Ik hoop het omgekeerde, laat Wilders nog maar wat zetels inleveren. Brinkman moet nog even een stunt uithalen voor de verkiezingenquote:Op zaterdag 22 mei 2010 14:51 schreef TNA het volgende:
Ik hoop dat Balkenende en Wilders in het debat van morgen beiden een paar zetels van de VVD weten af te pakken. Dat moet voldoende zijn.
quote:Op zaterdag 22 mei 2010 14:34 schreef Premium_Quality het volgende:
Ben je niet stiekem verliefd op Rutte? Je hebt zo'n fascinatie voor hem. Helaas voor je dat je geen homo mag zijn van je kerk.
En dan na de verkiezingen geen behoorlijk functionerende coalitie te kunnen vormen, dat zal het land goed doen, nog meer van het soort ellende van balkenende die we tot nu toe hebben gezien.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 14:51 schreef TNA het volgende:
Ik hoop dat Balkenende en Wilders in het debat van morgen beiden een paar zetels van de VVD weten af te pakken. Dat moet voldoende zijn.
Met 5,65% economische groei zou je zeggen dat die echte banen er vanzelf komen. Komen de zwakkeren vanzelf ook weer aan een baan. Je zou VVD moeten stemmen joh!quote:Op zaterdag 22 mei 2010 13:35 schreef EchtGaaf het volgende:
Liever 200.000 echte , duurzame banen, dan 400.000 pulpbanen die geen duurzame oplossing bieden. Staar liever niet blind op een getal.
Je weet hopelijk dat hij niet beseft wat economische groei is.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 14:57 schreef FJD het volgende:
[..]
Met 5,65% economische groei zou je zeggen dat die echte banen er vanzelf komen. Komen de zwakkeren vanzelf ook weer aan een baan. Je zou VVD moeten stemmen joh!
Wat er met die moeder gebeurt kan me niet zo veel schelen, van mij mag ze zich dood werken in een kolenmijn ofzo, ze is zelf in die situatie terecht gekomen en hoe ze er weer uit komt is mijn probleem niet. Waar ik wel een probleem mee heb is dat de kinderen geen goede opvoeding krijgen omdat de overheid hen hun moeder afneemt voor het grootste deel van de dag. Die kinderen kunnen er niets aan doen dat hun moeder fouten heeft gemaakt, maar zij draaien er nu voor op.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 14:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Is dat mijn probleem?
Is dat het probleem van de overheid? Als jij kinderen wil, neem je zelf die verantwoording. Zoek het zelf uit, vind zelf een oplossing voor JOUW probleem
Waarom denk je dat ik geen ellelange argumentatie post tegen de standpunten van EG?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 14:59 schreef Pietverdriet het volgende:
Je weet hopelijk dat hij niet beseft wat economische groei is.
Plan VVD is NIET uitvoerbaar.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 14:57 schreef FJD het volgende:
[..]
Met 5,65% economische groei zou je zeggen dat die echte banen er vanzelf komen. Komen de zwakkeren vanzelf ook weer aan een baan. Je zou VVD moeten stemmen joh!
quote:D66 weigert in te gaan op avances van VVD-top
D66 gooit de deur naar nauwere samenwerking met de VVD keihard dicht. Politieke kopstukken van de partij reageren onaangenaam verrast op het plan van de VVD om toe te werken naar een dubbel lidmaatschap of in de toekomst een fusie. 'Geen sprake van', aldus D66-leider Dittrich. 'Wij zitten daar volstrekt niet op te wachten.'
Het is Dittrichs officiële antwoord op de flirt van een deel van de VVD jegens D66. De liberale staatssecretarissen Rutte en Schultz dromen hardop over een fusie tussen D66 en de sociaalliberale groeperingen bij VVD en PvdA.
Afgelopen weekend werd bekend dat voormalig VVD-leider Nijpels een plan ontwikkelt om dubbel lidmaatschap van VVD en D66 te stimuleren. Dat zou het onderling begrip en de uitwisseling van ideeën ten goede moeten komen. VVD-leider Van Aartsen staat al jaren bekend als voorstander van een fusie tussen beide partijen.
Dittrich reageert gebeten op de gedachten uit VVD-kring. De berichten uit zijn eigen partij dat hij zich in eerste instantie enthousiast toonde voor het plan van Nijpels, noemt hij 'volstrekte onzin'. Nijpels hoeft niet eens bij hem aan te kloppen. 'Er is maar één sociaalliberale partij in Nederland en dat is D66. Er zijn heel grote verschillen tussen onze uitgangspunten en die van de VVD.'
Ook andere leden van de Tweede-Kamerfractie van D66 zijn verre van enthousiast. Kamerlid Van der Laan: 'Wij zijn een milieupartij, de VVD een asfaltpartij. Wij zijn sociaal-liberaal, zij zijn conservatief-liberaal, wij zijn pro-europees, zij zijn euro-sceptisch. En zo kan ik nog wel even doorgaan. De verschillen zijn echt enorm. We kunnen ze niet verbieden avances te maken, maar ik denk niet dat D66 er veel tijd aan hoeft te besteden.'
Kamerlid Van der Ham noemt het idee van een fusie 'volstrekt belachelijk'. 'Dan zouden wij moeten samenwerken met reactionaire Kamerleden als Geert Wilders of Gert Jan Oplaat? Dat zijn mensen in wie D66'zich totaal niet herkennen. Als Melanie Schultz en Mark Rutte een sociaal-liberale koers willen varen, moeten ze zich gewoon bij ons aanmelden als lid.'
De Nederlandse overheid heeft bijna 1 miljoen mensen in dienst, zo blijkt uit gegevens van het ministerie van BZKquote:Op zaterdag 22 mei 2010 15:08 schreef EchtGaaf het volgende:
VVD wil 25% minder ambtenaren. Waar blijven die? Zijn die in mindering gebracht op die 400.000 ?
Ambtenaren zijn wel duurzame banen wou je zeggen? Nou, dan valt de werkloosheid eenvoudig op te lossen: geef iedereen die geen werk kan krijgen een baan bij de overheid en iedereen heeft werkquote:Op zaterdag 22 mei 2010 15:08 schreef EchtGaaf het volgende:
VVD wil 25% minder ambtenaren. Waar blijven die? Zijn die in mindering gebracht op die 400.000 ?
Wat werkgelegenheid ambtenaren betreft: dat is gewoon een politieke keuze.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 15:17 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ambtenaren zijn wel duurzame banen wou je zeggen? Nou, dan valt de werkloosheid eenvoudig op te lossen: geef iedereen die geen werk kan krijgen een baan bij de overheid en iedereen heeft werk
Het gaat om het creëren van echte banen, niet de werkloosheid op kunstmatige wijze lager houden.
250.000 ambtenaren gaan dus naar een echte baan toe. In plaats dat ze geld kosten voor de overheid leveren ze geld op. Daarnaast komen er nog eens 150.000 mensen extra aan het werk. VVDquote:Op zaterdag 22 mei 2010 15:15 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
De Nederlandse overheid heeft bijna 1 miljoen mensen in dienst, zo blijkt uit gegevens van het ministerie van BZK
Bron: http://www.inoverheid.nl/(...)n-telt-ons-land.html
25% van 1000.000= 250.000.
Van die 400.000 blijven er dus maar 150.000 over als het plan van de VVD wordt uitgevoerd. .
Ook niet duurzaam. 5.65% aan economische groei is duurzaam?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 15:18 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
250.000 ambtenaren gaan dus naar een echte baan toe. In plaats dat ze geld kosten voor de overheid leveren ze geld op. Daarnaast komen er nog eens 150.000 mensen extra aan het werk. VVD
Jij zegt toch zelf ook dat die banen er komen? Daarnaast zegt het CPB dat ook nog eens, dat door de plannen van de VVD er op termijn 400.000 banen bijkomen (die worden niet gemaakt maar ontstaan). Elke nieuwe baan betekent dat er 1 iemand minder een uitkering krijgt (of in dienst is van de overheid) en er 1 iemand extra geld oplevert. Elke extra baan zorgt dus voor meer inkomsten en minder uitgaven voor de overheid. Bij de VVD gebeurt dat 400.000 keer, bij de andere partijen gebeurt dat veel minder. Dit noem ik nog eens sociaal bezig zijn en een land er bovenop helpenquote:Op zaterdag 22 mei 2010 15:18 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Wat werkgelegenheid ambtenaren betreft: dat is gewoon een politieke keuze.
Vertel mij, waar staat die banenmachine?
Waarom is dat niet duurzaam? Die extra banen zijn op de lange termijn, dus dat lijkt me vrij duurzaam. Onnodig veel mensen in dienst van de overheid houden om de werkloosheidscijfers mooi te doen lijken is een stuk minder duurzaam.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 15:21 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ook niet duurzaam. 5.65% aan economische groei is duurzaam?![]()
In 2040.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 15:22 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Jij zegt toch zelf ook dat die banen er komen? Daarnaast zegt het CPB dat ook nog eens, dat door de plannen van de VVD er op termijn 400.000 banen bijkomen (die worden niet gemaakt maar ontstaan). Elke nieuwe baan betekent dat er 1 iemand minder een uitkering krijgt (of in dienst is van de overheid) en er 1 iemand extra geld oplevert. Elke extra baan zorgt dus voor meer inkomsten en minder uitgaven voor de overheid. Bij de VVD gebeurt dat 400.000 keer, bij de andere partijen gebeurt dat veel minder. Dit noem ik nog eens sociaal bezig zijn en een land er bovenop helpen
Kortom: terug naar Balkenende.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 15:28 schreef Bolkesteijn het volgende:
Rutte geen premier, daar kan ik nog in komen, maar daarvoor Cohen in de plaats is lood om oud ijzer. Cohen is een vertwijfeld iemand, een duidelijk plan is er niet, er wordt bij de gratie van de dag beoordeeld wat hem het beste lijkt. Hij observeert alles een en tovert dan ineens een standpunt uit de hoge hoed. Dat is ook de conclusie die ik in diverse stukken over Cohen heb gelezen. Ook in Amsterdam zat hij stil bij een vergadering, nam alles in zich op, en kwam de volgende dag met een standpunt. Dat is ook de reden waarom hij in de debatten kansloos door het ijs zakt, hij is niet ad-rem, kan niet snel denken en mist de overtuigende gave die Bos veel meer had. Bos kon ook fel zijn, Cohen zit het makke lammetje uit te hangen. Meeehhh.
Wist je dat van die iets minder dan 1 miljoen ambtenaren er 504.000 in het onderwijs werken? Er zijn nu al weinig leraren maar als je er ook nog eens een kwart van gaat ontslaan...quote:Op zaterdag 22 mei 2010 15:18 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
250.000 ambtenaren gaan dus naar een echte baan toe. In plaats dat ze geld kosten voor de overheid leveren ze geld op. Daarnaast komen er nog eens 150.000 mensen extra aan het werk. VVD
De VVD heeft nog zat andere mogelijkheden hoor.quote:
Oh nee, iemand die nadenkt voor hij wat zegt als leider, wat zou dat een ramp zijn.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 15:28 schreef Bolkesteijn het volgende:
Rutte geen premier, daar kan ik nog in komen, maar daarvoor Cohen in de plaats is lood om oud ijzer. Cohen is een vertwijfeld iemand, een duidelijk plan is er niet, er wordt bij de gratie van de dag beoordeeld wat hem het beste lijkt. Hij observeert alles een en tovert dan ineens een standpunt uit de hoge hoed. Dat is ook de conclusie die ik in diverse stukken over Cohen heb gelezen. Ook in Amsterdam zat hij stil bij een vergadering, nam alles in zich op, en kwam de volgende dag met een standpunt. Dat is ook de reden waarom hij in de debatten kansloos door het ijs zakt, hij is niet ad-rem, kan niet snel denken en mist de overtuigende gave die Bos veel meer had. Bos kon ook fel zijn, Cohen zit het makke lammetje uit te hangen. Meeehhh.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |