4 bollen waren in orde. De 5e bol (voorraadbol) was van een Xantia (of was het nou een XM) en had maar 25 bar druk

Die kon wel opgepompt worden, maar daar werd het geen BX bol van dus is die bol maar vervangen. Resultaat: Criezel remt en veert een stuk fijner ! Heeft te maken met verschillende drukken, zo heeft de meneer van D&O mij geprobeerd uit te leggen, maar ik snapte er maar weinig van. Misschien moet ik nog maar eens een lesje hydraulica volgen want door dat hele BX-gedoe heb ik nu het idee dat ik meer van electriciteit af weet dan van hydrauliek !
De meneer van D&O heeft ook even gekeken naar de temperatuursensoren zodat ik daarvan de juiste kon monteren. Dat is dan ook ter plekke gedaan.
De leidingen onder Criezel zijn ook geinspecteerd. De leiding van de drukregelaar naar achter was wel goed, de remleidingen die naar de remklauwen achter toe gaan niet. Die zal ik dus nog even bestellen en monteren.
Ook heeft Criezel een uitermate interessant probleem met de brandstofmeter: die slaat niet verder dan halverwege uit, ook als de tank vol zit. het is net alsof de wijzer van de brandstofmeter ergens tegenaan komt en niet verder kan. Dus vanavond maar even het dashboard uit elkaar halen.
Planning:
- Vanavond dashboard fixxen en stuur recht zetten (nog steeds scheef)
- Morgen leidingen bestellen, olielek laten repareren, zekeringetje voor de TomTom lader halen, medisch paspoort regelen, noodhamer opzoeken en vast zetten, oude octopus halen (ik heb nog zo'n ding ergens), verlengsnoer halen, pleisters halen, versnellingsbakolie halen en doen wat ik verder nog tegen kom
- Overmorgen remleidingen helene kijken of ik dan de brandblusser ook kan halen
- Over-overmorgen remleidingen vervangen.
Dan is Criezel er wel klaar voor dacht ik zo.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/