Durf jij een berekening te maken van de koopkracht dollares destijds en nu?quote:Op donderdag 28 april 2011 16:42 schreef SeLang het volgende:
[..]
Durf je het dan in goud te steken op een prijsniveau dat een veelvoud is van de gemiddelde koopkracht die het had ten tijde van de goudstandaard?
Zilver is een sideshow. Is hier al wel eens uitgelegd volgens mij. Gaan ze nog wel even mee blijven spelen.quote:Op maandag 2 mei 2011 00:47 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Echt over fucking manipulatie gesprokenZo even -10% in 30 minuten tijd. En ja, er zullen een shitload aan stops zijn gebroken en een boel mensen zijn nu gewoon vrij dikke winst straks kwijt bij Binck!
Zonde!
Goud als "store of value"quote:Op maandag 2 mei 2011 09:45 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Durf jij een berekening te maken van de koopkracht dollares destijds en nu?
Wat ben jij een stumperd zeg, zilver is het poor mans gold en heeft meer potentieel dan goud wat overigens ook een goede belegging is daar niet van. En die run is heel goed verklaarbaar, geld word niks meer waard. Het is logisch dat iets dat hard omhoog gaat ook fors corrigeerd. De bodem komt dan hoger te liggen wat de trend bevestigd mensen laat zien dat het fundamenteel is. The precious zilver heeft jouw goud gewoon gepowned, niets om je voor te schamen ook jij hebt toch een beetje winst?quote:Op maandag 2 mei 2011 09:48 schreef GoudIsEcht het volgende:
Zilver is een sideshow. Is hier al wel eens uitgelegd volgens mij. Gaan ze nog wel even mee blijven spelen.
Overigens was de plotselingen run omhoog net zo min 'verklaarbaar' als deze 'correctie'.
Maar goed, er gaat nog veel gehuild worden in zilverland...
Och ja, noem me maar een stumperd om je punt te maken.quote:Op maandag 2 mei 2011 12:42 schreef Baltazar69 het volgende:
[..]
Wat ben jij een stumperd zeg, zilver is het poor mans gold en heeft meer potentieel dan goud wat overigens ook een goede belegging is daar niet van. En die run is heel goed verklaarbaar, geld word niks meer waard. Het is logisch dat iets dat hard omhoog gaat ook fors corrigeerd. De bodem komt dan hoger te liggen wat de trend bevestigd mensen laat zien dat het fundamenteel is. The precious zilver heeft jouw goud gewoon gepowned, niets om je voor te schamen ook jij hebt toch een beetje winst?
Zilver heeft veel meer potentieel, er is minder van en word ook nog eens opgebruikt! Misschien word het tijd dat je jouw goud gaat omruilen voor zilver inplaats van jaloers en zielig te doen.![]()
Ik zou zeggen BUY THE DIP!!
Meneertje know it all, als het je niet bekend is outperformed zilver goud in elke bullmarkt voor edelmetalen. Dat komt door de status van the poor mans gold en ook zilver heeft een monetaire geschiedenis net als goud als je dat nog niet wist. Goud en zilver zijn verweven met elkaar, maar als jij dat weigert in te zien zou ik zeggen blijf vooral zitten in goud. De zilver-goud ratio was over de 60 aan het begin van deze rally. Het is bekend dat op de piek van de bullmarkt die ratio rond de 15 is en nu staat die rond de 33. Dat betekent dat je goud nog met een factor 2 kunt outperformen door in zilver te beleggen.quote:Op maandag 2 mei 2011 12:55 schreef GoudIsEcht het volgende:
Dan maak ik mijn punt ook nog een keer: op de lange termijn gaat goud zilver 'outshinen'.
In de tussentijd kan zilver best nog een stuk omhoog, en als dat gebeurt zal ik er niemand om benijden.
Goud minder waard aan het worden is, in welke wereld leef jij? Het lijkt wel of je je ontheven hebt aan de zwaartekracht misschien word het tijd dat je je dan eens omdraait zodat je de koers juist ziet. En dat mensen hun zilver niet inruilen voor geld is juist bullish! Goud in sieraden enzo daarentegen word nu massaal verkocht wat de prijs deels drukt. Misschien ook een van de redenen dat zilver nu outperformed.quote:Zie je mensen al hun bestekjes inruilen voor cash? Zolang dat niet gebeurt ga ik niet mee in de spectakelverhalen.
Dat goud minder waard aan het worden is spreek ik overigens niet tegen.
Goud en zilver hebben inderdaad beide een monetaire geschiedenis. In die geschiedenis was zilver altijd meer geld (muntjes; net als koper) en goud meer waarde-opslag voor de rijken.quote:Op maandag 2 mei 2011 13:38 schreef Baltazar69 het volgende:
[..]
Meneertje know it all, als het je niet bekend is outperformed zilver goud in elke bullmarkt voor edelmetalen. Dat komt door de status van the poor mans gold en ook zilver heeft een monetaire geschiedenis net als goud als je dat nog niet wist. Goud en zilver zijn verweven met elkaar, maar als jij dat weigert in te zien zou ik zeggen blijf vooral zitten in goud. De zilver-goud ratio was over de 60 aan het begin van deze rally. Het is bekend dat op de piek van de bullmarkt die ratio rond de 15 is en nu staat die rond de 33. Dat betekent dat je goud nog met een factor 2 kunt outperformen door in zilver te beleggen.
Maarja, dan had je forum zilverforum.be moeten heten niet waar? De worst die je eet is de mond die je praat. Tijd om los te komen uit je parallele universumpje.
[..]
Goud minder waard aan het worden is, in welke wereld leef jij? Het lijkt wel of je je ontheven hebt aan de zwaartekracht misschien word het tijd dat je je dan eens omdraait zodat je de koers juist ziet. En dat mensen hun zilver niet inruilen voor geld is juist bullish! Goud in sieraden enzo daarentegen word nu massaal verkocht wat de prijs deels drukt. Misschien ook een van de redenen dat zilver nu outperformed.
Zilver en goud zijn al een paar honderd jaar extreem politiek (daarvoor ook, maar de middelen zijn de laatste tijd vooral veranderd). Deze 'bullmarkt' is daarom niet zomaar een willekeurige andere 'bullmarkt' in edelmetalen. Er is zeker de laatste eeuw veel meer spanning onder de oppervlakte geweest (bijna continu) dan in die paar piek tot uiting kwam.quote:Op maandag 2 mei 2011 14:08 schreef Baltazar69 het volgende:
Die verhalen over shorts met grootbanken geloof ik ook niet, dat is de wereld ingebracht door mensen die ook geloven dat Obama voortkomt uit E.T. en denken dat de bilderberggroep de wereld aanstuurt op een mensenafslachting. Die shorts zijn gewoon hedgen van grote zilvermijnen of belanghebbende die lopen bij die grootbanken.
Dat goud zilver nog gaat outperformen lijkt me sterk, afgezien van maandelijkse koersen. Misschien is het dan toch tijd om je wat beter te verdiepen in de rol van zilver en het gedrag ten opzichte van goud in de bullmarkt. Ik zie goud zilver pas weer outperformen tijdens een crashje in aandelenland of als de bullmarkt voorbij is.
Welvaart wordt met technologie en arbeid gecreëerd. Een goudstandaard beperkt dat niet. Wat een goudstandaard wel beperkt is geldcreatie en daarmee leningen, en zo zorgt het voor een deflationaire omgeving. Daar houden we inderdaad niet zo van.quote:Op maandag 2 mei 2011 15:06 schreef Baltazar69 het volgende:
Ik weet nog zo net niet of goud een vernieuwde officiele monetaire rol gaat krijgen. Een vorm van goudstandaard is een berperking voor de welvaart die gecreerd kan worden dus dat zie ik niet gebeuren. En als de politiek erover beslist waar je zo op hamert zal dat nooit gebeuren. Je verkondigd dus dingen die niet te staven zijn met elkaar. En al zou dat komen dan moet uiteraard JIJ weten dat ten tijden van een goudstandaard of een vorm daarvan de goud/zilver ratio kleiner is dan zonder.
Ik heb het gevoel dat je angstig bent dat zilver goud gaat outperformen en dat niet jouw geliefde goud in de grote spotlight staat, maar zilver. En daar leid je forumpje onder. Dus kom alstublieft eens los van je zakenlijke belangen. Als je in zilver had geinvesteerd 10 jaar geleden was je rendement veel beter,wat mijn gelijk bevestigd!
Inderdaad, geld wordt aan de lopende band bijgedrukt, verliest elk jaar zijn waarde en is daarom een supergoede waardeopslag.quote:Op maandag 2 mei 2011 15:10 schreef Baltazar69 het volgende:
Ohja, je argument van waardeopslag vind ik onzin. Dat kan net zogoed in geld zijn of in huizen of desnoods in en goed gespreide aandelen portefeuille.
Het draait om de waardering en die is ondanks de stigingen van goud en zilver laag omdat er nog een grote toestroom gaat komen door de angst die heerst over de huidige problematiek. goud en zilver is meer een angstbarometer dan waarde opslag.
Dan is het maar net wat je monetair noemt. In ieder geval is 'de markt' bezig de waarde-opslagfunctie van goud opnieuw te waarderen (middels opwaartse prijs).quote:Op maandag 2 mei 2011 15:23 schreef Baltazar69 het volgende:
Goud is nu ook een losse reserve in feite, dus dan veranderd er niets monetairs aan. Tsja dan zijn we het eens. Goud en zilver is met die losse reserve een angstbarometer die de prijs bepaald en die angst die gaat nog toenemen samen met de inflatie!
Met het opslaan van waarde in geld bedoelde ik inflatiegecorrigeerde obligaties of met een rente die de inflatie corrigeerd e.d. niet cash in het handje. En aandelen gaan echt niet dalen met hyperinflatie. En je argumenten dat je je teveel met zilver moet slepen slaan nergens op want er zijn grote partijen die dat fysiek voor je bewaren. Alsof uberhaupt iemand voor tonnen/miljoenen goud of zilver thuis gaat bewaren, laat staan dat de bakker goud en zilver in baren gaat aannemen en wisselgeldterug heeft in zilver of goud.
Maarja wij gaan zien hier....
Je bedoelt goud.quote:Op maandag 2 mei 2011 15:54 schreef Verbodsbord het volgende:
Zilver is wel flink gestegen zeg de laatste jaren
Jaar of wat terug stond het op 250 euro ofzo, nu al rond de duizend
Maar waarom zou je zo graag een kilo hebben. Een gouden munt is toch ook prima? Of kan de 'gemiddelde man' enkel blij zijn als ie veel kan tillen..?quote:Op maandag 2 mei 2011 15:45 schreef Baltazar69 het volgende:
Goud is gewoon veel te duur voor de gemiddelde man. wil je een kilo baar ben je al snel 35.000 kwijt. Voor minder dan 1300 heb je ook een kilo zilver. Dat is voor de gewone man veel toegankelijker, vandaar the poor mans gold. Naar zilver kan dus potentieel veel meer geld toestromen en dat terwijl zilver schaarser is! Hierdoor outperformed zilver goud bij elke edelmetalen rally.
Goud is meer een elite hebbedingetje wat meestal wel als eerste opgemerkt word en inderdaad omdat het dan nog goedkoop is en symbool staat voor alle edelmetalen. Maar als het hele feestje echt gaat beginnen is het toch zilver dat je moet hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |