quote:De KRO komt op 26 mei opnieuw met een spraakmakende documentaire van Jessica Villerius waarin ze dit keer de belevingswereld van scholieren op de middelbare school blootlegt. Villerius haalde voor deze bijzondere film de Amerikaanse Challenge Day-methode naar Nederland.
Een Amsterdamse middelbare school gaat de uitdaging aan met 75 scholieren uit de derde klas. Centrale vraag: wat weten we nu eigenlijk van elkaar? Vrij weinig, is de constatering. Tijdens deze unieke Challenge Day waarin spelletjes worden afgewisseld met serieuze gesprekken worden leerlingen uitgedaagd om over hun verdriet te praten.
Sluit ik me volledig bij aan.quote:Op woensdag 26 mei 2010 22:14 schreef Idler het volgende:
Erg goed inderdaad, heel indrukwekkend. Het zou wmb geen kwaad kunnen dit standaard in het schoolprogramma mee te nemen.
Ja wat een mannetje hequote:
Liefst wel zonder camera. Leerlingen begrijpen nu nog niet dat "het probleem" nu nog meer een stempel krijgt, omdat mensen die hier niks mee te maken hebben er ook een mening over hebben. Goed een praatgroep met klasgenoten, slecht een cameraploeg. Heel dubbel voor me dus.quote:Op donderdag 28 juli 2011 21:57 schreef StephanL het volgende:
[..]
Ja. Als je dat zo hoort mogen scholen dit wel jaarlijks terug laten komen.
Ja idd, maar zowieso wat sommige van die leerlingen meemaken. Ik heb er 5 jaar gezeten, er is niet echt veel veranderd qua hoe de mensen zijn en waar ze vandaan komen (Alkmaar, Bergen, Egmond, Schermer) maar dit soort verhalen heb ik nooit iets over gehoord, terwijl ik met iedereen omging op school. Ja, je weet wel dat sommigen het minder hebben dan jezelf, maar toch...quote:Op donderdag 28 juli 2011 21:57 schreef StephanL het volgende:
[..]
Ja. Als je dat zo hoort mogen scholen dit wel jaarlijks terug laten komen.
Als puber denk je er ook niet aan omdat soort dingen op tafel te gooien normaal gesproken. Dat is niet stoer. Dat besef komt later.quote:Op donderdag 28 juli 2011 22:01 schreef Grielen het volgende:
[..]
Ja idd, maar zowieso wat sommige van die leerlingen meemaken. Ik heb er 5 jaar gezeten, er is niet echt veel veranderd qua hoe de mensen zijn en waar ze vandaan komen (Alkmaar, Bergen, Egmond, Schermer) maar dit soort verhalen heb ik nooit iets over gehoord, terwijl ik met iedereen omging op school. Ja, je weet wel dat sommigen het minder hebben dan jezelf, maar toch...
Maar hij betrekt wel erg veel naar zichzelf toe gezien hoe vaak hij loopt. Beetje labiel ook, eerst huilen, dan weer lachen...quote:Op donderdag 28 juli 2011 22:03 schreef Grielen het volgende:
Die leraar met dat lange haar en grijze t-shirt was echt zó awesomeBen even z'n naam vergeten, maar ik hoorde dat hij in de tijd tussen dat ik er nog op school zat en nu, hij een paar jaar in Noord-Afrika heeft getourd enzo, en dat hij best wel mishandeld is geweest omdat hij een 'vuile christenhond' zou zijn.
Dat wilde ik er nog even in editten, maar ik quote je even:quote:Op donderdag 28 juli 2011 22:04 schreef waxmask het volgende:
[..]
Maar hij betrekt wel erg veel naar zichzelf toe gezien hoe vaak hij loopt.
Op twitter zit men al te huilen over het grijze wolven teken.quote:Op donderdag 28 juli 2011 22:06 schreef Cee het volgende:
Dat teken... het is op z'n lichtst gezegd nogal storend. Beetje een rare kruising van een rock on/duivel/bepaaldetweedewereldoorlog-groet.
Dat neem ik wel van je aan. Ik heb mijn leraren Maatschappelijke leer en geschiedenis ook het hoogst zitten terugkijkende.quote:Op donderdag 28 juli 2011 22:06 schreef Grielen het volgende:
[..]
Dat wilde ik er nog even in editten, maar ik quote je even:
De enige 10 die ik kreeg op de HAVO kwam van hem. Hij was leraar godsdienst, maar zat meer over zijn leven te vertellen, wat hij allemaal heeft meegemaakt en hoe dat toepasbaar is met verschillende overtuigingen in godsdiensten. Echt ontzettend leerzaam, want hij had ook wel heel veel dingen meegemaakt. Wat mij betreft de beste leraar die ik heb gehad.
docent is daar om te helpen, niet om dr aandacht te trekkenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |