Wat leuk! Waarover werden je opa en oma geinterviewd?quote:Op zaterdag 29 mei 2010 16:07 schreef MeraViglioSa het volgende:
Oh Deis wat een leuk filmpje![]()
Hi LavenderrHoop dat je fijne vakantie hebt gehad
![]()
Mijn opa en oma staan in de krant met een heel interview
Ze zijn maandag 60 jaar getrouwd, dus over hun huwelijkquote:Op zaterdag 29 mei 2010 16:10 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wat leuk! Waarover werden je opa en oma geinterviewd?
Ja, heerlijk weekje was het , dankjewel
60 jaar!quote:Op zaterdag 29 mei 2010 16:14 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Ze zijn maandag 60 jaar getrouwd, dus over hun huwelijk![]()
Dat oma vanuit Rotterdam naar Klundert is gekomen omdat ze het hier leuker vond enzo
Niet al teveel gekke dingen gezien?![]()
Is natuurlijk beter dat je wacht tot je definitief in Spanje woont, want met op en neer gereis kan het natuurlijk niet.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 16:19 schreef hondjes het volgende:
Ben nog nooit boos geweest op mijn katten![]()
En nu wil ik ook zo graag weer poezen,,maar dat gaat nog steeds niet...
kusjequote:Op zaterdag 29 mei 2010 16:03 schreef Ian_Nick het volgende:
Meh, Pietje, fix dat filmpje 's in de OP?
Nee, dus voorlopig zit het er niet in...quote:Op zaterdag 29 mei 2010 16:21 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Is natuurlijk beter dat je wacht tot je definitief in Spanje woont, want met op en neer gereis kan het natuurlijk niet.
Heb je al enig idee wanneer je voorgoed naar het zuiden vertrekt?
In de OP staat alleen het plaatje, zonder filmpjequote:
Wat een tijdperk, 60 jaarquote:Op zaterdag 29 mei 2010 16:14 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Ze zijn maandag 60 jaar getrouwd, dus over hun huwelijk![]()
Dat oma vanuit Rotterdam naar Klundert is gekomen omdat ze het hier leuker vond enzo
Niet al teveel gekke dingen gezien?![]()
Ze zijn nog goed gezond en hebben onlangs hun huis verkocht om de rest van hun oude leven in een spiksplinternieuw huurappartement te gaan zittenquote:Op zaterdag 29 mei 2010 16:30 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wat een tijdperk, 60 jaarleuk dat ze in de krant komen! Zijn ze nog goed gezond en wonen ze nog in hun eigen huis? Want ze moeten toch minstens tegen de 80 zijn ?
Ja, wel een paar gekke dingen gezien, maar het echte clubgebeuren moet nog beginnen, 13 juni opent Space met veel spektakel, en een paar heel goede dj's.
Hé Laysa. Hoe gaat ie?quote:
Ja Mwah...daarstraks het gaas onder de douche eruit gepulkt en dat was geen fijne ervaring...toen nog een half uur leeg staan drukkenquote:
onder jouquote:Op zaterdag 29 mei 2010 16:59 schreef Toverheks het volgende:
gefeli mera met je opa en Oma, en deissy liev zeg.
en laysa hoe gaat het??/
ja gelezen en is die drain er ook uit en heb je dat zelf gedaan??quote:
Zelf...dat bleek gebouwd te zijn uit een gaasjequote:Op zaterdag 29 mei 2010 17:03 schreef Toverheks het volgende:
[..]
ja gelezen en is die drain er ook uit en heb je dat zelf gedaan??
Ja, dat moet zeker jaquote:Op zaterdag 29 mei 2010 17:00 schreef Laysa het volgende:
[..]
Ja Mwah...daarstraks het gaas onder de douche eruit gepulkt en dat was geen fijne ervaring...toen nog een half uur leeg staan drukken![]()
Iemand een peer?
thanx for asking![]()
maar vanaf nu gaat het vast de goede kant op...dat moet!!!
En gaasjes gaan plakkenquote:Op zaterdag 29 mei 2010 17:05 schreef Laysa het volgende:
[..]
Zelf...dat bleek gebouwd te zijn uit een gaasje....
Ben rond hal5 in slaap gevallen...lag te lezen en had een bak met spekkies eneen glas met aanmaaklimo gepakt...en D_K maar snurkenquote:Op zaterdag 29 mei 2010 17:05 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ja, dat moet zeker ja![]()
Heb je vannacht nog een beetje kunnen slapen?
quote:Op zaterdag 29 mei 2010 17:09 schreef Kally het volgende:
[..]
En gaasjes gaan plakken![]()
Ik weet het, maar die van mij was kleiner toen
Lekkerquote:Op zaterdag 29 mei 2010 17:11 schreef Kally het volgende:
Ik ga zo maar eens aan mijn sushi beginnen denk ik
ja mamsquote:Op zaterdag 29 mei 2010 17:11 schreef Toverheks het volgende:
een drain uit gaasje?? nou gelukkig je bent er van af maar je weetz he, gelijk dokterspost als je denkt nee vertrouw het niet en gaat weer zo zeer doen.
zo zo lekker, kant en klaar of ga je zelf maken, ik eet biefstukje met brood maar lekker makelijk.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 17:11 schreef Kally het volgende:
Ik ga zo maar eens aan mijn sushi beginnen denk ik
Kant en klaarquote:Op zaterdag 29 mei 2010 17:12 schreef Toverheks het volgende:
[..]
zo zo lekker, kant en klaar of ga je zelf maken, ik eet biefstukje met brood maar lekker makelijk.
Zeker gaat het nu de goede kant op! En als ik dat zeg!quote:Op zaterdag 29 mei 2010 17:00 schreef Laysa het volgende:
Ja Mwah...daarstraks het gaas onder de douche eruit gepulkt en dat was geen fijne ervaring...toen nog een half uur leeg staan drukken![]()
Iemand een peer?
thanx for asking![]()
maar vanaf nu gaat het vast de goede kant op...dat moet!!!
Pruimensap!quote:Op zaterdag 29 mei 2010 17:40 schreef Copycat het volgende:
[..]
Zeker gaat het nu de goede kant op! En als ik dat zeg!![]()
En nu lekker een perensapje.
Morgen de hele dag regen heb ik begrepen, en véél kouder. Jammer van deze meimaand, het was helemaal niks.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 19:01 schreef PietjePuk007 het volgende:
Hier staat 't ook open maar regent 't als een idioot. Koud is 't niet.
heb geen jacuzzi, moet je bij teun zijn buren wezen, die hebben mooie jacuzzi staan zegt teun.quote:
je kan nog steeds naar buiten hoor Disana, lekker onder de plu, het regent nu ook hier maar alles is zo mooi groen aan het worden alles groeit verschrikkelijk snel, zo zaten er geen blaadjes aan de bomen nu kan ik er al niet doorheen kijken meer.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 19:11 schreef Disana het volgende:
Da's waar.
Ik had gehoopt deze maand veel buiten te zijn vanwege het stoppen met roken.
Mooi, groeit de boel goed van.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 19:39 schreef Deisyy het volgende:
De regen komt hier met bakken naar beneden en als ik de berichten moet geloven blijft het morgen ook nat
Ja, het is wel mooi hoor, en het mag ook wel (hier is het nog droog). Maar we hebben deze maand zoveel wind gehad en zulke lage temperaturen.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 19:43 schreef Toverheks het volgende:
[..]
je kan nog steeds naar buiten hoor Disana, lekker onder de plu, het regent nu ook hier maar alles is zo mooi groen aan het worden alles groeit verschrikkelijk snel, zo zaten er geen blaadjes aan de bomen nu kan ik er al niet doorheen kijken meer.
nou stuur het wel ff door jou kant op, maar is zo gek, nu het regent zie je hoe mooi groen alles erbij staat.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 19:49 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja, het is wel mooi hoor, en het mag ook wel (hier is het nog droog). Maar we hebben deze maand zoveel wind gehad en zulke lage temperaturen.
En het ruikt ook vast heel lekker.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 19:52 schreef Toverheks het volgende:
[..]
nou stuur het wel ff door jou kant op, maar is zo gek, nu het regent zie je hoe mooi groen alles erbij staat.
ja, en zit ff te youtube voor het raam en kijk zo naar buiten, dit liedje op de achtergrond wat voel ik me rijk.quote:
Lekker hè.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 20:00 schreef Toverheks het volgende:
[..]
ja, en zit ff te youtube voor het raam en kijk zo naar buiten, dit liedje op de achtergrond wat voel ik me rijk.
nee heb geen tv nog aan, zit te dubbe of ik songfestival ga kijken, de rest is niks en hou al helemaal niet van de xfactor.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 20:04 schreef Disana het volgende:
[..]
Lekker hè.
Hier regent het nu ook een beetje. Wij kijken naar het NOS Journaal en verbazen ons over politici.
quote:
Ow yep, thanksquote:Op zaterdag 29 mei 2010 20:57 schreef Deisyy het volgende:
Volgens mij is daar al een topic voor![]()
[OIL] Operatie BP Oil leak
Echt hè? Onvoorstelbaar, 60 jaar.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 17:16 schreef beequeen het volgende:
Dees, dat filmpje. Wat een schoffies.![]()
Lays, dat klinkt allemaal niet echt fijn. Sterkte.![]()
Mera, 60 jaar getrouwd....wat een mijlpaal.Feli voor opa en oma.
Gooi het interview even in de SC, lijkt me leuk.
"wild horses, wouldn't drag me away" zingt ze met verbazing in haar stem...vind je het gek, lelijk wijfquote:Op zaterdag 29 mei 2010 20:00 schreef Toverheks het volgende:
[..]
ja, en zit ff te youtube voor het raam en kijk zo naar buiten, dit liedje op de achtergrond wat voel ik me rijk.
Van goeie orgiginelen moet je ook afblijvenquote:Op zaterdag 29 mei 2010 22:01 schreef willem-jozef het volgende:
[..]
"wild horses, wouldn't drag me away" zingt ze met verbazing in haar stem...vind je het gek, lelijk wijf![]()
sterrukte laysa
toch van susan vind ik het ook een mooi nummertjequote:Op zaterdag 29 mei 2010 22:50 schreef remlof het volgende:
[..]
Van goeie orgiginelen moet je ook afblijven
nou nou remlof, nu je het zegt was me niet eens opgevallenquote:
Nu zit ik me af te vragen of dat meer over jou zegt of over Remlofquote:Op zaterdag 29 mei 2010 23:32 schreef Toverheks het volgende:
[..]
nou nou remlof, nu je het zegt was me niet eens opgevallen
wat denk je zelf van mij natuurlijkquote:Op zaterdag 29 mei 2010 23:36 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Nu zit ik me af te vragen of dat meer over jou zegt of over Remlof
Je bent een kanjer en een stoer wijfquote:
quote:Op zondag 30 mei 2010 00:14 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Je bent een kanjer en een stoer wijf![]()
Hoop dat je lekker slaapt vannacht, met zo min mogelijk pijn
slaap lekker en doe maar lepeltje lepeltje maar wel voorzichtigquote:Op zondag 30 mei 2010 00:20 schreef Laysa het volgende:
[..]
...Ik neem een pammetje...daar lukt het vast wel mee
Anders vertel ik gewoon een verhaaltje! Er was eens een Toverheks!quote:Op zondag 30 mei 2010 00:32 schreef Toverheks het volgende:
[..]
slaap lekker en doe maar lepeltje lepeltje maar wel voorzichtig
nee remmy, deze ben het orgigineel, maar dat wist je vast wel:quote:Op zaterdag 29 mei 2010 22:50 schreef remlof het volgende:
[..]
Van goeie orgiginelen moet je ook afblijven
Ow jaquote:Op zondag 30 mei 2010 01:13 schreef willem-jozef het volgende:
[..]
nee remmy, deze ben het orgigineel, maar dat wist je vast wel:
en de groeten aan caro en apk die nu -net als toet nederland- met de stieneke-kater opgescheept zitten
Ja, geen idee. Eigenlijk kan dit niet.quote:Op zondag 30 mei 2010 03:47 schreef liesje1979 het volgende:
zijn we samen wakker? Ons nachtrooster, wat doe je?
Laat me raden, je werd wakker van kutvogels?quote:Op zondag 30 mei 2010 03:47 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Ja, geen idee. Eigenlijk kan dit niet.
Neuh, kom net thuis van "werk".quote:Op zondag 30 mei 2010 03:49 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Laat me raden, je werd wakker van kutvogels?
En die Jaap heeft X-factor gewonnen?quote:Op zondag 30 mei 2010 10:50 schreef Noek het volgende:
Jij had toch dit nummer van de week gepost, Cc?
En nu is het de single van Jaap.
Ik heb toch maar het ESF gekeken.
Dat geintje heb ik voor deze maand alweer gehad...quote:Op zondag 30 mei 2010 10:57 schreef Copycat het volgende:
Alhoewel ... nu is de andere rekening aan de beurt ...
Hoera!quote:Op zondag 30 mei 2010 11:14 schreef Noek het volgende:
Het weer ziet er ook rooskleurig uit volgende week en zo leefden we nog rijk en warm.
Gert komt ook weer thuis vandaag!
Ojee het slaat toe!quote:Op zondag 30 mei 2010 11:20 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Hoera!
Wij gaan zo naar de braderie
Goedemorgen.
Ja óf we gaan naar de stad. Want ik bedenk net dat ik vergeten ben een Irischeque te kopen voor mijn (morgen haar verjaadag vierende) collgega.quote:
Mocht het droog blijven worden, het is een hele grote, op de Dierenselaan. Tenminste volgens mij was het vandaag ook nog, gister en eergister in ieder geval wel.quote:Op zondag 30 mei 2010 11:33 schreef Marrije het volgende:
Ik denk dat het zo gaat regenen, jammer voor de braderie.
Ja ik las er wat over in een krantje, maar helaas is mn man er niet en alleen met de kindjes zie ik niet zo zitten. Zeker niet als het ook nog gaat regenen.quote:Op zondag 30 mei 2010 11:37 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Mocht het droog blijven, het is een hele grote, op de Dierenselaan. Tenminste volgens mij was het vandaag ook nog, gister en eergister in ieder geval wel.
Nee dat snap ik idd, en zie mijn edit, het plenst hier nu als een gek!quote:Op zondag 30 mei 2010 11:46 schreef Marrije het volgende:
[..]
Ja ik las er wat over in een krantje, maar helaas is mn man er niet en alleen met de kindjes zie ik niet zo zitten. Zeker niet als het ook nog gaat regenen.
De gelukkige huisvrouw. Het was echt een onderhoudende film, had ik eigenlijk helemaal niet verwacht maar ik vond hem echt oké!quote:Op zondag 30 mei 2010 11:37 schreef liesje1979 het volgende:
Draait er iets leuks in de bioscoop eigenlijk?
Het boek vond ik waardeloos,,snapte er geen drol van..quote:Op zondag 30 mei 2010 12:43 schreef Noek het volgende:
[..]
De gelukkige huisvrouw. Het was echt een onderhoudende film, had ik eigenlijk helemaal niet verwacht maar ik vond hem echt oké!
Ik wel maar ik vond het boek ook wel goed te lezen. Alles wat daarna kwam vond ik wel ruk.quote:Op zondag 30 mei 2010 13:04 schreef hondjes het volgende:
[..]
Het boek vond ik waardeloos,,snapte er geen drol van..
Het toneelstuk was ook vrijwel onnavolgbaar.quote:Op zondag 30 mei 2010 13:04 schreef hondjes het volgende:
[..]
Het boek vond ik waardeloos,,snapte er geen drol van..
Dat is toch met schilderijen? Allemaal vlekken en dan zien wat ermee bedoeld is?quote:Op zondag 30 mei 2010 13:11 schreef Dementor het volgende:
Modern toneel noemen ze dat, zo enorm vaag gaan doen dat je emoties mag raden.
Teun zei vrijdag dat hij "leukere dingen" ging doenquote:Op zondag 30 mei 2010 12:42 schreef Marrije het volgende:
Waar is teun eigenlijk?
Toch niet echt 2 weken op vakantie?
Ohquote:Op zondag 30 mei 2010 14:20 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Teun zei vrijdag dat hij "leukere dingen" ging doen
Keihard zijn oranje wortel in de colombiaanse grond poten? Of zoiets was het toch?quote:Op zondag 30 mei 2010 14:20 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Teun zei vrijdag dat hij "leukere dingen" ging doen
Ik heb er helemaal geen last vanquote:
Die zou hij meteen dichtknallen, de chagrijnquote:Op zondag 30 mei 2010 16:20 schreef liesje1979 het volgende:
Eigenlijk zouden we een welkom thuis topic moeten maken.
Maar zou hij het stiekem niet waarderen?quote:Op zondag 30 mei 2010 16:22 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Die zou hij meteen dichtknallen, de chagrijn![]()
![]()
Tuurlijk wel.quote:Op zondag 30 mei 2010 16:24 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Maar zou hij het stiekem niet waarderen?
quote:
Wat denk je zelf?quote:
Sinds wanneer komt de TNT wel bij jou langs op zondag?quote:Op zondag 30 mei 2010 16:50 schreef Copycat het volgende:
Zo. Spijkerjackie binnen. En een broek. En drie DVD's. En twee paar high heeled zomerschoenen. Omdat ik niet kon kiezen:
[ afbeelding ]
Met studs.
[ afbeelding ]
Sinds niet. Real Life Shopping!!!quote:Op zondag 30 mei 2010 18:36 schreef remlof het volgende:
Sinds wanneer komt de TNT wel bij jou langs op zondag?
En omgquote:Op zondag 30 mei 2010 19:43 schreef hondjes het volgende:
Zoooo, dus morgen komt fred T...online op Fok....zie frontpage
Yep, volgens hetzelfde pricipe als die schrijver over zijn 'Heineken ontvoering boek'.quote:Op zondag 30 mei 2010 19:43 schreef hondjes het volgende:
Zoooo, dus morgen komt fred T...online op Fok....zie frontpage
Blijkbaar gaat het niet zo makkelijkquote:Op zondag 30 mei 2010 20:01 schreef Dementor het volgende:
Schandalig dat men nog steeds niet het olielek heeft weten te dichten.
Ik heb verder ook geen verstand van olie-lekkages maar dat het moeilijk te dichten is geloof ik welquote:Op zondag 30 mei 2010 20:02 schreef Dementor het volgende:
[..]
Dan moeten ze er maar meer resources opzetten.
En dat ze de hele wereld over kunnen varen met Nimitz class carriers om zo ieder land naar kingdom come te blazen maar schijnbaar niet de middelen hebben om zo'n lek te dichten gaat er bij mij niet in.quote:Op zondag 30 mei 2010 20:05 schreef BONG4002 het volgende:
[..]
Ik heb verder ook geen verstand van olie-lekkages maar dat het moeilijk te dichten is geloof ik wel
Weet je wat het ergste is? Dit had helemaal niet zover hoeven komen maar omdat Cheney en Bush vonden dat de olieindustrie niet op kosten gejaagd moest worden, is er een essentieel acoustisch beveiligingssysteem op afstand van slechts 500,000 dollar niet geïnstalleerd.quote:Op zondag 30 mei 2010 20:05 schreef BONG4002 het volgende:
[..]
Ik heb verder ook geen verstand van olie-lekkages maar dat het moeilijk te dichten is geloof ik wel
Je denkt niet dat ze met man en macht aan het werk zijn en er alles aan doen om te proberen te stoppen?quote:Op zondag 30 mei 2010 20:02 schreef Dementor het volgende:
[..]
Dan moeten ze er maar meer resources opzetten.
Ik zou er het nut niet van inzien om dat lek zo te laten dus ik ga er gevoegelijk van uit dat ze heus wel alle middelen inzetten om dat lek zo snel mogelijk te dichten?quote:Op zondag 30 mei 2010 20:06 schreef Dementor het volgende:
[..]
En dat ze de hele wereld over kunnen varen met Nimitz class carriers om zo ieder land naar kingdom come te blazen maar schijnbaar niet de middelen hebben om zo'n lek te dichten gaat er bij mij niet in.
Ja, ze zijn er alleen rijkelijk laat mee.quote:Op zondag 30 mei 2010 20:08 schreef BONG4002 het volgende:
[..]
Ik zou er het nut niet van inzien om dat lek zo te laten dus ik ga er gevoegelijk van uit dat ze heus wel alle middelen inzetten om dat lek zo snel mogelijk te dichten?
Ja naja dat is achteraf, die zullen zich nu ook wel voor hun kop slaan nu.quote:Op zondag 30 mei 2010 20:07 schreef Disana het volgende:
[..]
Weet je wat het ergste is? Dit had helemaal niet zover hoeven komen maar omdat Cheney en Bush vonden dat de olieindustrie niet op kosten gejaagd moest worden, is er een essentieel acoustisch beveiligingssysteem op afstand van slechts 500,000 dollar niet geïnstalleerd.
Ik vind dat ze er erg traag mee zijn en ik krijg niet de indruk dat alle topdenkers van de wereld zijn geraadpleegd.quote:Op zondag 30 mei 2010 20:09 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ja naja dat is achteraf, die zullen zich nu ook wel voor hun kop slaan nu.
Maar ik neem aan dat ze alles op alles zetten nu op het te dichten, te beperken en op te ruimen?
Dat kan, maar dat zeg je niet.quote:Op zondag 30 mei 2010 20:09 schreef Dementor het volgende:
[..]
Ja, ze zijn er alleen rijkelijk laat mee.
Zie de post van Disana.
Het had idd beter gemoeten mee eens, maargoed ik maak me niet zo druk om het milieu en dit lost zich later vanzelf allemaal wel opquote:Op zondag 30 mei 2010 20:09 schreef Dementor het volgende:
[..]
Ja, ze zijn er alleen rijkelijk laat mee.
Zie de post van Disana.
Het zal vast niet gemakkelijk zijn maar ik kan met niet voorstellen dat met alle resources die we hebben het nog zo lang moet duren, ze hebben het nu over minimaal een maand vertraging voordat het lek wellicht is opgelost.quote:Op zondag 30 mei 2010 20:12 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Dat kan, maar dat zeg je niet.
je zegt dat je niet begrijpt dat het nog niet dicht is.
ik begrijp dat het niet zo makkelijk is om even dicht te maken. Dat het voorkomen had kunnen worden is een ander verhaal.
Jij bent geen vogel of visser die aan die kust woont.quote:Op zondag 30 mei 2010 20:12 schreef BONG4002 het volgende:
[..]
Het had idd beter gemoeten mee eens, maargoed ik maak me niet zo druk om het milieu en dit lost zich later vanzelf allemaal wel op
LOL whut?quote:Op zondag 30 mei 2010 20:12 schreef BONG4002 het volgende:
[..]
Het had idd beter gemoeten mee eens, maargoed ik maak me niet zo druk om het milieu en dit lost zich later vanzelf allemaal wel op
Yep het is onwijs kut dat het steeds langer duurt, daar ben ik het mee eens.quote:Op zondag 30 mei 2010 20:15 schreef Dementor het volgende:
[..]
Het zal vast niet gemakkelijk zijn maar ik kan met niet voorstellen dat met alle resources die we hebben het nog zo lang moet duren, ze hebben het nu over minimaal een maand vertraging voordat het lek wellicht is opgelost.
Daarom geloof ik niet dat men alle mogelijke resources vanaf het begin heeft ingezet, de Amerikaanse regering staat er om bekend landelijk gezien erg laat in actie te komen.
Zo gaat er wel heel veel van de natuur naar de klote.
Ik hoop toch echt dat dit een grapje is Bong.quote:Op zondag 30 mei 2010 20:12 schreef BONG4002 het volgende:
Valt allemaal wel meequote:Op zondag 30 mei 2010 20:16 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
LOL whut?![]()
Omg Bong! Dit is een behoorlijk grote natuurramp he?
Dat is een van de eerste levensbehoeften, een flesje waterquote:
En ik ga er vanuit dat ze in het begin een verkeerde afweging hebben gemaakt zoals de Amerikaanse regering wel vaker heeft gedaan in het verleden.quote:Op zondag 30 mei 2010 20:18 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Yep het is onwijs kut dat het steeds langer duurt, daar ben ik het mee eens.
maar om te zeggen dat je niet snapt dat het zo lang duurt vind ik een beetje een "de beste stuurlui staan aan wal" idee. ik ga er gewoon vanuit dat die mensen doen wat ze kunnen.
Neuh ik niet, simpelweg omdat het feit dat men "alles in 't mogelijke stelt om te zorgen dat er geen lek komt" ook niet uitgevoerd is. 500.000 voor een alarmsysteem was al teveel, dan zijn de miljoenen / miljaren die er nu meespelen ook een kwestie van een afweging schade (natuur) vs schade (geld).quote:Op zondag 30 mei 2010 20:18 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Yep het is onwijs kut dat het steeds langer duurt, daar ben ik het mee eens.
maar om te zeggen dat je niet snapt dat het zo lang duurt vind ik een beetje een "de beste stuurlui staan aan wal" idee. ik ga er gewoon vanuit dat die mensen doen wat ze kunnen.
Tuurlijk is het erg voor de vogels etc. maar dat hoort bij de natuur hoe raar dit ook over mag komen, klinkt hard misschien maar ik ben daar heel nuchter inquote:Op zondag 30 mei 2010 20:19 schreef beequeen het volgende:
[..]
Ik hoop toch echt dat dit een grapje is Bong.
Heb je de foto's gezien van die arme vogels? Schokkend.
quote:Op zondag 30 mei 2010 20:21 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Neuh ik niet, simpelweg omdat het feit dat men "alles in 't mogelijke stelt om te zorgen dat er geen lek komt" ook niet uitgevoerd is. 500.000 voor een alarmsysteem was al teveel, dan zijn de miljoenen / miljaren die er nu meespelen ook een kwestie van een afweging schade (natuur) vs schade (geld).
Dat mag, maar dat was je punt niet.quote:Op zondag 30 mei 2010 20:21 schreef Dementor het volgende:
[..]
En ik ga er vanuit dat ze in het begin een verkeerde afweging hebben gemaakt zoals de Amerikaanse regering wel vaker heeft gedaan in het verleden.
Nuchter of alleen met jezelf begaan?quote:Op zondag 30 mei 2010 20:21 schreef BONG4002 het volgende:
[..]
Tuurlijk is het erg voor de vogels etc. maar dat hoort bij de natuur hoe raar dit ook over mag komen, klinkt hard misschien maar ik ben daar heel nuchter in
Achteraf wijzen? Ze hadden na New Orleans toch wel het een en ander mogen leren over het effectief aanpakken van rampen.quote:Op zondag 30 mei 2010 20:22 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Dat mag, maar dat was je punt niet.
En elke regering maakt fouten ook de onze, ik vind het gewoon zo makkelijk, dat achteraf wijzen.
Tsja, de Amerikaanse regering heeft er wrs ook zijn voordeel mee gedaan en een oogje toegeknepen.quote:Op zondag 30 mei 2010 20:21 schreef Disana het volgende:
Ik ga er juist bij BP helemaal niet vanuit dat ze deden en doen wat ze konden; ze hebben op de vorige regering alleen maar druk uitgeoefend en voordeeltjes binnengehaald; dit is het resultaat. De Amerikaanse regering had hier vanaf de eerste dag bovenop moeten zitten.
Als je de grote lijnen bekijkt is dit hetzelfde als de oorzaak van de kredietcrisis. Het bedrijfsleven steekt dik geld in lobbyen (overheid inpalmen om stemmen te krijgen voor wetten die goed zijn voor jou bedrijf). Daardoor lag er steeds minder macht bij de overheid en steeds meer bij de bedrijven. De macht is inmiddels zo groot bij de bedrijven dat de overheid in feite buitenspel staat, hoewel Obama dat altijd zal ontkennen. Ook dit is achteraf makkelijk gezegd, maar de problemen zitten zo in 't hart van het systeem dat er eigenlijk al geen oplossing meer is.quote:Op zondag 30 mei 2010 20:22 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
En elke regering maakt fouten ook de onze, ik vind het gewoon zo makkelijk, dat achteraf wijzen.
Mijn punt is dat het schandalig is dat ze het nog niet verholpen hebben en er naar mijn mening niet voldoende resources opzetten.quote:Op zondag 30 mei 2010 20:22 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
De natuur regelt zichzelfquote:
Klopt.quote:Op zondag 30 mei 2010 20:25 schreef beequeen het volgende:
[..]
Tsja, de Amerikaanse regering heeft er wrs ook zijn voordeel mee gedaan en een oogje toegeknepen.
Hypocriete zooi dus.
Nou natuur....quote:Op zondag 30 mei 2010 20:21 schreef BONG4002 het volgende:
[..]
Tuurlijk is het erg voor de vogels etc. maar dat hoort bij de natuur hoe raar dit ook over mag komen, klinkt hard misschien maar ik ben daar heel nuchter in
Een miljard liter olie oppompen of verspillen heeft niks met het herstellend vermogen van de natuur te maken.quote:Op zondag 30 mei 2010 20:25 schreef BONG4002 het volgende:
De natuur regelt zichzelf
Komt dus allemaal wel weer goed
Daar zal de natuur zich aanpassenquote:Op zondag 30 mei 2010 20:26 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Nou natuur....
Er wordt wel olie uit de grond geboort, weet niet of je dat natuur kan noemen.
quote:Op zondag 30 mei 2010 20:22 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ik weet niet wie er nu in de olie is.quote:Op zondag 30 mei 2010 20:21 schreef BONG4002 het volgende:
houd jij jezelf dan ook effe in evenwicht zonder alcohol en medicatie de komende jaren?quote:Op zondag 30 mei 2010 20:27 schreef BONG4002 het volgende:
[..]
Daar zal de natuur zich aanpassenAlles houd elkaar in evenwicht moet je maar denken
Ik weet de details niet, maar Obama heeft daar al maatregelen tegen genomen. Er mag nu niet meer zonder meer buiten de kust geboord worden.quote:Op zondag 30 mei 2010 20:31 schreef hondjes het volgende:
Sommige berichten zeggen , dat ze helemaal niet op die zeebodem hadden mogen boren..dat de bodem te drassig is...of in de buurt van een vulkaan...
En dat dit niet het enige lek is, waarschijnlijk zijn er drie.
.
Oh hi WJ, kom je weer zuigen?quote:Op zondag 30 mei 2010 20:29 schreef willem-jozef het volgende:
[..]
jezus
wat een domme opmerking, of toch een grapje?
Tegenwoordig kan er gewoon zoveel dat je al snel het idee krijgt dat er een stelletje prutsers aan het werk zijn als iets niet lukt.quote:Op zondag 30 mei 2010 20:35 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Nou ik maakte geen grapje, maar het sloeg meer op het gevoel dat ik had naar aanleiding van demtors post, het is zo makkelijk roepen vanaf de kant dat het sneller en beter kan. Maar dat zal best aan mij liggen.
en zo vind ik het ook met achteraf heel hard roepen dat het voorkomen had kunnen worden, ja dat kan. Maar wat heb je er nu aan, om dat te roepen? Het is al gebeurt en het enige wat je nu kan doen is (naast heel hard roepen wiens schuld het is) de schade zoveel mogelijk beperken. En ik hoop dat ze daar hun uiterste best voor doen.
Maar goed, ik ben een achterlijk, zuur, dom trutje dus wat weet ik er nu van.
Ach, je hebt in ieder geval zelfkennis en dat is ook wat waard!quote:Op zondag 30 mei 2010 20:35 schreef liesje1979 het volgende:
Ik zeg niet direct dat het voorkomen had kunnen worden, ze escaleren alleen wederom te laat.quote:Op zondag 30 mei 2010 20:35 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Oh hi WJ, kom je weer zuigen?
Nou ik maakte geen grapje, maar het sloeg meer op het gevoel dat ik had naar aanleiding van dementors post, het is zo makkelijk roepen vanaf de kant dat het sneller en beter kan. Maar dat zal best aan mij liggen.
en zo vind ik het ook met achteraf heel hard roepen dat het voorkomen had kunnen worden, ja dat kan. Maar wat heb je er nu aan, om dat te roepen? Het is al gebeurt en het enige wat je nu kan doen is (naast heel hard roepen wiens schuld het is) de schade zoveel mogelijk beperken. En ik hoop dat ze daar hun uiterste best voor doen.
Ik vraag het maar een keertje gewoon, hoe komt het toch dat jij nooit 1 komma typt maar 2 of meer?quote:Op zondag 30 mei 2010 20:37 schreef hondjes het volgende:
Ik hoorde dat de olie nog maar16 miles uit de kust is,,,
Wat gaat er dan gebeuren,,,moeten er mensen geevacueerd worden,,,
De stank schijnt ondraaglijk te zijn, en er ligt ook nog een hurricane op de Oceaan....
"zuigen?" ik geloof dat dat jouw tweede natuur is.quote:Op zondag 30 mei 2010 20:35 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Nou ik maakte geen grapje, maar het sloeg meer op het gevoel dat ik had naar aanleiding van demtors post, het is zo makkelijk roepen vanaf de kant dat het sneller en beter kan. Maar dat zal best aan mij liggen.
Blijft dat nou echt leuk,quote:Op zondag 30 mei 2010 20:37 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ach, je hebt in ieder geval zelfkennis en dat is ook wat waard!
Je gaat toch niet uit van onwil? Dat kan ik me niet voorstellen. Onwil of onkunde?quote:Op zondag 30 mei 2010 20:37 schreef Disana het volgende:
Het feit dat onze veegarmen ook al meteen zijn aangeboden maar pas vorige week zijn geaccepteerd spreekt ook boekdelen.
haha, dat lees ik nu pas. heb ik dat gezegd dan?quote:Op zondag 30 mei 2010 20:35 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Misschien gewoon slechte ogen... zie komma voor puntjes aan...quote:Op zondag 30 mei 2010 20:40 schreef Marrije het volgende:
[..]
Ik vraag het maar een keertje gewoon, hoe komt het toch dat jij nooit 1 komma typt maar 2 of meer?
voor ieder hondje 1quote:Op zondag 30 mei 2010 20:40 schreef Marrije het volgende:
[..]
Ik vraag het maar een keertje gewoon, hoe komt het toch dat jij nooit 1 komma typt maar 2 of meer?
Wel van belangen. BP heeft zo lang bij de Bush regering op schoot gezeten dat het waarschijnlijk even heeft geduurd voor ze beseften dat dit toch echt niet onder tafel viel te vegen. In het begin werden we voortdurend rooskleurig voorgelicht, en zelfs dit weekend nog werd er aanvankelijk verkeerd nieuws naar buiten gebracht, namelijk dat het lek zou zijn gedicht.quote:Op zondag 30 mei 2010 20:42 schreef beequeen het volgende:
[..]
Je gaat toch niet uit van onwil? Dat kan ik me niet voorstellen. Onwil of onkunde?
Dit is een megaramp, hoe je het ook wendt of keert. En mensen die dit niet inzien.....
Wellicht ook trots, een land als Amerika dat hulp moet vragen om een probleem op te lossen..quote:Op zondag 30 mei 2010 20:42 schreef beequeen het volgende:
[..]
Je gaat toch niet uit van onwil? Dat kan ik me niet voorstellen. Onwil of onkunde?
Dit is een megaramp, hoe je het ook wendt of keert. En mensen die dit niet inzien.....
Het is juist heel belangrijk om nu te roepen dat het anders had gemoeten, van die soort ernstige zaken met vreselijke gevolgen moet toch op zijn minst van geleerd worden.quote:Op zondag 30 mei 2010 20:35 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Nou ik maakte geen grapje, maar het sloeg meer op het gevoel dat ik had naar aanleiding van dementors post, het is zo makkelijk roepen vanaf de kant dat het sneller en beter kan. Maar dat zal best aan mij liggen.
arrogantie, lijkt muhquote:Op zondag 30 mei 2010 20:44 schreef PietjePuk007 het volgende:
Je weet niet wat de reden is van 't niet aanpakken van die 'veegarmen'. Misschien haaden ze geen kennis, resources (geschikte) of vonden ze dat ze betere oplossing hadden op dat moment. Hoeft geen onwil te zijn geweest, dat is dan ook weer voorbarig om dat te concluderen.
Best angstaanjagend iddquote:Op zondag 30 mei 2010 20:25 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Als je de grote lijnen bekijkt is dit hetzelfde als de oorzaak van de kredietcrisis. Het bedrijfsleven steekt dik geld in lobbyen (overheid inpalmen om stemmen te krijgen voor wetten die goed zijn voor jou bedrijf). Daardoor lag er steeds minder macht bij de overheid en steeds meer bij de bedrijven. De macht is inmiddels zo groot bij de bedrijven dat de overheid in feite buitenspel staat, hoewel Obama dat altijd zal ontkennen. Ook dit is achteraf makkelijk gezegd, maar de problemen zitten zo in 't hart van het systeem dat er eigenlijk al geen oplossing meer is.
Maar daar moet je niet teveel over nadenken.
Nee, jij bent de coke tussen de columbianen!quote:
Onkunde misschien wel in de zin dat men eerst dacht het anders op te kunnen lossen, nu blijkt dat dat niet werkt gaan ze over op het volgende plan.quote:Op zondag 30 mei 2010 20:42 schreef beequeen het volgende:
[..]
Dat is waar, de info naar buiten toe was behoorlijk verwarrend.quote:Op zondag 30 mei 2010 20:44 schreef Disana het volgende:
Wel van belangen. BP heeft zo lang bij de Bush regering op schoot gezeten dat het waarschijnlijk even heeft geduurd voor ze beseften dat dit toch echt niet onder tafel viel te vegen. In het begin werden we voortdurend rooskleurig voorgelicht, en zelfs dit weekend nog werd er aanvankelijk verkeerd nieuws naar buiten gebracht, namelijk dat het lek zou zijn gedicht.
En ja die veegarmen, waarom zijn die niet gelijk overgenomen?
quote:Op zondag 30 mei 2010 20:47 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Nee, jij bent de coke tussen de columbianen!
Die 'onwil' (niet mijn woord) zie ik niet bij de regering maar wel aanvankelijk bij BP. Amerika moet nodig eens leren dat ze niet alleen staan in de wereld.quote:Op zondag 30 mei 2010 20:49 schreef beequeen het volgende:
[..]
Dat is waar, de info naar buiten toe was behoorlijk verwarrend.
Misschien wat Tom zegt, maar dat zou toch echt van de dolle zijn. Te trots om hulp te vragen bij zo'n grote natuurramp.
Ik vraag het me al af sinds ik je zie posten dus ik heb me nog lang ingehouden. Maar moest het opeens vragen. Bedankt voor je antwoord. . .quote:Op zondag 30 mei 2010 20:43 schreef hondjes het volgende:
[..]
Misschien gewoon slechte ogen... zie komma voor puntjes aan...
Dan toch zeker niet de oliequote:Op zondag 30 mei 2010 20:50 schreef hondjes het volgende:
Of ze wilden eerst wat zaken opruimen ofzo..
Sorry, ik poste deze reactie eerst in jouw post.quote:Op zondag 30 mei 2010 20:40 schreef willem-jozef het volgende:
[..]
"zuigen?" ik geloof dat dat jouw tweede natuur is.![]()
wat je er aan hebt dit achteraf aan de kaak te stellen is dat het vanaf nu zeker anders wordt (als het om olie boren en veiligheid gaat) omdat er zo aandacht op wordt gevestigd. zo zijn er nog een paar redenen..
"het is al gebeurd", "dus laat die moordenaar dan ook maar lopen"
-edit- ik wilde je quoten.
quote:
Een massale maatschappelijke verontwaardiging kan wel leiden tot ander beleid van de overheid.quote:Op zondag 30 mei 2010 20:51 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Sorry, ik poste deze reactie eerst in jouw post.![]()
Door het op fok te roepen?
Je hebt opzeker gelijk wat betreft dat ze er van zullen leren en dat het anders moet nu, zeker ook omdat het veel media aandacht heeft. maar idd, het achteraf geroep op fok vind ik soms wel wat makkelijk. Alsof een zekere dementor uit Apeldoorn of een Disana uit Groningen het wel even beter weten en het heel anders hadden gedaan. Ik denk dat je dat niet kan weten omdat je nooit voor die keuzes hebt gestaan.
En dat is niets ten nadele van disana of dementor. gewoon even als voorbeeld.
Maar zoals ik al zei, ik zie het vast verkeerd want ik ben vast niet geheel op de hoogte.
en waarom ben jij steeds zwanger, (komma-)neukert?quote:Op zondag 30 mei 2010 20:50 schreef Marrije het volgende:
[..]
Ik vraag het me al af sinds ik je zie posten dus ik heb me nog lang ingehouden. Maar moest het opeens vragen. Bedankt voor je antwoord. . .
Volgens mij in Juliquote:Op zondag 30 mei 2010 20:52 schreef willem-jozef het volgende:
[..]
ik ga deze zomer (ook) naar almeria -als alles- volgens plan gaat. tegen die tijd zal ik je zeker effe een pm sturen! wanneer komt die naaktlopert ook alweer bij je? augustus of zo?
Dat is gewoon jouw persoonlijke mening, dat Dementor en ik het beter weten.quote:Op zondag 30 mei 2010 20:51 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Je hebt opzeker gelijk wat betreft dat ze er van zullen leren en dat het anders moet nu, zeker ook omdat het veel media aandacht heeft. maar idd, het achteraf geroep op fok vind ik soms wel wat makkelijk. Alsof een zekere dementor uit Apeldoorn of een Disana uit Groningen het wel even beter weten en het heel anders hadden gedaan. Ik denk dat je dat niet kan weten omdat je nooit voor die keuzes hebt gestaan.
Maar zoals ik al zei, ik zie het vast verkeerd want ik ben vast niet geheel op de hoogte.
Omdat ik geen 18 meer ben en graag 4 kindjes wilquote:Op zondag 30 mei 2010 20:53 schreef willem-jozef het volgende:
[..]
en waarom ben jij steeds zwanger, (komma-)neukert?
excuses aanvaard ikquote:Op zondag 30 mei 2010 20:51 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ze worden elke dag een stukje toegankelijker, spelen veel om daarna weer een een tijd in hun mandje te gaan liggen bijslapen. Voorlopig vinden ze hun wereld hier in de woonkamer groot genoeg, want ze hebben nog geen poging gedaan om het huis verder te verkennen. Het is zo vermakelijk om naar ze te kijken als ze achter elkaar rondhollen.quote:Op zondag 30 mei 2010 20:54 schreef Marrije het volgende:
[..]
over zwart gesproken, hoe gaat het met Tom? En Fox?
Ja, ik heb dat gezien en vond het verbazingwekkend. Het enige verschil is dat dit veel minder diep zat.quote:Op zondag 30 mei 2010 20:58 schreef Jian het volgende:
Ik las "Dat ze ervan zullen leren", ........ leren ?!![]()
Laten we het Deja Vu noemen;
(Echt een fantastisch filmpje)
goed geantwoordquote:Op zondag 30 mei 2010 20:54 schreef Marrije het volgende:
[..]
Omdat ik geen 18 meer ben en graag 4 kindjes wil
Dat heb ik ook gelezen...quote:Op zondag 30 mei 2010 20:59 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja, ik heb dat gezien en vond het verbazingwekkend. Het enige verschil is dat dit veel minder diep zat.
Ik lees net dat men nu nucleaire middelen gaat overwegen.
Je hoeft het toch niet altijd met iedereen eens te zijn, alleen maar om het gezellig te willen houdenquote:Op zondag 30 mei 2010 20:56 schreef BONG4002 het volgende:
Op naar BB7/DGK2 wmb, dan hebben we ook weer een nieuwe aanwas users en wordt het weer een beetje gezellig hier
hi deeziequote:Op zondag 30 mei 2010 21:01 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Je hoeft het toch niet altijd met iedereen eens te zijn, alleen maar om het gezellig te willen houden
Precies, de vergelijkingen in het filmpje zouden hilarisch zijn als ze niet zo triest waren. En inderdaad het enige verschil is dat de nu dieper zitten en hun technologie om het te stoppen eigenlijk niet is geëvolueerd, zodat het probleem alleen nog maar groter is !quote:Op zondag 30 mei 2010 20:59 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja, ik heb dat gezien en vond het verbazingwekkend. Het enige verschil is dat dit veel minder diep zat.
De technologie is wel vooruitgegaan, maar ze hebben hem niet toegepast.quote:Op zondag 30 mei 2010 21:03 schreef Jian het volgende:
[..]
Precies, de vergelijkingen in het filmpje zijn zouden hilarisch zijn als ze niet zo triest waren. En inderdaad het enige verschil is dat de nu dieper zitten en hun technologie om het te stoppen eigenlijk niet is geëvolueerd, zodat het probleem alleen nog maar groter is !
maak je niet druk, bong! alles komt goed, zeggen zuhquote:Op zondag 30 mei 2010 20:56 schreef BONG4002 het volgende:
Op naar BB7/DGK2 wmb, dan hebben we ook weer een nieuwe aanwas users en wordt het weer een beetje gezellig hier
suurluk nietquote:Op zondag 30 mei 2010 21:03 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ik dacht al dat je me aan het negeren was![]()
Gaaf! Slapen ze steeds tegelijk?quote:Op zondag 30 mei 2010 20:59 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ze worden elke dag een stukje toegankelijker, spelen veel om daarna weer een een tijd in hun mandje te gaan liggen bijslapen. Voorlopig vinden ze hun wereld hier in de woonkamer groot genoeg, want ze hebben nog geen poging gedaan om het huis verder te verkennen. Het is zo vermakelijk om naar ze te kijken als ze achter elkaar rondhollen.
En jouw baby dan, jij schiet al heel erg op, nog maar een paar weekjes te gaan. Ben je het al een beetje zat?
En alsof het nu niet gezellig isquote:Op zondag 30 mei 2010 21:01 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Je hoeft het toch niet altijd met iedereen eens te zijn, alleen maar om het gezellig te willen houden
Over tien dagen drie wekenquote:Op zondag 30 mei 2010 21:01 schreef willem-jozef het volgende:
[..]
okee, ik houd je op de hoogte!
wanneer gaan jullie weer, of ben je er nu?
Neen, maar het is gewoon leuker én beter als we weer lekker kunnen discussiëren over de streams en de regie enzo, is veel leukerquote:Op zondag 30 mei 2010 21:01 schreef Deisyy het volgende:
[..]
In het filmpje zie je dat ze de technieken die ze toen hebben toegepast nu weer hebben toegepast in dezelfde volgorde. (zie ook de samenvatting in de laatste minuut van het filmpje) De techniek die toen uiteindelijk heeft gewerkt, gaan ze ook nu uiteindelijk weer toepassen. Alleen de voorbereiding daarvan kost weken, maanden !quote:Op zondag 30 mei 2010 21:03 schreef Disana het volgende:
[..]
De technologie is wel vooruitgegaan, maar ze hebben hem niet toegepast.
lekker hoor, steeds op 'vakantie' gaan. doen jullie goed!quote:Op zondag 30 mei 2010 21:05 schreef hondjes het volgende:
[..]
Over tien dagen drie weken
en dan weer van 18 Juli tot 5 augustus.
Hoorde ik ja, zo lang kan deze ramp echt niet wachten.quote:Op zondag 30 mei 2010 21:08 schreef Jian het volgende:
[..]
In het filmpje zie je dat ze de technieken die ze toen hebben toegepast nu weer hebben toegepast in dezelfde volgorde. (zie ook de samenvatting in de laatste minuut van het filmpje) De techniek die toen uiteindelijk heeft gewerkt, gaan ze ook nu uiteindelijk weer toepassen. Alleen de voorbereiding daarvan kost weken, maanden !
Ik ben een leekquote:Op zondag 30 mei 2010 20:59 schreef Disana het volgende:
[..]
Bierkratjes onder je bed? Ga je thuis bevallen?quote:Op zondag 30 mei 2010 21:04 schreef Marrije het volgende:
[..]
Gaaf! Slapen ze steeds tegelijk?
Ja, ben zo'n 33 weken nu, merk wel dat dit die stomme laatste loodjes zijn, maar echt zat ben ik het niet. Ik probeer nu nog even de dingen te doen die na de bevalling voorlopig niet meer kunnen. Het wiegje krijgt nu de laatste laag verf en dan zijn we wel klaar met alle voorbereidingen. Ik moet alleen mn huis nog even kraamhulp-proof maken
Tja, bommen erop of erin. Veel is er nog niet over te lezen, er is nu een groep van experts bij elkaar.quote:Op zondag 30 mei 2010 21:10 schreef Marrije het volgende:
[..]
Ik ben een leekWat houdt dat dan ongeveer in?
Experts zonder ervaring! Jeej!quote:Op zondag 30 mei 2010 21:11 schreef Disana het volgende:
[..]
Tja, bommen erop of erin. Veel is er nog niet over te lezen, er is nu een groep van experts bij elkaar.
Klossen onder het bed ja, vanaf week 37 dacht ik. Nee ik moet in het ziekenhuis bevallen, maar dat wil ik ook liever hoor. Snel gegaan, ja best wel he, haha. Ik verwacht dat hij net als zijn broertjes 2 a 3 dagen voor de uitgerekende datum komt.quote:Op zondag 30 mei 2010 21:10 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Bierkratjes onder je bed? Ga je thuis bevallen?
Ik zag vanmiddag je teller en bedacht dat je al tegen het einde loopt, nog wel 7 weken als hij zijn tijd uitzit, maar toch. Ik vind dat het heel snel is gegaan, al denk je daar zelf misschien anders over![]()
De katjes doen bijna alles tegelijk, slapen, eten en som ook samen op de bak
Weet je, ik begrijp het echt nietquote:Op zondag 30 mei 2010 21:11 schreef Disana het volgende:
[..]
Tja, bommen erop of erin. Veel is er nog niet over te lezen, er is nu een groep van experts bij elkaar.
Nou je moet die pijp zien te sluiten. Die gaat nog eens een kilometer de grond in. Maar ik deel jouw angst hoor.quote:Op zondag 30 mei 2010 21:17 schreef Marrije het volgende:
[..]
Weet je, ik begrijp het echt nietWant dan denk ik, als leek (ja ik dek mezelf alvast maar in), dan maak je het toch alleen maar erger? Dan komt die olie toch in nog veel grotere mate vrij?
Okee, dat is inderdaad een maatregel die BP achterwege heeft gelaten.quote:Op zondag 30 mei 2010 21:10 schreef Disana het volgende:
[..]
Hoorde ik ja, zo lang kan deze ramp echt niet wachten.
Maar ik bedoel die acoustic valve die niet is ingebouwd (Shell doet dat wel). Dat had men destijds nog niet dacht ik.
En door de ontploffing willen ze die pijp omhoog halen? En dan links en rechts dichten en dan later een nieuw verlengstuk ertussen ofzo?quote:Op zondag 30 mei 2010 21:18 schreef Disana het volgende:
[..]
Nou je moet die pijp zien te sluiten. Die gaat nog eens een kilometer de grond in.
Dat is allemaal nog niet gezegd. Ze gaan erover nadenken wat ermee gedaan kan worden. En zoals ik editte, ik deel je zorgen.quote:Op zondag 30 mei 2010 21:20 schreef Marrije het volgende:
[..]
En door de ontploffing willen ze die pijp omhoog halen? En dan links en rechts dichten en dan later een nieuw verlengstuk ertussen ofzo?
Eigenlijk weet ik niet of ze dat nog gaan doen. Om de druk weg te nemen zouden dat er wel heel veel moeten worden. Dat gat moet gewoon dicht.quote:Op zondag 30 mei 2010 21:18 schreef Jian het volgende:
[..]
Okee, dat is inderdaad een maatregel die BP achterwege heeft gelaten.
Wat ik nu begreep is dat ze uiteindelijk gaan werken met "Relief Wells" dezelfde techniek die in 1979 ook is gebruikt ........... alleen toen in in 200 voet water en nu in 5000 voet water. Het heeft toen 9 maanden geduurd tot het geheel gesloten was ,.......
Dan zal een berekening wel uitwijzen hoeveel olie er dan ongeveer vrij komt en dat men dat afweegt tegen het aantal maanden dat het anders door lekt met een andere oplossing.quote:Op zondag 30 mei 2010 21:22 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat is allemaal nog niet gezegd. Ze gaan erover nadenken wat ermee gedaan kan worden. En zoals ik editte, ik deel je zorgen.
Tis die Russen 4 van de 5 x op die manier gelukt begrijp ik, dus, indien mogelijk, doen zou ik zeggen !quote:Op zondag 30 mei 2010 21:39 schreef hondjes het volgende:
http://trueslant.com/juliaioffe/2010/05/04/nuke-that-slick/
Hier een artikel, hoe de Russen het deden, met een nuc bom
Ik ook, want het ligt ook nog eens bij een tectonic plate...quote:Op zondag 30 mei 2010 21:46 schreef Disana het volgende:
Happily, with a track record like that, “the chances of failure in the Gulf of Mexico are 20%,” KP writes. “The Americans could certainly risk it.”
Dat was o.a. ook gas, dit is olie. Ik hoop dat ze er goed over nadenken.
Ik denk dat ze de lading wel op de plaat kunnen afstemmen. Bovendien zit de plaat diep.quote:Op zondag 30 mei 2010 21:48 schreef hondjes het volgende:
[..]
Ik ook, want het ligt ook nog eens bij een tectonic plate...
En behalve olie, zit er ook nog eens methaangas .
Ja, gaat enorm goed, 22 dagen. Dankjewel dat je ernaar vraagt? En hoe zit het met jouw roken? Ik ben vergeten of jij überhaupt rookt.quote:Op zondag 30 mei 2010 22:00 schreef BONG4002 het volgende:
Lukt het stoppen met roken nog een beetje Disana?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |