Met z'n vieren een klein kind verscheuren omdat je iets niet leuk vind dat deugt gewoon niet, ook niet als je hond bent.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 19:58 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat is het ook.
Een mens kan aangeven dat hij/zij iets niet leuk vindt. Een hond kan alleen grommen en als dat niet werkt bijten.
Wat er precies is gebeurd en waarom weten we nog niet. Dat zal het onderzoek moeten uitwijzen.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 20:39 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Met z'n vieren een klein kind verscheuren omdat je iets niet leuk vind dat deugt gewoon niet, ook niet als je hond bent.
Het is niet zo van : als ik mijn niet krijg met grommen mag ik bijten....Mijn hond hoeft me dat niet te flikken( er wordt hier niet eens gegromt) en dat doet ze ook niet. Mja ik heb een jachthond en géén vechthond.
Drie van die Bull Terriers...quote:Op zaterdag 22 mei 2010 20:43 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Nee, dat is een 'educated guess' zoals ze dat in het Engels noemen.
Deed oma ook. 'Nu is het afgelopen, Je moet vanavond voor Sesamstraat naar bed.'quote:Op zaterdag 22 mei 2010 20:43 schreef Halcon het volgende:
Mijn hond gromt ook weleens. Dan wijs ik hem terecht.
Oma had kennelijk weinig overwicht op die honden.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 20:46 schreef tong80 het volgende:
[..]
Deed oma ook. 'Nu is het afgelopen, Je moet vanavond voor Sesamstraat naar bed.'
Hij maakt mij in feite helemaal niks uit wat er precies is gebeurt en waarom. Voor een dergelijke aanval is geen excuus. Die honden hadden dat maar gewoon te laten.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 20:43 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wat er precies is gebeurd en waarom weten we nog niet. Dat zal het onderzoek moeten uitwijzen.
Waarom zijn er dan heel veel "bepaalde" mensen ipv mensen die zo'n hond wel fatsoenlijk kunnen opvoeden? Heeft zo'n beest een bepaalde aantrekkingskracht op getatoeerde Tokkies met geblondeerde greppeldellen?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 20:36 schreef Halcon het volgende:
[..]
Bepaalde mensen zien zo'n hond als een statussymbool. Er rijdt ook een bepaald slag volk met een getunede auto of vroeger met een Opel Manta.
Jouw hond gromt tegen jou als hij iets niet wil?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 20:43 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wat er precies is gebeurd en waarom weten we nog niet. Dat zal het onderzoek moeten uitwijzen.
Mijn hond gromt ook weleens. Dan wijs ik hem terecht. Dat werkt beter dan doorgaan met hetgeen wat er de oorzaak van is dat die hond aan het grommen is zonder de hond terecht te wijzen.
Daat gaat op voor de meeste hondeneigenaren, lig steeds in een deuk als er weer een hond langskomt die zijn baas voortsleept tijdens het uitlaten.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 20:47 schreef Halcon het volgende:
[..]
Oma had kennelijk weinig overwicht op die honden.
Dat heeft te maken met hun minderwaardigheidscomplex. Ze kunnen zich niet met woorden verdedigen. Daar ontbreekt het hun aan taalvaardigheid. Dan komen ze met machtsvertoon, Grote auto's, luide luidsprekers, lang haar van achteren, afschrikwekkende Tatoo's en honden die je liever niet in je buuirt hebt.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 20:49 schreef AchJa het volgende:
[..]
Waarom zijn er dan heel veel "bepaalde" mensen ipv mensen die zo'n hond wel fatsoenlijk kunnen opvoeden? Heeft zo'n beest een bepaalde aantrekkingskracht op getatoeerde Tokkies met geblondeerde greppeldellen?
Opvoeden helpt niet tegen de aard van het beestje. Het zit gewoon in de genen en je krijgt het er echt niet zomaar in een paar generaties uit gefokt. En als dat na veel tijd uiteindelijk wel lukt dan willen de zgn liefhebbers van het ras hem niet meer. Dan zoeken die weer een ander stoer ras.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 20:49 schreef AchJa het volgende:
[..]
Waarom zijn er dan heel veel "bepaalde" mensen ipv mensen die zo'n hond wel fatsoenlijk kunnen opvoeden?
Is gewoon een statussymbool, net zoals de Chinese tekens op de armen, de geblondeerde stoephoer en de getunede auto.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 20:49 schreef AchJa het volgende:
[..]
Waarom zijn er dan heel veel "bepaalde" mensen ipv mensen die zo'n hond wel fatsoenlijk kunnen opvoeden? Heeft zo'n beest een bepaalde aantrekkingskracht op getatoeerde Tokkies met geblondeerde greppeldellen?
Opvoeden helpt wel, maar dan moet je dat wel kunnen en zo'n hond kopen van een betrouwbare Fokker. Niet dus via 'n Marktplaats-fokker die ze met vrachtwagens vol krijgt aangeleverd uit Polen.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 20:52 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Opvoeden helpt niet tegen de aard van het beestje. Het zit gewoon in de genen en je krijgt het er echt niet zomaar in een paar generaties uit gefokt. En als dat na veel tijd uiteindelijk wel lukt dan willen de zgn liefhebbers van het ras hem niet meer. Dan zoeken die weer een ander stoer ras.
Preciesquote:Op zaterdag 22 mei 2010 20:50 schreef senesta het volgende:
[..]
Jouw hond gromt tegen jou als hij iets niet wil?![]()
Ik heb mijn hond in zijn hele leven (11) één keer horen grommenEn dat was niet tegen een persoon...dat zou hij toch ook echt niet in zijn hoofd moeten halen ook
Yep. Niets mis mee. Hond mag best laten merken dat hij dingen niet waardeert. Vervolgens wijs ik hem terecht. Uiteindelijk moet je de baas zijn, maar ik laat m'n hond ook fijn hond zijn. Anders had ik net zo goed een goudvis kunnen aanschaffen.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 20:50 schreef senesta het volgende:
[..]
Jouw hond gromt tegen jou als hij iets niet wil?![]()
Ik heb mijn hond in zijn hele leven (11) één keer horen grommenEn dat was niet tegen een persoon...dat zou hij toch ook echt niet in zijn hoofd moeten halen ook
Nee opvoeden is géén garantie dat het nooit mis kan gaan. Mensen die dat denken en zo'n hond hebben leveren nu juist het grootste gevaar op dat het mis gaat. Omdat ze in hun eigenwaan denken dat hun *goed opgevoede * hond niks verkeerds zal gaan doen.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 20:53 schreef Halcon het volgende:
[..]
Opvoeden helpt wel, maar dan moet je dat wel kunnen en zo'n hond kopen van een betrouwbare Fokker. Niet dus via 'n Marktplaats-fokker die ze met vrachtwagens vol krijgt aangeleverd uit Polen.
Nogmaals: dat zegt meer over het gebrek aan zelfkennis van die mensen dan over de hond. Deze mensen denken zonder enige kennis van zaken de opvoeding van zo'n hond te kunnen handlen en kopen dan niet bij een betrouwbare fokker, maar via Marktplaats. Dat is ook het verschil tussen een hond kopen die bij je past, uitleg van de fokker over eigenschappen, kennis van de eigenschappen van de vader en moeder, etc en aan de andere kant een vrachtwagen vol doorgefokte beesten uit Polen die onder erbarmelijke omstandigheden zijn gefokt om ze zo een paar tientjes goedkoper te kunnen verhandelen in Nederland.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 20:57 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Nee opvoeden is géén garantie dat het nooit mis kan gaan. Mensen die dat denken en zo'n hond hebben leveren nu juist het grootste gevaar op dat het mis gaat. Omdat ze in hun eigenwaan denken dat hun *goed opgevoede * hond niks verkeerds zal gaan doen.
Niet dus....quote:Op zaterdag 22 mei 2010 20:55 schreef Halcon het volgende:
[..]
Yep. Niets mis mee. Hond mag best laten merken dat hij dingen niet waardeert. Vervolgens wijs ik hem terecht. Uiteindelijk moet je de baas zijn, maar ik laat m'n hond ook fijn hond zijn. Anders had ik net zo goed een goudvis kunnen aanschaffen.
Heb jij zo'n beest?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 20:53 schreef Halcon het volgende:
[..]
Is gewoon een statussymbool, net zoals de Chinese tekens op de armen, de geblondeerde stoephoer en de getunede auto.
Ik denk dat je beter een goudvis kunt kopen dan in plaats van een hond. Een hond is een hond, geen keukenrobot.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 21:01 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Niet dus....
Daar ga je al de fout in. De hond doet maar mooi wat jij van hem verlangt/toestaat en niks * ik waardeer dat niet * en niks * lekker hond * zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |