Wat zeg jij nu van het hergebruiken van rekbouten? Ik heb al 1x een vliegwiel los laten lopen hierdoor maar Oxy zegt dat het wel zou moeten kunnen.quote:
jij hebt je vliegwiel laten lopen door rekbouten te hergebruiken? ik snap de link nietquote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:56 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Wat zeg jij nu van het hergebruiken van rekbouten? Ik heb al 1x een vliegwiel los laten lopen hierdoor maar Oxy zegt dat het wel zou moeten kunnen.
Rekbouten hergebruiken, motor starten en 30km laten 2 van de 8 bouten gebroken waardoor het hele vliegwiel loskwam.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 21:00 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
jij hebt je vliegwiel laten lopen door rekbouten te hergebruiken? ik snap de link niet
En mijn pakking dan???quote:Op vrijdag 28 mei 2010 21:10 schreef loveli het volgende:
Vliegwiel lijkt me een heel ander verhaal dan een koppakking, daar staat veel meer kracht op.
Er staat een andere kracht op maar het idee van een rekbout is juist dat er een dunnere plek in zit die opgerekt kan worden om het draadeind op spanning in het gat te draaien. Heb je die eenmaal opgerekt is de sterkte van de bout weg.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 21:10 schreef loveli het volgende:
Vliegwiel lijkt me een heel ander verhaal dan een koppakking, daar staat veel meer kracht op.
quote:
Eensch !! volgooien die handelquote:
Weet je 100% zeker dat de bougiekabels op de goede volgorde zitten ??quote:Op vrijdag 28 mei 2010 21:58 schreef Sh0t het volgende:
Nou Hij lekt in ieder geval niet meer ....![]()
Maar starten doet hij ook niet! De startmotor doet zijn werk. De riem draait rond, ik ruik benzine... Maar dat is het ook. Er gebeurd voor de rest niks.
Wat ik overigen wel opmerk is dat de distributieriem losser hangt dan dat ik hem vastgedraaid had. En toen ik hem weer strak vastdraaide, stond hij weer losser toen ik de riem rond had laten gaan.
Wat mis ik?
Had ik nog iets moeten doen met de bougies voordat ik deze in de auto gooide? Ik heb ze gewoon vastgedraaid met 27Nm (voorgeschreven door Fiat)
Ik denk het niet, ik heb wel eens een Kadeath gehad die uit de sloot was gevist, die was een tandje versprongen, die liep wel redelijk, alleen pingelde hij als een idiootquote:Op vrijdag 28 mei 2010 22:16 schreef Sh0t het volgende:
Wat is voor jou strak? Ik kan hier 1.5 wijsvingernagel in kwijt (qua speling) Dus dat zal 1.5 cm zijn.
Normaal wordt 1-2 cm aangehouden. Maar ik kan me vaag herinneren dat er met de oude riem 1 nagel gemeten kon worden (1cm dus).
Trouwens, kan één enkel tandje van de riem een verschil maken van starten of niet?
Wat je doet is dat je een rekbout door zijn moment heentrekt. Op dat moment trek je hem intern letterlijk door zijn materiaalsterkte (pang), en gaattie werken als een veer. Dat kun je idd maar 1 keer doen.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 21:18 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
het idee van een rekbout is juist dat er een dunnere plek in zit die opgerekt kan worden om het draadeind op spanning in het gat te draaien. Heb je die eenmaal opgerekt is de sterkte van de bout weg.
Dat is niet helemaal waarquote:Op vrijdag 28 mei 2010 23:30 schreef PNG het volgende:
[..]
Wat je doet is dat je een rekbout door zijn moment heentrekt. Op dat moment trek je hem intern letterlijk door zijn materiaalsterkte (pang), en gaattie werken als een veer. Dat kun je idd maar 1 keer doen.
Dit is zelfs exact hoe het in de praktijk werkt. Zoek de theorie er maar op na.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 03:47 schreef PNG het volgende:
tWas een praktisch verhaal, je draait hem boven moment, en erna werkttie als een veer.
Jouw verhaal klopt, maar is niet de praktijk. Want je draait hem niet door. Je zet hem op spanning. Dat doe je door hem 'iets te slopen'. Je kunt dat ook niet 3x doen, eerste keer draai je hem al stuk, en dat is zijn doel.
[edit] Rekbout is heel wat anders dan normale bout he ?
quote:Op vrijdag 28 mei 2010 22:10 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Weet je 100% zeker dat de bougiekabels op de goede volgorde zitten ??
Je kunt nog even de bougies één voor één eruit trekken, dop weer erop en met de elektrode (dat onderste beugeltje van de bougie) tegen iets van metaal houden, dan moet hij vonken als je een ander laat starten. tipje: droge handen, alleen de bougieDOP vasthouden en met je andere hand geen metaal van het blok aanraken; doet austekkertjes allemaal vast en nagelopen ?? nergens een massakabeltje ofzo vergeten ??
Zitten ze op de verdeelkap ook goed ?? en heb je ze visueel gecheckt, dus ze vonken ook daadwerkelijk ??quote:
Sjit, istie me voorquote:Op zaterdag 29 mei 2010 14:19 schreef Barcaconia het volgende:
Begin eens bij het begin. Een motor heeft 4 dingen nodig: Lucht, compressie, benzine en een vonk.
Begin bij een vonk. Dubbelcheck de volgorde van de bougiekabels (verdelerkap open, oliedop er af, nokkenas van de eerste cilinder op tuimelen en bougiekabel die dan vonkt op de 4e cilinder aansluiten, van daaruit ga je verder).
Dan check je of alle 4 de bougies aan de specificaties voldoen (juiste elektrodeafstand) en check je of ze vonken (een voor een er uit draaien en tegen massa houden als je de startmotor gebruikt, je moet ze zien vonken dan.
Dan benzine. Komt er wel benzine in de cilinders (ik denk het wel, want je zegt dat je het ruikt). Testmethode is om even te starten zonder bougiekabels en dan de bougies er uit draaien om te kijken of ze nat zijn van de benzine.
Dan compressie. Dit is te testen door de garage met een compressietester, dat zul je moeten laten doen.
Dan lucht, is de gasklep goed aangesloten aan je gaskabel, zijn er geen vacuumlekken in het systeem? Spruitstukpakkingen nieuw en goed afgesloten? Vacuumslangen allemaal aangesloten en niet lek?
Als dit alles in orde is zit er iets niet goed aan je timing/sensoren of andere randonderdelen.
Gewoon systematisch te werk gaan en logisch nadenken!
Zeg niet dat je geen tijd had om te typen, ik deed 10 minuten over mijn verhaalquote:
Ikke 5 ofzoquote:Op zaterdag 29 mei 2010 14:23 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Zeg niet dat je geen tijd had om te typen, ik deed 10 minuten over mijn verhaal
Sorry, dit begrijp ik nietquote:Op zaterdag 29 mei 2010 16:29 schreef Barcaconia het volgende:
Hoe weet je welke bougiekabel je moet beginnen bij cilinder 4?
Gewoon eruit halen, bougiekabel vastmaken en bij je blok houden, dan zie je het vanzelf. Is een eitje vergeleken met wat je verder al hebt gedaanquote:Op zaterdag 29 mei 2010 16:23 schreef Sh0t het volgende:
Hmm die heb ik niet vervangen of losgehaalt.
Dat zal het niet zijn denk ik
//edit: ik zal zo kijken voor die vonk.
Hoe kan ik zien of hij vonkt terwijl de bougies in de motor zitten? met een stroboscoop had ik gehoord?
Nou ik kreeg een schok toen ik dat net deed terwijl ik em vast had met een tang. Dus hij vonkt welquote:Op zaterdag 29 mei 2010 17:10 schreef loveli het volgende:
[..]
Gewoon eruit halen, bougiekabel vastmaken en bij je blok houden, dan zie je het vanzelf. Is een eitje vergeleken met wat je verder al hebt gedaan
Dat kan bij hem niet want die bougiekabel is net lang genoeg om de bougie tegen de carosserie te houden maar je kan hem nergens laten liggen.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 18:28 schreef Barcaconia het volgende:
Gewoon op massa leggen en in de auto gaan zitten om te starten
Als je een hogere compressie motor had gehad, had je dus nu een serieuze koprevisie tegemoet kunnen zienquote:Op zondag 30 mei 2010 21:38 schreef Sh0t het volgende:
Gister even met Oxygene gekeken en de bougies vonkte dusIets te hard zelfs!
![]()
Maar hij kon zich alleen maar voorstellen dat de D-riem niet goed zat. Ik heb laterna het rechtervoorwiel gemonteerd en de krukaspoelie verwijderd. Het klopte inderdaad, de riem zat totaal verkeerd. Hierna heb ik de riem opnieuw gemonteerd. Maar ik krijg hem niet lekker strak. Dus hij kwam al iets meer tot leven. ALSOF hij wilde starten, maar op het laatste moment brak het af, en toen ik hem hierna wilde starten kreeg ik weer precies hetzelfde verhaal als voorgaande keren. NIKS!, de riem bleek één tandje verschoven.
Weer een keer versteld. Nu hoordje een plopen weer startte hij niet
![]()
Morgen ga ik samen met een vriend (je hebt zonder spangereedschap veel mankracht nodig om de riem te spannen) de riem opnieuw spannen.
Laten we hopen!
Ja die staat er op... Nu weet ik alleen niet welke richting de riem nu op gaat als ik hem probeer te starten!quote:Op zondag 30 mei 2010 21:42 schreef Barcaconia het volgende:
Kun je de riem omdraaien? Opzich maakt 0,1e deel van een tandje niet veel uit, dat valt wel af te stellen. Maar als je de riem verkeerdom hebt kan het opeens wel kloppen wanneer je hem goed legt. Staat er een draairichting op de riem?
I know. Maar ik was minder voorzichtig omdat ik een Fire motor hebquote:Op zondag 30 mei 2010 21:46 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als je een hogere compressie motor had gehad, had je dus nu een serieuze koprevisie tegemoet kunnen zien [ afbeelding ]
Als de riem niet goed op spanning staat zit er automatisch ook ruimte in de timing, en zal hij idd nooit lekker lopen..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
quote:Op zondag 30 mei 2010 22:12 schreef Barcaconia het volgende:
Oh, nog 1 ding: Als hij aanslaat, wel even gas houden. Hij kan namelijk vlug verzuipen bij zo'n eerste poging en dan krijg je hem ook niet meer aan. Moet je weer alle bougies er uit draaien en schoonmaken...
Weet je dat zeker? In heel veel handleidingen (van andere auto's) lees ik dat de Krukas normaliter tegen de klok in gaat.quote:Op zondag 30 mei 2010 23:08 schreef oshiro het volgende:
Je motor draait in dezelfde richting als je wielen, tenzij hij in z'n achteruit staat. Denk ik zo.
Mag ik deze nog even onder de aandacht brengen?quote:Op zaterdag 29 mei 2010 13:42 schreef MouseOver het volgende:
Toch even een n00b vraag: Wat is nu het hele nut van die rekbouten? Er zijn ook auto's/motoren die ze niet gebruiken en die dus gewoon hebruikbaar zijn.
Ze zullen er vast niet voor de lol inzitten, maar waarom precies?
en wat kost zo'n ding eigenlijk? De niet-rekbouten die ik eens voor een motorfiets nieuw heb moeten kopen ivm kapotte draad waren rond een tientje het stuk. Zijn deze dingen ook zo duur?
ALWEERquote:Op zondag 30 mei 2010 23:17 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Mag ik deze nog even onder de aandacht brengen?
Vergeet je niet het verschil tussen een enkele reductie en een dubbele reductie versnellingsbak?quote:Op zondag 30 mei 2010 23:08 schreef oshiro het volgende:
Je motor draait in dezelfde richting als je wielen, tenzij hij in z'n achteruit staat. Denk ik zo.
Uhh,,, een tand ligt waar die ligt.quote:Op zondag 30 mei 2010 23:59 schreef Turquaz52 het volgende:![]()
Krukas draait met de klok mee lieve schat..
EN ehmm. Zet je tand 1 wiel te vroeg en span hem zo.. je nokkenas zal dan een slagje draaien waardoor hij dan juist op tijd staat.. heb ik ook zo met mijn uno gedaan zo'n kleine 2/3 weekjes geleden
quote:Op zondag 30 mei 2010 23:59 schreef Turquaz52 het volgende:![]()
Krukas draait met de klok mee lieve schat..
EN ehmm. Zet je tand 1 wiel te vroeg en span hem zo.. je nokkenas zal dan een slagje draaien waardoor hij dan juist op tijd staat.. heb ik ook zo met mijn uno gedaan zo'n kleine 2/3 weekjes geleden
't is een fire motor, deze raakt de kleppen/zuiger niet..quote:Op maandag 31 mei 2010 01:06 schreef 2cv het volgende:
En wat je ook doet met je riem: draai de hele zooi eerst met de hand even rond voor je echt gaat starten.
Ik weet dat dat al gezegd is, maar het zou echt zo zone zijn als je hiermee de mist in gaat ...
Kijk eens aanquote:Op maandag 31 mei 2010 10:13 schreef Sh0t het volgende:
Update![]()
Riem ligt goed om! Hij ligt egt prachtig. Merktekens komen overeen!
MAAR:
M'n accu is leegDus een vriend komt om half 1 eventjes mijn auto starten.
Ik hoop dat hij start.
Dat was dus om 13.19quote:Op maandag 31 mei 2010 13:19 schreef Sh0t het volgende:
Ja hij was wat laatHeb net de oplader aan de accu aangesloten. Dus ik test hem over een half uurtje
De distributieriem bedoel je dan? Of die rotor die ik niet heb?quote:Op maandag 31 mei 2010 14:42 schreef junkiexp het volgende:
Ploffen lijkt me dat de ontsteking niet op tijd staat.
Ik dat je een systeem met een verdeelkap had, maar je hebt dus gewoon bobines ?quote:Op maandag 31 mei 2010 14:47 schreef Sh0t het volgende:
[..]
De distributieriem bedoel je dan? Of die rotor die ik niet heb?
Die zitten ook goed. 3 dubbel gechecked. Zelfs nog eenmaal met aanwezigheid van oxygenequote:Op maandag 31 mei 2010 15:13 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Ik dat je een systeem met een verdeelkap had, maar je hebt dus gewoon bobines ?
Dan kunnen de kabels nog verkeerd zitten .
Dan zou het nog een slechte ontbranding kunnen zijn omdat de inlaatklep op het verkeerde moment open gaat.quote:Op maandag 31 mei 2010 15:18 schreef Sh0t het volgende:
[..]
Die zitten ook goed. 3 dubbel gechecked. Zelfs nog eenmaal met aanwezigheid van oxygene
Dit lees ik in een ander topic.quote:ik hoor af en toe wel eens plofjes uit de luchtfilter komen.
Dit wijst op een verkeerde afstelling van de distr. riem. Er is een verbranding in het inlaat kanaal.
Haha, Die loopt wel tegen grenzen nu helaasquote:Op maandag 31 mei 2010 15:57 schreef Barcaconia het volgende:
Ik bewonder trouwens nog steeds je doorzettingsvermogen!
X 2quote:Op maandag 31 mei 2010 15:57 schreef Barcaconia het volgende:
Ik bewonder trouwens nog steeds je doorzettingsvermogen!
quote:
Nee, dat gebeurt enkel nadat ze te heet worden, en dat kan natuurlijk alleen als de motor gelopen heeftquote:Op maandag 31 mei 2010 16:07 schreef Sh0t het volgende:
[..]![]()
Maar je sprak zo schuwig over de kleppen die te strak staan. Heb ik dan verbrande kleppen? Of kan dit niet?
Als de kleppen te strak staan lekt er wel lucht langs. Dan heb je nauwelijks compressie meer over en start hij ook niet.quote:Op maandag 31 mei 2010 17:15 schreef Sh0t het volgende:
Maar dit kan toch niet de ontsteking belemmeren of wel?
Heb je geen paspennen om de krukas en nokkenas vast te zetten? En bedenk dat de riem los moet zitten aan de kant waar de spanner zit.quote:Op maandag 31 mei 2010 18:18 schreef Sh0t het volgende:
Blijkbaar doe ik toch iets verkeerd. Alhoewel het me sterk lijkt, want voordat ik deze klus begonnen ben, heb ik een andere (de oorspronkelijke d-riem) al eens gehermonteerd (om 40km te rijden)
Dat bedoelde ik dusquote:Op maandag 31 mei 2010 17:23 schreef oshiro het volgende:
[..]
Als de kleppen te strak staan lekt er wel lucht langs. Dan heb je nauwelijks compressie meer over en start hij ook niet.
Iets klopt er niet dan.quote:Op maandag 31 mei 2010 18:12 schreef junkiexp het volgende:
Hoe kan die riem telkens verschuiven dan ?
Ik zal NADAT ik de kleppen heb laten nakijken een manometer zoeken en deze proberen aan te sluiten.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 18:33 schreef 2cv het volgende:
Ik heb eens even gebeld met iemand die er meer verstand van heeft dan ik. Er zijn een aantal opties:
- Het tandwiel op de nokkenas staat niet in de juiste positie op de nokkenas. Daar zit namelijk geen spie in dus dat tandwiel kan in elke positie vast gezet worden. Geldt ook voor het tandwiel op de krukas (dacht ik)
Beide tandwielen zijn er niet separaat af geweest, deze staan dus nog steeds goed
- Bougiekabels verkeerd (al besproken)
Precies, 4 dubbel gecheckt![]()
- Rest van de motor versleten (zuigerveren weg)
Motor deed het hiervoor perfect. Zuigerveren zijn bij de revisie meegenomen
- 'klok' op de kant van de nokkenas waar NIET de distributieriem zit is niet goed (onderdeeltje vergeten ofzo of verkeerd in elkaar gezet met daardoor verkeerde timing)
Wederom, het tandwiel is er niet afgeweest. Dus dit is onmogelijk
Als je een oude bougie en een manometer die tot 20 bar gaat kan je het metalen pennetje van de bougie af breken, de manometer op het gat aansluiten en de bougie monteren. Als je dan MET DE HAND (dus niet op de startmotor) de krukas ronddraait dan zou deze, als de motor perfect in orde is, maximaal 18,5 bar aangeven. Geeft die manometer een (veel) te lage druk aan, dan staan OF je kleppen finaal verkeerd OF de rest van je motor is niet goed meer (zuigerveren enzo).
Succes !
Dawillikookwelwete.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
quote:Op donderdag 3 juni 2010 13:28 schreef 2cv het volgende:
[..]
Dawillikookwelwete.Haha dan moet ik je helaas teleurstellen. Ivm de drukke tentamenperiode en het missen van een sleepwagen heb ik nog vrij weinig kunnen doen. Ik zal morgen nog even Turq bellen of hij even langs zou kunnen komen. Voornamelijk wil ik er een weekje rust in hebben met de autoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alhoewel ik nog steeds zin heb om hem af te maken ben ik wel een klein beetje teleurgesteld. Dus vanaf morgen zal er weer nieuws zijn
![]()
Weekje rust is prima, maar ga dan wel weer aan de slag ! Als die Fiat er 3 maanden er onaangeroerd staat is het ook zo zonde.quote:Op donderdag 3 juni 2010 17:28 schreef Sh0t het volgende:
[..]
Haha dan moet ik je helaas teleurstellen. Ivm de drukke tentamenperiode en het missen van een sleepwagen heb ik nog vrij weinig kunnen doen. Ik zal morgen nog even Turq bellen of hij even langs zou kunnen komen. Voornamelijk wil ik er een weekje rust in hebben met de autoAlhoewel ik nog steeds zin heb om hem af te maken ben ik wel een klein beetje teleurgesteld. Dus vanaf morgen zal er weer nieuws zijn
Ferrari in afgedankte toestand.quote:
johquote:Op woensdag 9 juni 2010 22:13 schreef Sh0t het volgende:
Ten eerste waren de bougies FOUT. Deze vonkte te zwaar, en op een verkeerde manier.
Hij stopte een stokje in het bougiegat, en kon daaruit opmerken dat er inderdaad een BDP was. Dit kan dus (uit jouw reactie opgemaakt) wel.quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:35 schreef MouseOver het volgende:
Dikke kans dat hij voor dat geld de kop er weer af gaat halen.
Ik zou een stukje metaal laten draaien. Aan de ene kant moet dezelfde schroefdraad op zitten als op een bougie zit, en aan de andere kant een tuitje. In de lengterichting moet een gat geboord worden.
Dit schroef je, samen met een afdichtingsringetje, in het bougiegat. Als je dit hebt kun je het plastic deel van een injectienaald nemen (zonder naald dus) en een slangetje tussen je bougievervangdingtuitje en de injectienaald doen. Als je nu de nokkenas er uit haalt staan de kleppen dicht. Door het vacuum zal de zuiger van de injectienaald meebewegen met de zuiger in de cilinder en kun je de stand aflezen.
Ik zal zo eens een fraaie paint in elkaar fabrieken
Oja, uit z'n reactie maak ik op dat je niet gewoon recht een stokje in het bougiegat kunt steken en daarmee de zuiger aan kunt tikken. Als dat wel kan heeft dat natuurlijk de voorkeur.
Ja, inlaatslag, compressieslag (vonk) arbeidsslag, uitlaatslagquote:Op woensdag 9 juni 2010 22:58 schreef Sh0t het volgende:
Cilinder 1 moet op tuimelen staan wil deze correct staan met het BDP van de zuiger toch?
uitlaat gaat dicht, inlaat gaat open
Dus dan cilinder 1 juist DICHT staan, en dan de uitlaat dicht is en de inlaat open wilt zodra je voorbij de tuimelstand gaat? toch?
Ik heb geen idee. Ik denk dat hij de kop eraf wil halen.quote:Op donderdag 10 juni 2010 01:16 schreef Sh0t het volgende:
PerfectMaar waar moet hij dan twee dagen over doen!! ??
Als de bougies boven in de kop staan lukt het vaak ook met een schuifmaat, dan steek je de dunne pen die onderuit komt als je hem openschuift door het bougiegat, en als de zuiger omhoog komt duwt hij de schuifmaat dichtquote:Op donderdag 10 juni 2010 01:37 schreef Sh0t het volgende:
Waar kun je dat kopen??
Morgen maar eens kijken of ik de BPD en de tuimelende 1ste cilinder vind!
En ik woon trouwens 1 minuut van het station
Uhuquote:Op donderdag 10 juni 2010 07:43 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als de bougies boven in de kop staan lukt het vaak ook met een schuifmaat, dan steek je de dunne pen die onderuit komt als je hem openschuift door het bougiegat, en als de zuiger omhoog komt duwt hij de schuifmaat dicht
Je nokkenas draait 180 graden als je krukas 360 graden draait heh. Hou je daar rekening mee?quote:Op donderdag 10 juni 2010 12:08 schreef Sh0t het volgende:
Ok nu snap ik het niet meer.
Zojuist met volle moed aan de slag.
1. Ik meet het BDP van de 1ste zuiger. Gevonden!. Komt mooi overeen met het merkteken.
2. Ik probeer de 1ste cilinder op tuimelen te zetten. Maar als ik hem op merkteken zet, staat cilinder 4 op tuimelen! Hoe kan dit??
Als ik cilinder 1 op tuimelen zet, dan staat het merkteken 180" gedraaid!
Beide opties geprobeerd.
Maar zowel merkteken als 180" stranden bij het starten.
Ik ben radeloos
//Edit: Misschien om er even bij te vertellen. Het injectielampje ging VOOR dat ik de auto uit elkaar haalde altijd branden bij het rijden (en starten). Volgens de vorige eigenaar maakte dit verder niets uit voor het rijden. Kan het zijn dat de ECU (omdat deze lang zonder stroom gezeten heeft) nu weigert te starten?
Draai dan nog eens een stuk verder?quote:Op donderdag 10 juni 2010 12:30 schreef Sh0t het volgende:
Waar moet ik rekening mee houden dan?
Ze moeten beiden toch gewoon op het merkteken staan?
Zoals ik dat nu deed. Kon ik Zuiger 1 of 4 op BDP zetten. En cilinder 4 op tuimelen zodra de merktekens overeenkwamen. Maar cilinder kon niet op tuimelen, want dan stond het merkteken niet goed.
Wat versta jij onder tuimelen dan?quote:Op donderdag 10 juni 2010 12:37 schreef Sh0t het volgende:
Nee, al geprobeerd. Ik krijg cilinder 1 gewoon niet op tuimelen als ik de merktekens volg. Hoevaak ik ook draai (zo'n 8 keer)
Ey 2CVquote:Op donderdag 10 juni 2010 14:57 schreef 2cv het volgende:
Nokkenas stond goed afgesteld. Dus als je die afstelling aanhoudt is het goed. Alleen nog kleppen (laten) stellen (spul bij het meten goed vast schroeven, anders gaat dat later mis) en je injectie reanimeren (de injectie-versie van de choke kan kapot zijn).
Stuur die monteur maar weg.
Dat is heel erg logisch, anders zouden ze ook op hetzelfde moment vuren! Dit is ook exact de bedoelingquote:Op donderdag 10 juni 2010 12:41 schreef Sh0t het volgende:
Nou.
(Ik versta onder tuimelen). Dat in dit geval cilinder 4. NET zijn uitlaatslag gehad heeft, en de volgende slag met de inlaatslag wilt beginnen.
Dit kan ik niet met cilinder 1 doen zonder dat de merktekens 180" gedraaid zijn.
Geen ideequote:Op zaterdag 11 september 2010 20:17 schreef Turquaz52 het volgende:
wat was zijn naam/msn ook alweer? Ik had hem op msn, kan ik kijk hoe het er voor staat?
Ik ken het gevoel Turq, maar that's internetquote:Op maandag 13 september 2010 15:20 schreef Turquaz52 het volgende:
Is wel kut..![]()
Ik bied hem wel gratis aan nu om het te fixxen![]()
Puur uit medelijden
Ja, met een TopGear achtergrondje, kun je nog wat winnen ookquote:Op maandag 13 september 2010 15:31 schreef Turquaz52 het volgende:
Kunnen we dan zijn Punto niet photoshoppen dat ie weer rijdt?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
quote:Op maandag 13 september 2010 21:33 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ja, met een TopGear achtergrondje, kun je nog wat winnen ook![]()
[spam alert!]Geen zin om photoshop te instaleren..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
Hierbij bied ik mijn excuses aan,quote:Op maandag 13 september 2010 00:36 schreef Sounddragon het volgende:
Ik denk dat hij niet wil, hij negeert mijn PM ook, hij is volop op het forum, post en opent topics in V&A, zijn PM wordt dus wel degelijk gelezen, hij heeft er de kracht misschien niet meer voor; je weet het niet.
Misschien is TS wel zo gefrustreerd geraakt dat hij hem het lokale kanaal in heeft gereden, en wil hij er nooit meer over praten, ik ga hem er verder niet over lastig vallen, ik ga ook niet zeggen dat- en of je hem wel of niet moet bellen![]()
Ik denk dat het weinig nut heeft, maar je moet natuurlijk gewoon doen wat je niet laten kunt
Inlaatvacuum. Bedoel je daarmee dat er nergens valse lucht naar binnen komt? Zo ja, dan kan ik dit bijna 100% garanderen dat er geen valse lucht naar binnen komt. Ik ben nogal keurig geweest met pakkingen en (word niet boos op mij) vloeibare pakkingquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 18:22 schreef Barcaconia het volgende:
Ja, de klepspeling zorgt er echt voor dat de auto ontzettend beroerd kan rijden. Als het dat niet is zou ik je inlaatvacuum eens nakijken.
Ja zover was ik na je eerste reactiequote:Op vrijdag 8 oktober 2010 18:35 schreef Barcaconia het volgende:
Eerst kleppen stellen, dan verder gaan dus.
Ah, ik dacht dat je nog bevestiging zocht adhv die cijfersquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 18:36 schreef Sh0t het volgende:
[..]
Ja zover was ik na je eerste reactieWilde even mijn faalkunst laten zien in het kleppen stellen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |