abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81761955
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 15:22 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Jij zegt toch zelf ook dat die banen er komen? Daarnaast zegt het CPB dat ook nog eens, dat door de plannen van de VVD er op termijn 400.000 banen bijkomen (die worden niet gemaakt maar ontstaan). Elke nieuwe baan betekent dat er 1 iemand minder een uitkering krijgt (of in dienst is van de overheid) en er 1 iemand extra geld oplevert. Elke extra baan zorgt dus voor meer inkomsten en minder uitgaven voor de overheid. Bij de VVD gebeurt dat 400.000 keer, bij de andere partijen gebeurt dat veel minder. Dit noem ik nog eens sociaal bezig zijn en een land er bovenop helpen
In 2040. ! Geloof jij werkelijk dat je 30 jaar (!) vooruit kan kijken? De kredietcrisis had men niet eens een paar maanden voor de crash zien aankomen....

En nogmaals is die 400.000 gebaseerd op veronderstellingen die onrealistisch zijn Volstrekt onuitvoerbaar. Bron: CPB. Nogmaals 5.65.% gemiddeld per jaar aan groei is totaal van de pot gerukt. Moet je niet eens willen.

Geloof dat jij leven 25% van de ambtenaren in vier jaar kan ruimen?

Hoe onrealistisch kan je zijn. En nogmaals hetgemak dat jij je voor de gek laat houden door die demagoog van een Rutte.
pi_81761964
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 15:28 schreef Bolkesteijn het volgende:
Rutte geen premier, daar kan ik nog in komen, maar daarvoor Cohen in de plaats is lood om oud ijzer. Cohen is een vertwijfeld iemand, een duidelijk plan is er niet, er wordt bij de gratie van de dag beoordeeld wat hem het beste lijkt. Hij observeert alles een en tovert dan ineens een standpunt uit de hoge hoed. Dat is ook de conclusie die ik in diverse stukken over Cohen heb gelezen. Ook in Amsterdam zat hij stil bij een vergadering, nam alles in zich op, en kwam de volgende dag met een standpunt. Dat is ook de reden waarom hij in de debatten kansloos door het ijs zakt, hij is niet ad-rem, kan niet snel denken en mist de overtuigende gave die Bos veel meer had. Bos kon ook fel zijn, Cohen zit het makke lammetje uit te hangen. Meeehhh.
Kortom: terug naar Balkenende.
pi_81762002
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 15:18 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

250.000 ambtenaren gaan dus naar een echte baan toe. In plaats dat ze geld kosten voor de overheid leveren ze geld op. Daarnaast komen er nog eens 150.000 mensen extra aan het werk. VVD
Wist je dat van die iets minder dan 1 miljoen ambtenaren er 504.000 in het onderwijs werken? Er zijn nu al weinig leraren maar als je er ook nog eens een kwart van gaat ontslaan...
pi_81762013
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 15:30 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Kortom: terug naar Balkenende.
De VVD heeft nog zat andere mogelijkheden hoor. Het CDA zal waarschijnlijk niet de grootste partij worden dus het is sowieso onmogelijk dat Balkenende/CDA nog wat kunnen betekenen in premiers-opzicht.
pi_81762043
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 15:28 schreef Bolkesteijn het volgende:
Rutte geen premier, daar kan ik nog in komen, maar daarvoor Cohen in de plaats is lood om oud ijzer. Cohen is een vertwijfeld iemand, een duidelijk plan is er niet, er wordt bij de gratie van de dag beoordeeld wat hem het beste lijkt. Hij observeert alles een en tovert dan ineens een standpunt uit de hoge hoed. Dat is ook de conclusie die ik in diverse stukken over Cohen heb gelezen. Ook in Amsterdam zat hij stil bij een vergadering, nam alles in zich op, en kwam de volgende dag met een standpunt. Dat is ook de reden waarom hij in de debatten kansloos door het ijs zakt, hij is niet ad-rem, kan niet snel denken en mist de overtuigende gave die Bos veel meer had. Bos kon ook fel zijn, Cohen zit het makke lammetje uit te hangen. Meeehhh.
Oh nee, iemand die nadenkt voor hij wat zegt als leider, wat zou dat een ramp zijn.
  zaterdag 22 mei 2010 @ 15:36:43 #126
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_81762108
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 15:01 schreef zoefschildpad het volgende:

[..]

Wat er met die moeder gebeurt kan me niet zo veel schelen, van mij mag ze zich dood werken in een kolenmijn ofzo, ze is zelf in die situatie terecht gekomen en hoe ze er weer uit komt is mijn probleem niet. Waar ik wel een probleem mee heb is dat de kinderen geen goede opvoeding krijgen omdat de overheid hen hun moeder afneemt voor het grootste deel van de dag. Die kinderen kunnen er niets aan doen dat hun moeder fouten heeft gemaakt, maar zij draaien er nu voor op.

Ik ken een aantal jongens die om verschillende redenen te weinig aandacht van hun ouders kregen, en het zijn stuk voor stuk asociale, schreeuwlelijken die falen op school omdat ze er niets aan doen. Die komen dan vaak in een school terecht onder hun niveau, vervelen zich dan nog meer en komen uiteindelijk in de criminaliteit terecht (vandalisme, overlast en in mindere mate geweldpleging), en dat omdat jij zo graag wil dat die moeder haar kinderen niet kan zien.
Ik ken er zat die al 3 generaties werkeloos zijn en alle aandacht kregen en net zulke asos zijn als hun moeders.
Ligt eerder aan de sociale achtergrond dan aan werkende moeder.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_81762123
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 15:33 schreef zoefschildpad het volgende:

[..]

Oh nee, iemand die nadenkt voor hij wat zegt als leider, wat zou dat een ramp zijn.
Het is meer het gebrek aan visie. Het zijn regenteske trekjes die weer naar boven komen bij de PvdA, met Cohen. De grote leider die uiteindelijk op de achtergrond de lakens uitdeelt, dat was leuk in 1920, maar past niet meer in de moderne politiek.
pi_81762132
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 15:29 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

In 2040. ! Geloof jij werkelijk dat je 30 jaar (!) vooruit kan kijken? De kredietcrisis had men niet eens een paar maanden voor de crash zien aankomen....
Jij hebt het toch ook de hele tijd over die 400.000 banen? Als je daar niet in gelooft, begin er dan zelf ook niet steeds over.
quote:
Geloof dat jij leven 25% van de ambtenaren in vier jaar kan ruimen?
Ik geloof zeer zeker dat het kan, alleen zie ik het helaas niet snel gebeuren. Maar als jij het ook niet gelooft, gebruik die cijfers dan ook zelf niet in je berekeningen om daarna te stellen dat de VVD maar voor 150.000 extra banen zorgt. Of je neemt die cijfers wel serieus of niet.
quote:
Hoe onrealistisch kan je zijn. En nogmaals hetgemak dat jij je voor de gek laat houden door die demagoog van een Rutte.
En jij doet niet precies hetzelfde aan de linker kant van het spectrum? Ik heb genoeg kritiekpunten op de VVD, die uit ik hier op het forum ook vaak dan genoeg, maar al met al vind ik ze toch de minst slechte. Ik heb iig zin in de verkiezingen en hoe dit land wordt verbeterd de komende jaren
pi_81762203
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 15:37 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Jij hebt het toch ook de hele tijd over die 400.000 banen? Als je daar niet in gelooft, begin er dan zelf ook niet steeds over.
[..]
Ik begon er niet over hoor. Maar PV blaat de VVD graag na. En Rutte doet graag stoer met het getal.
quote:
Ik geloof zeer zeker dat het kan, alleen zie ik het helaas niet snel gebeuren. Maar als jij het ook niet gelooft, gebruik die cijfers dan ook zelf niet in je berekeningen om daarna te stellen dat de VVD maar voor 150.000 extra banen zorgt. Of je neemt die cijfers wel serieus of niet.
[..]
Ik liet graag even zien dat er minsten 2 , 3 redenen zijn dat het getal niks waard is.
quote:
En jij doet niet precies hetzelfde aan de linker kant van het spectrum? Ik heb genoeg kritiekpunten op de VVD, die uit ik hier op het forum ook vaak dan genoeg, maar al met al vind ik ze toch de minst slechte. Ik heb iig zin in de verkiezingen en hoe dit land wordt verbeterd de komende jaren
Als je demagogie aan die kant ziet, dan hoor ik het graag. Natuurlijk kunnen mij ook dingen ontgaan. Ik wil ook graag kritisch naar die kant blijven hoor. Ik wil ook niet graag voor de gek worden gehouden.
  zaterdag 22 mei 2010 @ 15:41:55 #130
45206 Pietverdriet
pi_81762210
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 15:33 schreef zoefschildpad het volgende:

[..]

Als mensen zouden nadenken over wat ze stemmen ipv zich te laten leiden door emoties of charismatische leiders, dat zou pas een uniek iets zijn.
pi_81762215
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 15:37 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Het is meer het gebrek aan visie. Het zijn regenteske trekjes die weer naar boven komen bij de PvdA, met Cohen. De grote leider die uiteindelijk op de achtergrond de lakens uitdeelt, dat was leuk in 1920, maar past niet meer in de moderne politiek.
Een grote leider die boven de partijen hangt past bij Nederland zo lang Nederland een coalitieland is.

Zulke figuren als Rutte denken dat ze in Amerika wonen of zo. Daar kun je polariseren, in een 2 partijenstelsel. In Nederland kan dat niet.
  zaterdag 22 mei 2010 @ 15:44:25 #132
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_81762258
Ik vond dat rutte het gister best goed deed
  zaterdag 22 mei 2010 @ 15:45:14 #133
45206 Pietverdriet
pi_81762277
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 15:42 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Een grote leider die boven de partijen hangt past bij Nederland zo lang Nederland een coalitieland is.

Zulke figuren als Rutte denken dat ze in Amerika wonen of zo. Daar kun je polariseren, in een 2 partijenstelsel. In Nederland kan dat niet.
Helaas bewijst de dagelijkse praktijk dat vrijwel alle partijen en de kiezers zich laten leiden door de waan van de dag en de actuele pershype. Weer een spoeddebat over een incident, bewogen stemmen bij een voorpagina verhaal.
Ging het godverdomme maar eens om de inhoud.
TS is het beste bewijs dat men nauwelijks nadenkt over de inhoud maar vooral zich laat leiden door zijn onderbuikje en persoonlijke aversies
pi_81762313
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 15:41 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik begon er niet over hoor. Maar PV blaat de VVD graag na. En Rutte doet graag stoer met het getal.
Alle partijen doen stoer met de getallen van het CPB als het hun uitkomt, ook de PvdA (Hamer hoorde ik) met bijvoorbeeld de koopkracht.
quote:
[..]

Ik liet graag even zien dat er minsten 2 , 3 reden zijn dat het getal niks waard is.
Zelfs met je berekeningen vind ik de VVD er positief uitkomen anders Maar ook ik laat me niet sturen door zulke cijfers, er spelen veels te veel factoren mee en er moeten veels te veel aannames gemaakt worden om fatsoenlijke berekeningen te kunnen doen.
pi_81762698
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 15:36 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik ken er zat die al 3 generaties werkeloos zijn en alle aandacht kregen en net zulke asos zijn als hun moeders.
Ligt eerder aan de sociale achtergrond dan aan werkende moeder.
Het is zeker niet alleen hun sociale achtergrond, ik heb dit gezien bij kinderen van alleenstaande moeders, maar ook kinderen van tweeverdieners die nooit thuis waren, en dan heb ik het over jongens die opgroeien in een villawijk, niet in een tokkiebuurt in den haag
  zaterdag 22 mei 2010 @ 16:04:17 #136
39581 Salvad0R
universal
pi_81762746
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 12:49 schreef Ringo het volgende:

[..]

EchtGaaf---> moet zich koest houden.
Jij moet echt eens even dit soort opmerkingen achterwege laten, smerige Stasi fan.
  zaterdag 22 mei 2010 @ 16:05:21 #137
45206 Pietverdriet
pi_81762773
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 16:02 schreef zoefschildpad het volgende:

[..]

Het is zeker niet alleen hun sociale achtergrond, ik heb dit gezien bij kinderen van alleenstaande moeders, maar ook kinderen van tweeverdieners die nooit thuis waren, en dan heb ik het over jongens die opgroeien in een villawijk, niet in een tokkiebuurt in den haag
En dan?
Kinderen zijn de verantwoordelijkheid van de ouders. Als je niet in staat bent ze op te voeden moet je er niet aan beginnen. Doe je dat toch is dat jouw probleem. Als ze een probleem worden voor de maatschappij dan horen ze de bak in te gaan.
pi_81762815
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 16:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En dan?
Kinderen zijn de verantwoordelijkheid van de ouders. Als je niet in staat bent ze op te voeden moet je er niet aan beginnen. Doe je dat toch is dat jouw probleem. Als ze een probleem worden voor de maatschappij dan horen ze de bak in te gaan.
Alleen wil jij ze hun opvoeding ontnemen omdat hun moeder een verkeerde keuze heeft gemaakt, en het probleem oplossen door ze in de cel te smijten in plaats van het bij de wortel aanpakken?
  zaterdag 22 mei 2010 @ 16:11:30 #139
45206 Pietverdriet
pi_81762929
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 16:07 schreef zoefschildpad het volgende:

[..]

Alleen wil jij ze hun opvoeding ontnemen omdat hun moeder een verkeerde keuze heeft gemaakt, en het probleem oplossen door ze in de cel te smijten in plaats van het bij de wortel aanpakken?
Ik pak juist het probleem bij de wortel aan door moeders de consequenties te laten dragen van hun acties. Daarmee leert men dat ze moeten nadenken voordat ze zich zwanger laten schoppen.
pi_81763138
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 16:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik pak juist het probleem bij de wortel aan door moeders de consequenties te laten dragen van hun acties. Daarmee leert men dat ze moeten nadenken voordat ze zich zwanger laten schoppen.
Leuk idee, alleen leren ze het dan wel te laat om er ooit nog iets mee te doen en is het kind veel harder de dupe dan de moeder. Bovendien is het niet altijd de schuld van de moeder, vaak eindigt een moeder alleen omdat de vader er vandoor is gegaan en veel te weinig alimentatie betaald omdat hij zelf ook een kutbaan heeft. Dat soort dingen kun je niet altijd voorspellen.
  zaterdag 22 mei 2010 @ 16:21:14 #141
45206 Pietverdriet
pi_81763188
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 16:19 schreef zoefschildpad het volgende:

[..]

Leuk idee, alleen leren ze het dan wel te laat om er ooit nog iets mee te doen en is het kind veel harder de dupe dan de moeder. Bovendien is het niet altijd de schuld van de moeder, vaak eindigt een moeder alleen omdat de vader er vandoor is gegaan en veel te weinig alimentatie betaald omdat hij zelf ook een kutbaan heeft. Dat soort dingen kun je niet altijd voorspellen.
En?
Problemen daar neerleggen waar ze horen.
pi_81763392
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 16:21 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En?
Problemen daar neerleggen waar ze horen.
Die problemen horen bij de kinderen, die er niets aan kunnen doen dat hun moeder een mislukt wijf en een eerste orde faalhaas is? Ik ben voor gelijke kansen voor alle kinderen en opvoeding en onderwijs zijn daarbij het aller belangrijkst.
  zaterdag 22 mei 2010 @ 16:33:33 #143
45206 Pietverdriet
pi_81763549
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 16:28 schreef zoefschildpad het volgende:

[..]

Die problemen horen bij de kinderen, die er niets aan kunnen doen dat hun moeder een mislukt wijf en een eerste orde faalhaas is? Ik ben voor gelijke kansen voor alle kinderen en opvoeding en onderwijs zijn daarbij het aller belangrijkst.
Dat is je goed recht, ga jij toch lekker een opvangcentrum beginnen voor die zieluge kinderen. Zoek sponsoren, de postbodeloterij ofzo, maar val mij er niet mee lastig. Hou op jezelf een goed gevoel te geven met mijn geld.
pi_81764172
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 16:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat is je goed recht, ga jij toch lekker een opvangcentrum beginnen voor die zieluge kinderen. Zoek sponsoren, de postbodeloterij ofzo, maar val mij er niet mee lastig. Hou op jezelf een goed gevoel te geven met mijn geld.
Gooi jij ze lekker in de cel, maar besef je dan wel dat dat net zo goed geld kost en dat niemand daar beter van wordt
  zaterdag 22 mei 2010 @ 17:38:51 #145
45206 Pietverdriet
pi_81765339
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 16:55 schreef zoefschildpad het volgende:

[..]

Gooi jij ze lekker in de cel, maar besef je dan wel dat dat net zo goed geld kost en dat niemand daar beter van wordt
Ah, dus zover gaan je idealen niet, je bent niet van plan echt wat te doen. Je ideaal moet vooral door anderen betaald worden.
  zaterdag 22 mei 2010 @ 17:42:53 #146
165633 eriksd
The grand facade...
pi_81765423
Rutte
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_81765671
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 17:38 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ah, dus zover gaan je idealen niet, je bent niet van plan echt wat te doen. Je ideaal moet vooral door anderen betaald worden.
Het is een taak van de overheid okm te zorgen dat mensen in dit soort situaties toch een mogelijkheid hebben om hun kinderen niet te verwaarlozen, en ik vind dan ook dat daarniet massaal op bezuinigd mag worden. Daar wil ik best belasting voor betalen, dat betekent niet dat ik opeens een stichting moet oprichten om de arme kindertjes te helpen, daar hebben wenamelijk al een regering voor.
  zaterdag 22 mei 2010 @ 17:57:51 #148
45206 Pietverdriet
pi_81765782
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 17:52 schreef zoefschildpad het volgende:

[..]

Het is een taak van de overheid okm te zorgen dat mensen in dit soort situaties toch een mogelijkheid hebben om hun kinderen niet te verwaarlozen, en ik vind dan ook dat daarniet massaal op bezuinigd mag worden. Daar wil ik best belasting voor betalen, dat betekent niet dat ik opeens een stichting moet oprichten om de arme kindertjes te helpen, daar hebben wenamelijk al een regering voor.
Jep, wat ik al zei, geloven sociaal te zijn met het geld van anderen.
Maar zelf werkelijk een verschil maken, ho maar.
pi_81767267
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 17:57 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jep, wat ik al zei, geloven sociaal te zijn met het geld van anderen.
Maar zelf werkelijk een verschil maken, ho maar.
Dat is niet alleen van anderen maar dat is net zo goed mijn geld. en als jij ooit in een situatie komt waarin je dat nodig hebt krijg jij dat ook.
  zaterdag 22 mei 2010 @ 19:32:56 #150
295457 TomLievense
Verhagen = onbetrouwbaar.
pi_81768552
Nu we Balkenende bijna een decenium hebben gehad kunnen we wel ergens tegen.
Op zaterdag 22 januari 2011 19:19 schreef voice-over het volgende:
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')