abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82108693
Waar reageer ik lame??????
pi_82108756
quote:
Op zondag 30 mei 2010 18:07 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

wanneer er officiële vondsten zijn en verklaringen mbv robuuste natuurkundige principes die tegenover enkele ooggetuigenverklaringen staan waar overigens ook nog practische bezwaren aan kleven en je gelooft de ooggetuige versie dan leg je buitenproportioneel gewicht op ooggetuigenverklaringen waarvan al héél erg lang bekend is dat ze héél erg vaak onbetrouwbaar zijn.
Ik heb het over tientallen verklaringen. Best vreemd als die allemaal niet blijken te kloppen, want dat is eigenlijk wat je nu beweert.

Daarnaast hebben kenners ook vraagtekens bij diverse zaken gezet. Zie de diverse quotes die ik aanhaalde.
pi_82108870
quote:
Op zondag 30 mei 2010 18:08 schreef Redux het volgende:
Waar reageer ik lame??????
quote:
Op zondag 30 mei 2010 17:58 schreef Redux het volgende:

[..]


[..]

Ooggetuigen? Feiten??
Heb je ze zelf wel gelezen?
hier
quote:
Nou, alsjeblieft, een foto van een motor uit het pentagon-puin:
en hier
quote:
Dus ik weet niet wat voor 'ooggetuigen' dit zijn, maar het lijkt nergens op.
En hier....

En gisterenavond... toen ik aangaf dat ik geen tijd had en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Jouw toontje klinkt vaak wat denigrerend. Jammer.

Wat me trouwens ook erg tegenvalt is het feit dat je wederom zeer selectief te werk gaat. Je negeert al die quotes op 1 na. Daar ga je vervolgens op in door een foto'tje van dat motoronderdeel te posten, terwijl je dus de rest van die punten stuk voor stuk negeert.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 30-05-2010 18:18:02 ]
  zondag 30 mei 2010 @ 18:17:32 #104
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_82108991
quote:
Op zondag 30 mei 2010 18:10 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ik heb het over tientallen verklaringen. Best vreemd als die allemaal niet blijken te kloppen, want dat is eigenlijk wat je nu beweert.

Daarnaast hebben kenners ook vraagtekens bij diverse zaken gezet. Zie de diverse quotes die ik aanhaalde.
Dat durf ik best te beweren hoor & is ook helemaal niet vreemd. Is genoeg bewijs te vinden dat herinneringen extreem flexibel zijn en dat je mensen heel gemakkelijk dingen kunt laten herinneren die helemaal niet gebeurd zijn.

Daarnaast vind ik je vraagtekens van "kenners" niet heel erg overtuigend wanneer je er geen bron o.i.d. bij zet. Ik zou ook kunnen zeggen dat ik "als wetenschapper' dit of dat vind, maar als ik dan anthropologie studeer is mijn vraagteken over valsnelheid niet veel meer waard dan die van een ieder niet-wetenschapper.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_82109021
Ik snap het nut niet van het plaatsen van die verklaringen in dit topic. Zolang die personen niet met nieuwe bewijzen komen, draagt hun mening niets bij aan de discussie. Iedereen kan hier ellelange lijsten met verklaringen en meningen plaatsen, zonder dat dit iets bijdraagt. Zoals het volgende bijvoorbeeld:
quote:
104 directly saw the plane hit the Pentagon.

6 were nearly hit by the plane in front of the Pentagon. Several others were within 100-200 feet of the impact.

26 mentioned that it was an American Airlines jet.

39 others mentioned that it was a large jet/commercial airliner.

2 described a smaller corporate jet. 1 described a "commuter plane" but didn't mention the size.

7 said it was a Boeing 757.

8 witnesses were pilots. One witness was an Air Traffic Controller and Pentagon tower Chief.

2 witnesses were firefighters working on their truck at the Pentagon heliport.

4 made radio calls to inform emergency services that a plane had hit the Pentagon.

10 said the plane's flaps and landing gear were not deployed (1 thought landing gear struck a light pole).

16 mentioned seeing the plane hit light poles/trees, or were next to to the poles when it happened. Another 8 mentioned the light poles being knocked down: it's unknown if they saw them hit.

42 mentioned seeing aircraft debris. 4 mentioned seeing airline seats. 3 mentioned engine parts.


2 mentioned bodies still strapped into seats.

15 mentioned smelling or contacting aviation/jet fuel.

3 had vehicles damaged by light poles or aircraft debris. Several saw other occupied vehicles damaged.

3 took photographs of the aftermath.

Many mentioned false alarm warnings of other incoming planes after the crash. One said "3-4 warnings."

And of course,

0 saw a military aircraft or missile strike the Pentagon.

0 saw a plane narrowly miss the Pentagon and fly away.
http://sites.google.com/s(...)ght77evidencesummary
http://sites.google.com/site/wtc7lies/PentWitnesses.xls
pi_82109066
quote:
Op zondag 30 mei 2010 18:17 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Dat durf ik best te beweren hoor & is ook helemaal niet vreemd. Is genoeg bewijs te vinden dat herinneringen extreem flexibel zijn en dat je mensen heel gemakkelijk dingen kunt laten herinneren die helemaal niet gebeurd zijn.

Daarnaast vind ik je vraagtekens van "kenners" niet heel erg overtuigend wanneer je er geen bron o.i.d. bij zet. Ik zou ook kunnen zeggen dat ik "als wetenschapper' dit of dat vind, maar als ik dan anthropologie studeer is mijn vraagteken over valsnelheid niet veel meer waard dan die van een ieder niet-wetenschapper.
Oops .. bronnen vergeten. Excuses

Bij deze alsnog:

References:
[1] http://www.opednews.com/a(...)_u_s__navy__top_g...
[2] http://patriotsquestion911.com
[3] http://huachuca-www.army.(...)l%of%Fame%2001.pd...
[4] http://www.undersiegemovie.com/media/stubblebine.wmv
[5] http://www.physics911.net/georgenelson
[6] http://www.defenselink.mi(...)px?TranscriptID=3845
pi_82109140
quote:
Op zondag 30 mei 2010 18:13 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]


[..]

hier
[..]

en hier
[..]

En hier....

En gisterenavond... toen ik aangaf dat ik geen tijd had en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Jouw toontje klinkt vaak wat denigrerend. Jammer.

Wat me trouwens ook erg tegenvalt is het feit dat je wederom zeer selectief te werk gaat. Je negeert al die quotes op 1 na. Daar ga je vervolgens op in door een foto'tje van dat motoronderdeel te posten, terwijl je dus de rest van die punten stuk voor stuk negeert.
Ja, dat komt omdat je deze discussie 3 topics in kwam met de vraag naar onze/mijn mening. Maar elke keer als die gegeven wordt reageer je geirriteerd etc etc. Het deed de discussie niet goed en nog stteds reageer je a-relaxed.
pi_82109146
quote:
Op zondag 30 mei 2010 18:18 schreef gorggg het volgende:
Ik snap het nut niet van het plaatsen van die verklaringen in dit topic. Zolang die personen niet met nieuwe bewijzen komen, draagt hun mening niets bij aan de discussie. Iedereen kan hier ellelange lijsten met verklaringen en meningen plaatsen, zonder dat dit iets bijdraagt. Zoals het volgende bijvoorbeeld:
[..]

http://sites.google.com/site/wtc7lies/PentWitnesses.xls
Waarom zou een brandweerman of agent met nieuwe bewijzen moeten komen? Het is de taak van de overheid om een gedegen onderzoek te laten uitvoeren door een onafhankelijk orgaan. Zo moeilijk is dat toch niet? NIST is niet volledig op diverse punten.

En jij hebt het over meningen? Dude... "Ik hoorde meerdere explosies" is geen mening.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 30-05-2010 18:24:58 ]
pi_82109201
quote:
Op zondag 30 mei 2010 18:21 schreef Redux het volgende:

[..]

Ja, dat komt omdat je deze discussie 3 topics in kwam met de vraag naar onze/mijn mening. Maar elke keer als die gegeven wordt reageer je geirriteerd etc etc. Het deed de discussie niet goed en nog stteds reageer je a-relaxed.
Dat komt denk ik omdat ik me erger aan de manier waarop je vaak antwoord geeft. Dat doet de discussie vaak ook geen goed. Maar goed.. zullen we maar weer on topic gaan?
pi_82109232
quote:
Op zondag 30 mei 2010 18:21 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Waarom zou een brandweerman of agent met nieuwe bewijzen moeten komen? Het is de taak van de overheid om een gedegen onderzoek te laten uitvoeren door een onafhankelijk orgaan. Zo moeilijk is dat toch niet? NIST is niet volledig op diverse punten.
Niemand moet iets. Het gaat erom dat het imo geen nut heeft om een mening van iemand het hier te plaatsen indien die geen nieuwe elementen (argumenten/inzichten/bewijzen) aanbrengt.
pi_82109275
quote:
Op zondag 30 mei 2010 18:21 schreef J0kkebr0k het volgende:

NIST is niet volledig op diverse punten.
Op welke punten is het NIST rapport niet volledig?
pi_82109418
quote:
Op zondag 30 mei 2010 18:23 schreef gorggg het volgende:

[..]

Niemand moet iets. Het gaat erom dat het imo geen nut heeft om een mening van iemand het hier te plaatsen indien die geen nieuwe elementen (argumenten/inzichten/bewijzen) aanbrengt.
Dat is jouw mening

Ik vind bijvoorbeeld onderstaande uitspraken vrij relevant. Dit zijn mensen die weten wat zo'n toestel kan en wat voor skills je moet hebben om die truc uit te halen.
quote:
Commander Ted Muga, retired Naval Aviator. The following is taken verbatim from PatriotsQuestion911:

Career. Retired Naval aviator (Grumman E-1 and E-2). Retired Pan-Am commercial airline pilot (Boeing 707 and 727).

His statements:
• "The maneuver at the Pentagon was just a tight spiral coming down out of 7,000 feet. And a commercial aircraft, while they can in fact structurally somewhat handle that maneuver, they are very, very, very difficult. And it would take considerable training. In other words, commercial aircraft are designed for a particular purpose and that is for comfort and for passengers and it's not for military maneuvers. And while they are structurally capable of doing them, it takes some very, very talented pilots to do that. ...
• When a commercial airplane gets that high, it gets very, very close to getting into what you refer to as a speed high-speed stall. And a high-speed stall can be very, very violent on a commercial-type aircraft and you never want to get into that situation. I just can't imagine an amateur even being able to come close to performing a maneuver of that nature.
• And as far as hijacking the airplanes, once again getting back to the nature of pilots and airplanes, there is no way that a pilot would give up an airplane to hijackers. ...I mean, hell, a guy doesn't give up a TV remote control much less a complicated 757. And so to think that pilots would allow a plane to be taken over by a couple of 5 foot 7, 150 pound guys with a one-inch blade boxcutter is ridiculous.
• And also in all four planes, if you remember, none of the planes ever switched on their transponder to the hijack code. There's a very, very simple code that you put in if you suspect that your plane is being hijacked. It takes literally just a split-second for you to put your hand down on the center console and flip it over. And not one of the four planes ever transponded a hijack code, which is most, most unusual. ...
• Commercial airplanes are very, very complex pieces of machines. And they're designed for two pilots up there, not just two amateur pilots, but two qualified commercial pilots up there. And to think that you're going to get an amateur up into the cockpit and fly, much less navigate, it to a designated target, the probability is so low, that it's bordering on impossible."

quote:
Capt. Russ Wittenberg, former Air Force combat fighter pilot and retired commercial pilot, previously flown two of the actual aircraft involved. The following is taken verbatim from PatriotsQuestion911:

Career. Former U.S. Air Force fighter pilot with over 100 combat missions. Retired commercial pilot. Flew for Pan Am and United Airlines for 35 years. Aircraft flown: Boeing 707, 720, 727, 737, 747, 757, 767, and 777. 30,000+ total hours flown. Had previously flown the actual two United Airlines aircraft that were hijacked on 9/11 (Flight 93, which impacted in Pennsylvania, and Flight 175, the second plane to hit the WTC).

His statement:
• "I flew the two actual aircraft which were involved in 9/11; the Fight number 175 and Flight 93, the 757 that allegedly went down in Shanksville and Flight 175 is the aircraft that's alleged to have hit the South Tower. I don't believe it's possible for, like I said, for a terrorist, a so-called terrorist to train on a [Cessna] 172, then jump in a cockpit of a 757-767 class cockpit, and vertical navigate the aircraft, lateral navigate the aircraft, and fly the airplane at speeds exceeding it's design limit speed by well over 100 knots, make high-speed high-banked turns, exceeding -- pulling probably 5, 6, 7 G's. And the aircraft would literally fall out of the sky. I couldn't do it and I'm absolutely positive they couldn't do it."
• "The government story they handed us about 9/11 is total B.S. plain and simple… there was absolutely no possibility that Flight 77 could have "descended 7,000 feet in two minutes, all the while performing a steep 270 degree banked turn before crashing into the Pentagon's first floor wall without touching the lawn."…For a guy to just jump into the cockpit and fly like an ace is impossible - there is not one chance in a thousand," said Wittenberg, recalling that when he made the jump from Boeing 727's to the highly sophisticated computerized characteristics of the 737's through 767's it took him considerable time to feel comfortable flying."
• Regarding Flight 77, which allegedly hit the Pentagon: "The airplane could not have flown at those speeds which they said it did without going into what they call a high speed stall. The airplane won’t go that fast if you start pulling those high G maneuvers at those bank angles. … To expect this alleged airplane to run these maneuvers with a total amateur at the controls is simply ludicrous... It’s roughly a 100 ton airplane. And an airplane that weighs 100 tons all assembled is still going to have 100 tons of disassembled trash and parts after it hits a building. There was no wreckage from a 757 at the Pentagon. … The vehicle that hit the Pentagon was not Flight 77. We think, as you may have heard before, it was a cruise missile."
quote:
Op zondag 30 mei 2010 18:25 schreef Redux het volgende:

[..]

Op welke punten is het NIST rapport niet volledig?
Die punten heb ik je vrijdag ook al gegeven.
pi_82109436
Zou je zo aardig willen zijn die punten nogmaals te geven dan?
pi_82109448
quote:
Op zondag 30 mei 2010 18:30 schreef Redux het volgende:
Zou je zo aardig willen zijn die punten nogmaals te geven dan?
Ik zal even terugzoeken
pi_82109579
quote:
COMMENT: Appendix L to NIST’s June 2004 “Progress Report on the Federal Building and Fire Safety Investigation of the World Trade Center” contains NIST’s “Interim Report on WTC 7”. (See http://wtc.nist.gov/progress_report_june04/appendixl.pdf) On page L-26 of this interim report, NIST states that “Around 4:45 p.m., a photograph showed fires on Floors 7, 8, 9, and 11 near the middle of the north face; Floor 12 was burned out by this time.”

REASON FOR COMMENT: The contrast between NIST’s prior assertion that floor 12 was “burned out” by 4:45pm, and NIST’s current computer model, that shows a raging inferno at 5:00pm, could not be more apparent. This discrepancy calls into question the veracity of the Report.

SUGGESTED REVISION: This discrepancy must be acknowledged and explained in the Report. Furthermore, the photographic or other visual evidence NIST relied upon for its statement in Appendix L that floor 12 was burned out by 4:45pm must be included in the final version of its report.
quote:
COMMENT: To support NIST’s assertion that there was indeed fire present on floor 12 at 5:00pm, NIST has provided a single photograph from an “unknown source” (Figure 5-152, NCSTAR 1-9, p. 237), that was purportedly taken at around 5:00pm, and shows fire in the two windows that comprise the northwest corner. NIST contends that it has determined that this photograph was taken at approximately 5:00pm, with a margin of error of “at least 10 minutes,” using shadow analysis.

REASON FOR COMMENT: We find it unlikely that NIST could estimate the time the “unknown source” photograph in Figure 5-152 was taken with such accuracy.

SUGGESTED REVISION: NIST must explain how it was able to estimate the photograph’s time using shadow analysis to a margin of error even close to 10 minutes.
quote:
COMMENT: This comment relates to NIST’s assumptions regarding combustible fuel loading for the 11th and 12th floors. In NCSTAR 1-9, at p. 375 (para. 1, sent. 7-9) NIST states:

NIST assumed that the combustible mass of furniture was about the same in an office as in a cubicle. Since the loading of other combustibles was reported to have been high on the 11th and 12th floors (Chapter 3), NIST assumed that the total combustible mass in an office was double that of a cubicle. Thus, the average combustible fuel load on the 11th and 12th floors was estimated as 32kg/m2.

However, Chapter 3 tells us that, contrary to NIST’s assertions in Chapter 9, the loading of other combustibles was not reported to have been high on the 11th and 12th floors. On page 55 (para. 6, sent. 1) of NCSTAR 1-9, NIST reports that the U.S. Securities and Exchange Commission occupied the 11th and 12th floors and the north side of the 13th floor. On page 56 (para. 1, sent. 1) NIST further reports that American Express occupied the southwest sector of the 13th floor. On the same page, NIST reports that the “combustible load in the offices was described as high by interviewed American Express managers.” (NCSTAR 1-9, p. 56, para. 4, sent. 3)

REASON FOR COMMENT: Recall that American Express occupied only the southwest sector of the 13th floor. How, then can NIST credibly claim that the combustible load on the entirety of the 11th and 12 floors, both occupied solely by the SEC, was reported to have been high? Were American Express managers given regular access to the SEC offices, such that they would be qualified to comment on the combustible fuel load there? Moreover, are American Express managers qualified to give an opinion on the quantity of combustible fuel load as compared to offices in the Twin Towers?

SUGGESTED REVISION: Clearly American Express personnel are competent to provide information only on the state of the American Express offices, which were confined to the southwest sector of the 13th floor. NIST must provide real support for its assertion that the combustible load on the 11th and 12th floors was high in order to merit any increase in estimated average combustible fuel load on these floors. If it cannot provide such support, it should re-run its computer models with the lower combustible fuel load on these floors and report those results to the scientific community and the American public.
quote:
Combustible Fuel Loading on Floor 13

COMMENT: This comment is regarding NIST’s treatment of the combustible fuel load of the 13th floor. On page 375 of NCSTAR 1-9 (para. 1, sent. 8, 9) NIST states as follows: “The density of combustibles on the 13th floor was varied and not well known. The average value [for the 13th floor] was assumed to be the same as the 12th floor.” Here again, the only reported description of the combustible load on the 13th floor was from American Express managers, who were competent to comment only on the southwest sector of the 13th floor. In Chapter 3 of NCSTAR 1-9, page 57 (para. 2, sent. 2, 3) NIST reports that in the SEC occupied sections of northern perimeter of the 13th floor were “a hearing room and multiple testimony rooms facing it. There were additional testimony rooms on the northern portion of the east and west sides of the floor, and a storage room at the northwest corner.”

Importantly, NIST reports that the “testimony rooms were sparsely furnished, with just a table and a few chairs.” (NCSTAR 1-9, p. 57, para. 2, sent. 4) Furthermore, an examination of the schematic diagram of floor 13 (Figure 3-8, p. 57) reveals that the hearing room appears similar to a court room. Court rooms are also sparsely furnished, with a few tables and chairs. Finally, it is doubtful that there was any appreciable level of additional combustibles present in these testimony and hearing rooms.

REASON FOR COMMENT: NIST has apparently greatly overestimated the fuel loading on the 13th floor.

SUGGESTED REVISION: NIST must justify its use of the higher combustible fuel load on the 13th floor in Chapter 9 of the Report with more than just bare assertions. NIST clearly had more information available to it regarding the layout and make up of floor 13, as reported in Chapter 3, than it lets on in Chapter 9. This discrepancy must be reconciled.
Slechts een greep uit de punten

Bron: http://911blogger.com/node/17794
pi_82109605
Ok, een vraag voor ik het doorneem. Heb je de punten zelf doorgenomen en het NIST rapport er op nagelezen, of copy-paste je die punten gewoon van die URL over?
pi_82109671
quote:
Op zondag 30 mei 2010 18:35 schreef Redux het volgende:
Ok, een vraag voor ik het doorneem. Heb je de punten zelf doorgenomen en het NIST rapport er op nagelezen, of copy-paste je die punten gewoon van die URL over?
Ik heb die punten gelezen en heb het NIST rapport niet gelezen. Alsjeblieft... hier heb je je stok.

Ik ben er vanuit gegaan dat die punten legitiem zijn. Ik heb geen reden om aan te nemen dat dat niet zo is.
pi_82109771
Ja, maar wat is dan nu het geval? Je zegt dat bepaalde punten in het NIST rapport onvolledig zijn en je wil hier van MIJ / ONS antwoord hierop.
Waarom ga je er dan zelf niet naar op zoek? Het is net of wij ons maar moeten verantwoorden voor de stellingen die op die sites gedaan worden.

Waarom wil je dat antwoord van mij en zoek je zelf de antwoorden niet op door het NIST rapport op die punten na te lezen? Waarom moeten anderen dat voor je doen?
  zondag 30 mei 2010 @ 18:42:19 #119
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_82109858
quote:
Op zondag 30 mei 2010 18:19 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Oops .. bronnen vergeten. Excuses

Bij deze alsnog:

References:
[1] http://www.opednews.com/a(...)_u_s__navy__top_g...
article not found
quote:
erg misleidend wat die professoren daar gezegd zouden hebben. Veel er van claimen helemaal geen kwade opzet maar worden weergegeven alsof ze dat wel doen door toegevoegde "editors notes" . Sowieso staan er allerlei phd's tussen die professor genoemd worden.
quote:
werkt niet
quote:
een filmpje? Ik wil gewoon weten welke wetenschapper wat precies niet gelooft zoals je zegt?
quote:
iemand uit t leger die claimt dat er niets gevonden is. Zoals al eerder gepost is er heel erg veel gevonden
quote:
Ik krijg vrij weinig gevonden in dit interview met Rumsveld dat aangeeft dat hij zijn eigen versie niet gelooft.

Dus nogmaals, ondertussen zijn we er al uit dat ooggetuigen in principe niet zo betrouwbaar zijn, maar zeg je "er zijn ook veel kenners die jouw versie ondersteunen". Welke kenners & wat zeggen ze dan?

Tweede vraag; wil je voortaan eerst zelf je bronnen lezen voordat je ze post, want als de helft niet werkt begin ik een vermoeden te ontwikkelen dat je gewoon je eigen mening met een zekere stelligheid verspreid.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_82109957
quote:
Op zondag 30 mei 2010 18:39 schreef Redux het volgende:
Ja, maar wat is dan nu het geval? Je zegt dat bepaalde punten in het NIST rapport onvolledig zijn en je wil hier van MIJ / ONS antwoord hierop.
Waarom ga je er dan zelf niet naar op zoek? Het is net of wij ons maar moeten verantwoorden voor de stellingen die op die sites gedaan worden.

Waarom wil je dat antwoord van mij en zoek je zelf de antwoorden niet op door het NIST rapport op die punten na te lezen? Waarom moeten anderen dat voor je doen?
Whehehe..... zo'n reactie verwachtte ik al. Je wilt het gewoon niet lezen omdat je gewoon wel weet dat gaat blijken dat NIST niet volledig is.


Overigens: Ik wil helemaal geen antwoord op mijn uitspraak dat het NIST rapport onvolledig zou zijn. Nergens vraag ik daar om.

Hier de namen van de mensen die commentaar hebben op het NIST rapport:
quote:
These public comments on the NIST WTC 7 Report are being submitted by the following individuals:

James R. Gourley, Esq.
Chemical Engineer
International Center for 9/11 Studies
jrpatent@gmail.com

Tony Szamboti
Mechanical Engineer
Architects & Engineers for 9/11 Truth

Richard Gage
AIA Architect
Architects & Engineers for 9/11 Truth

Graeme MacQueen, Ph.D.
Scholars for 9/11 Truth & Justice

Dr. Steven Jones
Ph.D. Physicist
S&J Scientific Co.

Kevin Ryan
Chemist
Scholars for 9/11 Truth & Justice

Dr. Niels Harrit
Ph.D. Chemistry
University of Copenhagen

Ron Brookman
Structural Engineer
Architects & Engineers for 9/11 Truth

Chris Sarns
Architects & Engineers for 9/11 Truth

Kamal Obeid, SE PE
Structural Engineer
Architects & Engineers for 9/11 Truth

Scott Grainger, PE
Forensic Engineer
Civil Engineer
Architects & Engineers for 9/11 Truth

Frank Legge
Logistical Systems Consulting

Bob Fischer
Architects & Engineers for 9/11 Truth

Justin Keogh
Architects & Engineers for 9/11 Truth

David Chandler
Architects & Engineers for 9/11 Truth
Hebben zij recht van spreken?
pi_82110009
Nee, jij beweert dat het NIST rapport op bepaalde punten onvolledig is. Je roept dat in een discussie maar je weet niet eens hoe dat NIST rapport eruit ziet (die pdf die ik je eerder mailde had je volgens mij nog nooit gezien).

Je roept dus dingen terwijl je volgens mij niet eens weet waar het precies over gaat.
Sorry, maar volgens mij werkt het niet zo in een discussie.
quote:
Je wilt het gewoon niet lezen omdat je gewoon wel weet dat gaat blijken dat NIST niet volledig is.
Jij weet niet eens hoe het NIST rapport eruit ziet. Het enige wat jij doet is linkjes en quotes neerplempen.
En dat pretendeert een 'neutrale' houding in de 9/11 discussies te hebben, zoals je een paar topics terug meldde.
Ik ben weer weg, met zo'n smurf 'discusseer' ik verder niet.
pi_82110066
quote:
Op zondag 30 mei 2010 18:42 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

article not found
[..]

erg misleidend wat die professoren daar gezegd zouden hebben. Veel er van claimen helemaal geen kwade opzet maar worden weergegeven alsof ze dat wel doen door toegevoegde "editors notes" . Sowieso staan er allerlei phd's tussen die professor genoemd worden.
[..]

werkt niet
[..]

een filmpje? Ik wil gewoon weten welke wetenschapper wat precies niet gelooft zoals je zegt?
[..]

iemand uit t leger die claimt dat er niets gevonden is. Zoals al eerder gepost is er heel erg veel gevonden
[..]

Ik krijg vrij weinig gevonden in dit interview met Rumsveld dat aangeeft dat hij zijn eigen versie niet gelooft.

Dus nogmaals, ondertussen zijn we er al uit dat ooggetuigen in principe niet zo betrouwbaar zijn, maar zeg je "er zijn ook veel kenners die jouw versie ondersteunen". Welke kenners & wat zeggen ze dan?

Tweede vraag; wil je voortaan eerst zelf je bronnen lezen voordat je ze post, want als de helft niet werkt begin ik een vermoeden te ontwikkelen dat je gewoon je eigen mening met een zekere stelligheid verspreid.
De bron waar ik ze vandaan had is http://laymans911.info/node/6

Die referenties onderaan de pagina heb ik niet gecontroleerd, dat mocht jij voor me doen. Lief he. Jammer dat ze niet allemaal goed werken.
pi_82110100
quote:
Op zondag 30 mei 2010 18:48 schreef J0kkebr0k het volgende:


Die referenties onderaan de pagina heb ik niet gecontroleerd, dat mocht jij voor me doen. Lief he. Jammer dat ze niet allemaal goed werken.
Ja precies wat ik zeg dus, je plempt linkjes neer, quotes etc etc zonder dat je ook maar 1 ding zelf hebt uitgezocht.
pi_82110219
quote:
Op zondag 30 mei 2010 18:46 schreef Redux het volgende:
Nee, jij beweert dat het NIST rapport op bepaalde punten onvolledig is. Je roept dat in een discussie maar je weet niet eens hoe dat NIST rapport eruit ziet (die pdf die ik je eerder mailde had je volgens mij nog nooit gezien).

Je roept dus dingen terwijl je volgens mij niet eens weet waar het precies over gaat.
Sorry, maar volgens mij werkt het niet zo in een discussie.
[..]

Jij weet niet eens hoe het NIST rapport eruit ziet. Het enige wat jij doet is linkjes en quotes neerplempen.
En dat pretendeert een 'neutrale' houding in de 9/11 discussies te hebben, zoals je een paar topics terug meldde.
Ik ben weer weg, met zo'n smurf 'discusseer' ik verder niet.
He drollenbokser... wel ff normaal blijven doen nu he.

Hehe.. het leuke hier van is dat jij precies hetzelfde doet. Zwaaien met je NIST rapportje . Kom ik met punten, dan lees je ze niet. Waarom zou IK in godsnaam het NIST rapport moeten lezen als mensen met kennis van zaken dat al voor me hebben gedaan. Wat heeft het voor nut om een persoon als ik, met amper know-how op dat gebied, zo'n rapport te laten analyseren? Sorry, maar daar snap ik dan weer niets van.
  zondag 30 mei 2010 @ 18:52:26 #125
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_82110232
quote:
Op zondag 30 mei 2010 18:48 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

De bron waar ik ze vandaan had is http://laymans911.info/node/6

Die referenties onderaan de pagina heb ik niet gecontroleerd, dat mocht jij voor me doen. Lief he. Jammer dat ze niet allemaal goed werken.
En dan ga juist jij zeuren dat mensen denigrerend tegen je doen, typisch
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_82110248
quote:
Op zondag 30 mei 2010 18:49 schreef Redux het volgende:

[..]

Ja precies wat ik zeg dus, je plempt linkjes neer, quotes etc etc zonder dat je ook maar 1 ding zelf hebt uitgezocht.
Waaruit blijkt dat jij WEL onderzoek hebt gedaan? Wie the fuck ben jij eigenlijk? Einstein?
pi_82110376
quote:
Op zondag 30 mei 2010 18:52 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

En dan ga juist jij zeuren dat mensen denigrerend tegen je doen, typisch
Ok... dus voor alles moet altijd maar een gedegen bron worden aangehaald? Sorry, maar ik ging er voor het gemak maar even vanuit dat die mensen bestaan en dat daadwerkelijk gezegd zouden hebben. Er is een kans dat dat niet zo is... die neem ik nu even voor lief. Maar ik vind het wel jammer dat je dus niet inhoudelijk op die dingen ingaat. Het is wel makkelijk om iemand neer te sabelen op het feit dat de bronvermeldingen half werken.

Overigens is het hier nog steeds BNW en geen W&T. Open daar anders lekker jullie eigen topic

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 30-05-2010 18:59:18 ]
  zondag 30 mei 2010 @ 19:04:27 #128
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_82110718
quote:
Op zondag 30 mei 2010 18:56 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ok... dus voor alles moet altijd maar een gedegen bron worden aangehaald? Sorry, maar ik ging er voor het gemak maar even vanuit dat die mensen bestaan en dat daadwerkelijk gezegd zouden hebben. Er is een kans dat dat niet zo is... die neem ik nu even voor lief. Maar ik vind het wel jammer dat je dus niet inhoudelijk op die dingen ingaat. Het is wel makkelijk om iemand neer te sabelen op het feit dat de bronvermeldingen half werken.

Overigens is het hier nog steeds BNW en geen W&T. Open daar anders lekker jullie eigen topic
Ik had het meer over je kinderachtige opmerking.

eerst klagen dat mensen kinderachtig tegen je doen en daarna je zelf gedragen alsof we in groep 8 zitten...
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_82110989
quote:
Op zondag 30 mei 2010 19:04 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Ik had het meer over je kinderachtige opmerking.

eerst klagen dat mensen kinderachtig tegen je doen en daarna je zelf gedragen alsof we in groep 8 zitten...
Dat was als een grapje bedoeld. Zo van..ik heb het niet gecheckt, dat mocht jij voor me doen (aangezien jij het wel ff controleerde).

Niet alles meteen zo zuur opvatten hoor

Maar goed. Jij vind die uitspraken dus onbetrouwbaar en ongeloofwaardig?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 30-05-2010 19:10:12 ]
pi_82111691
Laatste paar posts zijn trouwens weer typerend voor de meesten hier:
quote:
3. There's a vast difference between proving that a so-called "conspiracy theorist" is wrong on a given point and proving that the official story is right on that point. There are a lot of debunkers who will try to discredit a skeptic's arguments as a smokescreen to avoid addressing the official story's demonstrated fallacy.

4. Debunking or discrediting the skeptic isn't the same as debunking the argument raised. Too many debunkers attack the skeptic in an attempt to discredit them, once again as a smokescreen to avoid addressing the point the skeptic has raised.
@Redux: Had het trouwens wat uitgemaakt als ik het NIST rapport wel had bestudeerd en dan nog met die punten aan kwam zetten?

Ik denk het niet. Ik denk dat je wederom de boel zou negeren en verdraaien. Top discussiepartner ben jij!

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 30-05-2010 19:41:43 ]
  zondag 30 mei 2010 @ 19:49:53 #131
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_82112800
quote:
Op zondag 30 mei 2010 19:09 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Dat was als een grapje bedoeld. Zo van..ik heb het niet gecheckt, dat mocht jij voor me doen (aangezien jij het wel ff controleerde).

Niet alles meteen zo zuur opvatten hoor

Maar goed. Jij vind die uitspraken dus onbetrouwbaar en ongeloofwaardig?
Ik vind dat de website nogal opruiend / subjectief de uitspraken plaatst. Er wordt een boel omheen gepost waardoor de uitspraken van die mensen anders geinterpreteerd worden dan wanneer je ze in de originele context laat. De website doet dus zelf waar het anderen van beschuldigt.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_82113733
quote:
Op zondag 30 mei 2010 19:49 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Ik vind dat de website nogal opruiend / subjectief de uitspraken plaatst. Er wordt een boel omheen gepost waardoor de uitspraken van die mensen anders geinterpreteerd worden dan wanneer je ze in de originele context laat. De website doet dus zelf waar het anderen van beschuldigt.
Dat kun je inderdaad vinden. Alleen wederom geen woord over de inhoud Site vind je dubieus, dus negeer alles wat daar wordt aangehaald dan ook maar compleet.



Indrukwekkende beelden. Even niet over een vermeend complot, maar gewoon omdat ik ze indrukwekkend blijf vinden.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 30-05-2010 20:16:07 ]
  zondag 30 mei 2010 @ 20:10:34 #133
303848 KoffieMetMelk
Nee, geen suiker alstublieft
pi_82113855
Hey Jokkebrok, helemaal in je eentje aan het vechten tegen die knullen hier?
pi_82114016
quote:
Op zondag 30 mei 2010 20:10 schreef KoffieMetMelk het volgende:
Hey Jokkebrok, helemaal in je eentje aan het vechten tegen die knullen hier?
Haha...
  zondag 30 mei 2010 @ 20:24:14 #135
303848 KoffieMetMelk
Nee, geen suiker alstublieft
pi_82114456
quote:
Op zondag 30 mei 2010 20:13 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Haha...
Hoe is dat afgelopen met de discussie over het gesmolten staal? Ikzelf had er gisteren was dieper naar gekeken en aluminium kan het niet zijn. Aluminium heeft de rare eigenschap dat als het uit de "haard" komt, het direct zijn zilveren kleur terug krijgt. Dat kan dus niet als oranje vloeistof van gebouwen druipen.
Ik ben daar nog mee bezig maar mss dat anderen daar wat "officiële" verklaringen voor hebben.
  zondag 30 mei 2010 @ 20:28:01 #136
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_82114633
quote:
Op zondag 30 mei 2010 20:08 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Dat kun je inderdaad vinden. Alleen wederom geen woord over de inhoud Site vind je dubieus, dus negeer alles wat daar wordt aangehaald dan ook maar compleet.



Indrukwekkende beelden. Even niet over een vermeend complot, maar gewoon omdat ik ze indrukwekkend blijf vinden.
zeg maar op welke inhoud je een reactie wilt en ik zal hem geven. Alleen op dit moment heb ik van je 6 links gekregen naar 6 verschillende websites, dus ik weet niet zo goed op welke inhoud ik in moet gaan.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_82115218
quote:
Op zondag 30 mei 2010 20:24 schreef KoffieMetMelk het volgende:

[..]

Hoe is dat afgelopen met de discussie over het gesmolten staal? Ikzelf had er gisteren was dieper naar gekeken en aluminium kan het niet zijn. Aluminium heeft de rare eigenschap dat als het uit de "haard" komt, het direct zijn zilveren kleur terug krijgt. Dat kan dus niet als oranje vloeistof van gebouwen druipen.
Ik ben daar nog mee bezig maar mss dat anderen daar wat "officiële" verklaringen voor hebben.
Dat is ook volledig genegeerd door de mensen hier.
quote:
Op zondag 30 mei 2010 20:28 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

zeg maar op welke inhoud je een reactie wilt en ik zal hem geven. Alleen op dit moment heb ik van je 6 links gekregen naar 6 verschillende websites, dus ik weet niet zo goed op welke inhoud ik in moet gaan.
quote:
Major General Albert Stubblebine (ret), former Commanding General of U.S. Army Intelligence and Security Command. The following is taken verbatim from PatriotsQuestion911 [2]:

Career. Former Commanding General of U.S. Army Intelligence and Security Command, 1981 - 1984. Also commanded the U.S. Army’s Electronic Research and Development Command and the U.S. Army’s Intelligence School and Center. Former head of Imagery Interpretation for Scientific and Technical Intelligence. 32-year Army career. Member of the Military Intelligence Hall of Fame [3].

His statement: "One of my experiences in the Army was being in charge of the Army’s Imagery Interpretation for Scientific and Technical Intelligence during the Cold War. I measured pieces of Soviet equipment from photographs.It was my job. I look at the hole in the Pentagon and I look at the size of an airplane that was supposed to have hit the Pentagon. And I said, ‘The plane does not fit in that hole’. So what did hit the Pentagon? What hit it? Where is it? What's going on?" [4]
quote:
Col. George Nelson (ret), former U.S. Air Force aircraft accident investigator and airplane parts authority. The following is taken verbatim from PatriotsQuestion911:

Career. Former U.S. Air Force aircraft accident investigator and airplane parts authority. Graduate, U.S. Air Force War College. 34-year Air Force career. Licensed commercial pilot. Licensed airframe and powerplant mechanic

His essay:
• "In all my years of direct and indirect participation, I never witnessed nor even heard of an aircraft loss, where the wreckage was accessible, that prevented investigators from finding enough hard evidence to positively identify the make, model, and specific registration number of the aircraft -- and in most cases the precise cause of the accident. ...
• The government alleges that four wide-body airliners crashed on the morning of September 11 2001, resulting in the deaths of more than 3,000 human beings, yet not one piece of hard aircraft evidence has been produced in an attempt to positively identify any of the four aircraft. On the contrary, it seems only that all potential evidence was deliberately kept hidden from public view. …
• With all the evidence readily available at the Pentagon crash site, any unbiased rational investigator could only conclude that a Boeing 757 did not fly into the Pentagon as alleged. Similarly, with all the evidence available at the Pennsylvania crash site, it was most doubtful that a passenger airliner caused the obvious hole in the ground and certainly not the Boeing 757 as alleged."[5]
quote:
Lt. Col. Karen U. Kwiatkowski, former Air Force staff member of the Director of the National Security Agency and eyewitness to Pentagon crash. The following is taken verbatim from PatriotsQuestion911:

Career. Former Political-Military Affairs Officer in the Office of the Secretary of Defense. Also served on the staff of the Director of the National Security Agency. 20-year Air Force career. Member adjunct faculty, Political Science Department, James Madison University. Instructor, University of Maryland University College and American Public University System. Author of African Crisis Response Initiative: Past Present and Future (2000) and Expeditionary Air Operations in Africa: Challenges and Solutions (2001).

Her statements:
• "It is as a scientist that I have the most trouble with the official government conspiracy theory, mainly because it does not satisfy the rules of probability or physics. The collapses of the World Trade Center buildings clearly violate the laws of probability and physics. ...
• There was a dearth of visible debris on the relatively unmarked [Pentagon] lawn, where I stood only minutes after the impact. Beyond this strange absence of airliner debris, there was no sign of the kind of damage to the Pentagon structure one would expect from the impact of a large airliner. This visible evidence or lack thereof may also have been apparent to the secretary of defense [Donald Rumsfeld], who in an unfortunate slip of the tongue referred to the aircraft that slammed into the Pentagon as a "missile".[6]
• I saw nothing of significance at the point of impact - no airplane metal or cargo debris was blowing on the lawn in front of the damaged building as smoke billowed from within the Pentagon. ... all of us staring at the Pentagon that morning were indeed looking for such debris, but what we expected to see was not evident.
• The same is true with regard to the kind of damage we expected. ... But I did not see this kind of damage. Rather, the facade had a rather small hole, no larger than 20 feet in diameter. Although this facade later collapsed, it remained standing for 30 or 40 minutes, with the roof line remaining relatively straight.
• The scene, in short, was not what I would have expected from a strike by a large jetliner. It was, however, exactly what one would expect if a missile had struck the Pentagon..."
quote:
Lt. Col. Jeff Latas, former Air Force combat fighter pilot and Aerospace Engineer. The following is taken verbatim from PatriotsQuestion911:

Career. Former combat fighter pilot. Aerospace engineer. Currently Captain at a major airline. Combat experience includes Desert Storm and four tours of duty in Northern and Southern Watch. Aircraft flown: McDonnell Douglas F-15E Strike Eagle and General Dynamics F-111 Aardvark fighter/bomber. Former President, U.S. Air Force Accident Investigation Board. Also served as Pentagon Weapons Requirement Officer and as a member of the Pentagon's Quadrennial Defense Review. Awarded Distinguish Flying Cross for Heroism, four Air Medals, four Meritorious Service Medals, and nine Aerial Achievement Medals. 20-year Air Force career.

His statements:
• Regarding the 9/11 Commission's account of the impact of Flight 77 at the Pentagon and discrepancies with the actual Flight Data Recorder information: "After I did my own analysis of it, it's obvious that there's discrepancies between the two stories; between the 9/11 Commission and the flight data recorder information. And I think that's where we really need to focus a lot of our attention to get the help that we need in order to put pressure on government agencies to actually do a real investigation of 9/11. And not just from a security standpoint, but from even an aviation standpoint, like any accident investigation would actually help the aviators out by finding reasons for things happening.
• The things that really got my attention were the amount of descent rate that you had to have at the end of the flight, of Flight 77, that would have made it practically impossible to hit the light poles. [Editor's note: Destruction of the light poles near the Pentagon by Flight 77 was stated in the 9/11 Commission Report.] Essentially it would have been too high at that point to the point of impact where the main body of the airplane was hitting between the first and second floor of the Pentagon. ...
• You know, I'd ride my bike to the Pentagon. So, you know I'm a little bit familiar with that area. [Editor's note: Lt. Col. Latas served as a Weapons Requirement Officer at the Pentagon.] But, you know, that kind of descent rate it would have been impossible essentially for the results that we see physically from what the flight data recorder was recording. Like I say, that's an area that I think deserves explanation. ...
• The ground track [the path of the airplane] is off from the 9/11 Commission."
quote:
Commander Ted Muga, retired Naval Aviator. The following is taken verbatim from PatriotsQuestion911:

Career. Retired Naval aviator (Grumman E-1 and E-2). Retired Pan-Am commercial airline pilot (Boeing 707 and 727).

His statements:
• "The maneuver at the Pentagon was just a tight spiral coming down out of 7,000 feet. And a commercial aircraft, while they can in fact structurally somewhat handle that maneuver, they are very, very, very difficult. And it would take considerable training. In other words, commercial aircraft are designed for a particular purpose and that is for comfort and for passengers and it's not for military maneuvers. And while they are structurally capable of doing them, it takes some very, very talented pilots to do that. ...
• When a commercial airplane gets that high, it gets very, very close to getting into what you refer to as a speed high-speed stall. And a high-speed stall can be very, very violent on a commercial-type aircraft and you never want to get into that situation. I just can't imagine an amateur even being able to come close to performing a maneuver of that nature.
• And as far as hijacking the airplanes, once again getting back to the nature of pilots and airplanes, there is no way that a pilot would give up an airplane to hijackers. ...I mean, hell, a guy doesn't give up a TV remote control much less a complicated 757. And so to think that pilots would allow a plane to be taken over by a couple of 5 foot 7, 150 pound guys with a one-inch blade boxcutter is ridiculous.
• And also in all four planes, if you remember, none of the planes ever switched on their transponder to the hijack code. There's a very, very simple code that you put in if you suspect that your plane is being hijacked. It takes literally just a split-second for you to put your hand down on the center console and flip it over. And not one of the four planes ever transponded a hijack code, which is most, most unusual. ...
• Commercial airplanes are very, very complex pieces of machines. And they're designed for two pilots up there, not just two amateur pilots, but two qualified commercial pilots up there. And to think that you're going to get an amateur up into the cockpit and fly, much less navigate, it to a designated target, the probability is so low, that it's bordering on impossible."
quote:
Capt. Russ Wittenberg, former Air Force combat fighter pilot and retired commercial pilot, previously flown two of the actual aircraft involved. The following is taken verbatim from PatriotsQuestion911:

Career. Former U.S. Air Force fighter pilot with over 100 combat missions. Retired commercial pilot. Flew for Pan Am and United Airlines for 35 years. Aircraft flown: Boeing 707, 720, 727, 737, 747, 757, 767, and 777. 30,000+ total hours flown. Had previously flown the actual two United Airlines aircraft that were hijacked on 9/11 (Flight 93, which impacted in Pennsylvania, and Flight 175, the second plane to hit the WTC).

His statement:
• "I flew the two actual aircraft which were involved in 9/11; the Fight number 175 and Flight 93, the 757 that allegedly went down in Shanksville and Flight 175 is the aircraft that's alleged to have hit the South Tower. I don't believe it's possible for, like I said, for a terrorist, a so-called terrorist to train on a [Cessna] 172, then jump in a cockpit of a 757-767 class cockpit, and vertical navigate the aircraft, lateral navigate the aircraft, and fly the airplane at speeds exceeding it's design limit speed by well over 100 knots, make high-speed high-banked turns, exceeding -- pulling probably 5, 6, 7 G's. And the aircraft would literally fall out of the sky. I couldn't do it and I'm absolutely positive they couldn't do it."
• "The government story they handed us about 9/11 is total B.S. plain and simple… there was absolutely no possibility that Flight 77 could have "descended 7,000 feet in two minutes, all the while performing a steep 270 degree banked turn before crashing into the Pentagon's first floor wall without touching the lawn."…For a guy to just jump into the cockpit and fly like an ace is impossible - there is not one chance in a thousand," said Wittenberg, recalling that when he made the jump from Boeing 727's to the highly sophisticated computerized characteristics of the 737's through 767's it took him considerable time to feel comfortable flying."
• Regarding Flight 77, which allegedly hit the Pentagon: "The airplane could not have flown at those speeds which they said it did without going into what they call a high speed stall. The airplane won’t go that fast if you start pulling those high G maneuvers at those bank angles. … To expect this alleged airplane to run these maneuvers with a total amateur at the controls is simply ludicrous... It’s roughly a 100 ton airplane. And an airplane that weighs 100 tons all assembled is still going to have 100 tons of disassembled trash and parts after it hits a building. There was no wreckage from a 757 at the Pentagon. … The vehicle that hit the Pentagon was not Flight 77. We think, as you may have heard before, it was a cruise missile."
quote:
Capt. Daniel Davis, Former U.S. Army Air Defense Officer and NORAD Tac Director, and Founder/Former CEO of Turbine Technology Services Corp. The following is taken verbatim from PatriotsQuestion911:

Career. Former U.S. Army Air Defense Officer and NORAD Tac Director. Decorated with the Bronze Star and the Soldiers Medal for bravery under fire and the Purple Heart for injuries sustained in Viet Nam. Also served in the Army Air Defense Command as Nike Missile Battery Control Officer for the Chicago-Milwaukee Defense Area. Founder and former CEO of Turbine Technology Services Corp., a turbine (jet engine) services and maintenance company (15 years). Former Senior Manager at General Electric Turbine (jet) Engine Division (15 years). Private pilot.

His statements:
• "As a former General Electric Turbine engineering specialist and manager and then CEO of a turbine engineering company, I can guarantee that none of the high tech, high temperature alloy engines on any of the four planes that crashed on 9/11 would be completely destroyed, burned, shattered or melted in any crash or fire. Wrecked, yes, but not destroyed. Where are all of those engines, particularly at the Pentagon? If jet powered aircraft crashed on 9/11, those engines, plus wings and tail assembly, would be there.
• Additionally, in my experience as an officer in NORAD as a Tactical Director for the Chicago-Milwaukee Air Defense and as a current private pilot, there is no way that an aircraft on instrument flight plans (all commercial flights are IFR) would not be intercepted when they deviate from their flight plan, turn off their transponders, or stop communication with Air Traffic Control. No way! With very bad luck, perhaps one could slip by, but no there's no way all four of them could!
• Finally, going over the hill and highway and crashing into the Pentagon right at the wall/ground interface is nearly impossible for even a small slow single engine airplane and no way for a 757. Maybe the best pilot in the world could accomplish that but not these unskilled "terrorists".


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-05-2010 20:40:39 ]
pi_82116028
Ik weet niet of deze getuige al eens de revue heeft gepasseerd in dit topic.



Saillant detail. De man heeft zelfmoord gepleegd.
quote:
Brasscheck TV:
Bombs in the basement
The Daily News reported yesterday that Kenny Johannemann - a key witness in the WTC 9/11 bombings - recently committed suicide.

I call him a key witness because in spite of aggressive prodding from reporters about "the planes," he clearly called what happened on the upper floors of the World Trade Center "explosions."

More important, Johannemann reported a massive explosion in the basement of one of the Twin Towers and rescuing someone who received full body burns from an explosion that took place at the base - not the top - of the building.

(The Daily News obscured this part of the story in their report today.)

The suicide note purportedly left by Johannemann stated that he had "lost friends and family" over "his drinking" which the letter attributes to his depression since 9/11.

Picture suicide note:
http://www.mypeepz.us/photo/gallery/s...
Here is the entire text of the note as reported in the Daily News:

"The reason I killed myself was 'cause I was getting evicted and can't handle homelessness. I was also very depressed since 9/11. I've been drinking way too much and it's ruined my life. I've lost friends and family over drinking and I'm very lonely. There is nothing left for me to be happy about other than my cat. Sounds weird, but it's true. I just wanted to say I'm sorry 2 any people I ever hurt in my life. I really was a good person when I wasn't drinking. I hope people remember that.

Goodbye!!!

Kenny Johannemann"

I wonder if the person who wrote this suicide note bothered to spend any time listening to Johannemann speak.

Johannemann had a large extended family and large social network which, according to his cousin Gerald Maya, universally held him in high regard. Maya had offered him a place to live.

You have to ask yourself two thing:

1. Would a man shoot himself in the head because he faced eviction when he had a family and social safety net like that?

2. Would someone as well spoken as Johannemann demonstrated himself to be on live TV, write a suicide note that sounds more like a teen aged boy's text message than a grown man's final testament?

Keep in mind that there are other people, more visible than Johannemann, who are actively telling the same story he did in public venues. You can bet that Johannemann's
pi_82116326
Overigens is het niet de eerste keer geweest dat een vliegtuig tegen een wolkenkrabber is gevlogen.
In 1945 is een B-25 Mitchell bommenwerper tegen het Empire State building gevlogen.

quote:
Who could forget the horrific images of the airliners that crashed into the World Trade Center during the terrorist attacks of September 11, 2001? Did you know that this was not the first time a sky scrapper in Manhattan was hit by an airplane?

It is July 28, 1945. America is toward the end of World War II. Lt. Colonel William Smith was piloting his B-25 Mitchell bomber towards Newark airport to pick up his commanding officer. Fog caused poor visibility for Smith.

Unable to see the top of the Empire State Building, Smith brought his plane lower to try to fly below the fog. When he came through, he found himself in the middle of Manhattan, surrounded by skyscrapers.

Reflex allowed him to quickly bank out of the way of several of the buildings narrowly avoiding colliding with them. He dodged one building, then another. Eventually, his luck ran out. Trying to pull up to avoid the unavoidable disaster that was to come, Smith’s bomber crashed into the Empire State Building between the 79th and 80th floors.

Smith and the other two crew members on board the bomber were killed instantly. Eleven other people in the building were also killed and more than two dozen people were injured. The fire that was ignited from the fuel on the plane was extinguished in less than an hour and most of the building was open again two days later on the next Monday.

One of the brighter legacies that lives on from this crash is the Guiness Book of World Records record for the longest survived fall in an elevator. Elevator operator Betty Lou Oliver survived a plunge of 75 stories inside of her elevator. Though she had suffered serious burns and serious injuries, she returned to work five months later.

Comments and corrections welcome.
Bron: http://aaronhollman.com/2(...)pire-state-building/
  zondag 30 mei 2010 @ 21:03:38 #140
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_82116765
quote:
Op zondag 30 mei 2010 20:13 schreef J0kkebr0k het volgende:
Haha...
Yeah, dit topic is weer om te genieten !
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
pi_82116799
quote:
Op zondag 30 mei 2010 20:57 schreef J0kkebr0k het volgende:
Overigens is het niet de eerste keer geweest dat een vliegtuig tegen een wolkenkrabber is gevlogen.
In 1945 is een B-25 Mitchell bommenwerper tegen het Empire State building gevlogen.

[ afbeelding ]
[..]

Bron: http://aaronhollman.com/2(...)pire-state-building/
En wat wil je daarmee suggereren?

Andere constructie, veel lichter vliegtuig met bijna lege tank.
pi_82117146
quote:
Op zondag 30 mei 2010 21:04 schreef arie_bc het volgende:

[..]

En wat wil je daarmee suggereren?

Andere constructie, veel lichter vliegtuig met bijna lege tank.
De kerosine van de WTC toestellen zou binnen een minuut of 10 volledig zijn opgebrand.

Verder wil ik daarmee aangeven dat dit gebouw ook een flinke brand op hooggelegen verdieping heeft doorstaan. Wellicht niet helemaal te vergelijken, maar goed ik vond het wel het noemen waard
quote:
Op zondag 30 mei 2010 21:03 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Yeah, dit topic is weer om te genieten !


Hier nog even een stelletje leugenaars:



[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 30-05-2010 21:11:38 ]
pi_82117458
quote:
Op zondag 30 mei 2010 20:24 schreef KoffieMetMelk het volgende:

[..]

Hoe is dat afgelopen met de discussie over het gesmolten staal? Ikzelf had er gisteren was dieper naar gekeken en aluminium kan het niet zijn. Aluminium heeft de rare eigenschap dat als het uit de "haard" komt, het direct zijn zilveren kleur terug krijgt. Dat kan dus niet als oranje vloeistof van gebouwen druipen.
Ik ben daar nog mee bezig maar mss dat anderen daar wat "officiële" verklaringen voor hebben.
De belangrijkste "bron" van het gesmolten staal is al heel lang gedebunked, namelijk de foto met brandweerlieden die naar een plas gesmolten staal kijken. Dit stond ook al eerder in deze reeks (volgens mij zelfs meerdere malen al). Deze was zelfs opzettelijk bewerkt door complotdenkers.

Leg mij eerst eens uit waarom en hoe ze de plassen gesmolten staal tot wel 5 weken lang vloeibaar hebben gehouden? Weet je wel hoeveel energie daar dan continu ingepompt moet worden zodat het niet stolt?
pi_82117538
quote:
Op zondag 30 mei 2010 21:09 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

De kerosine van de WTC toestellen zou binnen een minuut of 10 volledig zijn opgebrand.

Verder wil ik daarmee aangeven dat dit gebouw ook een flinke brand op hooggelegen verdieping heeft doorstaan. Wellicht niet helemaal te vergelijken, maar goed ik vond het wel het noemen waard
[..]



Hier nog even een stelletje leugenaars:


Stel dat het klopt van die 10 minuten, dan is dat meer dan genoeg om hele vloeren van het WTC in lichterlaaie te zetten. In de meeste cubicle kantoren is meer dan genoeg brandbaar materiaal.
pi_82117807
quote:
Op zondag 30 mei 2010 21:13 schreef arie_bc het volgende:

[..]

De belangrijkste "bron" van het gesmolten staal is al heel lang gedebunked, namelijk de foto met brandweerlieden die naar een plas gesmolten staal kijken. Dit stond ook al eerder in deze reeks (volgens mij zelfs meerdere malen al). Deze was zelfs opzettelijk bewerkt door complotdenkers.

Leg mij eerst eens uit waarom en hoe ze de plassen gesmolten staal tot wel 5 weken lang vloeibaar hebben gehouden? Weet je wel hoeveel energie daar dan continu ingepompt moet worden zodat het niet stolt?
Die poelen van gesmolten staal lijken mij ook zeer onwaarschijnlijk, echter heb ik wel een filmpje gepost (onderaan pagina 1) waar je gesmolten staal uit het gat in de toren ziet druipen. Lijkt niet dat het nep is, maar de echtheid hiervan zou te betwisten kunnen zijn.
quote:
Op zondag 30 mei 2010 21:14 schreef arie_bc het volgende:

[..]

Stel dat het klopt van die 10 minuten, dan is dat meer dan genoeg om hele vloeren van het WTC in lichterlaaie te zetten. In de meeste cubicle kantoren is meer dan genoeg brandbaar materiaal.
Dat zeg ik ook nergens. Ik bedoel.. we hebben allemaal brand gezien. Ik vraag me alleen af of de brand heet genoeg was om de core dermate te verzwakken.
pi_82118002
Die bommenwerper crash in het empire state building is al jaaaaaren geleden aangehaald.

Ik heb verder nog wat oude discussies (2005) opgezocht, met wat leuke posts:
De motor + wielen gevonden in het puin van de pentagon, zie post
Ooggetuigenverklaringen welke het vliegtuig flight 77 hebben zien vliegen
pi_82118014
quote:
THE COLLAPSE
Nearly every large building has a redundant design that allows for loss of one primary structural member, such as a column. However, when multiple members fail, the shifting loads eventually overstress the adjacent members and the collapse occurs like a row of dominoes falling down.

The perimeter tube design of the WTC was highly redundant. It survived the loss of several exterior columns due to aircraft impact, but the ensuing fire led to other steel failures. Many structural engineers believe that the weak points—the limiting factors on design allowables—were the angle clips that held the floor joists between the columns on the perimeter wall and the core structure (see Figure 5). With a 700 Pa floor design allowable, each floor should have been able to support approximately 1,300 t beyond its own weight. The total weight of each tower was about 500,000 t.

As the joists on one or two of the most heavily burned floors gave way and the outer box columns began to bow outward, the floors above them also fell. The floor below (with its 1,300 t design capacity) could not support the roughly 45,000 t of ten floors (or more) above crashing down on these angle clips. This started the domino effect that caused the buildings to collapse within ten seconds, hitting bottom with an estimated speed of 200 km per hour. If it had been free fall, with no restraint, the collapse would have only taken eight seconds and would have impacted at 300 km/h.1 It has been suggested that it was fortunate that the WTC did not tip over onto other buildings surrounding the area. There are several points that should be made. First, the building is not solid; it is 95 percent air and, hence, can implode onto itself. Second, there is no lateral load, even the impact of a speeding aircraft, which is sufficient to move the center of gravity one hundred feet to the side such that it is not within the base footprint of the structure. Third, given the near free-fall collapse, there was insufficient time for portions to attain significant lateral velocity. To summarize all of these points, a 500,000 t structure has too much inertia to fall in any direction other than nearly straight down.

WAS THE WTC DEFECTIVELY DESIGNED?
The World Trade Center was not defectively designed. No designer of the WTC anticipated, nor should have anticipated, a 90,000 L Molotov cocktail on one of the building floors. Skyscrapers are designed to support themselves for three hours in a fire even if the sprinkler system fails to operate. This time should be long enough to evacuate the occupants. The WTC towers lasted for one to two hours—less than the design life, but only because the fire fuel load was so large. No normal office fires would fill 4,000 square meters of floor space in the seconds in which the WTC fire developed. Usually, the fire would take up to an hour to spread so uniformly across the width and breadth of the building. This was a very large and rapidly progressing fire (very high heat but not unusually high temperature). Further information about the design of the WTC can be found on the World Wide Web.
http://www.tms.org/pubs/journals/JOM/0112/Eagar/Eagar-0112.html
pi_82118075
quote:
Op zondag 30 mei 2010 21:19 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Die poelen van gesmolten staal lijken mij ook zeer onwaarschijnlijk, echter heb ik wel een filmpje gepost (onderaan pagina 1) waar je gesmolten staal uit het gat in de toren ziet druipen. Lijkt niet dat het nep is, maar de echtheid hiervan zou te betwisten kunnen zijn.
[..]

Dat zeg ik ook nergens. Ik bedoel.. we hebben allemaal brand gezien. Ik vraag me alleen af of de brand heet genoeg was om de core dermate te verzwakken.
Ter leering en vermaak: http://www.debunking911.com/moltensteel.htm

En waarop baseer je de twijfel dat het niet heet genoeg zou kunnen worden?
pi_82118165
Redux: Kom je hier nu alleen even linkjes plempen zonder verder inhoudelijk op de eerder aangehaalde zaken in te gaan? Wel leuk dat je dat mij verwijt, maar zelf ben je geen haar beter.
pi_82118487
quote:
Op zondag 30 mei 2010 21:23 schreef arie_bc het volgende:

[..]

Ter leering en vermaak: http://www.debunking911.com/moltensteel.htm

En waarop baseer je de twijfel dat het niet heet genoeg zou kunnen worden?
Pfoe.. hoop tekst weer. Kun je niet even samenvatten wat daar wordt geclaimed?

Ik twijfel daar aan omdat niet 1, niet 2, nee 3 torens heet genoeg werden om de core het te laten begeven.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 30-05-2010 21:33:47 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')