abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81815749
quote:
Op maandag 24 mei 2010 00:32 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Wilders is een keiharde populist ala Fortuyn, Verdonk en zelfs Balkenende. Je tegenstander op een ludieke manier wegzetten als sukkel (theedrinker, knuffelaar,) het op de lachspieren werken van de mensen thuis zodat die een minuutje leuke televisie beleven, terwijl dit totaal irrelevant is. Verder de meest plastische vergelijkingen maken, die deels niet eens waar zijn, maar niet getreurd dat wordt gecompenseerd door de gevatheid ervan!

Ik hoop echt dat de politiek die fase nu eens achter zich kan laten en als waardige volwassenen met elkaar kunnen debateren. Wilders cijfers benoemen? Ja selectief en uit hun verband gerukt, benoemen is 1; oplossen 2. Hij noemt oplossingen die geen enkele andere partij wilt uitvoeren (zelfs Rutte niet) en dus niet haalbaar zijn, een stem op Wilders is daarom een verloren stem.
Inderdaad, een stem op PVV is een verloren stem, Hij maakt een breekpunt van de AOW leeftijd waardoor niemand met hem kan samenwerken. Het idee van gedoogsteun lijkt me ook rampzalig, dat betekent namelijk dat hij wel wil mee beslissen maar geen enkele verantwoordelijkheid, dat is eersteklas mietjesgedrag. Als VVD en CDA graag samen willen dan moeten ze daar gewoon d66 en CU bij halen ofzo.
pi_81815776
quote:
Op maandag 24 mei 2010 00:35 schreef Topmodelz het volgende:

[..]

Wilders was vlijmscherp inderdaad, maakte af en toe een grapje, maar kwam met keiharde cijfers, sterke argumentatie,
Cijfers en argumentatie die niemand tegenspreekt, maar die fase zijn we voorbij, we moeten oplossen en daarin schiet ie tekort, in Almere, Den Haag en straks mogelijk ook landelijk.
quote:
en domineerde gewoon zowat het debat.
[..]
Dit is een persoonlijke mening, daar kan ik niks mee, behalve te constateren dat ik een andere heb net zoals de meerderheid volgens Synnovate.
quote:
Nee, mis. In het verkiezingsprogramma van de PVV staat het allemaal haarfijn uitgelegd. Lees die een keer in plaats van maar wat te roepen.
Dat kan wel zijn, maar die oplossingen hebben alleen maar enige waarde indien je een 1-partijen stelsel hebt of wanneer ze ten uitvoer kunnen worden gebracht in een coalitie, hier slaat de PVV de plank mis. Tenzij ze water bij de wijn doen, wat Wilders en hun kiezers niet willen
Een heer met stijl
  maandag 24 mei 2010 @ 00:44:49 #228
272171 chewbacca_maatschappij
's gewoon goeien handel
pi_81815914
quote:
Op maandag 24 mei 2010 00:41 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

Ik postte ook. Paginaatje terug
boem bats luchtdicht me vrète is nog nooit zo fris gewist
Op zaterdag 10 juli 2010 15:33 schreef Rectum het volgende:
Jij bent vele malen irritanter dan AP
pi_81815964
quote:
Op maandag 24 mei 2010 00:40 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:

[..]

Je moet het zo zien:
Balkenende heeft de ''potentie'' om zijn beloftes voor een groot deel waar te maken (in ieder geval meer dan Wilders.) Hij is begonnen zonder de kracht goed over te komen op publiek (iets wat Wilders wel heeft.)
Deze twee dingen zijn in de politiek beiden belangrijk. Dat is nu eenmaal zo. Ik heb er helemaal geen problemen mee dat Balkenende zich dit nu (zij het voor een klein beetje, in ieder geval niet genoeg om hem populist te kunnen noemen) aan geleerd heeft.
Nou ja of je het een probleem vindt of niet daar ga ik niet over, ik verklaar slechts dat er mensen zijn die totaal niet worden aangesproken door zijn houding en mogelijk wel door die van Cohen. Maar er is een andere reden waarom ik hem wel een populist vind, namelijk zoals ook gezegd werd door Rutte en door Pastors: Balkenende voor en na verkiezingstijd, hij doet nu leuk en aardig, maar wacht maar tot de algemene beschouwingen, voorbeelden:

*Eerst tegen de hypotheekrente-aftrek, tijdens Balkenende IV was het bespreekbaar en geen breekpunt en nu ineens weer wel.
*We zouden weggaan uit Uruzgan en later ineens weer niet

En dan heb ik het nog niet eens over het opzij zetten van de democratie met zijn besluiten Irak binnen te vallen, je kan het parlement nooit omzeilen omdat je het zelf beter denkt te weten, pas als zij dit ook menen mag je doorgaan.

Deze man is onbetrouwbaar, doofpot-affaire achtig, niet eerlijk en een keiharde backstabber zodat ie er zelf beter uit komt.
Een heer met stijl
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 24 mei 2010 @ 00:49:32 #230
862 Arcee
Look closer
pi_81816068
quote:
Op maandag 24 mei 2010 00:44 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Ik postte ook. Paginaatje terug
Er is maar 1 pagina.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  maandag 24 mei 2010 @ 00:49:51 #231
's gewoon goeien handel
pi_81816078
quote:
Op maandag 24 mei 2010 00:46 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Nou ja of je het een probleem vindt of niet daar ga ik niet over, ik verklaar slechts dat er mensen zijn die totaal niet worden aangesproken door zijn houding en mogelijk wel door die van Cohen. Maar er is een andere reden waarom ik hem wel een populist vind, namelijk zoals ook gezegd werd door Rutte en door Pastors: Balkenende voor en na verkiezingstijd, hij doet nu leuk en aardig, maar wacht maar tot de algemene beschouwingen, voorbeelden:

*Eerst tegen de hypotheekrente-aftrek, tijdens Balkenende IV was het bespreekbaar en geen breekpunt en nu ineens weer wel.
*We zouden weggaan uit Uruzgan en later ineens weer niet

En dan heb ik het nog niet eens over het opzij zetten van de democratie met zijn besluiten Irak binnen te vallen, je kan het parlement nooit omzeilen omdat je het zelf beter denkt te weten, pas als zij dit ook menen mag je doorgaan.

Deze man is onbetrouwbaar, doofpot-affaire achtig, niet eerlijk en een keiharde backstabber zodat ie er zelf beter uit komt.
Voeg de affaire De Vries er maar bij. Wat ik wilde zeggen is dat een populist ook buiten verkiezingstijd populist is.
pi_81816184
quote:
Op maandag 24 mei 2010 00:49 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:

[..]

Voeg de affaire De Vries er maar bij. Wat ik wilde zeggen is dat een populist ook buiten verkiezingstijd populist is.
Buiten verkiezingstijd vind ik hem ook een populist, dat gedoe met Jan Smit, het presenteren van RTL Boulevard af en toe, hij vindt zichzelf op dit moment een beetje te leuk en dat zou nog eens zijn zwakke plek kunnen zijn op dit moment, want er zijn mensen die het helemaal met hem gehad hebben
Een heer met stijl
  † In Memoriam † maandag 24 mei 2010 @ 00:54:04 #233
230491 Zith
pls tip
pi_81816218
quote:
Op zondag 23 mei 2010 22:56 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Onzin. Frits hakte meerdere malen in op Cohen. Ik ben absoluut geen PvdAstemmer, maar onze CDAer was flink partijdig bezig
Ook vs de VVD leek het alsof het Frist vs Mark was - frits eiste gewoon dat mark rutte zou zeggen wat hij wilde
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  maandag 24 mei 2010 @ 00:54:27 #234
303723 Topmodelz
Cohen slechtste debater 2010
pi_81816232
quote:
Op maandag 24 mei 2010 00:41 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Cijfers en argumentatie die niemand tegenspreekt, maar die fase zijn we voorbij, we moeten oplossen en daarin schiet ie tekort, in Almere, Den Haag en straks mogelijk ook landelijk.
Oplossingen staan in het PVV verkiezingsprogramma. lees die nou maar eens in plaats van maar te blijven herhalen van wat jouw mening is. Erg fijn voor je dat je die hebt, ik hoor liever oplossingen. De PVV heeft die.
quote:
Dit is een persoonlijke mening, daar kan ik niks mee, behalve te constateren dat ik een andere heb net zoals de meerderheid volgens Synnovate.
Tja, jij komt ook met een persoonlijke mening, terwijl de feiten voor zich spreken, en spraken tijdens dat debat, en de PVV oplossingen heeft.
quote:
Dat kan wel zijn, maar die oplossingen hebben alleen maar enige waarde indien je een 1-partijen stelsel hebt of wanneer ze ten uitvoer kunnen worden gebracht in een coalitie, hier slaat de PVV de plank mis. Tenzij ze water bij de wijn doen, wat Wilders en hun kiezers niet willen
Ja, zijn er oplossingen is het nog niet goed. Jij weet niet wat je wilt. Jij bent het niet eens met de PVV, tja, ook weer JOUW mening. Maar feit is en blijft, PVV draagt oplossingen aan, komt met keiharde cijfers, laat zien waar het geld te halen valt, staat als een huis, is winnaar van dit debat en zal winnaar van een volgend debat zijn. Punt.
"Wat Job Cohen Amsterdam aandeed, wil hij nu heel Nederland aandoen."
  maandag 24 mei 2010 @ 00:55:37 #235
's gewoon goeien handel
pi_81816270
quote:
Op maandag 24 mei 2010 00:53 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Buiten verkiezingstijd vind ik hem ook een populist, dat gedoe met Jan Smit, het presenteren van RTL Boulevard af en toe, hij vindt zichzelf op dit moment een beetje te leuk en dat zou nog eens zijn zwakke plek kunnen zijn op dit moment, want er zijn mensen die het helemaal met hem gehad hebben
Naa ik zie dat soort dingen meer als een soort ''ceremoniële plicht'' zoals Beatrix dat volledig heeft. Voorbeeld: pas geleden was hij bij mij in de stad om een herdenking bij te wonen, toen ging hij met mensen op de foto. Dat wordt toch ook niet gezien als populisme?
pi_81816295
quote:
Op maandag 24 mei 2010 00:54 schreef Topmodelz het volgende:

[..]

Oplossingen staan in het PVV verkiezingsprogramma. lees die nou maar eens in plaats van maar te blijven herhalen van wat jouw mening is. Erg fijn voor je dat je die hebt, ik hoor liever oplossingen. De PVV heeft die.
[..]

Tja, jij komt ook met een persoonlijke mening, terwijl de feiten voor zich spreken, en spraken tijdens dat debat, en de PVV oplossingen heeft.
[..]

Ja, zijn er oplossingen is het nog niet goed. Jij weet niet wat je wilt. Jij bent het niet eens met de PVV, tja, ook weer JOUW mening. Maar feit is en blijft, PVV draagt oplossingen aan, komt met keiharde cijfers, laat zien waar het geld te halen valt, staat als een huis, is winnaar van dit debat en zal winnaar van een volgend debat zijn. Punt.
Beste man lees jij nu eens wat ik zeg, oplossingen hebben pas zin als andere partijen zich er ook in kunnen vinden en dat kan niet

Mijn mening noem ik niet eens overigens of ik ze goed of fout vind laat ik de hele tijd al in het midden, dat is niet relevant het gaat om die andere partijen

Een heer met stijl
  maandag 24 mei 2010 @ 00:58:37 #237
's gewoon goeien handel
pi_81816354
quote:
Op maandag 24 mei 2010 00:56 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Beste man lees jij nu eens wat ik zeg, oplossingen hebben pas zin als andere partijen zich er ook in kunnen vinden en dat kan niet

Mijn mening noem ik niet eens overigens of ik ze goed of fout vind laat ik de hele tijd al in het midden, dat is niet relevant het gaat om die andere partijen

Ik moet wel zeggen dat een beetje meer openstaan van de PVV (Hero Brinkman bij Knevel) de partij niet slecht zou doen volgens mij
pi_81816371
quote:
Op maandag 24 mei 2010 00:54 schreef Topmodelz het volgende:

[..]

[..]

[..]

Oplossingen staan ook in het VVD, PvdA en CDA verkiezingsprogramma, het is echt onzin dat alleen de PVV dingen zou kunnen oplossen, maar Wilders heeft met zijn belachelijke breekpunt zichzelf nu al buiten spel gezet om mee te regeren, en dat gaat nergens over.

En hij was niet de winnaar van het debat, hij stond gedeeld laatste.
pi_81816407
Oh ja en of ze dit winnaar van dit debat zijn:

18% vindt van wel (inclusief Topmodelz)
82% vindt van niet,

dit zijn de feiten van synnovate, voor de rest is elke uitspraak hierover niet feitelijk.
Een heer met stijl
pi_81816438
Ik heb nog eens wat oude debatten tussen wouter bos en balkenende op youtube bekeken.

Dat vond ik nou echte hoogstaande constructieve debatten. Dit is echt van een tokkie niveau
  maandag 24 mei 2010 @ 01:02:44 #241
's gewoon goeien handel
pi_81816472
quote:
Op maandag 24 mei 2010 01:01 schreef dieselnoi het volgende:
Ik heb nog eens wat oude debatten tussen wouter bos en balkenende op youtube bekeken.

Dat vond ik nou echte hoogstaande constructieve debatten. Dit is echt van een tokkie niveau
Eén woord: RTL
  maandag 24 mei 2010 @ 01:03:19 #242
303723 Topmodelz
pi_81816492
quote:
Op maandag 24 mei 2010 00:59 schreef zoefschildpad het volgende:

[..]

Oplossingen staan ook in het VVD, PvdA en CDA verkiezingsprogramma, het is echt onzin dat alleen de PVV dingen zou kunnen oplossen, maar Wilders heeft met zijn belachelijke breekpunt zichzelf nu al buiten spel gezet om mee te regeren, en dat gaat nergens over.
Eens, andere partijen hebben ook oplossingen. De vraag is welke oplossing echt bijdraagd aan een oplossing. Je moet er ook realistsich in zijn. De PVDA kan dit sowieso niet.

Wilders is een strateeg.
quote:
En hij was niet de winnaar van het debat, hij stond gedeeld laatste.
Volgens die 'objectieve' peiling inderdaad. Als je had gekeken had je beter geweten.
  maandag 24 mei 2010 @ 01:03:47 #243
303723 Topmodelz
pi_81816504
quote:
Op maandag 24 mei 2010 01:02 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:

[..]

Eén woord: RTL
één woord: onzin.
  maandag 24 mei 2010 @ 01:06:09 #244
's gewoon goeien handel
pi_81816568
quote:
Op maandag 24 mei 2010 01:03 schreef Topmodelz het volgende:

[..]

Eens, andere partijen hebben ook oplossingen. De vraag is welke oplossing echt bijdraagd aan een oplossing. Je moet er ook realistsich in zijn. De PVDA kan dit sowieso niet.

Wilders is een strateeg.
[..]

Volgens die 'objectieve' peiling inderdaad. Als je had gekeken had je beter geweten.
Elke partij heeft oplossingen, naar mijn mening werken die van de PvdA het slechtst, ik hoorde alleen vage ideeën en weinig concreets, Wilders belooft heel wat maar kan dit door meerdere oorzaken (de belangrijkste is inderdaad de samenwerking met partijen). Resteren nog CDA en VVD, gaat mijn voorkeur uit naar de VVD. beter in dit debat sowieso, ook meer strokend met mijn politieke opvattingen en CDA heeft flink wat zaken verknalt afgelopen regeerperiodes.
  maandag 24 mei 2010 @ 01:06:51 #245
's gewoon goeien handel
pi_81816581
quote:

[..]

één woord: onzin.
En die achterlijk grote hoeveelheid publiek dan
pi_81816586
quote:

[..]

Geen feit; jouw mening
quote:
Wilders is een strateeg.
[..]
Geen feit, jouw mening
quote:
Vind jij =subjectief, dus geen feit maar een mening

Je mag deze dingen best vinden, maar poneer het dan niet alsof het feiten zijn: Definitie van een feit
Een heer met stijl
  maandag 24 mei 2010 @ 01:07:59 #247
303723 Topmodelz
pi_81816628
quote:
Op maandag 24 mei 2010 01:06 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:

[..]

En die achterlijk grote hoeveelheid publiek dan
Die heb je bij elk debat wel, die mogen wat mij betreft ook iets minder enthousiast zijn. Maar het ergste publiek zit bij de VARA: lagerhuis tk 2010 met paul witteman. Dat zijn nou écht tokkies die door elkaar schreeuwen.
pi_81816652
quote:

[..]

Het CPB rapport zegt van wel, en datzelfde rapport zegt dat de PVV dit op de lange termijn veel slechter kan.
quote:
[..]

Ik heb gekeken, Rutte en Balkenende waren allebei veel beter.
  maandag 24 mei 2010 @ 01:09:34 #249
303723 Topmodelz
pi_81816678
quote:
Op maandag 24 mei 2010 01:07 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Geen feit; jouw mening
[..]

Geen feit, jouw mening
[..]

Vind jij =subjectief, dus geen feit maar een mening

Je mag deze dingen best vinden, maar poneer het dan niet alsof het feiten zijn: Definitie van een feit
Bovenstaande geldt ook voor jou. Ik snap dat je teleurgesteld bent in Cohen, maar dat reageer je maar buiten dit topic ergens anders op af. Het komt de constructieve bijdrage in dit topic niet ten goede en komt over als een troll. Succes kerel, en slaap er een nachtje over.

Dat is Job inmiddels ook maar eens gaan doen...
  maandag 24 mei 2010 @ 01:10:30 #250
303723 Topmodelz
pi_81816712
quote:
Op maandag 24 mei 2010 01:08 schreef zoefschildpad het volgende:

[..]

Het CPB rapport zegt van wel, en datzelfde rapport zegt dat de PVV dit op de lange termijn veel slechter kan.
[..]

Ik heb gekeken, Rutte en Balkenende waren allebei veel beter.
Ja maar dat CPB rapport neemt niet eens de PVV mee in hun oordelen. En bij het CPB zit een PVDA directeur, hoe duidelijker wil je dit hebben dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')