STaat een foto in de OP, met kruidenhoeveelheden. Zou er wel anderhalf keer zo veel in doen, heb daar later nog veel aan toegevoegd.quote:Op zondag 19 juni 2011 16:25 schreef loecje het volgende:
ik ga ook eens wat proberen, lekker voor in de winter
eerst maar eens een fles jenever en de kruiden kopen.
maakt het nog uit welke jonge jenever? of kan ik gewoon de goedkoopste nemen omdat de kruiden de smaak wel geven.
en hoeveelheid kruiden kan ik nergens vinden? gaat natuurlijk om smaak maar aangezien er hier al heel wat geëxperimenteerd is er vast wel iemand die ongeveer de hoeveelheid kan noemen voor een lekkere kruidenbitter.
Correctquote:Op zondag 19 juni 2011 15:45 schreef DrukVout het volgende:
Ik heb een fles Wodka staan die ik niet ga gebruiken (Heb nog 1,5 fles betere wodka staan)
Zat eigenlijk te denken om er iets mee te maken. Bijvoorbeeld Limoncello.
Iemand een juist recept? Want op internet vind ik ze alleen maar met 94% alcohol en mijn Wodka heeft er maar 40%.
Zag wel in het begin van Piet iets staan. Maar wat ik daarmee moet.. Alles in de fles en laten staan?
Dat ziet er heel vet uit!quote:Op zondag 3 juli 2011 10:28 schreef DrukVout het volgende:
[ afbeelding ]
Naar Recept van PietVerdriet.
Nu wachten dus!
Ziet er leuk uit. Heb jij hem ook gewoon ergens op een mooie plek staan? Ik heb mijn potjes kruidenbitter in de woonkamer op een kast staan. Ze worden steeds donkerder. Ik denk dat ik deze week maar eens voor de eerste keer een beetje moet proeven. Ik heb me tot nu toe nog in kunnen houden.quote:Op zondag 3 juli 2011 10:28 schreef DrukVout het volgende:
[ afbeelding ]
Naar Recept van PietVerdriet.
Nu wachten dus!
Hoeveel tonkaboon heb je gebruikt?quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 17:17 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Grote fles rozenlikeur, kleiner flesje lavendellikeur staan, en straks een nieuw kruidenbitter maken.
Tevens een probeer-potje (110ml) met Tonkalikeur staan.
Receptje?quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 12:03 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Tonka likeur is extreem lekker
Idem. Heb vandaag weer wat flessen Weizenkorn van de Lidl meegenomen en ik heb nog wat tonkabonen liggen.quote:
Dat ging hier ook heel erg vlot ja.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 19:55 schreef Erasmo het volgende:
Kun je aangeven hoeveel suiker? Ik heb net tien tonkabonen in de fles gedaan en het is verbazingwekkend hoe snel de kleur veranderd.
Wees wat zuinig met tonkabonen, net als safraan en nootmuskaat is het in grote hoeveelheden giftig. Tien op een fles is okay, mits je hem niet in een keer leegdrinktquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 19:55 schreef Erasmo het volgende:
Kun je aangeven hoeveel suiker? Ik heb net tien tonkabonen in de fles gedaan en het is verbazingwekkend hoe snel de kleur veranderd.
Klopt inderdaad, ivm de coumarine. Als je een fles jenever in een keer achterover klokt heb je trouwens wel urgentere problemen denk ikquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 19:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wees wat zuinig met tonkabonen, net als safraan en nootmuskaat is het in grote hoeveelheden giftig. Tien op een fles is okay, mits je hem niet in een keer leegdrinkt
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |