Creepy..quote:Op woensdag 28 juli 2010 16:39 schreef aychelle het volgende:
[..]
kippenvel van de enge mensen hier ja
Coole foto!quote:Op woensdag 28 juli 2010 23:42 schreef Ericr het volgende:
[ afbeelding ]
Isaac Jefferson, slaaf van Thomas Jefferson. Geboren 1775.
Deze is vast een voorouder van Christopher Walken.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 09:11 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
[ afbeelding ]
Captain Samuel Walker (foto 1846)
Die laatste ken ik ja!quote:Op donderdag 29 juli 2010 21:51 schreef TheFrankey het volgende:
Ter voorbeeld:
[ afbeelding ]
Dit meisje is al 9 dagen dood op het moment dat deze foto is genomen:
http://socyberty.com/para(...)ople-who-look-alive/
In het artikel staat : "Postmortem photography would be a huge taboo in today’s society, but in Victorian times it was commonplace and almost an art form."
Best bizar, maar ze zetten het ook echt in scene alsof ze nog leven.
Zoals ook te zien op deze foto:
[ afbeelding ]
Maar als je dus inzoomed:
[ afbeelding ]
Erg freaky,
Nog 1 voorbeeld..ik hoop dat jullie nog slapen vannacht:
[ afbeelding ]
En dan de tekst erbij:
If you look closely you can see a base behind the girls feet and a post would go up from that with clamps at the waist and neck and the clothing would be open at the back. The arms would have stiff wires running at the back to hold them in place. Also notice the strange placement of the hands. The pupils are painted on the closed eyelids.
Bron: http://www.mentalfloss.com/blogs/archives/32946
Indeed, dat las ik ook in de stukken die erbij stondenquote:Op donderdag 29 juli 2010 22:15 schreef Moira. het volgende:
[..]
Die laatste ken ik ja!
Die is al eerder in een ander topic verschenen.
Vaak deden ouders dat omdat ze toch nog iets ter herinnering wilde van hun kind.
Ook was het erg 'handig' voor de fotograaf. Omdat de sluitertijd natuurlijk erg lang was en levende mensen erg lang stil moesten zitten wilden ze goed op de foto komen. Dode mensen blijven lekker stil zitten dus die zijn makkelijk te fotograferen
Ik had meer van dat soort foto's gezien (ouders met dood kind op foto). En bij sommigen zie je het (dode) kind duidelijk scherper dan de (levende) ouders
Behoorlijk creepy voor deze tijd, maar toen was dat blijkbaar vrij normaal.
Foto van dit wat ik bedoelde, als voorbeeldje...quote:Op donderdag 29 juli 2010 22:15 schreef Moira. het volgende:
Ik had meer van dat soort foto's gezien (ouders met dood kind op foto). En bij sommigen zie je het (dode) kind duidelijk scherper dan de (levende) ouders![]()
Wow bizar! Waarom heb je hem ge-edit?quote:Op donderdag 29 juli 2010 21:51 schreef TheFrankey het volgende:
vrij bizar...daarom.... klik hieronder op mijn ge-quote tekst als je het wil zien.
Sluit niet helemaal aan bij dit topic. En omdat het vrij bizar is verwacht je het ook niet gezien de TT en de OP. Vandaar... Maar de user na mij heeft hem gequote dus alles is wel op eigen beweging te zienquote:
'quote:Op donderdag 29 juli 2010 23:06 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
Sluit niet helemaal aan bij dit topic. En omdat het vrij bizar is verwacht je het ook niet gezien de TT en de OP. Vandaar... Maar de user na mij heeft hem gequote dus alles is wel op eigen beweging te zien
Doodsbedfotografie was tot in de vroege 20e eeuw vrij normaal. Tegenwoordig voor velen ondenkbaar.quote:Op donderdag 29 juli 2010 21:44 schreef TheFrankey het volgende:
Wat een geweldig topic toch dit. Ik heb ooit eens een film gezien waarin te zien was dat sommige mensen na hun dood nog gefotografeerd werden. Als ik dan sommige van deze zie vraag ik mij ook af of ze nog wel leefden toen ze op de foto gingen brrr
Zijn er meer zulke foto's van dode mensen, ik vind het wel interessant.quote:Op donderdag 29 juli 2010 22:24 schreef Moira. het volgende:
[..]
Foto van dit wat ik bedoelde, als voorbeeldje...
[ afbeelding ]
Hier staat het een en ander (tussen foto's van roadkill e.d.):quote:Op vrijdag 30 juli 2010 08:52 schreef Forgottenone het volgende:
[..]
Zijn er meer zulke foto's van dode mensen, ik vind het wel interessant.
Deze raakt me echt. Ik kijk iemand in de ogen die een ding was, persoonlijk eigendom, koopwaar. Kippevel.quote:Op woensdag 28 juli 2010 23:42 schreef Ericr het volgende:
[ afbeelding ]
Isaac Jefferson, slaaf van Thomas Jefferson. Geboren 1775.
Er is een doodsbedfoto van Ludwig Wittgenstein, uit 1951, dat is denk ik een van de meest recente qua bekende mensen.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 08:52 schreef Forgottenone het volgende:
[..]
Zijn er meer zulke foto's van dode mensen, ik vind het wel interessant.
echt he..bijna niet voor te stellen zoietsquote:Op vrijdag 30 juli 2010 22:15 schreef Kimbell het volgende:
[..]
Deze raakt me echt. Ik kijk iemand in de ogen die een ding was, persoonlijk eigendom, koopwaar. Kippevel.
Verder een promotor voor afschaffing van de slavernij.quote:Republican Senator from Kentucky, 1806-1807, 1810-1811; Congressman, 1811-1814, 1815-1821, 1823-1825; U.S. Secretary of State, 1825-1829; Whig Senator, 1831-1842, 1849-1852; Democratic Republican candidate for President, 1824; National Republican candidate for President, 1832; Whig candidate for President, 1844.
quote:Senator from Pennsylvania, 1793; Congressman, 1795-1801; Secretary of the Treasury, 1801-1813; U.S. Minister to France, 1816-1823; President of the National Bank of New York, 1831-1839; First President of the American Ethnographical Society; First President of the New York Historical Society.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |