Zielig he, zijn we...?quote:Op woensdag 7 juli 2010 23:46 schreef rioohhh het volgende:
[..]
Dat is het belangrijkste!
En idd.. Voor mijn gevoel is het ook allemaal net wat duurder in je eentje..
quote:Op zaterdag 10 juli 2010 08:39 schreef exlurker het volgende:
traprenovatie
Ivdzm heeft zich hier speciaal voor aangemeld, valt dit ook onder spam?
quote:Op zaterdag 10 juli 2010 12:50 schreef Beijtje het volgende:
Ik ga wat doen vandaag!De muur schuren in de gang
Collega komt helpen.
Dan morgen het houtwerk in de gang gronden (en misschien ook al aflakken als ik het gronden 's ochtends vroeg kan doen)...
quote:Op zaterdag 10 juli 2010 13:25 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Pfff, ik moet er niet aan deken met dit weer![]()
Ik ga straks eens kijken of hier in de buurt nog ventilators te koop zijn; al acht ik de kans akelig klein
quote:Op zaterdag 10 juli 2010 13:32 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Schrijf dat maar op je buikVliegengordijnen en alles wat koelt is opperdepop helaas.
Mijn Mr is ook in de schaduw de kozijnen aan het kwasten en straks in de werkplaats vd buurman mogen we heel koel de bovenramen even doen (zit onder zijn huis dus 20 graden max).
quote:Op zaterdag 10 juli 2010 19:59 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
En ik heb er toch nog één gevonden; het is welliswaar geen toppertje en verwacht er ook geen heel lange levensduur van maar alles beter dan niks.
Het is in ieder geval een echte Severin !![]()
Ongetwijfeld made in malysia of één of ander lage lonen land
quote:Op zaterdag 10 juli 2010 20:05 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Hihi als hij maar koelt.
Ik heb een vliegengordijn gescoord. 1 zonder kleuren en freubels gelukkig en geen kralen en andere meuk
Overigens zitten we er sterk aan te denken voor volgend jaar zomer de mobiele airco in te ruilen voor een unit (de aansluitingen enz. zitten er). Jij enig idee wat die dingen kosten?
quote:Op zondag 11 juli 2010 11:33 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Eigenlijk heb ik van airco units geen kaas gegeten. Ik weet wel dat veel van de prijs afhankelijk is van de ruimte die het toestel moet kunnen koelen en wat de maximale geluidsproductie van de buitenunit mag zijn. Maar wat zoiets kost inclusief installatie; ik heb geen idee
Ik denk dat dit een mooie vraag is voor klipper of CV boer, prijs hangt natuurlijk veel af aan wat voor eisen je steld aan kwaliteit, geluidproductie, capaciteit en merkquote:Op zondag 11 juli 2010 11:33 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Eigenlijk heb ik van airco units geen kaas gegeten. Ik weet wel dat veel van de prijs afhankelijk is van de ruimte die het toestel moet kunnen koelen en wat de maximale geluidsproductie van de buitenunit mag zijn. Maar wat zoiets kost inclusief installatie; ik heb geen idee
quote:Op zondag 11 juli 2010 12:11 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
klopt, maar hier is al beslist dat het een bepaald merk moet worden
Mr werkt met gas,water, licht en koeling enz. dus ja heb niks meer in te brengen
Oh en installeren doet hij zelf, zelfs het gat naar buiten blijkt er al te zitten![]()
quote:Op zondag 11 juli 2010 12:12 schreef exlurker het volgende:
[..]
Ik denk dat dit een mooie vraag is voor klipper of CV boer, prijs hangt natuurlijk veel af aan wat voor eisen je steld aan kwaliteit, geluidproductie, capaciteit en merk
quote:Op zondag 11 juli 2010 12:14 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Ah, hij heeft dus zelf een stek diploma; dan wordt het één en ander natuurlijk wel een stuk makkelijker
quote:Op zondag 11 juli 2010 12:34 schreef Vonkenboer het volgende:
Een STEK diploma is een diploma voor mensen die in werkzaam zijn in de koudebranche.
Het is een soort van certificaat waarmee vastgesteld is wie wat voor soort installaties in bedrijf mag stellen. Een STEK diploma heeft ook verschillende niveau's
Bij de F-gassen examens worden de monteurs in vier categorieën ingedeeld:
- Categorie I - volledige bevoegdheid (stationaire en mobiele installaties > 3 kg)
- Categorie II - gaat over kleinere installaties (tot 3 kilogram)
- Categorie III - gaat over demontage/leeghalen
- Categorie IV - is de LekDichtheidsControleur (LDC). Deze persoon mag alleen controleren op lekkage, maar verder geen koeltechnische handelingen aan de installatie verrichten (hij mag niet inbreken op het systeem).
kom er net achter dat het tegenwoordig geen STEK meer heet, maar dat het een F-gas diploma is![]()
quote:Op zondag 11 juli 2010 12:55 schreef Beijtje het volgende:
Ik kan ook wel wat verkoeling gebruiken. Net alles gegrond in de gang. Ga nu zwemmen en hopelijk voor de finale nog even alles aflakken! (Al kwam ik erachten dat ik niet zo veel lak meer in huis heb, hopelijk genoeg en hopelijk genoeg tijd)
quote:Op zondag 11 juli 2010 13:08 schreef Vonkenboer het volgende:
Droogt dat dan niet veelste hard met dit weer ? Kan mijn indenken dat het niet prettig werkt
Ben binnen bezig, sowieso in de schaduw en het is hier wel ietsje koeler dan buiten, iets van 27 graden nu. Mooie is dat grondverf van vanochtend nu droog is en ik nu kan gaan aflakken! (Mits genoeg verf dus) :-)quote:Op zondag 11 juli 2010 14:54 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Verf op waterbasis en het potje koud wegzetten en alleen in de schaduw plus beest en stofvrij werken. Schilder is nu ook gewoon nog aan het werk hoor
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |