Welnee, de extremistische atheïsten zijn gewoon uitermate consequent. Want: de lat wat leven is ligt simpelweg op een andere plaats. Maar een reeds geboren jongetje, daar wat aan zijn lichaam gaan zitten sleutelen vanwege dogma's? Nee, dat liever niet inderdaad.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 17:53 schreef Izaag het volgende:
Zolang kindermoord (abortus) toegestaan is in Nederland, hebben de extremistische atheisten al helemaal geen recht van spreken.
zo-he, wat een vergelijking!quote:Op zaterdag 29 mei 2010 17:53 schreef Izaag het volgende:
Zolang kindermoord (abortus) toegestaan is in Nederland, hebben de extremistische atheisten al helemaal geen recht van spreken.
Nee jij met je vergelijkingen danquote:Op zaterdag 29 mei 2010 17:57 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
zo-he, wat een vergelijking!
die overigens aantoont dat jij niet zo goed weet wat individuele vrijheid betekent.
Dat is het natuurlijk. Hoe je verder ook over die verminking denkt.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 17:56 schreef Burakius het volgende:
Iedereen blijft het maar verminking noemen.
Bijna niemand heeft vergelijkingsmateriaal, dus ik geloof je niet.quote:Geloof me een besneden penis is net zo functioneel óf functioneler als een onbesneden penis.
Je hebt minder kans om blind te worden van masturberen?quote:Verder heeft het mits goed uitgevoerd medische voordelen.
Ach ja, verminking zien als subjectieve mening is natuurlijk wel heel makkelijk om er onderuit te komen nietwaar? Dan kan je net zo goed kindermishandeling in welke vorm dan ook onder die noemer drukken, nogal een simpele uitweg.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 17:56 schreef Burakius het volgende:
En ik zal het bij mijn zonen (mocht ik die krijgen) ook laten doen. Het is MIJN SUBJECTIEVE opvoeding en niemand hoeft zich er mee te bemoeien.
Onzin, wanneer een eicel door een zaadcel(zygote) wordt bevrucht is het reeds leven. Ik verwerp de geringe waarde die atheistische extremisten aan een foetus toekennen. Deze lui zijn hypocriet en helemaal niet geinteresseerd in de rechten van zwakkeren. Want als ze zo begaan waren met besneden jongens, dan zouden ze al helemaal niet toejuichen dat foetussen die naderhand gewoon levensvatbaar zijn de prullenbak ingegooid worden vanwege egoistische redenen.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 17:56 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Welnee, de extremistische atheïsten zijn gewoon uitermate consequent. Want: de lat wat leven is ligt simpelweg op een andere plaats. Maar een reeds geboren jongetje, daar wat aan zijn lichaam gaan zitten sleutelen vanwege dogma's? Nee, dat liever niet inderdaad.
die vergelijking heb ik dan ook niet gemaakt.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 17:57 schreef Burakius het volgende:
[..]
Nee jij met je vergelijkingen dan. Besnijdenis vergelijken met iemands vingertoppen erafhalen. Hypocriet.
Je was anders niet gehaast om er een opmerking over te maken. Meten met twee maten. Dat is je niet objectief opstellen. Echt misselijk wordt ik daar van.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 18:02 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
die vergelijking heb ik dan ook niet gemaakt.
try again.
Een verbetering ten opzichte van het origineel kun je geen verminking noemen. Eerder een enhancement.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 18:01 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is het natuurlijk. Hoe je verder ook over die verminking denkt.
[..]
Bijna niemand heeft vergelijkingsmateriaal, dus ik geloof je niet.
[..]
Je hebt minder kans om blind te worden van masturberen?
Abortus mag ook in de Islam onder specifieke toestanden trouwens....quote:Op zaterdag 29 mei 2010 18:02 schreef Izaag het volgende:
[..]
Onzin, wanneer een eicel door een zaadcel(zygote) wordt bevrucht is het reeds leven. Ik verwerp de geringe waarde die atheistische extremisten aan een foetus toekennen. Deze lui zijn hypocriet en helemaal niet geinteresseerd in de rechten van zwakkeren. Want als ze zo begaan waren met besneden jongens, dan zouden ze al helemaal niet toejuichen dat foetussen die naderhand gewoon levensvatbaar zijn de prullenbak ingegooid worden vanwege egoistische redenen.
Het verschil zit hem in het feit dat verminkte kinderen hier nog last van hebben, dode foetussen echter niet.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 18:02 schreef Izaag het volgende:
[..]
Onzin, wanneer een eicel door een zaadcel(zygote) wordt bevrucht is het reeds leven. Ik verwerp de geringe waarde die atheistische extremisten aan een foetus toekennen. Deze lui zijn hypocriet en helemaal niet geinteresseerd in de rechten van zwakkeren. Want als ze zo begaan waren met besneden jongens, dan zouden ze al helemaal niet toejuichen dat foetussen die naderhand gewoon levensvatbaar zijn de prullenbak ingegooid worden vanwege egoistische redenen.
Hoe dacht je nou dat als die Moslim kindertjes op de wereld kwamenquote:Op zaterdag 29 mei 2010 18:01 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is het natuurlijk. Hoe je verder ook over die verminking denkt.
[..]
Bijna niemand heeft vergelijkingsmateriaal, dus ik geloof je niet.
[..]
Je hebt minder kans om blind te worden van masturberen?
Laten we dan ook gelijk alle GEBOREN baby's doden. Last hebben ze er niet van, ze zijn toch dood.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 18:05 schreef Randvoorwaarde het volgende:
[..]
Het verschil zit hem in het feit dat verminkte kinderen hier nog last van hebben, dode foetussen echter niet.
Die "verbetering" zit vaak tussen de oren, en is anderzijds niet van toepassing op kinderen. Als je een modieuze penis wilt of betere seks dan kan dat altijd nog als volwassene lijkt me. Als eigen keuze.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 18:04 schreef Izaag het volgende:
[..]
Een verbetering ten opzichte van het origineel kun je geen verminking noemen. Eerder een enhancement.
sorry? ik lees via jou nu voor het eerst dat die discussie gaande was. heb niet alles gevolgd. beetje relaxed doen aub.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 18:03 schreef Burakius het volgende:
[..]
Je was anders niet gehaast om er een opmerking over te maken. Meten met twee maten. Dat is je niet objectief opstellen. Echt misselijk wordt ik daar van.
Sinds wanneer zijn geaborteerde foetussen al "geboren".quote:Op zaterdag 29 mei 2010 18:05 schreef Burakius het volgende:
[..]
Laten we dan ook gelijk alle GEBOREN baby's doden. Last hebben ze er niet van, ze zijn toch dood.
-edit=
Ja, alleen bij verkrachting. Maar zelfs dan, hoe moeilijk het ook voor de moeder is, getuigt het van karakter om een foetus niet te doden vanwege een misdrijf van een ander(in dit geval van de verkrachter). Maar bijv. te laten adopteren, want het wezen is zelf onschuldig.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 18:04 schreef Burakius het volgende:
[..]
Abortus mag ook in de Islam onder specifieke toestanden trouwens....
besef je wel dat jij net zo eng bent als jouw gedachtenwereldje is?quote:Op zaterdag 29 mei 2010 18:10 schreef Izaag het volgende:
[..]
Ja, alleen bij verkrachting. Maar zelfs dan, hoe moeilijk het ook voor de moeder is, getuigt het van karakter om een foetus niet te doden vanwege een misdrijf van een ander(in dit geval van de verkrachter). Maar bijv. te laten adopteren, want het wezen is zelf onschuldig.
En natuurlijk als het leven van de moeder in gevaar is.
Maar atheisten plegen geen abortus alleen om de bovenstaande redenen. Per jaar worden in Nederland 33 duizend kindermoorden gepleegd.
De redenen getuigen van egoisme en decadentie. Bijv:
"We hebben het niet gepland. Dus in de prullenbak ermee."
"Het komt niet goed uit."
"Weer een extra mond om te voeden. Weg ermee"
"Mijn figuur gaat er niet uitzien. Uitzuigen die knakker."
Etc.
Nee, want de foetussen die "jullie" in de prullenbak dumpen hebben helemaal geen stem, als ze vermoord worden.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 18:11 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
besef je wel dat jij net zo eng bent als jouw gedachtenwereldje is?
En wanneer je tegen beiden bent?quote:Op zaterdag 29 mei 2010 16:15 schreef HAKIM_1988 het volgende:
[..]
Ik begrijp ook niet wat de KPMG wil. Op verschillende sites van medische instellingen wegen de nadelen van besnijdenis niet op tegen de voordelen.
http://www.besnijdenisinfo.nl/stijl.html
[..]
Als ze nou eens een enquete houden onder mannen die besneden zijn, met vragen als 'heb je er spijt van' dan zullen ze er achter komen dat het gewoon een non-issue is.
Wat een figuren zeg, je mag kinderen aborteren, maar je mag ze niet besnijden. Dat zou wat zijn.
quote:
Bron staat in de post van mij die je quotequote:Ummu Atiyyah was een vrouw die vrouwen besneed in Madina en Profeet Mohammad zei tegen haar: “Ga niet te diep, want kort snijden is meer lustgevend voor de vrouw en voor de man” (Sunan i Aboe Dawud, hoofdstuk al-Adab).
Een andere hadith die vaak geciteerd wordt in verband met vrouwenbesnijdenis luidt als volgt: “Besnijdenis is soennah voor mannen en een teken van eerbaar/respect voor vrouwen.” (Aboe Dawud)."
Nope.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 18:06 schreef Randvoorwaarde het volgende:
[..]
Die "verbetering" zit vaak tussen de oren, en is anderzijds niet van toepassing op kinderen. Als je een modieuze penis wilt of betere seks dan kan dat altijd nog als volwassene lijkt me. Als eigen keuze.
Ze leven niet eens.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 18:13 schreef Izaag het volgende:
[..]
Nee, want de foetussen die "jullie" in de prullenbak dumpen hebben helemaal geen stem, als ze vermoord worden.
Dat doen ze inderdaad. Zo goed zelfs dat er uitgebreid onderzoek is gedaan naar anticonceptie zodat seksueel actieve vrouwen niet continu zwanger zijn en daardoor een onnodig grote sterftecijfer vertonen zoals in landen waar anticonceptie geen vrije keuze is voor vrouwen.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 18:05 schreef Burakius het volgende:
[..]
Hoe dacht je nou dat als die Moslim kindertjes op de wereld kwamenEn nog het rapst ook van alle geloven. Die onbesneden penissen doen goed werk!
Kortom, het feit dat de 'wij' foetussen 'doden' maakt dat 'jullie' in geboren babies mogen knippen? Dat is wel een beetje een 'hunnie doen het ook'-redenatie, niet?quote:Op zaterdag 29 mei 2010 18:13 schreef Izaag het volgende:
[..]
Nee, want de foetussen die "jullie" in de prullenbak dumpen hebben helemaal geen stem, als ze vermoord worden.
Als een tang op een varken.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 18:13 schreef Izaag het volgende:
[..]
Nope.
Vergelijk het maar met de prikken die je krijgt tegen verschillende ziektes als baby.
Tattoo's zetten ook. Lippenvergroten en borsten vergroten is dan meer iets van nuquote:Op zaterdag 29 mei 2010 18:14 schreef zoalshetis het volgende:
@ post paddy
aha, dus het staat toch in geschriften! ik had begrepen dat dat niet zo was. maar snijden in mensen was toen dus algemeen geaccepteerd... fijne tijd.
Nope.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 18:15 schreef Marouska het volgende:
[..]
Kortom, het feit dat de 'wij' foetussen 'doden' maakt dat 'jullie' in geboren babies mogen knippen? Dat is wel een beetje een 'hunnie doen het ook'-redenatie, niet?
Omdat er een groot verschil zit tussen ziektes oplopen als baby, of een besnijdenis hebt. Maar waarschijnlijk zie je het nut van inentingen dan ook niet in, of in ieder geval het belang er niet van in. Iets esthetisch vergelijken met medisch, ik kan er niks mee, sorry.quote:
En je gaat er daarbij maar voor het gemak vanuit dat iedereen hier die tegen besnijdenis is a) atheïst is en b) pro abortus?quote:Op zaterdag 29 mei 2010 18:18 schreef Izaag het volgende:
[..]
Nope.
Ik zeg dat atheisten die pleiten voor een besnijdenisverbod voor jongens niet consequent zijn. En dat maakt ze daarom niet geloofwaardig.
Nee, omdat het over verminking gaat, maar leuk geprobeerd.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 18:21 schreef BansheeBoy het volgende:
Ouders beslissen zoveel voor hun kinderen, zo niet alles. Maar we maken er weer een probleem van omdat het hier om Moslims gaat.²
Nee, intelligent leven begint wanneer de hersenen synapsen vertonen. Ooit gehoord van de uitspraak: "Ik denk, dus ik ben."?quote:
Alleen het punt is; de besnijdenis bij jongens brengt juist een heel scala aan (gezondheids)voordelen mee.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 18:19 schreef Randvoorwaarde het volgende:
[..]
Omdat er een groot verschil zit tussen ziektes oplopen als baby, of een besnijdenis hebt. Maar waarschijnlijk zie je het nut van inentingen dan ook niet in, of in ieder geval het belang er niet van in. Iets esthetisch vergelijken met medisch, ik kan er niks mee, sorry.
...en joden? En Amerikanen?quote:Op zaterdag 29 mei 2010 18:21 schreef BansheeBoy het volgende:
Ouders beslissen zoveel voor hun kinderen, zo niet alles. Maar we maken er weer een probleem van omdat het hier om Moslims gaat.²
Oh maar het hygiëne-argument wordt ook vaak bij vrouwenbesnijdenis aangehaald hoor. Het is namelijk 'lekker strak, zonder gleuven en ongelijkmatigheden waar allemaal zooi in komt'. Serieus.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 18:26 schreef Izaag het volgende:
[..]
Alleen het punt is; de besnijdenis bij jongens brengt juist een heel scala aan (gezondheids)voordelen mee.
Dat zie ik niet bij vrouwenbesnijdenis en is daarom terecht als iets negatiefs aan te merken.
Veelal betwist, en daarnaast is onbesneden geen gezondheidsrisico. Je gaat toch ook niet bij pasgeborenen de blinde darm en amandelen er alvast uit knippen?quote:Op zaterdag 29 mei 2010 18:26 schreef Izaag het volgende:
[..]
Alleen het punt is; de besnijdenis bij jongens brengt juist een heel scala aan (gezondheids)voordelen mee.
Wat heeft een filosofische uitspraak van Descartes hiermee te maken?quote:Op zaterdag 29 mei 2010 18:25 schreef Randvoorwaarde het volgende:
[..]
Nee, intelligent leven begint wanneer de hersenen synapsen vertonen. Ooit gehoord van de uitspraak: "Ik denk, dus ik ben."?
Daarom moet een abortus dus voor een bepaald tijdslimiet, daarna vertoont het vormen van intelligentie. Voor deze periode is het niet meer dan een kasplant.
Net zoveel als jouw geblaat over je geloofsovertuiging. Atheïsten zijn kindermoordenaars omdat we volgens de stelling van Descartes leven, maar de gelovigen zijn goed bezig omdat ze een "heilig" boek volgen. Zie je de enorme hypocrisie niet?quote:Op zaterdag 29 mei 2010 18:30 schreef Izaag het volgende:
[..]
Wat heeft een filosofische uitspraak van Descartes hiermee te maken?
Maar is 'de geest' al in zo'n cel aanwezig, nadat deze bevrucht is?quote:Op zaterdag 29 mei 2010 18:02 schreef Izaag het volgende:
[..]
Onzin, wanneer een eicel door een zaadcel(zygote) wordt bevrucht is het reeds leven. Ik verwerp de geringe waarde die atheistische extremisten aan een foetus toekennen.
Maar wat zijn dan hun redenen?quote:Deze lui zijn hypocriet en helemaal niet geïnteresseerd in de rechten van zwakkeren. Want als ze zo begaan waren met besneden jongens, dan zouden ze al helemaal niet toejuichen dat foetussen die naderhand gewoon levensvatbaar zijn de prullenbak ingegooid worden vanwege egoistische redenen.
Klopt niet wat je zegt. Als het brein een criterium is voor leven, dan zou abortus niet toegestaan mogen worden na zes weken van zwangerschap. Want rond de zevende week beginnen de hersenen te werken, welke gedetecteerd kunnen worden met een EEG.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 18:31 schreef Randvoorwaarde het volgende:
[..]
Net zoveel als jouw geblaat over je geloofsovertuiging. Atheïsten zijn kindermoordenaars omdat we volgens de stelling van Descartes leven, maar de gelovigen zijn goed bezig omdat ze een "heilig" boek volgen. Zie je de enorme hypocrisie niet?
Hoe moet ik me dat voorstellen? Wappert die ziel eerst een beetje uit de navel ofzo?quote:Op zaterdag 29 mei 2010 18:30 schreef Izaag het volgende:
[..]
Wat heeft een filosofische uitspraak van Descartes hiermee te maken?
Conceptie is het begin van de eerste fase van het leven. Het lichaam groeit en ontwikkelt zich, en de ziel wordt een met het fysieke lichaam.
Het gaat dan ook om de mate van ontwikkeling van de foetus, in Nederland is dat 24 weken, maar dat is onze wetgeving. Het verschilt, ligt maar net waar je zelf de grens van bewustzijn trekt. Dat veranderd niet het principe van mijn post.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 18:36 schreef Izaag het volgende:
[..]
Klopt niet wat je zegt. Als het brein een criterium is voor leven, dan zou abortus niet toegestaan mogen worden na zes weken van zwangerschap. Want rond de zevende week beginnen de hersenen te werken, welke gedetecteerd kunnen worden met een EEG.
Natuurlijkquote:Op zaterdag 29 mei 2010 18:21 schreef BansheeBoy het volgende:
Maar we maken er weer een probleem van omdat het hier om Moslims gaat.²
Als ik de karatescholen afga zie ik 100den Arische jongetjes van 7 en 8. Karate kan een gevaarlijke sport zijn en dus tot verminking leiden. Scholen sluiten? -edit- kappenquote:Op zaterdag 29 mei 2010 18:24 schreef Randvoorwaarde het volgende:
Nee, omdat het over verminking gaat, maar leuk geprobeerd.
Je bent wel grappig, dat moet ik je nageven.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |