Heb je ook een hobby of een vriendinquote:Op zaterdag 31 juli 2010 12:53 schreef 2cv het volgende:
Beide aandrijfassen zijn vrij nieuw, die zouden nog niet stuk moeten zijn. Zometeen maar even kijken ...
je BX verneukt je toch wel :pquote:Op zaterdag 31 juli 2010 13:08 schreef 2cv het volgende:
M'n hobby is m'n BX, verder ben ik lekker vrijgezel. Geen tijd voor vriendinnen
Knoekgeluid bij het rijden in de hoogste stand, knoekgeluid als het stuk schroot op bokken staat en het wiel rondgedraaid wordt, speling op de binnenste homokineet.quote:
2cv welquote:Op zaterdag 31 juli 2010 21:57 schreef Prowl het volgende:
Je mag toch helemaal niet rijden in hoogste stand![]()
Van wie niet ? Zonder gekheid: bij de Mac rijd ik altijd enige meters in de hoogste stand zodat ik wat beter m'n geld af kan geven en m'n vreten naar binnen kan hengelen. Maar dan heeft dat ding geen vering meer (dan ga je letterlijk stuiteren bij elk hobbeltje) dus dat doe je echt niet meer dan een paar meter. Moet kunnen, lijkt mij.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 21:57 schreef Prowl het volgende:
Je mag toch helemaal niet rijden in hoogste stand
als de vering in de hoogste stand staat en je rijdt met een wiel over een hobbel heb je dan geen kans dat je chassis ergens scheurt.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 22:38 schreef 2cv het volgende:
[..]
Van wie niet ? Zonder gekheid: bij de Mac rijd ik altijd enige meters in de hoogste stand zodat ik wat beter m'n geld af kan geven en m'n vreten naar binnen kan hengelen. Maar dan heeft dat ding geen vering meer (dan ga je letterlijk stuiteren bij elk hobbeltje) dus dat doe je echt niet meer dan een paar meter. Moet kunnen, lijkt mij.
zelf dragende carrosserie bedoel ik dan.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 22:58 schreef 2cv het volgende:
Chassis ? Welk chassis ?
En als er dan iets knapt of breekt is er serieus iets mis. Dat moet dan echt niet mogen. Maar anderzijds: het is niet gezond nee.
Als een auto op die manier scheurt dan is het OF een slechte auto OF het ding is totaal verrot.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 23:24 schreef densmee het volgende:
[..]
zelf dragende carrosserie bedoel ik dan.
bij een unimog scheurt het de hele cabine als het torderende scharnier vast gaat zitten.
bij auto's weet ik dat niet.
zelfdragende carrosserie is natuurlijk wel een iets sterker dan een losse cabine op een torderend chassis
Zal wel meevallen; de druk in de leidingen blijft even hoog. Er wordt alleen meer olie in de veerbollen gepompt, dus staat hooguit de stikstof in de bollen wat meer onder druk.quote:Op zondag 1 augustus 2010 02:38 schreef oshiro het volgende:
Idee achter niet rijden in hoogste stand is omdat dan de druk in je systeem zo groot is dat bij een stevige oplawaai al je leidingen onder je wagen vandaan knallen.
Of om een weiland uit te rijden waar iedereen geparkeerd staat (bij een braderie in een klein dorp zonder parkeergelegenheid) en er 6 auto's vast zitten vanwege de diepe kuilenquote:Op zondag 1 augustus 2010 10:59 schreef Garbageman het volgende:
Ik zou de één na hoogste stand gebruiken, die is ook handig om bij modderige parkeerplaatsen weg te komen.
Dit is de officiële reden waarom je niet harder dan stapvoets mag rijden in de hoogste standquote:Op zondag 1 augustus 2010 02:45 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Zal wel meevallen; de druk in de leidingen blijft even hoog. Er wordt alleen meer olie in de veerbollen gepompt, dus staat hooguit de stikstof in de bollen wat meer onder druk.
Jij had toch 2 nieuwe assen er onder of heb ik niet goed gelezen?quote:Op maandag 2 augustus 2010 10:14 schreef 2cv het volgende:
Vanmiddag kan ik een aandrijfas ophalen voor dat wrak van mij
staat die daar straks met dat barrel ergens in frankrijkquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 18:33 schreef patje74 het volgende:
Ja, hij is weggekomen, verder heb ik niets meer van hem vernomen.
Geen bericht = goed bericht!!!
quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 02:11 schreef 2cv het volgende:
24 dagen vakantie, 5714,7km gereden (gemiddeld 238,1 per dag) en maar 1 lekke band gehad onderweg. Die BX van mij is zo slecht nog niet.
en hoeveel diesel heeft die verzopen?quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 02:11 schreef 2cv het volgende:
24 dagen vakantie, 5714,7km gereden (gemiddeld 238,1 per dag) en maar 1 lekke band gehad onderweg. Die BX van mij is zo slecht nog niet.
Dat is een lager in het diff neem ik aan ? Hoe check je dat ?quote:
'Mijn' kwikfit-mannetje is zelf BX fan en heeft er serieus verstand van, dus dat zit wel goed. maar mijn hok is recentelijk uitgelijnd dus dat hoeft niet meerquote:Op woensdag 6 oktober 2010 10:17 schreef Garbageman het volgende:
Ik mis mijn BX![]()
Die deed 170+ zonder rare trillingen en geen andere geluiden dan de standaard bx bijgeluiden.
Ik zou inderdaad de banden en de uitlijning maar checken. Ik hoop dat je kwitfit filiaal een goede is, dat ze weten dat je de bx met draaiende motor moet uitlijnen e.d.
[ afbeelding ]
Wrom ?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 20:43 schreef Ou-Tannu het volgende:
ach.
een ZX is ook een ramp met zn achterpoten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |