abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 juni 2010 @ 23:30:05 #251
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_82263085
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 16:55 schreef Sorella het volgende:
Ik wil nog even toevoegen dat mijn honden nooit de deur uit denderen die van mij bleven in de tuin wachten en liepen net zolang naast mij en gingen er pas vandoor als ik het bevel ertoe gaf.
Ik heb 2 vn mn monsters van pup af aangeleerd dat ze eerst voor de deur moeten zitten en zich laten aanlijnen. We gaan pas naar buiten als ik het zeg.
Om mn 2e hands rottweiler dat te leren heeft nogal wat voeten in de aarde gehad.
Toen ik hem net had was het maar detail dat ik er aan de riem bijbungelde . Kinderen aan het voetballen, en mario nodigde zichzelf uit om ook mee te spelen. Met even flink trainen heb ik het er uiteindelijk toch uit gekregen.
  donderdag 3 juni 2010 @ 00:05:15 #252
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_82265174
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 13:51 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Hoe vaak ik op zo een manier al de stomste dekkingen ben tegengekomen
Staat je rashond daar een lekker kruisinkje te fabriceren .
KuikenGuppy
  donderdag 3 juni 2010 @ 00:13:18 #253
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_82265511
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 00:53 schreef Stali het volgende:

[..]

Ja, maar met jou wil ik gewoon trouwen. Dat is wat anders.

Ik heb mijn vraag hier al eerder gesteld en dan beginnen hondenbezitters onmiddelijk te vertellen wat een prima hondendirigenten zij eigenlijk zijn. Ook in een woonwijk waar het niet toegestaan is om honden onaangelijnd te laten lopen laten zij hun honden loslopen. Ik geloof in die eigenaren en ook dat zij in staat zijn hun honden te dirigeren alhoewel dit ook wel eens mis lijkt te gaan, zo lees ik het hier in de verhalen toch ook wel.
Maar houden deze hondenliefhebbers ook wel eens rekening met de gevoelens van mensen die totaal niets met honden hebben? Mensen die niet van honden houden willen nl. na het avondeten ook nog weleens een ommetje maken.
oke.

Maar nee, ik heb mijn leven lang al honden en het blijven honden (met het verstand van een 3 jarige; onberekenbaar dus), met een instinct. Of je nou een Dog of een Chihuahua hebt. Je komt soms mensen tegen die vragen of hij bijt, of dat hij iets doet als ze hem aaien. Ik antwoord dan altijd dat ik dat niet weet of kan garanderen. Ik kan niet in zijn kop kijken. Mijn Jack Russel bv was gek op kinderen (sowieso een allemansvriend, maar kinderen vond'ie helemaal top), maar toch lette ik altijd op. Mijn Westie daarentegen is erg eenkennig en wil liever niet dat iemand aan hem zit. Soms kom ik mensen op de hei met kleine kindjes tegen. Ik lijn hem dan aan. Ten eerste om de kindjes te laten zien dat ze niet aan iedere hond mogen zitten en ten tweede om te zorgen dat hondje niet het kind aan kan raken. Op het moment dat hij wel iets zou doen, ben ik al te laat met ingrijpen, dan is het leed al geschiedt. Het is een klein hondje, ziet er voor kinderen schattig en aaibaar uit, maar heeft een paar behoorlijke tanden in zijn bek en is sterk.

Je kunt nooit weten wat er in de kop van een hond omgaat. De stompzinnige opmerkingen als "dat doet'ie anders nooit hoor" , komen voort uit het feit dat eigenaren worden verrast door het gedrag van hun eigen hond. De meest vreselijke ongelukken gebeuren doordat mensen wel denken te weten hoe hun hond zal reageren en hij dat dus toevallig op dat moment even een keer anders doet.
  donderdag 3 juni 2010 @ 07:28:10 #254
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_82269075
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 00:05 schreef Burdie het volgende:

[..]

Staat je rashond daar een lekker kruisinkje te fabriceren .
Da's een goede kans op puppen die een tijdje meegaan, en levert vaak de tofste honden op
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_82271911
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 07:28 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Da's een goede kans op puppen die een tijdje meegaan, en levert vaak de tofste honden op
Dat eerste is echt een fabeltje. Kruizingen zijn niet sterker dan rashonden. Logisch ook want bij rashonden wordt goed nagedacht over welke combinaties er gemaakt worden en daarbij wordt naast uiterlijk en karakter ook heel sterk gelet op gezondheid terwijl bij kruizingen meestal sprake is van een ongelukje of puur gekeken wordt naar wat wel eens lollig zou kunnen lijken zonder enige aandacht voor onderliggende problemen. (Boston terrier X Vlinderhondje )

Een aantal rassen zijn hierop een uitzondering en er zullen altijd slechte (brood)fokkers zijn die geen donder geven om dat soort 'details' als het maar een stamboom heeft en veel geld oplevert maar over het algemeen wordt er juist binnen rasverenigingen heel verantwoord gefokt.
There is no love sincerer than the love of food.
  donderdag 3 juni 2010 @ 10:04:03 #256
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_82272090
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 09:58 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Dat eerste is echt een fabeltje. Kruizingen zijn niet sterker dan rashonden. Logisch ook want bij rashonden wordt goed nagedacht over welke combinaties er gemaakt worden en daarbij wordt naast uiterlijk en karakter ook heel sterk gelet op gezondheid terwijl bij kruizingen meestal sprake is van een ongelukje of puur gekeken wordt naar wat wel eens lollig zou kunnen lijken zonder enige aandacht voor onderliggende problemen. (Boston terrier X Vlinderhondje )

Een aantal rassen zijn hierop een uitzondering en er zullen altijd slechte (brood)fokkers zijn die geen donder geven om dat soort 'details' als het maar een stamboom heeft en veel geld oplevert maar over het algemeen wordt er juist binnen rasverenigingen heel verantwoord gefokt.
QFT
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 3 juni 2010 @ 10:19:21 #257
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_82272540
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 09:58 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Mijn ervaringen zijn anders na 3 herders met allerlei soorten ellende, een Boxer met alle boxerkwalen die je maar kunt verzinnen en onze huidige Bordeauxdog met stamboom om af te likken en arthrose aan allebei de ellebogen De originele eigenaren hebben gewoon 1300¤ voor hem betaald
We hebben ook een vuilnisbakkie met iets van een Jack en iets met een hoop piekhaar erin, en die is al 15 en zo goed als onverwoestbaar; die heeft nu al 5 overleefd, en Hooch redt 'ie ook wel denk ik

Ik ken heeeel veel honden, en met de meeste raszuivere "fokker' honden is wel iets mis, en zo goed als alle vuilnisbakkies die ik ken mankeren zelden of nooit iets.. iig geen echte nare aangeboren- of in/doorgefokte afwijkingen.

Uiteraard kan het natuurlijk ook zijn dat we gewoon een berg pech hebben, maar ik heb serieus mijn twijfels, en dus niet geheel ongegrond.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_82278215
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 10:19 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Mijn ervaringen zijn anders na 3 herders met allerlei soorten ellende, een Boxer met alle boxerkwalen die je maar kunt verzinnen en onze huidige Bordeauxdog met stamboom om af te likken en arthrose aan allebei de ellebogen De originele eigenaren hebben gewoon 1300¤ voor hem betaald
We hebben ook een vuilnisbakkie met iets van een Jack en iets met een hoop piekhaar erin, en die is al 15 en zo goed als onverwoestbaar; die heeft nu al 5 overleefd, en Hooch redt 'ie ook wel denk ik

Ik ken heeeel veel honden, en met de meeste raszuivere "fokker' honden is wel iets mis, en zo goed als alle vuilnisbakkies die ik ken mankeren zelden of nooit iets.. iig geen echte nare aangeboren- of in/doorgefokte afwijkingen.

Uiteraard kan het natuurlijk ook zijn dat we gewoon een berg pech hebben, maar ik heb serieus mijn twijfels, en dus niet geheel ongegrond.
Grotere honden hebben altijd meer gewrichtsklachten. Dat is niet ingefokt, dat is inherent aan het grote hond zijn. Lange mensen hebben ook sneller en vaker klachten aan knieën en heupen.

Daarnaast noem je nu net een aantal rassen die razend populair zijn (of zijn geweest) waardoor broodfokkers daar lekker onverantwoord op los zijn gegaan. Vergis je niet, ook broodfokkers vragen rustig dat soort bedragen voor een pup en het hebben van een stamboom alleen zegt niet zoveel want die krijg je daar ook gewoon bij.

Bulldogs zijn wat mij betreft ook een voorbeeld van slecht fokbeleid. Zodra een hond met warm weer niet meer kan functioneren, niet zelfstandig kan dekken en bevallen en vanwege ingefokte eigenschappen ademhalingsmoeilijkheden heeft, is er sprake van een ZEER slecht fokbeleid. Het zou goed zijn als mensen hiermee net zo omgaan als met broodfok. Gewoon niet kopen. Als er geen afzetmarkt is dan moeten ze uiteindelijk wel aanpassen of stoppen.
pi_82280081
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 12:38 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Grotere honden hebben altijd meer gewrichtsklachten. Dat is niet ingefokt, dat is inherent aan het grote hond zijn. Lange mensen hebben ook sneller en vaker klachten aan knieën en heupen.

Daarnaast noem je nu net een aantal rassen die razend populair zijn (of zijn geweest) waardoor broodfokkers daar lekker onverantwoord op los zijn gegaan. Vergis je niet, ook broodfokkers vragen rustig dat soort bedragen voor een pup en het hebben van een stamboom alleen zegt niet zoveel want die krijg je daar ook gewoon bij.

Bulldogs zijn wat mij betreft ook een voorbeeld van slecht fokbeleid. Zodra een hond met warm weer niet meer kan functioneren, niet zelfstandig kan dekken en bevallen en vanwege ingefokte eigenschappen ademhalingsmoeilijkheden heeft, is er sprake van een ZEER slecht fokbeleid. Het zou goed zijn als mensen hiermee net zo omgaan als met broodfok. Gewoon niet kopen. Als er geen afzetmarkt is dan moeten ze uiteindelijk wel aanpassen of stoppen.
Echt helemaal mee eens!

Het zorgvuldig fokken van rashonden vind ik een hele goede zaak, en hoewel bastaardjes natuurlijk ook hele leuke hondjes kunnen zijn zou ik daar nooit bewust voor kiezen. Mensen die een rashond willen laten dekken (afgezien dan van broodfokkers die het voornamelijk om vermeerderen en verdienen gaat) gaan meestal zorgvuldig te werk. En als je bij een rasvereniging zit aangesloten moeten er zelfs verplicht allerlei tests worden afgenomen om te zien of je hond gezond/goed genoeg is om er een nestje mee te fokken. Mensen die gewoon vermeerderen 'voor de leuk' of uit onachtzaamheid denken hier over het algemeen niet bij na, en laten hun honden dus ook niet onderzoeken en controleren door een dierenarts voor dat er een nestje komt.

Tegenwoordig zijn trouwens ook allerlei soorten kruisingen erg in ('labradoedel' (labby&poedel), 'bugg' (mops&boston t.), 'pugg-a-poo' (mops&poedel) en allerhande 'boomertjes' (willekeurige kruisingen van kleine rassen)) en loop je daar m.i. ook groot risico mee. Juist omdat ze zo in zijn wordt het opgepikt door broodfokkers om geld te verdienen. Dus ook al heb je dan geen raszuivere hond maar een nixje, je betaald alsnog de hoofdprijs voor de schattigheids- en hipheidsfactor en als je pech hebt heb je ook nog medische problemen vanwege onzorgvuldig fokken. Voorbeeldjes vind je bijvoorbeeld hier onder pups te koop, 'boomer'. Let ook eens op hoeveel verschillende pups ze wel niet aanbieden.. imo duidelijk een gevalletje broodfok
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  donderdag 3 juni 2010 @ 13:57:19 #260
176471 oh-oh
pi_82281684
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 12:38 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Eensch
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 13:20 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Echt helemaal mee eens!

Het zorgvuldig fokken van rashonden vind ik een hele goede zaak, en hoewel bastaardjes natuurlijk ook hele leuke hondjes kunnen zijn zou ik daar nooit bewust voor kiezen. Mensen die een rashond willen laten dekken (afgezien dan van broodfokkers die het voornamelijk om vermeerderen en verdienen gaat) gaan meestal zorgvuldig te werk. En als je bij een rasvereniging zit aangesloten moeten er zelfs verplicht allerlei tests worden afgenomen om te zien of je hond gezond/goed genoeg is om er een nestje mee te fokken. Mensen die gewoon vermeerderen 'voor de leuk' of uit onachtzaamheid denken hier over het algemeen niet bij na, en laten hun honden dus ook niet onderzoeken en controleren door een dierenarts voor dat er een nestje komt.

Tegenwoordig zijn trouwens ook allerlei soorten kruisingen erg in ('labradoedel' (labby&poedel), 'bugg' (mops&boston t.), 'pugg-a-poo' (mops&poedel) en allerhande 'boomertjes' (willekeurige kruisingen van kleine rassen)) en loop je daar m.i. ook groot risico mee. Juist omdat ze zo in zijn wordt het opgepikt door broodfokkers om geld te verdienen. Dus ook al heb je dan geen raszuivere hond maar een nixje, je betaald alsnog de hoofdprijs voor de schattigheids- en hipheidsfactor en als je pech hebt heb je ook nog medische problemen vanwege onzorgvuldig fokken. Voorbeeldjes vind je bijvoorbeeld hier onder pups te koop, 'boomer'. Let ook eens op hoeveel verschillende pups ze wel niet aanbieden.. imo duidelijk een gevalletje broodfok
En wederom eensch
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 3 juni 2010 @ 14:11:44 #261
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_82282248
Ik gooi er ook een eens in
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_82283106
Grouphug!
  donderdag 3 juni 2010 @ 14:59:01 #263
176471 oh-oh
pi_82284127
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 14:34 schreef MinderMutsig het volgende:
Grouphug!
( Groucho Marx )
  donderdag 3 juni 2010 @ 16:30:03 #264
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_82288366
Ik vind dit topic trouwens wel leuk. Niet alleen wat in de OP staat misschien, maar het gedrag van baas en hond op elke manier. In het centrale hondentopic krijg je dit niet voor elkaar, dat is vrijwel alleen foto's.
  donderdag 3 juni 2010 @ 16:30:59 #265
176471 oh-oh
pi_82288412
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 16:30 schreef Harajuku. het volgende:
Ik vind dit topic trouwens wel leuk. Niet alleen wat in de OP staat misschien, maar het gedrag van baas en hond op elke manier. In het centrale hondentopic krijg je dit niet voor elkaar, dat is vrijwel alleen foto's.
Das echt niet waar, daar worden ook hele verhalen gepost vaak hoor
( Groucho Marx )
  donderdag 3 juni 2010 @ 16:32:33 #266
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_82288500
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 16:30 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Das echt niet waar, daar worden ook hele verhalen gepost vaak hoor
Ja, over shows e.d en ook wel eens iets tussendoor, maar daar kun je niet zo zes pagina's lang doorgaan bedoel ik
  donderdag 3 juni 2010 @ 16:34:59 #267
176471 oh-oh
pi_82288598
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 16:32 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Ja, over shows e.d en ook wel eens iets tussendoor, maar daar kun je niet zo zes pagina's lang doorgaan bedoel ik
Tuurlijk kan dat wel maar dat mag heul niet das offtopic in een fototopic
( Groucho Marx )
  donderdag 3 juni 2010 @ 17:04:05 #268
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_82289952
Dan maken we toch een hondenkletstopic?
KuikenGuppy
  donderdag 3 juni 2010 @ 17:05:39 #269
176471 oh-oh
pi_82290023
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 17:04 schreef Burdie het volgende:
Dan maken we toch een hondenkletstopic?
Dopen we het fototopic gewoon om tot algemeen hondentopic
( Groucho Marx )
  donderdag 3 juni 2010 @ 17:06:44 #270
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_82290076
Dat was het ooit
  donderdag 3 juni 2010 @ 17:06:58 #271
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_82290092
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 17:05 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Dopen we het fototopic gewoon om tot algemeen hondentopic
Ik vind het wel goed idee eigenlijk,maar er moeten ook foto's blijven hoor
28-06-2010 Is ons mooie ventje geboren :-)
  donderdag 3 juni 2010 @ 17:08:02 #272
176471 oh-oh
pi_82290127
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 17:06 schreef Harajuku. het volgende:
Dat was het ooit
Dr wordt toch echt best veel zo gekletst hoor daar!
( Groucho Marx )
  donderdag 3 juni 2010 @ 17:10:56 #273
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_82290232
Volgens mij is Hara zelf de enige die er zelf alleen es af en toe een foto neeknalt en verders niks
28-06-2010 Is ons mooie ventje geboren :-)
  donderdag 3 juni 2010 @ 17:12:23 #274
176471 oh-oh
pi_82290288
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 17:10 schreef Guess. het volgende:
Volgens mij is Hara zelf de enige die er zelf alleen es af en toe een foto neeknalt en verders niks
Psies ja
Wij kletsen plenty daar
( Groucho Marx )
  donderdag 3 juni 2010 @ 17:27:04 #275
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_82290837
Dat is bull, toen ik daar nog kwam was ik voornamelijk aan het praten en foto's postte ik helemaal niet veel. Laat maar hè, als het zo moet
  vrijdag 4 juni 2010 @ 01:08:54 #276
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_82313491
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 10:19 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Toch heb ik dit ook meegemaakt. Bouviers die of knettergek waren of op hun 6e doodgingen aan leukemie, een Malthezer met huidkanker( 7 jaar) , een Schotse Terrier met botkanker( 6 jaar). Westie's die blind worden als ze heel jong zijn (vaak al op 3 jarige leeftijd), leukemie krijgen als ze iets ouder worden (jaar of 5). En dan wel wat bastaardjes tussendoor gehad, die hun compleet eigen karakter hadden (de 1 was een ware hellhound, de ander een watje) maar wel 15 en 17 op hun sloffen zijn geworden, zonder noemenswaardige problemen..... Er zijn ook aardig wat rassen die zo selectief gefokt worden dat je op een wachtlijst komt van soms wel 5 jaar. De Saarloser of Border Terrier bv. Dat zijn dan geen nesten die je kunt reserveren voor aankomende zomer ofzo. Als je geluk hebt, dan ben je binnen 2 jaar aan de beurt. Je krijgt dan echter wel een hond die is gefokt op zowel gedrag als gezondheid en waarbij geprobeerd is alle kwalijke gezondheisproblemen die in de genen voortkomen eruit te kweken, met behoudt van hun karaktereigenschappen. Dat vind ik dus wel een belangrijke; geen hond zo'n mode hond als een Retriever/ Labrador( niet lullig bedoeld voor degeen die er 1 of meerdere hebben). Toch hoor ik de laatste tijd regelmatig dat veel van deze honden vreemde trekjes vertonen. Uiteindelijk, als een soort ras bv binnen Nederland massaal gefokt wordt, krijg je inteelt. Ergens, in de verte zijn ze altijd weer terug te brengen op dezelfde stamouders.

Wat je dus bv ziet bij de Saarloser, is dat er voor een nest jongen, partners van over de hele wereld worden gezocht. Soms worden deze weer eens doorkruist met een bijna volbloed wolf (nou een kwart dan zo'n beetje) en voor die jongen wordt weer de hele wereld afgezocht voor geschikte partners, zodat je altijd vers bloed houdt en elke vorm van inteelt tegen gaat.
pi_82315247
Ik heb ineens honden die in de aanval gaan!
Ze vlogen de straat over terwijl we op Wammes aan het wachten waren richting een andere hond die aan de lijn met zijn baasje meeliep. Niet zomaar trouwens want dat beest hing ook lekker agressief aan de lijn maar alsnog onacceptabel. Ik had het even te laat in de gaten omdat ik bezig was met calming signals om Wammes te trainen dat grommende beest te negeren. Dat wordt even een stevige herhaalcursus en voorlopig niet meer los buiten. Ik vermoed dat ze extra beschermend zijn omdat die pup er nu is maar dit heb ik nog nooit van ze gezien.

Doen ze anders nooit hoor!
pi_82315349
Ik had gister ook een gevalletje 'doet-ie-anders-nooit' .
Er kwam een kindje bij ons spelen na school. Een onbekend kind. Nog geen enkele kennismaking met Harley. Normaal vliegt ie er naar toe en bijt ie in kuiten/rok/broek. Maar nu bleef hij naast me zitten en zat ie me aan te staren. Volkomen kalm.
Wow! Een doorbraak in mijn ogen voor mijn Harley-in-training-bootcamp.
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_82315371
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 07:54 schreef Tezz het volgende:
Ik had gister ook een gevalletje 'doet-ie-anders-nooit' .
Er kwam een kindje bij ons spelen na school. Een onbekend kind. Nog geen enkele kennismaking met Harley. Normaal vliegt ie er naar toe en bijt ie in kuiten/rok/broek. Maar nu bleef hij naast me zitten en zat ie me aan te staren. Volkomen kalm.
Wow! Een doorbraak in mijn ogen voor mijn Harley-in-training-bootcamp.
Da's wel een betere "doet ie anders nooit" dan de mijne.
pi_82315385
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 07:56 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Da's wel een betere "doet ie anders nooit" dan de mijne.
Hihi!

Ik ben trots op Harley! En op mezelf natuurlijk
  vrijdag 4 juni 2010 @ 08:30:43 #281
176471 oh-oh
pi_82315759
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 07:44 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik heb ineens honden die in de aanval gaan!
Ze vlogen de straat over terwijl we op Wammes aan het wachten waren richting een andere hond die aan de lijn met zijn baasje meeliep. Niet zomaar trouwens want dat beest hing ook lekker agressief aan de lijn maar alsnog onacceptabel. Ik had het even te laat in de gaten omdat ik bezig was met calming signals om Wammes te trainen dat grommende beest te negeren. Dat wordt even een stevige herhaalcursus en voorlopig niet meer los buiten. Ik vermoed dat ze extra beschermend zijn omdat die pup er nu is maar dit heb ik nog nooit van ze gezien.

Doen ze anders nooit hoor!
Hier idem, als ik een pup heb dan is Chico altijd heel alert en wil ie overal tussenspringen, terwijl ie normaal zoiets heeft van zoek het maar uit hoor.
Het is ergens wel heel schattig en mooi , maar je moet er wel even goed opletten idd.
En Harley , thumbs up
( Groucho Marx )
pi_82317410
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 07:57 schreef Tezz het volgende:

[..]

Hihi!

Ik ben trots op Harley! En op mezelf natuurlijk
Logisch, dat is een van de moeilijkste gedragingen om te doorbreken en je boekt succes!
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 08:30 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Hier idem, als ik een pup heb dan is Chico altijd heel alert en wil ie overal tussenspringen, terwijl ie normaal zoiets heeft van zoek het maar uit hoor.
Het is ergens wel heel schattig en mooi , maar je moet er wel even goed opletten idd.
En Harley , thumbs up
Hoe doorbreek jij dat gedrag? Ik bedoel, ik vind het leuk dat voornamelijk Bikkel de pup inmiddels niet meer verschrikkelijk vindt maar dit is weer het andere uiterste.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 10:03:34 #283
176471 oh-oh
pi_82317754
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 09:52 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Logisch, dat is een van de moeilijkste gedragingen om te doorbreken en je boekt succes!
[..]

Hoe doorbreek jij dat gedrag? Ik bedoel, ik vind het leuk dat voornamelijk Bikkel de pup inmiddels niet meer verschrikkelijk vindt maar dit is weer het andere uiterste.
Ik hou Chico gewoon wat meer in de gaten.
Het gaat vanzelf over naarmate de pup ouder wordt.
Bij Sjon die nu 6 maanden is doet ie t al niet meer zo hoor.
Ik vind het natuurlijk gedrag en het is niet zo erg dat ik moet ingrijpen of zo.
Als alle honden los lopen mag het van mij best, dat Chico voor de pup op komt.
En als niet alle honden loslopen dan is Chico ieg aangelijnd, dus dan heb ik m gewoon in de hand
( Groucho Marx )
  vrijdag 4 juni 2010 @ 11:15:01 #284
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_82320398
Wat goed, Tezz! Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Magic valt alleen maar aan als de andere hond begint of uitlokt, maar is nog zo naïef dat hij er geen drol van snapt hij liep laatst bijvoorbeeld op een saarloos af: "hee leuk, wil je spelen?". Saarloos geeft Magic een grom, een opgetrokken lip en een 'snep', en Magic heeft gelijk zoiets van: "Hee, dat doen we niet" en wilde al heel heldhaftig zichzelf gaan verdedigen. Tot hij een 2e snauw kreeg en zoiets had van "okee, okee, ik ben heeeeeeeel klein, zie je?" en met de staart tussen de benen aftaaide. Held op sokken .

Magic heeft slechts 1x op eigen initiatief z'n lip opgetrokken naar een boxerpup. Maar je weet niet wat er allemaal aan vooraf gegaan is aan lichaamstaal/oogcontact.

Oh, en als we op de hondenschool zijn, dan hoeft er geen hond in de buurt te komen van Magic. Die heeft zoiets van: "opzouten, ik ben hier om te werken" en zal hij een hond die dichtbij komt dan ook wegjagen met een flinke 'snep'.
KuikenGuppy
pi_82330767
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 11:15 schreef Burdie het volgende:
Wat goed, Tezz! Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Vooral heel streng zijn tijdens de wandeling. Je loopt naast me, liefst iets achter me, maar al helemaal niet voorop en aan de riem trekken is uit den boze. Dat vergt wel energie, want meneer is nogal van het trekken dus af en toe duurt een wandeling van 1 km wel een uur, hihi!

Daarnaast zelf niet zo paniekerig doen als de bel gaat of als er kinderen in huis komen. Gewoon zelf rustig blijven, even laten snuffelen, laten focussen op mij en niet op het vreemde kind en daarna rustig in de bench zetten om te slapen.

Ik hoop echt dat het zo blijft gaan en dat ik hem over een tijdje gewoon los kan houden als er een kind in huis is......
  vrijdag 25 juni 2010 @ 01:21:03 #286
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_83269825
Hoe gaat het nu, Tezz?
pi_83271559
Het gaat nog steeds prima. De ontwikkeling staat een beetje stil, maar het lijkt wel alsof hij me beter 'begrijpt'. Hij kijkt tegenwoordig ook steeds vaker eerst naar mij voordat ie iets doet.......... en dat wil ik dus bereiken dat ie dat altijd doet!

Dus op zich gaat het goed, behalve het vele, vele, vele blaffen. Dat krijg ik er niet uit.
pi_83271944
Heb je goed contact met de buren ? dan zou je kunnen vragen of die mee willen helpen om te kijken of je hond het blaffen af kan leren.
Ooit eens een tup van marting gaus gehoord: stekker van de radio naar de buren brengen, het geluid van de radio op heel hard zetten, jij gaat weg, je hond begint te blaffen de buren doen bij hun de stekker in het stopcontact, de radio maakt een hoop herrie, hond schrikt zich rot en stopt met blaffen (zoiets zou er moeten gebeuren) en dat blijven herhalen

Baat het niet, schaadt het ook niet.
  zaterdag 26 juni 2010 @ 23:17:18 #289
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_83342280
Ik heb ooit eens de tip gehad (had vroeger 2 blafhondjes die elkaar opjutten zodra ik weg was) gewoon weg te gaan en dan stilletjes bv de achterdeur in te sluipen. Ik ging dus met de auto weg, heb een half rondje gereden en de auto achter gezet. Ben heel zachtjes via de achterdeur binnen gekomen en heb even flink m'n stem verheven en gedreigd. Zo! Ze schrokken zich helemaal het apenzuur. Ze wisten niet dat ik thuis kwam, want hadden de auto niet gehoord
pi_83342881
Vandaag ook weer een ontzettend lieve hond zonder problemen tegen gekomen

Liep met die kleine in het bos en d'r komt zo'n Weimeranerer (sp?) naar d'r toe. Zij snuft ff bij hem, hij bij haar. Hij blijft een beetje aandringen, zij draait zich om van Nu is het wel genoeg. Beest weer naar d'r kont, dus ze geeft een grommetje. Weimeranerer meteen helemaal over de zeik en wilde meteen een hap uit d'r rug nemen. Dus ik spring al meteen op, want zag dat dit geen normale reactie was. Zijn baas stond er vlak naast dus die gaf m meteen een gooi, waardoor ie gelukkig naast hapte. En daarna liep ie meteen door.
Hoorde van een andere vrouw die het toevallig zag, dat die hond daar dus een handje van heeft om andere honden ineens aan te vallen. En dan gewoon lekker los laten lopen tijdens het hondenuitlaat-spitsuur in het bos
pi_83345842
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 08:07 schreef Sorella het volgende:
Heb je goed contact met de buren ? dan zou je kunnen vragen of die mee willen helpen om te kijken of je hond het blaffen af kan leren.
Ooit eens een tup van marting gaus gehoord: stekker van de radio naar de buren brengen, het geluid van de radio op heel hard zetten, jij gaat weg, je hond begint te blaffen de buren doen bij hun de stekker in het stopcontact, de radio maakt een hoop herrie, hond schrikt zich rot en stopt met blaffen (zoiets zou er moeten gebeuren) en dat blijven herhalen

Baat het niet, schaadt het ook niet.
We hebben al van alles geprobeerd, maar hij lijkt niet te kalmeren.
Hij blaft naar alles en iedereen. Zelfs naar vliegende bladeren in de tuin...Als we weg zijn blaft ie ook, als een gek, totdat we terug zijn. Wel moeilijk hoor....
  zondag 27 juni 2010 @ 01:47:55 #292
176471 oh-oh
pi_83347104
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 23:17 schreef childintime het volgende:
Ik heb ooit eens de tip gehad (had vroeger 2 blafhondjes die elkaar opjutten zodra ik weg was) gewoon weg te gaan en dan stilletjes bv de achterdeur in te sluipen. Ik ging dus met de auto weg, heb een half rondje gereden en de auto achter gezet. Ben heel zachtjes via de achterdeur binnen gekomen en heb even flink m'n stem verheven en gedreigd. Zo! Ze schrokken zich helemaal het apenzuur. Ze wisten niet dat ik thuis kwam, want hadden de auto niet gehoord
Oh dat heb ik 1 keer gedaan toen mijn bende , geen idee waar dat toen vandaan kwam, joelend op de tafel stond toen ik ff naar de winkel wilde.
Naja ze joelden zo hard dat ze me niet binnen hoorden komen ook hoor, ik smeet de deur open en schreeuwde wat ze in hemelsnaam dachten dat ze aan t doen waren, knalde de deur weer dicht en tis nooit meer voorgekomen.
Echt die koppen van ze waren goud waard
( Groucho Marx )
pi_83348919
Ik en mijn ex vriend hebben het ook een keer gedaan zo, de hond was een pup, wij weg en in de trapopgang zitten wachten tot hij begon te blaffen en te piepen 5 minuten door laten gaan toen stiekum naar binnen geslopen en boos tegen hem geschreeuwd, daarna ook nooit meer gehoord

Heeft het bij jou toen ook geholpen childintime ?
pi_83350113
Het gekke is dat Harley overdag, als wij naar het werk zijn, prima alleen thuis kan blijven. Laatst (door een foutje in onze planning) is ie een keer van 8.00 tot 15.30 alleen thuis geweest. Ik moet er wel even bij zeggen dat dit echt een foutje in onze planning was, normaal komt het nooit voor dat ie zo lang alleen is.

En dan is ie dus gewoon stil. Hij blaft hooguit als de bel gaat of zo, maar verder ligt ie gewoon rustig in zijn mandje te pitten. Wanneer wij het wagen om 's avonds (als het donker is) weg te gaan dan raakt ie volkomen in paniek en blijft ie iedere minuut dat we weg zijn krampachtig blafffen....
pi_83353053
Dus nu kan je in de zomer gewoon weg blijven tot ongeveer half elf ? Alle lichten laten branden als je weg gaat als het donker is helpt ook niet ?
pi_83355810
quote:
Op zondag 27 juni 2010 08:20 schreef Sorella het volgende:
Ik en mijn ex vriend hebben het ook een keer gedaan zo, de hond was een pup, wij weg en in de trapopgang zitten wachten tot hij begon te blaffen en te piepen 5 minuten door laten gaan toen stiekum naar binnen geslopen en boos tegen hem geschreeuwd, daarna ook nooit meer gehoord

Heeft het bij jou toen ook geholpen childintime ?
Schreeuwen tegen dieren is ook zo vreselijk goed he
pi_83355939
quote:
Op zondag 27 juni 2010 12:11 schreef Sorella het volgende:
Dus nu kan je in de zomer gewoon weg blijven tot ongeveer half elf ? Alle lichten laten branden als je weg gaat als het donker is helpt ook niet ?
Lampen aan, tv aan, radio aan, alles al geprobeerd....

De zomer geeft ons iets meer ruimte om weg te gaan inderdaad, haha. Ik heb tegenwoordig altijd oppas in huis (voor mijn dochter, maar dus ook een beetje voor de hond) als we een avondje uit gaan. En dan ligt ie dus gewoon de hele avond in de mand te pitten.......
  zondag 27 juni 2010 @ 14:49:26 #298
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_83358189
quote:
Op zondag 27 juni 2010 13:48 schreef Tezz het volgende:

[..]

Lampen aan, tv aan, radio aan, alles al geprobeerd....

De zomer geeft ons iets meer ruimte om weg te gaan inderdaad, haha. Ik heb tegenwoordig altijd oppas in huis (voor mijn dochter, maar dus ook een beetje voor de hond) als we een avondje uit gaan. En dan ligt ie dus gewoon de hele avond in de mand te pitten.......
Charlie blaft in het donker wel eens omdat ie een kat of zo ziet door het raam, ziet ie overdag ook wel maar dan doet ie dat niet, 's nachts moet ie ons terrein beschermen . En gisteren blafte hij naar het raam met het luik naar beneden omdat je daar licht van de tv zag

Anyway, t kan niet zo zijn dat ie allemaal dingen ziet buiten of zo?
pi_83372971
quote:
Op zondag 27 juni 2010 14:49 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Charlie blaft in het donker wel eens omdat ie een kat of zo ziet door het raam, ziet ie overdag ook wel maar dan doet ie dat niet, 's nachts moet ie ons terrein beschermen . En gisteren blafte hij naar het raam met het luik naar beneden omdat je daar licht van de tv zag

Anyway, t kan niet zo zijn dat ie allemaal dingen ziet buiten of zo?
Het gekke is dat ie minder blaft als ik de gordijnen op laat. Als ik ze dicht doe (en hij dus helemaal niets meer ziet) wordt ie helemaal gek........
pi_83389106
Wat een berichten zeg... misschien moet Cesar een keer langskomen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')