abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82019682
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 13:48 schreef Lord_Brett_Sinclair het volgende:

[..]

De NS heeft er ook geen moeite mee om mensen tussen Amersfoort en Zwolle en verder (Groningen) te laten staan. Dan zijn allemaal veel langere stukken.
2 uur staan in een IC. Vind je het gek dat mensen liever de auto pakken
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_82019866
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 13:48 schreef Hr-Flip het volgende:
20 minuten staan, is te lang.

Vraag het deze kerel en hij lacht erom
[ afbeelding ]


Zo laten we het SLT speelgoed maar vergeten.
Lang leve diesel, lang leve DM'90

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
rare waar is dit?
Het zou zomaar kunnen dat die lint ergens in de achterhoek rijdt

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-05-2010 14:03:44 ]
  vrijdag 28 mei 2010 @ 14:09:16 #34
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_82020178
Een opmerkelijke reis ervaring vanaf mijn kant in de NoordOost, ergens in de eerste helft van 2009:
Heb het hier nog steeds op mijn PC staan. Alleen zijn de foto's van deze dag kwijt

Een tijdje geleden had ik het een keer. Trein uit Rotterdam, richting Leeuwarden. In Gouda was de aankomst +5. Hier werd er gekoppeld met het deel uit Den Haag.
Het deel uit Rotterdam had 2x ICM IV en 1x ICM III bij zich, en het deel uit Den Haag had 3x ICM IV bij zich. Dit kwam voorop, rotterdam achterop. Toch gekoppeld, wat helemaal niet langs het perron paste. In 3x opgeschoven te zijn, en alle deuren open geweest waren, vertrokken naar Utrecht.
Tussen Utrecht en Amersfoort geen treinen wegens een zelfdoding, omreizen via Arnhem/Deventer.
Ik zat in de allerachterste bak (ICM III). Daar zat ook een rolstoeler. Te Utrecht gingen de deuren open, maar niet bij ons. Omroep was: "Wegens een probleem kunnen de reizigers uit het deel uit Rotterdam niet uitstappen. Excuses."
De HC die in ons stel zat, werd pissig. Hij riep om: "Wegens een veels te lange trein, en niet mogen gebruiken van het hele perron, kunnen wij niet langs het perron. Verwacht word dat dit pas over 15 minuten mag."
De doorloopkoppen waren er ook al niet meer in gebruik, wat nu dus erg jammer was.

Na 25 minuten totaal mochten we de trein via de voorste deur verlaten, waarbij een aantal sporen tijdelijk afgesloten waren voor overige treinen, want daarlangs moesten wij lopen. Het was een hele grote sprong, vanuit de trein naar de grond..

Maar, ik zag die rolstoelster, die vergeten werd. Ik opende een andere deur, en gaf een gil naar het NS personeel op het spoor. Hun kwaad, want je mocht er daar niet uit. Ik probleem uitgelegd. Zij kon op zijn vroegst 10 minuten later de trein uit. Het stel zou weggerangeerd worden, en teruggerangeerd aan een ander perron.
Het had zelf kunnen voorkomen, als ik het niet zei, dat ze op Utrecht Opstel Zuid zou komen te staan..
Zelf de HC keek er niet naar om, liep als één van de eersten weg.

Al bij al, was ik er na 40 minuten uit. De rolstoelster moest uiteindelijk nog 20 minuten wachten. Ter compensatie kreeg zij een bak koffie van de NS

Ik weet niet wat van gestoorde kutkop daar toen bij de planning/trdl zat, maar elke gladiool snapt toch dat 5x IV (20 bakken) en 1x III , totaal 23 bakken, niet langs een perron past

[ Bericht 0% gewijzigd door greavy op 28-05-2010 14:22:28 ]
pi_82020389
Ik dacht dat er altijd pas in Utrecht sowieso gekoppeld werd.
En gisteren werd nog gezegd dat dat in de spits(meer bakken dus) Sowieso niet gebeurde?

Waarom deden ze dit dan? En gebeurt het vaker?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  vrijdag 28 mei 2010 @ 14:19:07 #36
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_82020573
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 14:14 schreef Ascendancy het volgende:
Ik dacht dat er altijd pas in Utrecht sowieso gekoppeld werd.
En gisteren werd nog gezegd dat dat in de spits(meer bakken dus) Sowieso niet gebeurde?

Waarom deden ze dit dan? En gebeurt het vaker?
Vaker gebeurt het normaal gesproken niet. In de spits wordt er soms niet gekoppeld, om de reden van de lengte. Daar hadden ze toen scheit aan. Ja, het is al meer dan een jaar geleden.
Waarom het toen in Gouda gebeurde, was onduidelijk. Normaal komt sowieso al het deel uit Rotterdam eerder in Gouda. De machinist van de trein uit Rotterdam had er ook al niet op gerekend, maar werd geopperd om het wél te doen.
In Gouda werd er zelf nog buiten het perron gekoppeld, omdat het deel uit Den Haag alleen het perron al in gebruik nam. In Utrecht stond het deel uit Den Haag uiteindelijk bij de roltrappen met de voorste cabine. Verder mocht hij niet rijden, omdat daar nog een ICM IV geparkeerd stond.
Wij blokkeerden de weg voor meer treinen, die het perron niet in konden, want stond erg vol overal

Een grote faal van de NS/ProFail, welke niet vaak zal voorkomen..

Was wel een leuk gezicht. Baal er enorm van, dat mijn foto's niet te vinden zijn. 23 bakken ICM achterelkaar. Filmpjes + foto's had ik er van..
pi_82020759
Zowiezo mag er (in reizigersdienst) niet met meer als 4 x een IV-tje worden gereden dus 16bakken, dus dit mag/kan niet eens..
  vrijdag 28 mei 2010 @ 14:25:47 #38
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_82020840
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 13:48 schreef Hr-Flip het volgende:
20 minuten staan, is te lang.

Vraag het deze kerel en hij lacht erom
[ afbeelding ]
Wat dacht je van "Die wordt er dan ook vorstelijk voor betaald"?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 28 mei 2010 @ 15:04:01 #39
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_82022463
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 14:23 schreef thats-me het volgende:
Zowiezo mag er (in reizigersdienst) niet met meer als 4 x een IV-tje worden gereden dus 16bakken, dus dit mag/kan niet eens..
Op de Veluwelijn is het maximum zelfs 14 bakken.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Sport vrijdag 28 mei 2010 @ 15:09:22 #40
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_82022675
Ik dacht dat het bij ICM altijd 15 bakken was
Volgens mij hebben er ook planmatig wel 5x ICM-III over de veluwe gereden.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_82022706
Wie weet wat er aan de hand is in Groningen?
If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
  Redactie Sport vrijdag 28 mei 2010 @ 15:13:46 #42
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_82022864
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 15:10 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Wie weet wat er aan de hand is in Groningen?
quote:
Sein+overwegstoring Assen - Groningen
Tussen Assen en Groningen moeten reizigers rekening houden met een vertraging van 15 tot 30 minuten.
Door een sein- en overwegstoring rijden er tussen Assen en Groningen minder treinen en er rijden bussen.
Prognose:
* Rest van de dag.
quote:
Sein, overweg èn wisselstoring tussen Asn en Gn als gevolg van blikseminslag. tussen Assen en Haren zeer beperkt treinverkeer (1 trein die pendelt) en tussen Haren en Groningen geen treinverkeer.
edit: Broek53 op somda meldt nog:
quote:
Dat klinkt als een voltreffer in een relaiskast. In dat geval mag je tamelijk blij zijn als de zaak morgen weer draait.


[ Bericht 7% gewijzigd door dennistd op 28-05-2010 15:20:01 ]
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_82023924
Kut ProRail ook altijd, eerst zeggen dat het naar verwachting rond 4 uur is verholpen en het vervolgens bijstellen naar 2 uur 's nachts. Dan maar via Leeuwarden naar huis
  vrijdag 28 mei 2010 @ 15:41:14 #44
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_82024064
Stoomritten tussen Vlaardingen Centrum en Hoek van Holland, 30 April 2010


Vlak voor vertrek in Zwijndrecht kwam loc 6431 met aanhang langs Zwijndrecht, op weg richting Dordrecht en verder.


Dit was het doel van de dag.


Bordje op de VSM-rijtuigen.


Watervullen te Hoek van Holland ging met een brandslang, waarbij je hier ziet hoe het de loc in gaat.


Stoomloc 23 071 te Hoek van Holland.


Links de stoomloc 23 071, en de NS kwam nog even langs met een SGMm.


Loc 23 076 komt voorop binnen te Vlaardingen Centrum, om even later met rit 2 naar Hoek van Holland te vertrekken.


Loc 23 071 te Hoek van Holland. De loc aan de andere zijde (23 076) stond meer in de publiciteit.


Wij gingen naar spoor 3 te Hoek van Holland, waar de NS doorgaans op de sporen hiernaast stopt, richting Hoek van Holland Haven.


Loc 23 071 had weinig moeite met stoom uit te blazen onderweg naar Vlaardingen.


Loc 23 076 komt voorop in Vlaardingen Centrum binnen voor rit 3 naar Hoek van Holland.


Voorop liep continu loc 23 071


Anders geworden als gehoopt, dankzij de palen, maar een overzichtsfoto van de compositie te Hoek van Holland.


Loc 23 076 met links een SGMm.

Voor meer foto's verwijs ik je naar dit album.
pi_82024091
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 15:37 schreef Viezze het volgende:
Kut ProRail ook altijd, eerst zeggen dat het naar verwachting rond 4 uur is verholpen en het vervolgens bijstellen naar 2 uur 's nachts. Dan maar via Leeuwarden naar huis
Achja.. 'k Heb mezelf ondertussen aangeleerd om bij al die prognoses standaard +10 uur te tellen, dan zit het meestal wel wat dichter bij de praktijk.
pi_82024181
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 15:41 schreef greavy het volgende:
Stoomritten tussen Vlaardingen Centrum en Hoek van Holland, 30 April 2010

[ afbeelding ]
Vlak voor vertrek in Zwijndrecht kwam loc 6431 met aanhang langs Zwijndrecht, op weg richting Dordrecht en verder.

[ afbeelding ]
Dit was het doel van de dag.

[ afbeelding ]
Bordje op de VSM-rijtuigen.

[ afbeelding ]
Watervullen te Hoek van Holland ging met een brandslang, waarbij je hier ziet hoe het de loc in gaat.

[ afbeelding ]
Stoomloc 23 071 te Hoek van Holland.

[ afbeelding ]
Links de stoomloc 23 071, en de NS kwam nog even langs met een SGMm.

[ afbeelding ]
Loc 23 076 komt voorop binnen te Vlaardingen Centrum, om even later met rit 2 naar Hoek van Holland te vertrekken.

[ afbeelding ]
Loc 23 071 te Hoek van Holland. De loc aan de andere zijde (23 076) stond meer in de publiciteit.

[ afbeelding ]
Wij gingen naar spoor 3 te Hoek van Holland, waar de NS doorgaans op de sporen hiernaast stopt, richting Hoek van Holland Haven.

[ afbeelding ]
Loc 23 071 had weinig moeite met stoom uit te blazen onderweg naar Vlaardingen.

[ afbeelding ]
Loc 23 076 komt voorop in Vlaardingen Centrum binnen voor rit 3 naar Hoek van Holland.

[ afbeelding ]
Voorop liep continu loc 23 071

[ afbeelding ]
Anders geworden als gehoopt, dankzij de palen, maar een overzichtsfoto van de compositie te Hoek van Holland.

[ afbeelding ]
Loc 23 076 met links een SGMm.

Voor meer foto's verwijs ik je naar dit album.
Auw. Mijn ogen. Sommige foto's zijn leuk heur, maar als je de overbelichte iets zou bewerken zou het er wat mooier uitkomen.
  vrijdag 28 mei 2010 @ 15:47:15 #47
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_82024338
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 15:37 schreef Viezze het volgende:
Kut ProRail ook altijd, eerst zeggen dat het naar verwachting rond 4 uur is verholpen en het vervolgens bijstellen naar 2 uur 's nachts. Dan maar via Leeuwarden naar huis
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Sport vrijdag 28 mei 2010 @ 15:49:33 #48
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_82024452
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 15:37 schreef Viezze het volgende:
Kut ProRail ook altijd, eerst zeggen dat het naar verwachting rond 4 uur is verholpen en het vervolgens bijstellen naar 2 uur 's nachts. Dan maar via Leeuwarden naar huis
Het is heel vaak de NS die de prognose veel gunstiger zet dan ProRail, terwijl die eerste er compleet geen invloed op heeft...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_82024876
Mijn excuses voor Prorail dan, ik stel het bij naar kut-NS
  vrijdag 28 mei 2010 @ 16:04:29 #50
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_82025097
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 15:43 schreef Crientj het volgende:

[..]

Auw. Mijn ogen. Sommige foto's zijn leuk heur, maar als je de overbelichte iets zou bewerken zou het er wat mooier uitkomen.
Ik zou wel willen, maar ik weet echt niet hoe
Ben een leek op foto's bewerken, en dat doe ik meestal ook niet
pi_82026125
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 16:04 schreef greavy het volgende:

[..]

Ik zou wel willen, maar ik weet echt niet hoe
Ben een leek op foto's bewerken, en dat doe ik meestal ook niet
Zolang jij het niet nodig vindt voor je eigen collectie, gewoon lekker niet doen.
Het is maar onzin imo. Dat fotografen onderling elkaar zitten te pushen moeten ze zelf weten, maar zolang jij je foto's goed vindt, lekker zo houden.

Tis ook een kutwerk het goed te leren.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_82026760
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 16:26 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Zolang jij het niet nodig vindt voor je eigen collectie, gewoon lekker niet doen.
Het is maar onzin imo. Dat fotografen onderling elkaar zitten te pushen moeten ze zelf weten, maar zolang jij je foto's goed vindt, lekker zo houden.

Tis ook een kutwerk het goed te leren.
Onzin? Valt reuze mee. En zo moeilijk is het toch ook weer niet om het contrast en de rest aan te passen ?
  vrijdag 28 mei 2010 @ 16:44:26 #53
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_82027175
Ik vind het fotoverneukerij als je het gaat bewerken. Je maakt de foto zoals je het maakt.

De enige toevoegingen die ik maak met FastStone Photo Resizer zijn resize en watermerk, wat hij voor mij automatisch doet (kopie maken).
pi_82027323
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 16:37 schreef Crientj het volgende:

[..]

Onzin? Valt reuze mee. En zo moeilijk is het toch ook weer niet om het contrast en de rest aan te passen ?
Contrast aanpassen maakt de achtergrond misschien minder fel, maar verandert ook het deel van de foto waar het om gaat. De trein.
En ik geloof dat zug-chef hier laatst een keer een foto had geplaatst waarbij hij een bovenleidingspaal had weggehaald zodat je de hele trein zag. Dat slaat toch nergens op. En de bovenleiding hoort toch bij het rijden van treinen met elektrische locs.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_82027343
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 16:44 schreef greavy het volgende:
Ik vind het fotoverneukerij als je het gaat bewerken. Je maakt de foto zoals je het maakt.
Jup en ik maak mijn foto's met alle mogelijke belichtingsvormen, contrast- en kleurcorrecties
  vrijdag 28 mei 2010 @ 16:52:24 #56
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_82027673
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 16:44 schreef greavy het volgende:
Ik vind het fotoverneukerij als je het gaat bewerken. Je maakt de foto zoals je het maakt.
Ah, krijgen we die discussie weer.
Denk je nou werkelijk dat bijvoorbeeld een professionele fotograaf zijn foto's onbewerkt laat voordat hij ze publiceert?
Foto's zijn altijd een vervormde weergave van de werkelijkheid, het is naief om te denken dat foto's een natuurgetrouwe afspiegeling kunnen zijn. Dan is het dus ook tamelijk nutteloos om jezelf beperkingen op te leggen door niet na te bewerken.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_82028685
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 16:44 schreef greavy het volgende:
Ik vind het fotoverneukerij als je het gaat bewerken. Je maakt de foto zoals je het maakt.

De enige toevoegingen die ik maak met FastStone Photo Resizer zijn resize en watermerk, wat hij voor mij automatisch doet (kopie maken).
Fotoverneukerij? Ik kijk liever naar een foto iets bewerkt is, dan dat ik last krijg van hoofdpijn omdat ik door overbelichting de boel niet goed kan zien.
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 16:46 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Contrast aanpassen maakt de achtergrond misschien minder fel, maar verandert ook het deel van de foto waar het om gaat. De trein.
En ik geloof dat zug-chef hier laatst een keer een foto had geplaatst waarbij hij een bovenleidingspaal had weggehaald zodat je de hele trein zag. Dat slaat toch nergens op. En de bovenleiding hoort toch bij het rijden van treinen met elektrische locs.
Dat is een totaal ander verhaal.
Ik begin alleen over het overbelichte deel in de foto van Greavy. Kortom, alleen maar een aantal bewerkingen om de foto in totaal wat mooier te krijgen.
Zo zou ik ook geen bovenleiding weghalen, zodat je die trein beter kan zien. Op het moment dat ie er toch voor zit, is het kijken of er nog iets anders mee kan gebeuren of dat de foto gewoon mislukt is.
In dat laatste geval is het simpel; weggooien en nog maar een keer proberen.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 28 mei 2010 @ 17:51:30 #58
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_82030303
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 15:37 schreef Viezze het volgende:
Kut ProRail ook altijd, eerst zeggen dat het naar verwachting rond 4 uur is verholpen en het vervolgens bijstellen naar 2 uur 's nachts. Dan maar via Leeuwarden naar huis
ben ik ff blij dat ik vroeg was vandaag

Je had overigens ook bus 50 of bus 319 naar Assen kunnen nemen
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 28 mei 2010 @ 18:01:14 #59
260104 Unreal88
Wil ook een kleurtje
pi_82030721
is het erg als het lampje van storing koeling brandt?
Hoi
  vrijdag 28 mei 2010 @ 18:02:39 #60
260104 Unreal88
Wil ook een kleurtje
pi_82030798
maar hoe zat het nou? Ik ging per se met de auto naar assen vanuit groningen om vanuit assen naar meppel te gaan. Maar er reden ineens toch wel weer treinen?
Hoi
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 28 mei 2010 @ 18:04:04 #61
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_82030847
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 18:02 schreef Unreal88 het volgende:
maar hoe zat het nou? Ik ging per se met de auto naar assen vanuit groningen om vanuit assen naar meppel te gaan. Maar er reden ineens toch wel weer treinen?
Mja, op een deel van het traject kunnen prima treinen rijden, terwijl tussen Assen en Groningen helemaal niets rijdt.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 28 mei 2010 @ 18:04:33 #62
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_82030871
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 18:01 schreef Unreal88 het volgende:
is het erg als het lampje van storing koeling brandt?
Bij een wadloper was de oplossing: zet de verwarming maar aan
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')