2 uur staan in een IC. Vind je het gek dat mensen liever de auto pakkenquote:Op vrijdag 28 mei 2010 13:48 schreef Lord_Brett_Sinclair het volgende:
[..]
De NS heeft er ook geen moeite mee om mensen tussen Amersfoort en Zwolle en verder (Groningen) te laten staan. Dan zijn allemaal veel langere stukken.
Het zou zomaar kunnen dat die lint ergens in de achterhoek rijdtquote:Op vrijdag 28 mei 2010 13:48 schreef Hr-Flip het volgende:
20 minuten staan, is te lang.
Vraag het deze kerel en hij lacht erom
[ afbeelding ]
Zo laten we het SLT speelgoed maar vergeten.
Lang leve diesel, lang leve DM'90
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
rare waar is dit?
Vaker gebeurt het normaal gesproken niet. In de spits wordt er soms niet gekoppeld, om de reden van de lengte. Daar hadden ze toen scheit aan. Ja, het is al meer dan een jaar geleden.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 14:14 schreef Ascendancy het volgende:
Ik dacht dat er altijd pas in Utrecht sowieso gekoppeld werd.
En gisteren werd nog gezegd dat dat in de spits(meer bakken dus) Sowieso niet gebeurde?
Waarom deden ze dit dan? En gebeurt het vaker?
Wat dacht je van "Die wordt er dan ook vorstelijk voor betaald"?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 13:48 schreef Hr-Flip het volgende:
20 minuten staan, is te lang.
Vraag het deze kerel en hij lacht erom
[ afbeelding ]
Op de Veluwelijn is het maximum zelfs 14 bakken.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 14:23 schreef thats-me het volgende:
Zowiezo mag er (in reizigersdienst) niet met meer als 4 x een IV-tje worden gereden dus 16bakken, dus dit mag/kan niet eens..
quote:Op vrijdag 28 mei 2010 15:10 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Wie weet wat er aan de hand is in Groningen?
quote:Sein+overwegstoring Assen - Groningen
Tussen Assen en Groningen moeten reizigers rekening houden met een vertraging van 15 tot 30 minuten.
Door een sein- en overwegstoring rijden er tussen Assen en Groningen minder treinen en er rijden bussen.
Prognose:
* Rest van de dag.
edit: Broek53 op somda meldt nog:quote:Sein, overweg èn wisselstoring tussen Asn en Gn als gevolg van blikseminslag. tussen Assen en Haren zeer beperkt treinverkeer (1 trein die pendelt) en tussen Haren en Groningen geen treinverkeer.
quote:Dat klinkt als een voltreffer in een relaiskast. In dat geval mag je tamelijk blij zijn als de zaak morgen weer draait.
Achja.. 'k Heb mezelf ondertussen aangeleerd om bij al die prognoses standaard +10 uur te tellen, dan zit het meestal wel wat dichter bij de praktijk.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 15:37 schreef Viezze het volgende:
Kut ProRail ook altijd, eerst zeggen dat het naar verwachting rond 4 uur is verholpen en het vervolgens bijstellen naar 2 uur 's nachts. Dan maar via Leeuwarden naar huis
Auw. Mijn ogen. Sommige foto's zijn leuk heur, maar als je de overbelichte iets zou bewerken zou het er wat mooier uitkomen.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 15:41 schreef greavy het volgende:
Stoomritten tussen Vlaardingen Centrum en Hoek van Holland, 30 April 2010
[ afbeelding ]
Vlak voor vertrek in Zwijndrecht kwam loc 6431 met aanhang langs Zwijndrecht, op weg richting Dordrecht en verder.
[ afbeelding ]
Dit was het doel van de dag.
[ afbeelding ]
Bordje op de VSM-rijtuigen.
[ afbeelding ]
Watervullen te Hoek van Holland ging met een brandslang, waarbij je hier ziet hoe het de loc in gaat.
[ afbeelding ]
Stoomloc 23 071 te Hoek van Holland.
[ afbeelding ]
Links de stoomloc 23 071, en de NS kwam nog even langs met een SGMm.
[ afbeelding ]
Loc 23 076 komt voorop binnen te Vlaardingen Centrum, om even later met rit 2 naar Hoek van Holland te vertrekken.
[ afbeelding ]
Loc 23 071 te Hoek van Holland. De loc aan de andere zijde (23 076) stond meer in de publiciteit.
[ afbeelding ]
Wij gingen naar spoor 3 te Hoek van Holland, waar de NS doorgaans op de sporen hiernaast stopt, richting Hoek van Holland Haven.
[ afbeelding ]
Loc 23 071 had weinig moeite met stoom uit te blazen onderweg naar Vlaardingen.
[ afbeelding ]
Loc 23 076 komt voorop in Vlaardingen Centrum binnen voor rit 3 naar Hoek van Holland.
[ afbeelding ]
Voorop liep continu loc 23 071
[ afbeelding ]
Anders geworden als gehoopt, dankzij de palen, maar een overzichtsfoto van de compositie te Hoek van Holland.
[ afbeelding ]
Loc 23 076 met links een SGMm.
Voor meer foto's verwijs ik je naar dit album.
quote:Op vrijdag 28 mei 2010 15:37 schreef Viezze het volgende:
Kut ProRail ook altijd, eerst zeggen dat het naar verwachting rond 4 uur is verholpen en het vervolgens bijstellen naar 2 uur 's nachts. Dan maar via Leeuwarden naar huis
Het is heel vaak de NS die de prognose veel gunstiger zet dan ProRail, terwijl die eerste er compleet geen invloed op heeft...quote:Op vrijdag 28 mei 2010 15:37 schreef Viezze het volgende:
Kut ProRail ook altijd, eerst zeggen dat het naar verwachting rond 4 uur is verholpen en het vervolgens bijstellen naar 2 uur 's nachts. Dan maar via Leeuwarden naar huis
Ik zou wel willen, maar ik weet echt niet hoequote:Op vrijdag 28 mei 2010 15:43 schreef Crientj het volgende:
[..]
Auw. Mijn ogen. Sommige foto's zijn leuk heur, maar als je de overbelichte iets zou bewerken zou het er wat mooier uitkomen.
Zolang jij het niet nodig vindt voor je eigen collectie, gewoon lekker niet doen.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 16:04 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik zou wel willen, maar ik weet echt niet hoe![]()
Ben een leek op foto's bewerken, en dat doe ik meestal ook niet
Onzin? Valt reuze mee. En zo moeilijk is het toch ook weer niet om het contrast en de rest aan te passen ?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 16:26 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Zolang jij het niet nodig vindt voor je eigen collectie, gewoon lekker niet doen.
Het is maar onzin imo. Dat fotografen onderling elkaar zitten te pushen moeten ze zelf weten, maar zolang jij je foto's goed vindt, lekker zo houden.
Tis ook een kutwerk het goed te leren.
Contrast aanpassen maakt de achtergrond misschien minder fel, maar verandert ook het deel van de foto waar het om gaat. De trein.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 16:37 schreef Crientj het volgende:
[..]
Onzin? Valt reuze mee. En zo moeilijk is het toch ook weer niet om het contrast en de rest aan te passen ?
Jup en ik maak mijn foto's met alle mogelijke belichtingsvormen, contrast- en kleurcorrectiesquote:Op vrijdag 28 mei 2010 16:44 schreef greavy het volgende:
Ik vind het fotoverneukerij als je het gaat bewerken. Je maakt de foto zoals je het maakt.
Ah, krijgen we die discussie weer.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 16:44 schreef greavy het volgende:
Ik vind het fotoverneukerij als je het gaat bewerken. Je maakt de foto zoals je het maakt.
Fotoverneukerij?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 16:44 schreef greavy het volgende:
Ik vind het fotoverneukerij als je het gaat bewerken. Je maakt de foto zoals je het maakt.
De enige toevoegingen die ik maak met FastStone Photo Resizer zijn resize en watermerk, wat hij voor mij automatisch doet (kopie maken).
Dat is een totaal ander verhaal.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 16:46 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Contrast aanpassen maakt de achtergrond misschien minder fel, maar verandert ook het deel van de foto waar het om gaat. De trein.
En ik geloof dat zug-chef hier laatst een keer een foto had geplaatst waarbij hij een bovenleidingspaal had weggehaald zodat je de hele trein zag. Dat slaat toch nergens op. En de bovenleiding hoort toch bij het rijden van treinen met elektrische locs.
ben ik ff blij dat ik vroeg was vandaagquote:Op vrijdag 28 mei 2010 15:37 schreef Viezze het volgende:
Kut ProRail ook altijd, eerst zeggen dat het naar verwachting rond 4 uur is verholpen en het vervolgens bijstellen naar 2 uur 's nachts. Dan maar via Leeuwarden naar huis
Mja, op een deel van het traject kunnen prima treinen rijden, terwijl tussen Assen en Groningen helemaal niets rijdt.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:02 schreef Unreal88 het volgende:
maar hoe zat het nou? Ik ging per se met de auto naar assen vanuit groningen om vanuit assen naar meppel te gaan. Maar er reden ineens toch wel weer treinen?
Bij een wadloper was de oplossing: zet de verwarming maar aanquote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:01 schreef Unreal88 het volgende:
is het erg als het lampje van storing koeling brandt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |