quote:Op zondag 6 juni 2010 14:34 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja dat dus, maar dan nog gedeeld door h. Het is trouwens een limietberekening waar H>0
quote:Op zondag 6 juni 2010 15:19 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
gast, WTF
maak anders een foto van de hele opgave dan werk ik hem voor je uit
http://www.youtube.com/jopido#p/a/u/1/0poefZx7RAoquote:Op zondag 6 juni 2010 16:08 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Stap 2-3 is dus onduidenlijk voor mij.
quote:Op zondag 6 juni 2010 16:48 schreef kanovinnie het volgende:
Ok, dat snap ik. Nu nog een vraagje.
x^0,5, gediffrentieerd. Dan wordt dat toch 0.5x^-0,5?
Op mijn formuleblad staat gewoonquote:Op zondag 6 juni 2010 16:55 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
net als:
[ afbeelding ]
Op je formule-blad staat:
[ afbeelding ]
Invullen voor jouw som geeft: a=1 en b=0.5, dus:
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 6 juni 2010 17:00 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Op mijn formuleblad staat gewoon
x^n=n*x^n-1.
Dus had ik het goed. Bedankt!
Wel compleet in combinatie met de regelquote:Op zondag 6 juni 2010 17:01 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
dat is hetzelfde, maar niet helemaal compleet
quote:Op zondag 6 juni 2010 17:09 schreef kanovinnie het volgende:
Ik heb gewoon een formuleblad gemaakt met alle standaartafgeleides.
Nog beter als je ze gewoon uit je hoofd kentquote:Op zondag 6 juni 2010 22:36 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
als het goed is heeft de school waar je de toets voor moet maken ook een formule-blad waar dit al op staat en die je bovendien kunt gebruiken op toetsen/tentamens, als je daar tijdens het huiswerk maken al mee oefent, is de toets/tentamen een eitje
quote:Op zondag 6 juni 2010 23:12 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Nog beter als je ze gewoon uit je hoofd kent
Ja. Want spelling heeft zoveel met wiskunde te maken. Toch leuk van iemand te horen die zelf geen hoofdletters en punten gebruikt.quote:Op zondag 6 juni 2010 23:23 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
ik denk dat iemand die 'standaard' niet kan spellen, beter niet dingen uit zijn hoofd moet gaan zitten leren
Dus dan moet x lopen van 0 tot 3-y?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 00:23 schreef GlowMouse het volgende:
je moet de x eruit integreren, maar je moet x niet van 0 t/m 2 laten lopen want 3-x moet groter zijn dan y.
Ik ken het eerste boek niet, maar Basisboek wiskunde (van Van de Craats, toch?) heeft iig veel opgaves om mee te oefenen. Deze is overigens ook voor een heel groot deel online in te zien (http://staff.science.uva.nl/~craats/BasisboekWiskunde2HP.pdf)quote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:15 schreef Meursault het volgende:
Ik ben op zoek naar een wiskunde boek dat geschikt is voor zelfstudie. Ik heb havo gedaan met Wiskunde B1 en 2. Maar veel is weggezakt en ik was er toen ook al niet goed in.
Ik heb al gekeken naar:
- Wiskunde voor het hoger onderwijs
- Basisboek wiskunde
Welk boek raden jullie aan?
Klopt met het antwoord, super bedanktquote:Op zondag 13 juni 2010 17:29 schreef JoPiDo het volgende:
Die 50 maakt het bereik 50x groter, dus daar hoef je voor de periode niet naar te kijken. Als er zou staan sin(2x) dan zou de periode 2 keer zo klein worden, omdat x twee keer zo 'snel' gaat. De 'normale' periode van sin(x) is 2pi, dus van sin(2x) wordt de periode 1pi. Van sin(200pi maal x) wordt de periode dus 200pi zo klein: 2pi delen door 200pi geeft 1/100. De periode wordt dus 1/100.
Dan heeft het antwoordvel het fout; beide stellingen zijn nl. FALSE (fout dus). Even informeel gezegd loopt 3x minder hard omhoog dan 4x als je x naar +oneindig laat lopen. Omgekeerd geldt dus ook; als je x naar -oneindig laat lopen zal 3x minder hard omlaag naar 0 naderen dan 4x, en zal 3x dus groter zijn dan 4x voor elke x kleiner dan 0. Bedenk ook dat je e-x en 10-x als 1/ex en 1/10x kunt schrijven (let op het wegvallen van het minteken in de exponent doordat je je macht nu in breukvorm schrijft)quote:Op zondag 13 juni 2010 20:07 schreef vault_tec het volgende:
[ afbeelding ]
Moet toch allebei niet waar zijn? antwoorden vel zegt dat de eerste wel klopt ¬¬
even ervan uitgaande dat het absoluutstrepen betreft; dan moet je je functie of vgl. opdelenquote:Op zondag 13 juni 2010 20:44 schreef vault_tec het volgende:
Dank u, snap het al... Ik heb ook kwadraten P-1 maar die staan tussen 2 strepen
2 Ip-1I (of het maar even uit te beelden)
Hoe kan je dit berekenen... Heel deze periode geen wiskunde gehad en nu wel alsnog een toets krijgen![]()
Ik snap het nietquote:Op zondag 13 juni 2010 20:49 schreef ErictheSwift het volgende:
[..]
even ervan uitgaande dat het absoluutstrepen betreft; dan moet je je functie of vgl. opdelen
2|p-1| = 2p-2 voor elke x => 0
2|p-1| = 2 - 2p voor elke x < 0 (vermenigvuldig je oorsponkelijke functie/vgl. met -1 ; plot anders ff |X| uit dan zie gelijk waarom)
quote:Op zondag 13 juni 2010 21:18 schreef ErictheSwift het volgende:
Glowmouse, da's wel een heel foute uitleg van het begrip absolute waarde. Foei, jij als local fok! maths geek zijnde zou beter moeten weten![]()
.
@Vault_tec: mss dat onderstaande plaatje het 1 en ander verduidelijkt.
[ afbeelding ]
snap je nu waarom ik schreef:
|x| = x voor elke x groter dan of gelijk aan 0
|x| = -x voor elke x kleiner dan 0
en x kan je dus vervangen door een willekeurige functie, dus ook 2p-2.
... en dan te bedenken dat ik nooit echt hoog heb gestaan voor wiskunde (kijkt met schuin oog naar Huyssequote:
quote:Op zondag 13 juni 2010 20:07 schreef vault_tec het volgende:
[ afbeelding ]
Moet toch allebei niet waar zijn? antwoorden vel zegt dat de eerste wel klopt ¬¬
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |