Je vraagt het je wel af he? Hoeveel geld zou er de afgelopen jaren allemaal weggesluisd zijn van de mensen van wie het eigenlijk is? Ik heb er geen idee van en dat is maar goed ook, want het zou zomaar eens in de miljarden kunnen lopen en daar krijg ik bepaalde neigingen van.quote:Op maandag 31 mei 2010 19:02 schreef clowntje69 het volgende:
Ik stel voor dat we dat bakentuig ondersteboven aan een boom hangen. Kijken hoeveel geld er dan ineens opduikt. Corrupte poep bende.
De ABN heeft 3.750 euro van je bankrekening afgeschreven? Of heeft de staat het betaald met belastinggeld?quote:Op maandag 31 mei 2010 18:46 schreef vogeltjesdans het volgende:
Dit heeft niets met belasting te maken. Het is een kwestie van ordinair inpikken van geld, heel veel geld. Hou zou jij het vinden als ik een paar duizend piek van jou zou lenen en je na een paar maanden duidelijk zou maken dat je dat waarschijnlijk niet terug zou krijgen?
Laat ik het zo zeggen: dat is geld dat dus niet meer aan andere dingen kan worden uitgegeven. En als die andere dingen toch betaald moeten worden, kloppen ze wel bij je aan in de vorm van nieuwe bezuinigingen. Dus je betaalt het linksom of rechtsom toch. Wat lul je, betalen zul je.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 10:33 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
De ABN heeft 3.750 euro van je bankrekening afgeschreven? Of heeft de staat het betaald met belastinggeld?
Dus het heeft alles met belasting te maken!quote:Op dinsdag 1 juni 2010 11:36 schreef EINZ het volgende:
Laat ik het zo zeggen: dat is geld dat dus niet meer aan andere dingen kan worden uitgegeven. En als die andere dingen toch betaald moeten worden, kloppen ze wel bij je aan in de vorm van nieuwe bezuinigingen. Dus je betaalt het linksom of rechtsom toch. Wat lul je, betalen zul je.
Weet je hoeveel ik betaal per jaar? Minstens het dubbele. En ja, als er van ons belastinggeld een bank uit de stront getrokken wordt en die bank zegt vervolgens "bedankt en bekijk het nu verder maar", dan is er inderdaad belastinggeld (en dat is ook van jou) door een private instelling ingepikt.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:28 schreef SicSicSics het volgende:
Dus het heeft alles met belasting te maken!En ik kan me niet voorstellen dat er hier op FOK! meer dan 25% van de mensen überhaupt 3.750 euro belasting betaald per jaar!
![]()
Dat zei ik toch ook, dat het een gemiddelde was? Dat de een 500,- betaalt en de ander voor 3250,- in de nek geslagen wordt, is wel duidelijk. Alleen is die 500,- voor de minima veel zwaarder dan 3250,- voor iemand met 3x modaal.quote:En ik zei toch al dat er sowieso wel betaald moest worden, maar doe het dan wel eerlijk en reken ook even uit hoeveel je bijdraagt en hoeveel het in perspectief is ipv. te zeggen dat iedereen 3.750 euro betaald.![]()
Laat me niet lachen. Zolang er nog miljoenen aan bonussen worden uitgekeerd ("bonus? doe gewoon goed je werk man!") en kunnen genieten van allerlei bank-interne voordeeltjes die wij niet hebben (zoals een hypotheek tegen een rente van nog geen 3%, allerlei toeslagen en onkostenvergoedingen op het salaris) wordt daar met geld gesmeten. Banken nemen nog steeds hun verantwoordelijkheid niet. Het zijn net kleuters die met de snoeppot wegrennen terwijl anderen de stront achter hen mogen opruimen.quote:Verder is het natuurlijk kut, klote ende jammer en zijn er inderdaad een heleboel mensen die heel veel verdienen bij de ABN, maar die betalen in perspectief ook meer mee om de bank weer te redden!
Het sleutelwoord is "u moet niet denken dat wij die lening van 30 miljard nog gaan terugbetalen".quote:Op dinsdag 1 juni 2010 17:22 schreef Niels1568 het volgende:
Sleutelwoord is geduld, we kunnen er rustig een jaar of 30 over doen om de bank te verkopen, als je in paniek nu op een laag bod in gaat, dan verlies je geld ja.
We kunnen ook al die grootgraaiers levenslang geven en alles afpakken wegens volksverraadquote:
quote:Op vrijdag 28 mei 2010 15:40 schreef SperzieboonToon het volgende:
[..]
[..]
Weet je waar je mee bezig bent?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |