Hey, ik heb de afgelopen paar uur getracht een definitie te begrijpen, maar vanwege weinig voorbeelden/concretisering van de variabelen zit ik beetje in het duisternis te zoeken... op google vind ik enkel papers en wederom weinig voorbeelden die me goed aantonen tot wat precies alle variabelen verhouden.
De stof die ik gebruik is:
http://homepages.cwi.nl/~apt/stra/ch11.pdfHet gaat over Pre-Bayesian games.
Als je een goeie site weet waar ik meer over Pre-Bayesian Games kan leren met wat voorbeelden is dat meer dan genoeg!Th = theta
nou heb ik wel ongeveer een clou wat in grote lijnen gebeurt, maar er wordt niet echt goed alles stap voor stap uitgelegd terwijl ik dat wel even nodig heb.
Mijn grootste probleem is de 'best-response' en 'dominant' definities op pagina 103 (2 van de pdf).
Ik zie niet goed welke cijfers ik nu precies met elkaar moet vergelijken.
Wat ik denk dat ik moet doen is voor elke type kijken of de gekozen si( . ) een hogere of gelijke payoff heeft als een andere action van player i. Maar mijn probleem is of ik s-i(th-i) moet instantiseren naar slechts 1 actie en in principe dat ik slechts één Th-game check. Op dezelfde pagina onderaan staat Example 24, dus moet ik s-i(Th-i) als de keuze van player 2 de actie F kiezen, om vervolgens tot de conclusie te komen dat si(Thi) dus F moet zijn (want payoff groter dan als player 1 B zou kiezen)?
Kortom de vraag is, als ik example 24 gebruik, of ik in meerdere Th-games moet checken?
Hoe bepaal ik wat een best-response si( . ) is?
Andere vraag, si( . ) houdt dus in dat ik voor alle types een actie heb (/moet hebben)?
Is in example 24, s1(U) = B, s1(D) = F, s2(L) = B en s2(R) = F, ook een ex-post equilibrium?
Wat is de precieze reden dat de Nash Equilibrium (NE) in elke th-game voor dezelfde acties moeten staan voor de spelers als in de andere games, alvorens het een ex-post equilibrium wordt genoemd?
Anders gezegd, waarom is example 25 geen ex-post equilibrium vanwege de positionering van de NE's? Aan welke eis wordt niet voldaan?
Ik en anderen van me studiegroepje zullen je enorm dankbaar zijn met wat dan ook voor hulp.