Wordt het nog gekker als met het EK in Zwitserland?quote:Wikipedia - Oranjegekte of Oranjekoorts is een verschijnsel dat zich voordoet onder grote delen van het Nederlandse volk, voornamelijk bij belangrijke internationale voetbalwedstrijden waarbij Nederland vertegenwoordigd is en bij Koninginnedag.
Het verschijnsel manifesteert zich onder andere in het dragen van oranje kleding, zoals oranje T-shirts, petjes, sjaals, het oranje verven van het hoofdhaar, en het versieren van muren, kamers, huizen en zelfs straten met oranje versierselen zoals slingers.
Verhuizen!quote:Op zondag 30 mei 2010 20:52 schreef Neroje het volgende:
Hier in de wijk hangen er al oranje vlaggetjes
Ziet jou er lul er zo uit?quote:Op zondag 30 mei 2010 21:02 schreef porsche1 het volgende:
Waarom is er een lul op dat huis getekent?
Een beetje wel.quote:
quote:Op zondag 30 mei 2010 20:52 schreef Neroje het volgende:
Hier in de wijk hangen er al oranje vlaggetjes![]()
Het is een troll.quote:
Heet dat geen uitlokking ?quote:Op zondag 30 mei 2010 21:28 schreef Rave_NL het volgende:
Wat een provocerende aso-wijk zeg!!
Beetje demonstratief de fahrrad zo voor de deur neerzetten...
Dan woon je zeker in zo'n Tokkie-wijk?quote:Op zondag 30 mei 2010 20:52 schreef Neroje het volgende:
Hier in de wijk hangen er al oranje vlaggetjes
En dit komt me ook bekend voorquote:Op zondag 30 mei 2010 22:06 schreef Afhaalchinees het volgende:
ik had het huis versierd vorige keer, maar toen mijn ouders thuis kwamen moest alles weer weg
met EK en WK wel inderdaadquote:Op zondag 30 mei 2010 23:49 schreef BarrieButsers het volgende:
Ik zou willen dat ik in een tokkie wijk woonde
Heb je geen auto? Je kunt met de fiets beginnen.quote:Op zondag 30 mei 2010 23:49 schreef BarrieButsers het volgende:
Ik zou willen dat ik in een tokkie wijk woonde
quote:heb al wel een turkse buurman die zijn huis het meest oranje heeft versierd van top tot teen letterlijk
quote:Je bent geen Hollander, je bent Moslim.
Koop anders een vlag met "laa ilaaha illaa Allaah" en hang die uit het raam. Dat past meer bij je innerlijk en uiterlijk zou ik zeggen.
oh noes... dat is mijn oma in de buurt...quote:Op maandag 31 mei 2010 11:49 schreef Symer het volgende:
http://www.at5.nl/artikelen/41932/orionstraat-wordt-oranjestraat#
Ik vind dat er wel tof uitzien eigenlijk
dan is het ook nog gezellig waarschijnlijk. volgens mij is mijn oma de fanatiekste oranjesupporter die er isquote:Op maandag 31 mei 2010 12:38 schreef Symer het volgende:
Ik zou lekker bij oma de wedstrijden gaan kijken dan, wordt ongetwijfeld een mooi feestje
quote:Op maandag 31 mei 2010 13:04 schreef ErwinDikkie het volgende:
[..]
dan is het ook nog gezellig waarschijnlijk. volgens mij is mijn oma de fanatiekste oranjesupporter die er is
vooral als duitsland speelt... is ze bloed fanatiek.quote:
Dat kan echt niet inderdaad. Kunnen ze bij de NOS ook journalisten inhuren die wel Nederlands praten?quote:Op woensdag 2 juni 2010 22:30 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
Dit kan toch echt niet, godverdomme man:
Zet je alles net zo vaak in de fik tot ze het afleren.quote:Op donderdag 3 juni 2010 02:10 schreef DrDentz het volgende:
Wat gebeurt er als je in zo'n straat woont en je geen trek hebt in al die onzin? Slaat de gezelligheid dan om in spanning?
Dan doe je toch gewoon mee voor de gezelligheid. Of je nou van voetbal houdt of niet, met de hele straat alles versieren schept sfeer.quote:Op donderdag 3 juni 2010 09:02 schreef Ypmaha het volgende:
Vind het wel weer sneu als zon hele straat behalve 1 huis oranje is. Omdat ie niet van voetbal houdt. was vorig jaar een paar keer gebeurd volgens mij
Dit dusquote:Op donderdag 3 juni 2010 09:38 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Dan doe je toch gewoon mee voor de gezelligheid. Of je nou van voetbal houdt of niet, met de hele straat alles versieren schept sfeer.
Wat me wel balen lijkt is als je het huis heel graag wilt versieren maar dat dat dan niet mag van je ouders of partnerquote:Op donderdag 3 juni 2010 09:46 schreef eNGine10 het volgende:
[..]
Dit dus![]()
Bij ons zijn er altijd wel wat huizen een beetje versierd, niks speciaals maar wel leuk.
dat is idd heel erg balen... ik mag het niet...quote:Op donderdag 3 juni 2010 09:55 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Wat me wel balen lijkt is als je het huis heel graag wilt versieren maar dat dat dan niet mag van je ouders of partner
Ik heb het gewoon gedaanquote:Op donderdag 3 juni 2010 10:20 schreef ErwinDikkie het volgende:
[..]
dat is idd heel erg balen... ik mag het niet...
als ik dat doe, dan is het in een onbewaakt moment er weer van af...quote:
Dan riskeert mijn vriend een chagrijnige partner zolang het WK duurt en misschien nog wel langer.quote:Op donderdag 3 juni 2010 10:23 schreef ErwinDikkie het volgende:
[..]
als ik dat doe, dan is het in een onbewaakt moment er weer van af...
zegt ze nog: "het is maar voetbal, geen heilig iets"
dat hoef ik niet te proberen...quote:Op donderdag 3 juni 2010 10:28 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Dan riskeert mijn vriend een chagrijnige partner zolang het WK duurt en misschien nog wel langer.
Schakel je toch de rijdende rechter in. Die lost toch altijd alle buurtprobleempjes opquote:Op donderdag 3 juni 2010 09:55 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Wat me wel balen lijkt is als je het huis heel graag wilt versieren maar dat dat dan niet mag van je ouders of partner
die vent heeft geen gevoel voor humor...quote:Op donderdag 3 juni 2010 10:50 schreef crv het volgende:
[..]
Schakel je toch de rijdende rechter in. Die lost toch altijd alle buurtprobleempjes op
Tsja, dat is idd de vraag. Belachelijk zeg.quote:Op donderdag 3 juni 2010 02:07 schreef bascross het volgende:
[..]
Dat kan echt niet inderdaad. Kunnen ze bij de NOS ook journalisten inhuren die wel Nederlands praten?
woei dat is best oranjequote:Op donderdag 3 juni 2010 22:32 schreef Charie het volgende:
Mn kamertje
Update
Van
[ afbeelding ]
Naar
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 31 mei 2010 11:49 schreef Symer het volgende:
http://www.at5.nl/artikelen/41932/orionstraat-wordt-oranjestraat#
Ik vind dat er wel tof uitzien eigenlijk
En toch werkt haar shirt verkoelendquote:Op zaterdag 5 juni 2010 17:47 schreef Kriegel het volgende:
Hallo, dat beest heeft het zonder shirt al warm zat met dit weer.
The place to be in Emmenquote:
quote:Op zaterdag 5 juni 2010 17:42 schreef Huppelmuts het volgende:
Hond in de bus![]()
[ afbeelding ]
Hond op het terras![]()
[ afbeelding ]
Ik en hond onderweg naar terras![]()
[ afbeelding ]
Mn hond ging net mee voetballen kijken in de kroeg. Zodra ze braaf ging liggen eindelijk werd er gescoord en dus ging iedereen juichen en doen dan stond ze weer op. Op haar manier meejuichen
Zelfs je bank past erbijquote:Op zondag 6 juni 2010 08:32 schreef crv het volgende:
Kan ikzelf niet achterblijven natuurlijk
Ook buitenshuis wat vlaggetjes en 2 op de auto
Lekker die Fransen zieken (zolang het nog kan) [ afbeelding ]
En mijn werkplek is ook oranje [ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Niet te zien op de foto maar de "vitrage" is ook oranje, zelfs de stofzuigenquote:
kei gezelligquote:Op maandag 31 mei 2010 12:15 schreef Symer het volgende:
Tokkiewijk in beeld
http://www.gelderlander.n(...)se-Themansstraat.ece
Waar is dat?quote:
Dat is gewoon normaal leuk, al zijn alleen slingetjes misschien niet voldoende. Iig beter dan je complete straat oranje verven.quote:
Komt denk ik door 'De grote 4'.quote:Op maandag 7 juni 2010 09:35 schreef Skiet het volgende:
Het lijkt wel alsof het dit WK allemaal veel uitbundiger is. Veel meer mensen met vlaggetjes.
Is er al een poule hoeveel er heel blijven?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 01:15 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Komt denk ik door 'De grote 4'.
Nee, maak jij hem?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 01:20 schreef sig000 het volgende:
[..]
Is er al een poule hoeveel er heel blijven?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |