82269462
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 16:42 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Als dit een prestatie van formaat is, blijf ik nog maar even bij windows denk ik...
Het is een prestatie omdat uitzendinggemist.nl (en vele andere terugkijkdiensten) er werkelijk alles aan lijken te doen om uitsluitend Windows-users te bedienen. Kan met flash of html5, is Silverlight.
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
pi_82270208
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 08:10 schreef mvdlubbe het volgende:

[..]

Het is een prestatie omdat uitzendinggemist.nl (en vele andere terugkijkdiensten) er werkelijk alles aan lijken te doen om uitsluitend Windows-users te bedienen. Kan met flash of html5, is Silverlight.
precies en dat het in één keer werkt, nadat het wat installeert vind ik knap Dat had je een aantal jaren geleden net, laat staan in het jaar 2000, toen er nog Red Hat was
  donderdag 3 juni 2010 @ 09:49:37 #53
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_82271610
quote:

[..]

RTL kan dat nog beter
heitieh
  donderdag 3 juni 2010 @ 10:14:00 #54
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_82272390
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 09:49 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

RTL kan dat nog beter
True.
De oplossing is trouwens verrassend simpel en is vrij van techniek: gewoon niet kijken.
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
  donderdag 3 juni 2010 @ 20:53:45 #55
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_82300289
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 10:14 schreef mvdlubbe het volgende:

[..]

True.
De oplossing is trouwens verrassend simpel en is vrij van techniek: gewoon niet kijken.
Dan mis je mooie vrouwen, zoals die in mijn ava
heitieh
  donderdag 3 juni 2010 @ 21:36:19 #56
238641 Hondenbrokken
Ik ga echt geen katten voeren.
pi_82302924
quote:
Op maandag 31 mei 2010 21:19 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik verbaas me juist over de hoeveelheid reclame die Windows-gebruikers in een lullige instant messenger accepteren...
Probeer anders Pidgin eens, Empathy gebruik ik nooit omdat Pidgin prima voldoet.
[..]
Pidgin heb ik een keer op een windows machine geprobeerd. Een week later moest ik om de een of andere reden mijn accounts opnieuw invoeren. Ik ben toen maar weer teruggegaan naar WLM.
Op Ubuntu gebruik ik Empathy en daar heb ik tot nu toe geen problemen mee gehad.
Ik vind WLM toch het prettigst omdat het bij elke user die zich aanmeldt een popup rechtsonder geeft. Misschien dat dat bij die andere clients ook kan met de een of andere plugin, maar ik heb er tot nu toe geen gevonden.
Aan die reclames erger ik me verder ook niet. Alleen jammer dat ik WLM met maar 1 account gebruiken kan.
Jesus hates you.
  donderdag 3 juni 2010 @ 21:40:00 #57
193591 yorP
(Insert leuke tekst hier)
pi_82303154
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 21:36 schreef Hondenbrokken het volgende:

[..]

Pidgin heb ik een keer op een windows machine geprobeerd. Een week later moest ik om de een of andere reden mijn accounts opnieuw invoeren. Ik ben toen maar weer teruggegaan naar WLM.
Op Ubuntu gebruik ik Empathy en daar heb ik tot nu toe geen problemen mee gehad.
Ik vind WLM toch het prettigst omdat het bij elke user die zich aanmeldt een popup rechtsonder geeft. Misschien dat dat bij die andere clients ook kan met de een of andere plugin, maar ik heb er tot nu toe geen gevonden.
Aan die reclames erger ik me verder ook niet. Alleen jammer dat ik WLM met maar 1 account gebruiken kan.
Empathy notificaties aanzetten?
Always remember you're unique, just like everyone else.
Kijk een signature! :D:D
pi_82313071
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 21:40 schreef yorP het volgende:

[..]

Empathy notificaties aanzetten?
Volgens mij staat dat bij zowel pidgin als Empathy standaard aan?
  vrijdag 4 juni 2010 @ 00:55:47 #59
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_82313217
Voor 98% ja. Maar er blijven van die kleine domme dingen in zitten waar je als normale gebruiker last van blijft hebben.

Laatst kwam er voor de nieuwe ubuntu een kernel update. Vervolgens klaagde grub dat hij de bootloader niet bij kon werken om reden X (X bleek een usb flashdrive te zijn die in het systeem geprikt zat). Leg dat maar eens uit aan je oma...
Blijft u vooral vrolijk, ook na het lezen van deze post!
pi_82313269
Ubuntu heeft een beetje pech wat mij betreft: toen Ubuntu nog nodig was omdat Windows zo slecht was, was Ubuntu nog niet toegankelijk genoeg. Nu is Ubuntu toegankelijk genoeg, maar is Windows (7) enorm verbeterd en heeft Ubuntu wat mij betreft geen meerwaarde meer, met name omdat ik ook zonder moeilijk te doen een paar spellen wil spelen.
pi_82313368
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 00:55 schreef Willaaam het volgende:
Voor 98% ja. Maar er blijven van die kleine domme dingen in zitten waar je als normale gebruiker last van blijft hebben.
...En dat heeft windows niet?
Het grote verschil is dat bij windows iedereen inmiddels gewend is aan die tekortkomingen en er omheen werkt. Maar na inmiddels een goeie anderhalf jaar ubuntu, erger ik me echt kapot als ik op een windows-machine zit.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 09:55:28 #62
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_82317485
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 01:03 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

...En dat heeft windows niet?
Het grote verschil is dat bij windows iedereen inmiddels gewend is aan die tekortkomingen en er omheen werkt. Maar na inmiddels een goeie anderhalf jaar ubuntu, erger ik me echt kapot als ik op een windows-machine zit.
Elk OS doet zichzelf wel eens de das om of is even niet te begrijpen voor mijn oma. Windows heeft die neiging echter toch minder vaak. Maar het zijn, zoals gezegd, uitzonderingen. De rest van de tijd werkt het prima en de mensen die ik het heb gegeven als proefballonnetje konden het eigenlijk wel prima gebruiken.

Het enige nadeel is dat er geen microsoft office op zit. Openoffice verkracht ingewikkelde documenten nog steeds en zo lang er geen tekstverwerker is die perfect en naadloos aansluit op dat wat de rest van de wereld gebruikt valt er toch niet goed te werken met ubuntu en moet men ooit teruggrijpen op de norm. Windows.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 10:04:10 #63
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_82317770
Ik begin OpenOffice juist steeds meer te waarderen. En dat als MS Office (lees excel) fanaat...

MS Word was toch al dikke prut.
heitieh
  vrijdag 4 juni 2010 @ 10:18:36 #64
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_82318278
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 09:55 schreef Willaaam het volgende:

[..]

Elk OS doet zichzelf wel eens de das om of is even niet te begrijpen voor mijn oma. Windows heeft die neiging echter toch minder vaak. Maar het zijn, zoals gezegd, uitzonderingen. De rest van de tijd werkt het prima en de mensen die ik het heb gegeven als proefballonnetje konden het eigenlijk wel prima gebruiken.
Een van de dingen waar mensen intussen aan gewend zijn bij Windows is dat het op een gegeven moment vol staat met vertragende programma's. Virusscanners, malwarescanners, etc.
En dan nog slagen velen erin (bijvoorbeeld 'oma') om 100 browserbalken te installeren met bijbehorende downloadversnellers die het systeem vertragen. Herinstallatie door een buurman of neef is dan de aangewezen methode. Of voor de sociaal zwakkeren de gang naar de computerwinkel in de buurt voor een herinstallatie.

Natuurlijk zijn sommige browserplugins ook gewoon beschikbaar onder Ubuntu maar je moet toch nog wel iets meer je best doen om spyware en malware te (laten) installeren.

Wanneer je 'normaal' gebruik maakt van je computer (mail, web, muziek, skype, msn) is Ubuntu een meer dan prima besturingssysteem met niet meer of minder 'problemen' dan Windows.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 10:22:20 #65
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_82318417
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 21:36 schreef Hondenbrokken het volgende:

[..]

Pidgin onder Tux kan al vele jaren m'n login onthouden, en sinds een jaar of zo krijg ik ook de door jou gewenste popup als iemand online komt. Er zit trouwens geen beperking in het aantal accounts dat je tegelijk online kan hebben
censuur :O
  vrijdag 4 juni 2010 @ 10:39:11 #66
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_82319016
quote:

[..]

Aah ok, duidelijk... Maar dat soort dingen zijn voor mij nu juist reden om bij windows te blijven. Het zal best dat ik genaaid en gemanipuleerd wordt door grote multinationals, maar ik wil gewoon geen gezeur met dit soort dingen.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 10:41:58 #67
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_82319146
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 10:04 schreef Joooo-pi het volgende:
Ik begin OpenOffice juist steeds meer te waarderen. En dat als MS Office (lees excel) fanaat...

MS Word was toch al dikke prut.
That's not the point. Ik waardeer het ook, alleen al omdat die ribbon mij de keel uithangt van office 2k7. Ik kan er echter geen klap mee omdat mensen mijn powerpoint presentatie vol met pijltjes niet kunnen openen. De pijltjes staan all over the place. Dit is maar een klein voorbeeld, maar het is gewoon niet geschikt voor de grote boze zakenwereld, tenzij iedereen overstapt naar OpenOffice, wat gewoon simpelweg niet gebeurt.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 10:50:36 #68
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_82319492
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 10:18 schreef mvdlubbe het volgende:

[..]

Een van de dingen waar mensen intussen aan gewend zijn bij Windows is dat het op een gegeven moment vol staat met vertragende programma's. Virusscanners, malwarescanners, etc.
En dan nog slagen velen erin (bijvoorbeeld 'oma') om 100 browserbalken te installeren met bijbehorende downloadversnellers die het systeem vertragen. Herinstallatie door een buurman of neef is dan de aangewezen methode. Of voor de sociaal zwakkeren de gang naar de computerwinkel in de buurt voor een herinstallatie.

Natuurlijk zijn sommige browserplugins ook gewoon beschikbaar onder Ubuntu maar je moet toch nog wel iets meer je best doen om spyware en malware te (laten) installeren.

Wanneer je 'normaal' gebruik maakt van je computer (mail, web, muziek, skype, msn) is Ubuntu een meer dan prima besturingssysteem met niet meer of minder 'problemen' dan Windows.
Helemaal waar, maar er is hier wel een groot verschil.

Ubuntu heeft zichzelf de nek omgedraaid met een update en wou niet meer opstarten.
Windows heeft zichzelf onbruikbaar gemaakt door troep die zelf geïnstalleerd is, maar start nog op.

Mijn oma installeert geen dingen, die doet gewoon patience. Windows is voor haar beter, want betrouwbaarder (nooit gedacht dat ik dat ooit zou zeggen...).

De conclusie voor mij is dat alles afhangt van het gebruik en de doelgroep. Voor mensen die een computer een klein beetje begrijpen em hem gebruiken voor thuisgebruik is ubuntu echt prima en alle problemen zijn zelf op te lossen met een beetje googlewerk. Voor complete beginners of zwakzinnigen is het lastig om ubuntu te gebruiken omdat je de buurman niet meer om hulp kan vragen. Voor grootzakelijk gebruik is ubuntu niet te gebruiken omdat de rest van de zakenwereld nou eenmaal windows gebruikt. Het kleinbedrijf zou in mijn ogen prima uit de voeten kunnen met ubuntu. Blijven over de grote groep mensen die gamen en die zitten ook klem in windows.

Eindconclusie: Ubuntu heeft gewoon niet veel bestaansrecht op deze wereld, hoe hard dat ook moge zijn. In het beste geval is het een alternatief voor Windows of MacOS en zijn de verbeteringen ten opzichte van de twee alternatieven marginaal en voor de normale mens binnen de just noticeable difference. Deze te kleine meerwaarde zal voorkomen dat er mensen overstappen, tezamen met de slechte verkrijgbaarheid.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 11:32:17 #69
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_82321101
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 10:50 schreef Willaaam het volgende:

[..]
Eindconclusie: Ubuntu heeft gewoon niet veel bestaansrecht op deze wereld, hoe hard dat ook moge zijn.
Het is nogal een slechte conclusie, dat een miljoenenbedrijf met miljoenen tevreden gebruikers geen bestaansrecht heeft...
censuur :O
  vrijdag 4 juni 2010 @ 11:41:57 #70
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_82321564
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 11:32 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Het is nogal een slechte conclusie, dat een miljoenenbedrijf met miljoenen tevreden gebruikers geen bestaansrecht heeft...
Weinig bestaansrecht. En canonical maakt al jaren verlies, het blijft alleen overeind omdat mark shuttleworth er miljoenen inpompt eigenhandig. Economisch blijkt het dus ook, tot nu toe, weinig bestaansrecht te hebben.

Toevoeging:
Economisch zit Ubuntu in een moeilijke positie. Er is een bedrijf, canonical, dat geen winst maakt maar wel 50+ man aan personeel in dienst heeft die code schrijven en services ontwikkelen voor het besturingssysteem. Denk aan ubuntu one en de canonical store. Deze mensen kosten geld. Deze services (2gb gratis storage) kosten geld. De features die ontwikkeld worden zijn gericht op desktopgebruik.

Er zit geen geld in een alternatief desktop besturingssysteem. Niet voor de ontwikkelaar van dit systeem in ieder geval. Het enige economische succes dat men kan boeken is ubuntu verkopen aan het midden en klein bedrijf met support voor een lagere prijs dan microsoft dat doet en betaalde services aanbieden aan de desktop gebruikers van ubuntu. Tot nu toe blijkt dit geen geld op te leveren en ergens trekt ook Shuttleworth zijn geld eruit als dit niet verandert. Wanneer dat gebeurt staan er 50+ man op straat en moet de community een heel erg groot gat vullen.

--

Ik wil ubuntu niet afvallen, het is een prima linux distributie, wat mij betreft de beste tot nu toe voor normaal gebruik. Maar als ubuntu de oplossing was voor veel meer situaties, dan zou het wel veel meer gebruikt worden.

[ Bericht 18% gewijzigd door Willaaam op 04-06-2010 11:59:56 ]
pi_82321746
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 11:41 schreef Willaaam het volgende:

[..]

Weinig bestaansrecht. En canonical maakt al jaren verlies, het blijft alleen overeind omdat mark shuttleworth er miljoenen inpompt eigenhandig. Economisch blijkt het dus ook, tot nu toe, weinig bestaansrecht te hebben.
Airbus maakt ook al jaren verlies. Moeten we dat ook maar afschieten dan?
  vrijdag 4 juni 2010 @ 11:46:45 #72
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_82321795
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 11:45 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Airbus maakt ook al jaren verlies. Moeten we dat ook maar afschieten dan?
Dat gebeurt vanzelf als de reserves op zijn.
pi_82323255
Ik vraag me trouwens af of de Ubuntu-gebruikers hier wel eens Windows 7 hebben gebruikt. Mijn oma zou 7 nog kunnen installeren, en je hoeft eigenlijk niets zelf te installeren voor je aan de slag kunt. Nee, ook niet de drivers voor de videokaart, tenzij je spellen wil spelen. De resolutie staat in ieder geval meteen goed. Van spyware of rare balken heb ik ook totaal geen last, en goede virusscanners zijn tegenwoordig gratis en legaal te verkrijgen.

Windows 7 is 'out of the box' een hartstikke goed en toegankelijk besturingssysteem. Voor de normale gebruiker is Ubuntu compleet overbodig geworden.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 04-06-2010 12:22:29 ]
  vrijdag 4 juni 2010 @ 12:24:46 #74
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_82323377
Ik wacht wel even op het moment dat nog meer overheden open standaarden eisen en zich niet langer laten afpersen door softwarehuizen.
Maargoed, de hele discussie is slightly offtopic. Thuisgebruik staat niet gelijk aan levensvatbaarheid. En daarbij is er geen vendor lock-in, waardoor bij omvallen van Ubuntu (als dit al zou gebeuren) gebruikers gewoon over kunnen stappen naar debian, Fedora, opensuse, etc.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 12:26:46 #75
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_82323456
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 12:21 schreef Sloggi het volgende:
Ik vraag me trouwens af of de Ubuntu-gebruikers hier wel eens Windows 7 hebben gebruikt. Mijn oma zou 7 nog kunnen installeren, en je hoeft eigenlijk niets zelf te installeren voor je aan de slag kunt. Nee, ook niet de drivers voor de videokaart, tenzij je spellen wil spelen. De resolutie staat in ieder geval meteen goed. Van spyware of rare balken heb ik ook totaal geen last, en goede virusscanners zijn tegenwoordig gratis en legaal te verkrijgen.

Windows 7 is 'out of the box' een hartstikke goed en toegankelijk besturingssysteem. Voor de normale gebruiker is Ubuntu compleet overbodig geworden.
Voor een windows is het best aardig, ja.

Maar niets verslaat de package managers van Linux, compiz is veel mooier dan Windows in veel opzichten. En er was nog heel veel, ben ik even vergeten .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')