abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 juni 2010 @ 23:30:05 #251
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_82263085
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 16:55 schreef Sorella het volgende:
Ik wil nog even toevoegen dat mijn honden nooit de deur uit denderen die van mij bleven in de tuin wachten en liepen net zolang naast mij en gingen er pas vandoor als ik het bevel ertoe gaf.
Ik heb 2 vn mn monsters van pup af aangeleerd dat ze eerst voor de deur moeten zitten en zich laten aanlijnen. We gaan pas naar buiten als ik het zeg.
Om mn 2e hands rottweiler dat te leren heeft nogal wat voeten in de aarde gehad.
Toen ik hem net had was het maar detail dat ik er aan de riem bijbungelde . Kinderen aan het voetballen, en mario nodigde zichzelf uit om ook mee te spelen. Met even flink trainen heb ik het er uiteindelijk toch uit gekregen.
  donderdag 3 juni 2010 @ 00:05:15 #252
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_82265174
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 13:51 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Hoe vaak ik op zo een manier al de stomste dekkingen ben tegengekomen
Staat je rashond daar een lekker kruisinkje te fabriceren .
KuikenGuppy
  donderdag 3 juni 2010 @ 00:13:18 #253
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_82265511
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 00:53 schreef Stali het volgende:

[..]

Ja, maar met jou wil ik gewoon trouwen. Dat is wat anders.

Ik heb mijn vraag hier al eerder gesteld en dan beginnen hondenbezitters onmiddelijk te vertellen wat een prima hondendirigenten zij eigenlijk zijn. Ook in een woonwijk waar het niet toegestaan is om honden onaangelijnd te laten lopen laten zij hun honden loslopen. Ik geloof in die eigenaren en ook dat zij in staat zijn hun honden te dirigeren alhoewel dit ook wel eens mis lijkt te gaan, zo lees ik het hier in de verhalen toch ook wel.
Maar houden deze hondenliefhebbers ook wel eens rekening met de gevoelens van mensen die totaal niets met honden hebben? Mensen die niet van honden houden willen nl. na het avondeten ook nog weleens een ommetje maken.
oke.

Maar nee, ik heb mijn leven lang al honden en het blijven honden (met het verstand van een 3 jarige; onberekenbaar dus), met een instinct. Of je nou een Dog of een Chihuahua hebt. Je komt soms mensen tegen die vragen of hij bijt, of dat hij iets doet als ze hem aaien. Ik antwoord dan altijd dat ik dat niet weet of kan garanderen. Ik kan niet in zijn kop kijken. Mijn Jack Russel bv was gek op kinderen (sowieso een allemansvriend, maar kinderen vond'ie helemaal top), maar toch lette ik altijd op. Mijn Westie daarentegen is erg eenkennig en wil liever niet dat iemand aan hem zit. Soms kom ik mensen op de hei met kleine kindjes tegen. Ik lijn hem dan aan. Ten eerste om de kindjes te laten zien dat ze niet aan iedere hond mogen zitten en ten tweede om te zorgen dat hondje niet het kind aan kan raken. Op het moment dat hij wel iets zou doen, ben ik al te laat met ingrijpen, dan is het leed al geschiedt. Het is een klein hondje, ziet er voor kinderen schattig en aaibaar uit, maar heeft een paar behoorlijke tanden in zijn bek en is sterk.

Je kunt nooit weten wat er in de kop van een hond omgaat. De stompzinnige opmerkingen als "dat doet'ie anders nooit hoor" , komen voort uit het feit dat eigenaren worden verrast door het gedrag van hun eigen hond. De meest vreselijke ongelukken gebeuren doordat mensen wel denken te weten hoe hun hond zal reageren en hij dat dus toevallig op dat moment even een keer anders doet.
  donderdag 3 juni 2010 @ 07:28:10 #254
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_82269075
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 00:05 schreef Burdie het volgende:

[..]

Staat je rashond daar een lekker kruisinkje te fabriceren .
Da's een goede kans op puppen die een tijdje meegaan, en levert vaak de tofste honden op
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_82271911
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 07:28 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Da's een goede kans op puppen die een tijdje meegaan, en levert vaak de tofste honden op
Dat eerste is echt een fabeltje. Kruizingen zijn niet sterker dan rashonden. Logisch ook want bij rashonden wordt goed nagedacht over welke combinaties er gemaakt worden en daarbij wordt naast uiterlijk en karakter ook heel sterk gelet op gezondheid terwijl bij kruizingen meestal sprake is van een ongelukje of puur gekeken wordt naar wat wel eens lollig zou kunnen lijken zonder enige aandacht voor onderliggende problemen. (Boston terrier X Vlinderhondje )

Een aantal rassen zijn hierop een uitzondering en er zullen altijd slechte (brood)fokkers zijn die geen donder geven om dat soort 'details' als het maar een stamboom heeft en veel geld oplevert maar over het algemeen wordt er juist binnen rasverenigingen heel verantwoord gefokt.
There is no love sincerer than the love of food.
  donderdag 3 juni 2010 @ 10:04:03 #256
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_82272090
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 09:58 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Dat eerste is echt een fabeltje. Kruizingen zijn niet sterker dan rashonden. Logisch ook want bij rashonden wordt goed nagedacht over welke combinaties er gemaakt worden en daarbij wordt naast uiterlijk en karakter ook heel sterk gelet op gezondheid terwijl bij kruizingen meestal sprake is van een ongelukje of puur gekeken wordt naar wat wel eens lollig zou kunnen lijken zonder enige aandacht voor onderliggende problemen. (Boston terrier X Vlinderhondje )

Een aantal rassen zijn hierop een uitzondering en er zullen altijd slechte (brood)fokkers zijn die geen donder geven om dat soort 'details' als het maar een stamboom heeft en veel geld oplevert maar over het algemeen wordt er juist binnen rasverenigingen heel verantwoord gefokt.
QFT
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 3 juni 2010 @ 10:19:21 #257
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_82272540
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 09:58 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Mijn ervaringen zijn anders na 3 herders met allerlei soorten ellende, een Boxer met alle boxerkwalen die je maar kunt verzinnen en onze huidige Bordeauxdog met stamboom om af te likken en arthrose aan allebei de ellebogen De originele eigenaren hebben gewoon 1300¤ voor hem betaald
We hebben ook een vuilnisbakkie met iets van een Jack en iets met een hoop piekhaar erin, en die is al 15 en zo goed als onverwoestbaar; die heeft nu al 5 overleefd, en Hooch redt 'ie ook wel denk ik

Ik ken heeeel veel honden, en met de meeste raszuivere "fokker' honden is wel iets mis, en zo goed als alle vuilnisbakkies die ik ken mankeren zelden of nooit iets.. iig geen echte nare aangeboren- of in/doorgefokte afwijkingen.

Uiteraard kan het natuurlijk ook zijn dat we gewoon een berg pech hebben, maar ik heb serieus mijn twijfels, en dus niet geheel ongegrond.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_82278215
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 10:19 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Mijn ervaringen zijn anders na 3 herders met allerlei soorten ellende, een Boxer met alle boxerkwalen die je maar kunt verzinnen en onze huidige Bordeauxdog met stamboom om af te likken en arthrose aan allebei de ellebogen De originele eigenaren hebben gewoon 1300¤ voor hem betaald
We hebben ook een vuilnisbakkie met iets van een Jack en iets met een hoop piekhaar erin, en die is al 15 en zo goed als onverwoestbaar; die heeft nu al 5 overleefd, en Hooch redt 'ie ook wel denk ik

Ik ken heeeel veel honden, en met de meeste raszuivere "fokker' honden is wel iets mis, en zo goed als alle vuilnisbakkies die ik ken mankeren zelden of nooit iets.. iig geen echte nare aangeboren- of in/doorgefokte afwijkingen.

Uiteraard kan het natuurlijk ook zijn dat we gewoon een berg pech hebben, maar ik heb serieus mijn twijfels, en dus niet geheel ongegrond.
Grotere honden hebben altijd meer gewrichtsklachten. Dat is niet ingefokt, dat is inherent aan het grote hond zijn. Lange mensen hebben ook sneller en vaker klachten aan knieën en heupen.

Daarnaast noem je nu net een aantal rassen die razend populair zijn (of zijn geweest) waardoor broodfokkers daar lekker onverantwoord op los zijn gegaan. Vergis je niet, ook broodfokkers vragen rustig dat soort bedragen voor een pup en het hebben van een stamboom alleen zegt niet zoveel want die krijg je daar ook gewoon bij.

Bulldogs zijn wat mij betreft ook een voorbeeld van slecht fokbeleid. Zodra een hond met warm weer niet meer kan functioneren, niet zelfstandig kan dekken en bevallen en vanwege ingefokte eigenschappen ademhalingsmoeilijkheden heeft, is er sprake van een ZEER slecht fokbeleid. Het zou goed zijn als mensen hiermee net zo omgaan als met broodfok. Gewoon niet kopen. Als er geen afzetmarkt is dan moeten ze uiteindelijk wel aanpassen of stoppen.
pi_82280081
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 12:38 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Grotere honden hebben altijd meer gewrichtsklachten. Dat is niet ingefokt, dat is inherent aan het grote hond zijn. Lange mensen hebben ook sneller en vaker klachten aan knieën en heupen.

Daarnaast noem je nu net een aantal rassen die razend populair zijn (of zijn geweest) waardoor broodfokkers daar lekker onverantwoord op los zijn gegaan. Vergis je niet, ook broodfokkers vragen rustig dat soort bedragen voor een pup en het hebben van een stamboom alleen zegt niet zoveel want die krijg je daar ook gewoon bij.

Bulldogs zijn wat mij betreft ook een voorbeeld van slecht fokbeleid. Zodra een hond met warm weer niet meer kan functioneren, niet zelfstandig kan dekken en bevallen en vanwege ingefokte eigenschappen ademhalingsmoeilijkheden heeft, is er sprake van een ZEER slecht fokbeleid. Het zou goed zijn als mensen hiermee net zo omgaan als met broodfok. Gewoon niet kopen. Als er geen afzetmarkt is dan moeten ze uiteindelijk wel aanpassen of stoppen.
Echt helemaal mee eens!

Het zorgvuldig fokken van rashonden vind ik een hele goede zaak, en hoewel bastaardjes natuurlijk ook hele leuke hondjes kunnen zijn zou ik daar nooit bewust voor kiezen. Mensen die een rashond willen laten dekken (afgezien dan van broodfokkers die het voornamelijk om vermeerderen en verdienen gaat) gaan meestal zorgvuldig te werk. En als je bij een rasvereniging zit aangesloten moeten er zelfs verplicht allerlei tests worden afgenomen om te zien of je hond gezond/goed genoeg is om er een nestje mee te fokken. Mensen die gewoon vermeerderen 'voor de leuk' of uit onachtzaamheid denken hier over het algemeen niet bij na, en laten hun honden dus ook niet onderzoeken en controleren door een dierenarts voor dat er een nestje komt.

Tegenwoordig zijn trouwens ook allerlei soorten kruisingen erg in ('labradoedel' (labby&poedel), 'bugg' (mops&boston t.), 'pugg-a-poo' (mops&poedel) en allerhande 'boomertjes' (willekeurige kruisingen van kleine rassen)) en loop je daar m.i. ook groot risico mee. Juist omdat ze zo in zijn wordt het opgepikt door broodfokkers om geld te verdienen. Dus ook al heb je dan geen raszuivere hond maar een nixje, je betaald alsnog de hoofdprijs voor de schattigheids- en hipheidsfactor en als je pech hebt heb je ook nog medische problemen vanwege onzorgvuldig fokken. Voorbeeldjes vind je bijvoorbeeld hier onder pups te koop, 'boomer'. Let ook eens op hoeveel verschillende pups ze wel niet aanbieden.. imo duidelijk een gevalletje broodfok
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  donderdag 3 juni 2010 @ 13:57:19 #260
176471 oh-oh
pi_82281684
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 12:38 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Eensch
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 13:20 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Echt helemaal mee eens!

Het zorgvuldig fokken van rashonden vind ik een hele goede zaak, en hoewel bastaardjes natuurlijk ook hele leuke hondjes kunnen zijn zou ik daar nooit bewust voor kiezen. Mensen die een rashond willen laten dekken (afgezien dan van broodfokkers die het voornamelijk om vermeerderen en verdienen gaat) gaan meestal zorgvuldig te werk. En als je bij een rasvereniging zit aangesloten moeten er zelfs verplicht allerlei tests worden afgenomen om te zien of je hond gezond/goed genoeg is om er een nestje mee te fokken. Mensen die gewoon vermeerderen 'voor de leuk' of uit onachtzaamheid denken hier over het algemeen niet bij na, en laten hun honden dus ook niet onderzoeken en controleren door een dierenarts voor dat er een nestje komt.

Tegenwoordig zijn trouwens ook allerlei soorten kruisingen erg in ('labradoedel' (labby&poedel), 'bugg' (mops&boston t.), 'pugg-a-poo' (mops&poedel) en allerhande 'boomertjes' (willekeurige kruisingen van kleine rassen)) en loop je daar m.i. ook groot risico mee. Juist omdat ze zo in zijn wordt het opgepikt door broodfokkers om geld te verdienen. Dus ook al heb je dan geen raszuivere hond maar een nixje, je betaald alsnog de hoofdprijs voor de schattigheids- en hipheidsfactor en als je pech hebt heb je ook nog medische problemen vanwege onzorgvuldig fokken. Voorbeeldjes vind je bijvoorbeeld hier onder pups te koop, 'boomer'. Let ook eens op hoeveel verschillende pups ze wel niet aanbieden.. imo duidelijk een gevalletje broodfok
En wederom eensch
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 3 juni 2010 @ 14:11:44 #261
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_82282248
Ik gooi er ook een eens in
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_82283106
Grouphug!
  donderdag 3 juni 2010 @ 14:59:01 #263
176471 oh-oh
pi_82284127
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 14:34 schreef MinderMutsig het volgende:
Grouphug!
( Groucho Marx )
  donderdag 3 juni 2010 @ 16:30:03 #264
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_82288366
Ik vind dit topic trouwens wel leuk. Niet alleen wat in de OP staat misschien, maar het gedrag van baas en hond op elke manier. In het centrale hondentopic krijg je dit niet voor elkaar, dat is vrijwel alleen foto's.
  donderdag 3 juni 2010 @ 16:30:59 #265
176471 oh-oh
pi_82288412
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 16:30 schreef Harajuku. het volgende:
Ik vind dit topic trouwens wel leuk. Niet alleen wat in de OP staat misschien, maar het gedrag van baas en hond op elke manier. In het centrale hondentopic krijg je dit niet voor elkaar, dat is vrijwel alleen foto's.
Das echt niet waar, daar worden ook hele verhalen gepost vaak hoor
( Groucho Marx )
  donderdag 3 juni 2010 @ 16:32:33 #266
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_82288500
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 16:30 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Das echt niet waar, daar worden ook hele verhalen gepost vaak hoor
Ja, over shows e.d en ook wel eens iets tussendoor, maar daar kun je niet zo zes pagina's lang doorgaan bedoel ik
  donderdag 3 juni 2010 @ 16:34:59 #267
176471 oh-oh
pi_82288598
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 16:32 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Ja, over shows e.d en ook wel eens iets tussendoor, maar daar kun je niet zo zes pagina's lang doorgaan bedoel ik
Tuurlijk kan dat wel maar dat mag heul niet das offtopic in een fototopic
( Groucho Marx )
  donderdag 3 juni 2010 @ 17:04:05 #268
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_82289952
Dan maken we toch een hondenkletstopic?
KuikenGuppy
  donderdag 3 juni 2010 @ 17:05:39 #269
176471 oh-oh
pi_82290023
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 17:04 schreef Burdie het volgende:
Dan maken we toch een hondenkletstopic?
Dopen we het fototopic gewoon om tot algemeen hondentopic
( Groucho Marx )
  donderdag 3 juni 2010 @ 17:06:44 #270
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_82290076
Dat was het ooit
  donderdag 3 juni 2010 @ 17:06:58 #271
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_82290092
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 17:05 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Dopen we het fototopic gewoon om tot algemeen hondentopic
Ik vind het wel goed idee eigenlijk,maar er moeten ook foto's blijven hoor
28-06-2010 Is ons mooie ventje geboren :-)
  donderdag 3 juni 2010 @ 17:08:02 #272
176471 oh-oh
pi_82290127
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 17:06 schreef Harajuku. het volgende:
Dat was het ooit
Dr wordt toch echt best veel zo gekletst hoor daar!
( Groucho Marx )
  donderdag 3 juni 2010 @ 17:10:56 #273
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_82290232
Volgens mij is Hara zelf de enige die er zelf alleen es af en toe een foto neeknalt en verders niks
28-06-2010 Is ons mooie ventje geboren :-)
  donderdag 3 juni 2010 @ 17:12:23 #274
176471 oh-oh
pi_82290288
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 17:10 schreef Guess. het volgende:
Volgens mij is Hara zelf de enige die er zelf alleen es af en toe een foto neeknalt en verders niks
Psies ja
Wij kletsen plenty daar
( Groucho Marx )
  donderdag 3 juni 2010 @ 17:27:04 #275
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_82290837
Dat is bull, toen ik daar nog kwam was ik voornamelijk aan het praten en foto's postte ik helemaal niet veel. Laat maar hè, als het zo moet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')