Ik vind Wilders te radicaal worden over zijn uitspraken, en sommige zijn inderdaad te ver. Breekpunt over hoofddoekverbod in Almere en Den Haag bijvoorbeeld (ik ben zelf tegen zo'n verbod). In eerste instantie wilde ik op de partij stemmen, maar zie daar vanaf aangezien het te radicaal aan het worden is.
Als Wilders meer ingetogen wordt en minder als een havik rond doolt, dan geloof ik dat zijn populariteit zeer snel zal stijgen. Want hij kaart met precisie aan waar de huidige partijen nog nooit aan zijn begonnen: het echte immigratie probleem. En daarmee heb ik het over direct uitspreken wat er mis is: en er is wel degelijk iets mis met allochtone Nederlanders, wááronder Marokkanen. Er zullen vast ook wel Turken, Antillianen, Molukkers, etc problemen veroorzaken. Molukkers waren het probleem in de jaren tachtig, bijvoorbeeld.
Het is dom om naïef te gaan doen over dit feit. Immigratie kost geld, want deze mensen spreken de taal niet. Dus je moet docenten regelen die cursussen gaan geven, terwijl er al een lerarentekort dreigt/is. Er moeten nieuwe geloofsgebouwen gebouwd worden, zoals moskeën. Ik ben het er niet mee eens dat de PVV de bouw van nieuwe moskeën wil verbieden... dat is gewoon beperking van de vrijheid. Je sluit daarmee groeperingen in de samenleving uit (en ja dat is een overeenkomst met jeweetwel).
Toch is het belangrijk dat dit aangekaart wordt. De beurzen kelderen dankzij paniek (Merkel

) en Griekenland, de euro wordt minder waard, de werkeloosheid neemt toe. Ik vraag me af of het wel slim is om de grenzen wijd open te laten...
Er moet iets aan gedaan worden aan de jongeren die problemen veroorzaken. Ik vind het onterecht om ze een bepaalde naam te geven voor wat ze doen. Ze zijn ongeïnspireerd, niet gemotiveerd en worden niet uitgedaagd om in de samenleving mee te doen.
Ik vind dat het niet effectief is om vanuit een bestaande partij hierop adequaat te reageren. Persoonlijk vind ik de vorming van een partij voor allochtonen/moslims een goed initiatief. Vooral om deze problemen aan te kaarten (ik heb het dan wel over allochtone jongeren die problemen veroorzaken). Ik denk dat allochtonen Hiermee wil ik duiden op de allochtone generatie/ouders van deze jongeren. Deze mensen staan véél dichterbij bij deze allochtone jongeren, dus de kans is groter dat ze zullen reageren op hen als ze met een voorstel komen. Ik denk dat luisteren naar hen veel zal helpen. Ik denk niet dat deze jongeren dit zelf de rest van hun leven willen doen/überhaupt willen doen. Ze moeten begrijpen dat het leven niet inhoudt dat je rotzooi trapt, schijt aan de overheid, en rondhangt in het plaatselijk parkje. En dat er inderdaad mogelijkheden zijn om jezelf te ontwikkelen op een maatschappelijk acceptabel niveau.
Feit is ook dat zowat 80% van de criminelen tegenwoordig allochtoon is. Als je dit negeert, betekent het chaos. Dit betekent gewoon dat het niet goed gaat met allochtonen. Ik wil niet zeggen dat het hun schuld is. Het is wel de schuld dat ze zich met criminele activiteiten bezighouden, maar de manier waarop dat uiteindelijk gebeurt ligt anders. Waarom zou je een crimineel worden als je een eerlijke baan kan krijgen? De maatschappij is zelf ook verantwoordelijk, voornamelijk het bedrijfsleven en de overheid.
Ten laatste, OeJ, je beweert wel dat Wilders de vrijheid wil beperken, maar dit land is verreweg van vrij als Wilders 24 uur per dag bewaakt moet worden voor zijn eigen leven. Blijkbaar kun je je mening niet verkondigen als het mensen beledigt. Pim Fortuyn is ook omgelegd om zijn mening. De ultieme democratie bestaat niet.
Ik vind het zeer moedig dat Wilders dit aandurft, aangezien hij zijn eigen leven op het spel zet voor een mening die, alhoewel het veel genuanceerder moet, vaak wel de waarheid behelst. Ik denk dat veel van zijn zeer radicale opvattingen voornamelijk zijn bedoeld om de discussie erover op gang te brengen (en dat werkt ten zeerste), en niet zozeer om het feit dat hij er echt voor staat. Hij verkondigt zelf dat hij niet vergeleken wil worden met de nazi's, dat verklaart mijn punt nu ook.
Ik vind het eigenlijk raar dat niemand hier enigszins respect toont om zijn moed. Ik denk dat niemand op dit forum (incluis mezelf) zich niet zou opofferen zoals hij. En ook al heeft hij radicale meningen, en ook al is het compleet tegen jouw mening in, toch is een beetje respect voor deze man niet misplaatst.
De normen en waarden van dit land zijn ver te zoeken tegenwoordig, en daarmee doel ik niet (voor het eerst in deze post) de allochtone bevolking van Nederland.