Ik dacht eigenlijk dat dat laatste wel min of meer de bedoeling was, dat klanten terugkomen.quote:Op donderdag 27 mei 2010 18:21 schreef junkiexp het volgende:
Haha, ik werk van 8-5 elke dag.
Daarbij moeten die klanten niet denken dat ze alles kunnen maken, anders komen ze volgende keer weer.
Hehe. Volgende keer gewoon hoi zeggen hoor.quote:Op donderdag 27 mei 2010 18:42 schreef Millitia het volgende:
[..]
Realiseerde het me te laat dat jullie het echt waren, fietste zelf vrij slaapdronken
Moet je eigenlijk ook aangifte doen als je omzet 0 is? Dat is bij ons tot nu toe het geval.quote:Op donderdag 27 mei 2010 18:43 schreef junkiexp het volgende:
Ik was trouwens ''vergeten'' aangifte te doen van de omzetbelasting.
Hebben ze het geschat op 1200 euro, oops.
Vanavond maar even aangifte doen dus.
volgens mij wel.....maar zeker ben ik niet.quote:Op donderdag 27 mei 2010 18:48 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Moet je eigenlijk ook aangifte doen als je omzet 0 is? Dat is bij ons tot nu toe het geval.
Ik, Isegrim, of beide?quote:Op donderdag 27 mei 2010 18:26 schreef Millitia het volgende:
[..]
Je was een meter van me verwijderd bij het stoplicht. Het zweet brak me uit toen ik bemerkte dat jij toch wel de enige echte was.
Ja, als ze gaan schatten wordt het niet goedkoper.quote:Op donderdag 27 mei 2010 18:43 schreef junkiexp het volgende:
Ik was trouwens ''vergeten'' aangifte te doen van de omzetbelasting.
Hebben ze het geschat op 1200 euro, oops.
Vanavond maar even aangifte doen dus.
Ja, ook dan moet je aangifte doen. Het is aan te raden om het te doen, want zelfs als je vorige aangifte negatief was, schatten ze je te betalen belasting toch extragratis op zo'n 1000 a 2000 euries.quote:Op donderdag 27 mei 2010 18:48 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Moet je eigenlijk ook aangifte doen als je omzet 0 is? Dat is bij ons tot nu toe het geval.
En gaat dat per kalenderjaar? We bestaan pas net namelijk.quote:Op donderdag 27 mei 2010 20:17 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ja, ook dan moet je aangifte doen. Het is aan te raden om het te doen, want zelfs als je vorige aangifte negatief was, schatten ze je te betalen belasting toch extragratis op zo'n 1000 a 2000 euries.
Dat staat als het goed is in de brief die je kreeg toen de belastingdienst jullie een BTW-nummer heeft toegekend. Standaard is het per drie maanden. Als er weinig omzet is wil de belastingdienst het ook wel eens per jaar doen. Als je een beetje in een dubieuze branche zit of eerder hebt geprobeerd te belastingdienst te bedonderen, kunnen ze ook eisen dat je iedere maand aangifte doet.quote:Op donderdag 27 mei 2010 20:21 schreef Isegrim het volgende:
En gaat dat per kalenderjaar? We bestaan pas net namelijk.
Ik heb aangegeven dat ik wil dat ze per mail met ons communiceren. Neem aan dat je wel een verzoekje krijgt als ze willen dat je aangifte doet?quote:Op donderdag 27 mei 2010 20:24 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat staat als het goed is in de brief die je kreeg toen de belastingdienst jullie een BTW-nummer heeft toegekend. Standaard is het per drie maanden. Als er weinig omzet is wil de belastingdienst het ook wel eens per jaar doen. Als je een beetje in een dubieuze branche zit of eerder hebt geprobeerd te belastingdienst te bedonderen, kunnen ze ook eisen dat je iedere maand aangifte doet.
quote:Op donderdag 27 mei 2010 20:25 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb aangegeven dat ik wil dat ze per mail met ons communiceren. Neem aan dat je wel een verzoekje krijgt als ze willen dat je aangifte doet?
quote:U moet uw aangifte omzetbelasting voor het aangiftenummer xxxx.xx.xxx.B.03.0210 over het 1e kwartaal 2010 indienen.
U kunt uw aangifte omzetbelasting op de volgende manieren elektronisch indienen:
- via de internetsite van de Belastingdienst. Log in op het beveiligde gedeelte van de internetsite om de aangifte omzetbelasting in te vullen en te verzenden.
- met aangifte- of administratiesoftware. U kunt dit zelf doen of u kunt dit laten verzorgen door uw belastingconsulent.
Uw aangifte omzetbelasting moet uiterlijk 30-04-2010 binnen zijn bij de Belastingdienst. Vermeld het volgende betalingskenmerk bij uw betaling: xxxx xxxx xxxx xxxx.
Als u in het vervolg geen berichten meer wilt ontvangen dat een aangifte of opgaaf voor u klaarstaat, dan kunt u dit aangeven via de link 'Gebruikersinstellingen' nadat u bent ingelogd op het beveiligde gedeelte op de internetsite.
Dit is een automatisch e-mailbericht. Heeft u vragen, neem dan contact op met de BelastingTelefoon: 0800 - 0543. De BelastingTelefoon is bereikbaar op werkdagen van maandag tot en met donderdag van 8.00 tot 20.00 uur en op vrijdag van 8.00 tot 17.00 uur. Kijk voor meer informatie over elektronisch aangeven op www.belastingdienst.nl. Kies 'Zakelijk' en vervolgens 'Aangifte doen, belastingen en premies betalen'.
------------------------------------------------------------------------
De Belastingdienst gebruikt e-mail niet voor de uitwisseling van
vertrouwelijke informatie met de burger of voor de bekendmaking
van beslissingen. De Belastingdienst hanteert conventies voor het
gebruik van e-mail. Deze zijn te vinden op www.belastingdienst.nl.
Oh gelukkig dan zie ik het wel komen.quote:Op donderdag 27 mei 2010 20:30 schreef Alicey het volgende:
[..]![]()
Meestal een aantal dagen voordat het tijdvak waarover aangifte moet worden gedaan afloopt. Je kunt overigens ook op het ondernemersgedeelte van de website kijken of er een melding is. Je hebt daar ook een overzicht van aangiftes die je hebt gedaan en moet doen.
[..]
Als je per kwartaal moet aangeven, is het volgende aangiftetijdvak april-juni, dus verwacht dan eind juni een verzoek om aangifte te doen.quote:Op donderdag 27 mei 2010 20:34 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Oh gelukkig dan zie ik het wel komen.Ik heb nog maar één keertje ingelogd en dat was toen ik de accounts moest activeren.
Oh okee. Nou ja, ik neem aan dat als je omzet 0 is, je snel klaar bent met je aangifte.quote:Op donderdag 27 mei 2010 20:35 schreef Alicey het volgende:
[..]
Als je per kwartaal moet aangeven, is het volgende aangiftetijdvak april-juni, dus verwacht dan eind juni een verzoek om aangifte te doen.
Je bent er sowieso snel klaar mee, het zijn iets van 5 vragen o.i.d. dacht ik.quote:Op donderdag 27 mei 2010 20:39 schreef Isegrim het volgende:
Oh okee. Nou ja, ik neem aan dat als je omzet 0 is, je snel klaar bent met je aangifte.
Oh, da's handig.quote:Op donderdag 27 mei 2010 20:42 schreef Alicey het volgende:
[..]
Je bent er sowieso snel klaar mee, het zijn iets van 5 vragen o.i.d. dacht ik.
Tegenwoordig geef ik electronisch aan, dus gaat alles met 1 druk op de knop vanuit het boekhoudsysteem rechtstreeks naar de belastingdienst.
LOL, dus het is nog mogelijk om op formulieren aan te geven?quote:Op donderdag 27 mei 2010 20:45 schreef Isegrim het volgende:
Elektronisch aangifte doen is voor ondernemers sowieso verplicht tegenwoordig. Je kunt alleen ontheffing krijgen als jij en/of je boekhouder geen PC hebben.
quote:Geachte,
Ivm. mijn probleem met Telfort Internet de volgende update.
Vorige week maandag zou ik teruggebeld worden door de medewerker (Nadat ik die de vrijdag daarvoor had gesproken, overigens een zeer positief gesprek). De medewerker ging proberen om de incassomelding bij Intrum er uit te krijgen. Mocht dat niet lukken, dan zou hij het bedrag naar mij overmaken zodat ik dit aan Intrum zou kunnen voldoen. Echter, ik ben die maandag niet gebeld.
Sindsdien wel een brief van Intrum ontvangen waarin vermeld stond dat ze "juridisch eigenaar" van mijn schuld waren geworden.
Zojuist belde een dame mij op. Een zeer asociale dame. Sprak gebrekkig Nederlands, nam op met haar naam maar zei niet van welk bedrijf ze was. Dit bleek Intrum te zijn.
Dat ik nog een schuld open had staan. Ik heb uitgelegd dat dit bedrag niet klopt. Dat Telfort ging proberen dit bedrag bij Intrum uit het systeem te krijgen. En dat het bedrag onjuist was, uit de lucht gegrepen.
Dame in kwestie: "Dus u wilt niet betalen? Waarom wilt u niet betalen? ". Dit was voor mij de druppel.
Ik heb haar verteld dat Intrum Justitia een beetje achterlijk is. Dat ik alles in hun eigen achterlijke systeem geupdate heb. En dat ik haar zojuist heb uitgelegd waarom ik niet zou betalen, en dat ik dit ook aan haar collega's al tientallen keren had uitgelegd, en dat het bedrag uit de lucht was gegrepen. En dat waarschijnlijk niet alleen Intrum Justitia, maar ook de medewerkers van Intrum Justitia een beetje achterlijk zijn. Dat ze gewoon in dr systeem moest kijken, en dat ze dan zou zien waarom ik niet zou betalen.
"Waarom wilt u niet betalen dan?". Ik heb de dame gemeld dat dit voor mij de bevestiging was dat de medewerkers van Intrum achterlijk zijn. Ze zei "Dag meneer!", en verbrak de verbinding.
Kunt u dit nogmaals doorgeven aan uw collega? Ik hoop dat u begrijpt dat ik het ietwat louche bedrijf Intrum meer dan zat ben. Het kost mij zo verdomd veel tijd dat ik haast juridische stappen (Belaging?) overweeg.
Mvg,
Jeroen van Wisse
Al maanden en maanden.quote:Op donderdag 27 mei 2010 21:17 schreef Alicey het volgende:
Het gaat maar door he, dat verhaal met Telfort?
Dat wordt dan lachen, gieren en brullen.quote:Op donderdag 27 mei 2010 21:19 schreef Isegrim het volgende:
Maar nu is Intrum juridisch eigenaar van LHO's schuld geworden.
Zij belden LHO.quote:Op donderdag 27 mei 2010 21:21 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat wordt dan lachen, gieren en brullen.Het gaat om een heel klein bedrag, dus waarschijnlijk zullen ze wel geen gorilla's bij je langs sturen, maar het zou wel veel leuker worden als dat wel het geval zou zijn.
Intrum is een beetje achterlijk. Je moet die lui ook niet bellen, maar alleen schrijven.
Ik wil het laten voorkomen. Ik gok dat een rechter hier zo niet blij mee is, dat hij/zij daar zijn/haar tijd aan moet verspillen, dat dat zelfs zwaar negatief voor Intrum uit kan pakken. Heb Intrum onderstaand gestuurd. Als ze daarop toch doorgaan, dan zijn ze wettelijk gezien in overtreding.quote:Op donderdag 27 mei 2010 21:21 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat wordt dan lachen, gieren en brullen.Het gaat om een heel klein bedrag, dus waarschijnlijk zullen ze wel geen gorilla's bij je langs sturen, maar het zou wel veel leuker worden als dat wel het geval zou zijn.
Intrum is een beetje achterlijk. Je moet die lui ook niet bellen, maar alleen schrijven.
quote:Geachte,
Eerder deze avond ben ik gebeld door een zeer ongeïnteresseerde, denigrerende en licht asociale dame van Intrum Justitia.
Aangezien ik al meer tijd aan Intrum besteed heb dan wenselijk, stuur ik met deze e-mail (Zie onderstaand) de mail welke ik aan Telfort gestuurd heb, alle informatie staat daar in. Voor aanvullende informatie wil ik eventueel verwijzen naar jullie eigen 'berichtsysteem'.
Ik wil u wederom er op wijzen dat de betaling, ook volgens Telfort, onterecht is.
Bij meer ongewenste contact pogingen zoals onrechtmatige vorderingen, herinneringen, vragen waarom ik niet betaal of wil betalen, brieven of gesprekken met als aanleiding het treffen van een betalingsregeling, enzovoorts enzovoorts, zal aangifte van belaging worden gedaan.
Met vriendelijke groet,
Jeroen van Wisse
Dermate vaak contact op nemen kan als hinderlijk volgen en belagen worden beschouwd. Daar heb ik ze nu op gewezen, dus wettelijk gezien zijn ze ervan op de hoogte dat het contact ongewenst is.quote:Op donderdag 27 mei 2010 21:24 schreef DutchTrain het volgende:
Oh ja, die vragen van Intrum ken ik ondertussen ook uit mijn hoofd. Ze bellen precies elke 4 weken, nu al 16 maanden lang... Hun computers hebben Alzheimer, was mijn laatste conclusie, nadat ze voor de 14e keer een brief naar mijn oude adres hadden gestuurd (terwijl ik ze zelf het nieuwe adres 15x hebben gegeven) en ze bovendien al 16 keer een aantekening hadden gemaakt dat de incasso omstreden is en ze het mij al 14 keer hebben gezegd mij niet meer te bellen omdat ze het op gingen lossen
Daarnaast heeft de opdrachtgever al 21 keer de opdracht gegeven om de incasso te stoppen, als ik de opdrachtgever mag geloven.
En het personeel bij Intrum spoort inderdaad niet. Spreken slecht Nederlands, je kan de gesprekken op de achtergrond volgen en ze verbreken de verbinding als je ook al maar een beetje geirriteerd reageert.
Als ze mij bellen zeg ik ze altijd dat ze het in de correspondentie kunnen nazoeken waarom ik niet betaal en indien ze het er niet mee eens zijn mij daarvan schriftelijk in kennis kunnen stellen. Ik heb nog niet meegemaakt dat er dan nog een keer wordt gevraagd waarom, maar ik denk dat ik een gesprek dan snel zou beëindigen.quote:
quote:Op donderdag 27 mei 2010 21:24 schreef DutchTrain het volgende:
Oh ja, die vragen van Intrum ken ik ondertussen ook uit mijn hoofd. Ze bellen precies elke 4 weken, nu al 16 maanden lang... Hun computers hebben Alzheimer, was mijn laatste conclusie, nadat ze voor de 14e keer een brief naar mijn oude adres hadden gestuurd (terwijl ik ze zelf het nieuwe adres 15x hebben gegeven) en ze bovendien al 16 keer een aantekening hadden gemaakt dat de incasso omstreden is en ze het mij al 14 keer hebben gezegd mij niet meer te bellen omdat ze het op gingen lossen
Daarnaast heeft de opdrachtgever al 21 keer de opdracht gegeven om de incasso te stoppen, als ik de opdrachtgever mag geloven.
Ze hebben het nu zelf maar beëindigd. Je had LHO moeten zien, er kwam bijna letterlijk stoom uit zijn oren.quote:Op donderdag 27 mei 2010 21:26 schreef Alicey het volgende:
[..]
Als ze mij bellen zeg ik ze altijd dat ze het in de correspondentie kunnen nazoeken waarom ik niet betaal en indien ze het er niet mee eens zijn mij daarvan schriftelijk in kennis kunnen stellen. Ik heb nog niet meegemaakt dat er dan nog een keer wordt gevraagd waarom, maar ik denk dat ik een gesprek dan snel zou beëindigen.
Dat valt wel mee. Ik denk niet dat zij er een zaak van zullen maken, maar als zij dat wel zullen doen zul je eerst de claim van tafel moeten vegen. Het levert Intrum dan alleen een kostenveroordeling op, maar jouw kosten zijn niet zo heel hoog.quote:Op donderdag 27 mei 2010 21:24 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik wil het laten voorkomen. Ik gok dat een rechter hier zo niet blij mee is, dat hij/zij daar zijn/haar tijd aan moet verspillen, dat dat zelfs zwaar negatief voor Intrum uit kan pakken.
Iemand wijzen op een betalingsachterstand is geen belaging. Ik denk niet dat je een OvJ zult vinden die dat gaat vervolgen.quote:Heb Intrum onderstaand gestuurd. Als ze daarop toch doorgaan, dan zijn ze wettelijk gezien in overtreding.
[..]
Logisch, want Telfort heeft de vordering verkocht aan Intrum.quote:Op donderdag 27 mei 2010 21:25 schreef Isegrim het volgende:
Het is toch te bizar voor woorden dat Telfort zelf aanbiedt om het bedrag aan ons over te maken zodat wij het aan Intrum kunnen geven zodat we van ze af zijn? Want ook Telfort komt dus niet meer van ze af.
Ik heb een jaartje een Intrum-abonnement gehad en het is me best bevallen. Er werden toch nog wat vorderingen betaald waarvan ik dat niet had verwacht.quote:Op donderdag 27 mei 2010 21:26 schreef Isegrim het volgende:
[..]![]()
Ik zou als ondernemer echt never nooit in zee gaan met Intrum.Al werkt hun intimidatie vaak wel.
Da's een beetje jammer, dat LHO zich zo laat opfokken..quote:Op donderdag 27 mei 2010 21:27 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ze hebben het nu zelf maar beëindigd. Je had LHO moeten zien, er kwam bijna letterlijk stoom uit zijn oren.
Maar die kosten rekenen ze door in hun aanmaningen.quote:Op donderdag 27 mei 2010 21:27 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Moet je eens uitrekenen wat dat kost. Iedere 4 weken 20 minuten bellen. Iedere paar weken een brief versturen. Ik gok dat ik ze 5 euro per maand kost. De vordering is 6,70 ofzo, en de administratiekosten (waar ze wettelijk geen recht op hadden, ik had zowel Telfort als Intrum voor de incassoprocedure ingelicht dat ik niet bereid was te betalen) zijn vervallen.
Ik gok dat al met al dit ze >40 euro gekost heeft.
Toen ik de rekeningen had opgevraagd, kreeg ik oa. de rekening met +/- 89 euro er op, waarvan ik 50 niet had voldaan, en de daarop volgende rekening waarop stond dat ik die 50 euro niet hoefde te voldoen.quote:Op donderdag 27 mei 2010 21:28 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat valt wel mee. Ik denk niet dat zij er een zaak van zullen maken, maar als zij dat wel zullen doen zul je eerst de claim van tafel moeten vegen. Het levert Intrum dan alleen een kostenveroordeling op, maar jouw kosten zijn niet zo heel hoog.
[..]
Iemand wijzen op een betalingsachterstand is geen belaging. Ik denk niet dat je een OvJ zult vinden die dat gaat vervolgen.
Mij ondertussen ook al wel meer, omdat ik ook wel eens in het buitenland ben, als zij bellen. En als je niet opneemt, sturen ze je een leuke intimiderende sms dat je contact met hun moet opnemen.quote:Op donderdag 27 mei 2010 21:27 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik gok dat al met al dit ze >40 euro gekost heeft.
Dat aanbod was van voor die tijd.quote:Op donderdag 27 mei 2010 21:29 schreef Alicey het volgende:
[..]
Logisch, want Telfort heeft de vordering verkocht aan Intrum.
LOL. Weet Intrum het wel? Of heb je ze nog niet schriftelijk gevraagd om de onderliggende facturen en contracten?quote:Op donderdag 27 mei 2010 21:31 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Toen ik de rekeningen had opgevraagd, kreeg ik oa. de rekening met +/- 89 euro er op, waarvan ik 50 niet had voldaan, en de daarop volgende rekening waarop stond dat ik die 50 euro niet hoefde te voldoen.
Ik kreeg nergens een rekening waar 6,70 op stond, of waaruit ik kon afleiden dat ik 6,70 moet betalen. Ik zou ook echt niet weten waar ze dat bedrag vandaan halen (Ze begonnen met drie tientjes, en ze zijn 'zomaar' gezakt).
Hmja, dat misschien wel maar ik heb liever een partij die dat op nettere wijze probeert...quote:Op donderdag 27 mei 2010 21:30 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik heb een jaartje een Intrum-abonnement gehad en het is me best bevallen. Er werden toch nog wat vorderingen betaald waarvan ik dat niet had verwacht.
... waarop je dan na 2 weken een faxje naar ze stuurt met het verzoek om e.e.a. schriftelijk af te handelen omdat je in het buitenland zit.quote:Op donderdag 27 mei 2010 21:32 schreef DutchTrain het volgende:
Mij ondertussen ook al wel meer, omdat ik ook wel eens in het buitenland ben, als zij bellen. En als je niet opneemt, sturen ze je een leuke intimiderende sms dat je contact met hun moet opnemen.
Die nettere wijze doe ik zelf. Als iemand dan blijft weigeren te betalen, maakt het mij weinig meer uit hoe het geind wordt, zolang het binnen de grenzen van de wet wordt gedaan. Het is niet het soort klanten waarbij ik een langdurige relatie van belang acht.quote:Op donderdag 27 mei 2010 21:33 schreef Isegrim het volgende:
Hmja, dat misschien wel maar ik heb liever een partij die dat op nettere wijze probeert...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |