abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82173584
Dat doe ik trouwens ook als mensen de honden zogenaamd per ongeluk expres eten van tafel geven. Ik waarschuw een keer en vertel dat ik geen bedelende honden wil dus dat ik mezelf wel genoodzaakt zie om de hond op zijn lazer te geven als ze dat weer doen. Dat houdt de meeste mensen wel tegen.

Het klinkt nu wel alsof ik mijn honden heel veel op hun lazer geef hè? Is niet zo hoor, maar als ik dat er een beetje bij moet jokken om te zorgen dat de mensen rond mijn honden zich gedragen dan heb ik dat er graag voor over.
quote:
Op maandag 31 mei 2010 22:10 schreef Harajuku. het volgende:
Ik heart MinderMutsig weer eens.
quote:
Op maandag 31 mei 2010 22:26 schreef Jill-RMC het volgende:

[..]

Ik heb dus een kleine hond en idd als die bijvoorbeeld in het bos al blaffend op mensen afrent dan is het meestal: "aahhh gut...kleine druktemaker. Oehhh ik wordt echt heel bang van je " etc. Probleem is dat ik vaak met iemand anders loop die een een grote pluizige herdermix uit Portugal heeft en die gaat dan gezellig meerennen en blaffen....dan vinden mensen het ineens een stuk minder schattig. Ze doen alle twee nix, want het zijn een stel mietjes bij elkaar...maar als die grote pluis op mensen afrent denken ze meteen dat ie ze in stukken gaat scheuren ofzo. Meestal is het ook even blaffen, kijk eens hoe stoer we zijn en dan keihard terug rennen naar de baas Want zo stoer zijn ze niet

Dat doen ze ook alleen als ze met zn tweeen zijn. Volgens mij doet die kleine van mij het expres, want als er iemand aan komt dan kijkt ze ook ff naar die grote en als die dan ook opkijkt dan pas rent ze er dan blaffend heen en gaat grote pluis gaat mee. Wij roepen de honden terug en die kleine weet niet hoe snel ze weer terug moet komen zodat het lijkt of die grote de aanstichter is. Die krijgt dan ook meestal op zn flikker omdat ie niet meteen terugkomt. Je hoort d'r nog net geen Nananana zeggen Terwijl als grote pluis bijvoorbeeld erg into een denneappel is en niet op let, dan gaat zij ook niet er op af.
Dat bedoel ik inderdaad. Van zo'n kleintje is het schattig maar bij een grote is het ineens agressief, dominant en gevaarlijk terwijl het gedrag natuurlijk precies hetzelfde is.

Ik zou eens proberen hem te corrigeren als hij naar die grote kijkt om af te spreken dat ze die rotzooi gaan uithalen want dat is het begin van het gedrag. Als je er goed op let zal je dan ook wel een verandering van lichaamshouding zien. Meestal is een kleine waarschuwing en eventueel een duwtje tegen zijn kont om hem uit balans te brengen zodat hij zijn focus op die voorbijganger of de grote hond verliest al genoeg om het gedrag te doorbreken als je er op tijd bij bent.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_82176848
Alle fouten die genoemd worden heb ik in het verleden wel een keer gemaakt denk ik.
Maar goed, zoals gezegd ben ik zeer consequent bezig nu en het werpt echt zijn vruchten af, maar zoals anderen ook zeggen: je wordt op straat wel vreemd aangekeken.

Gisteren nog tijdens de wandeling. Ik stopte werkelijk waar om de twee meter, want meneer vond het nodig om aan de riem te trekken. De overbuurman ziet mij 'lopen' en gaat ook nog eens flink naar de hond roepen! Was op zich niet erg, want kon ik extra trainen maar ohhhhhhhh waarom doen mensen dat?
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_82178875
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 07:23 schreef Tezz het volgende:
Alle fouten die genoemd worden heb ik in het verleden wel een keer gemaakt denk ik.
Maar goed, zoals gezegd ben ik zeer consequent bezig nu en het werpt echt zijn vruchten af, maar zoals anderen ook zeggen: je wordt op straat wel vreemd aangekeken.

Gisteren nog tijdens de wandeling. Ik stopte werkelijk waar om de twee meter, want meneer vond het nodig om aan de riem te trekken. De overbuurman ziet mij 'lopen' en gaat ook nog eens flink naar de hond roepen! Was op zich niet erg, want kon ik extra trainen maar ohhhhhhhh waarom doen mensen dat?
mensen doen sowieso erg rare dingen bij honden vindik.. ik heb weleens bijna ruzie gehad omdat iemand mijn hond geen koekje mocht geven... ze stopte het er toch gewoon bijna in. Ik zei dat ik dat echt niet wilde, zegt ze: ja maar dat is zielig, nu heeft ie het al gezien!

Word sowieso kreezie van al die mensen die in het bos jouw hond een koekje geven...
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_82179682
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 09:45 schreef sbientje het volgende:

[..]

mensen doen sowieso erg rare dingen bij honden vindik.. ik heb weleens bijna ruzie gehad omdat iemand mijn hond geen koekje mocht geven... ze stopte het er toch gewoon bijna in. Ik zei dat ik dat echt niet wilde, zegt ze: ja maar dat is zielig, nu heeft ie het al gezien!

Word sowieso kreezie van al die mensen die in het bos jouw hond een koekje geven...

Ja en inderdaad zoals hierboven ook al genoemd vind ik het nog veel vervelender dat mijn bezoek hem dingen van tafel gaat geven. Dat wil ik niet! Ik heb zelfs mijn dochter kunnen leren dat mensen alleen maar 'mensendingen' eten en honden alleen maar 'hondendingen'.

Nee, dan hebben we een feestje en dan wordt de hond worst, kaas en chips gevoerd. En 's nachts is ie ziek. En de dag erna gaat ie schooien als wij zitten te eten. Blegh.
pi_82180135
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 10:14 schreef Tezz het volgende:

[..]

Ja en inderdaad zoals hierboven ook al genoemd vind ik het nog veel vervelender dat mijn bezoek hem dingen van tafel gaat geven. Dat wil ik niet! Ik heb zelfs mijn dochter kunnen leren dat mensen alleen maar 'mensendingen' eten en honden alleen maar 'hondendingen'.

Nee, dan hebben we een feestje en dan wordt de hond worst, kaas en chips gevoerd. En 's nachts is ie ziek. En de dag erna gaat ie schooien als wij zitten te eten. Blegh.
onze hond is wat dat betreft al totaal verpest. En ziek wordt ie er ook niet van

ook zo erg, als je bezoek de hond gaat zitten commanderen... bah
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_82180809
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 10:28 schreef sbientje het volgende:

[..]

onze hond is wat dat betreft al totaal verpest. En ziek wordt ie er ook niet van

ook zo erg, als je bezoek de hond gaat zitten commanderen... bah
Nou, onze hond eet niet snel iets anders dan brokken of hondensnoepjes. Laatst was ie uit logeren geweest en bleek ie daar drie speculaasjes gekregen te hebben. Ik zei heel verbaasd 'at ie dat op?' en uiteindelijk wel dus.
Maar goed, zoals ik al had verwacht werd ie ziek.
pi_82181082
alleen maar beter toch.. maar ja, mijn hond zit nu ook an de medicijnen waar ie ontzettende honger van krijgt.. dus op het moment vreet ie alles op.. maar goed, das offtopic..

ontopic heb ik ook nog wel een verhaal haha
Tijdje geleden was ik in het bos met mijn hond (al heel oud, toen een jaar of 12/13, teefje trouwens ). Kwam er een vrouw aan op een paard, met een vrij jonge mechelse herderreu erbij. Die vond mijn hond heel interessant, dus hij kwam even snuffelen. Prima.. maar toen probeerde ie er op te klimmen. Dat vond mijn hond niet zo leuk, dus die snauwde flink van zich af. Maar die mechelaar wist echt van geen ophouden en dook er iedere keer maar bovenop. En mijn hond maar snauwen... Dus ik zei tegen die vrouw op dat paard: Kunt u hem even bij u roepen, ik vind dit niet heel tof. Zegt ze: ik vind het weleens leuk om te zien dat ie op zijn kop krijgt... Nou jaa Ik zei: nou, ik vind er niets aan, dus roep m maar gewoon. Ik ging er wel steeds tussen staan (tussen de herder en mijn hond), maar ik ga echt geen opgehitste mechelaar van mijn hond tillen.

Die hond had dondersgoed in de gaten dat die vrouw op het paard hem echt niets kon maken hij deed maar wat ie wil. Zij roepen, maar no way dat ie kwam... echt irri
  dinsdag 1 juni 2010 @ 17:01:42 #208
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_82196468
Hier op de uitlaat plek liep altijd een gek die het oh zo lollig vond dat zijn jack russel elke andere hond aanviel.
Als iemand er wat over zei was het antwoord, dat zit in het beestje daar ga ik hem niet om aanlijnen. Of och hij is maar klein kan geen kwaad.

Helaas koos dat beestje een van mijn honden uit als slachtoffer. Mijn Mitsy is een schat, maar als een hond haar aanvalt bijt ze terug. Uiteindelijk is de Jack ingeslapen omdat een herder toch wat sterker is dan een Jackie. Het ging zo snel dat ik niet kon ingrijpen (als dat al had gekunt)

Zielig voor het beestje als hij gewoon aan de riem had gelopen was het nooit gebeurd. Ik heb 3 grote honden maar ik ben ze de baas. Maar ik kan niet verwachten dat mijn honden zich niet verdedigen als ze aangevallen worden.

Mijn honden luisteren prima. En ze weten dondersgoed dat ze een rotschop krijgen als er zelfs maar aan denken een andere hond aan te vallen. Een goede opvoeding is het halve werk. Waarom richtte die vrouw haar hondje niet gewoon goed af zodat het nooit heeft kunnen gebeuren?
  dinsdag 1 juni 2010 @ 17:08:37 #209
62419 CherryLips
chocoholic
pi_82196780
Omdat het een klein hondje is, want 'die richten toch amper schade aan'. En ze vinden het te veel moeite.
Tap tap tap
  dinsdag 1 juni 2010 @ 17:11:04 #210
62419 CherryLips
chocoholic
pi_82196872
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 10:14 schreef Tezz het volgende:

[..]

M'n grootouders gaven onze hond ook altijd van alles . Ze woonden in het appartement onder ons en dan ging Sanne tussen de middag standaard naar ze toe, daar kreeg ze vla of wat koffie. Ze raakte er niet van aan de schijt en ze schooide alleen bij hen, bij ons boven niet.
Alleen toen verhuisden we, en als m'n grootouders op bezoek kwamen, bleven ze steeds dingen van tafel geven. Kaasdingetje hier, schoteltje uitlikken, stukje taart daar. Dat was gewoon in ons huis, dus toen ging ze bij al het bezoek schooien .
Tap tap tap
  dinsdag 1 juni 2010 @ 17:34:09 #211
151344 Queen_Minny
pi_82197807
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 17:08 schreef CherryLips het volgende:
Omdat het een klein hondje is, want 'die richten toch amper schade aan'. En ze vinden het te veel moeite.
Die mensen moeten eens leren dat tanden behoorlijke schade aan kunnen richten. Er is al menig hond bij de DA geweest voor een paar hechtingen dankzij dat mormel. Zelfs mijn uit de kluiten gewassen herder kon er een paar halen. Maar ja, ze zijn zo klein en schattig.
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 17:11 schreef CherryLips het volgende:

[..]

M'n grootouders gaven onze hond ook altijd van alles . Ze woonden in het appartement onder ons en dan ging Sanne tussen de middag standaard naar ze toe, daar kreeg ze vla of wat koffie. Ze raakte er niet van aan de schijt en ze schooide alleen bij hen, bij ons boven niet.
Alleen toen verhuisden we, en als m'n grootouders op bezoek kwamen, bleven ze steeds dingen van tafel geven. Kaasdingetje hier, schoteltje uitlikken, stukje taart daar. Dat was gewoon in ons huis, dus toen ging ze bij al het bezoek schooien .
Een vriendin van mij heeft 2 hondjes en die eten gewoon mee aan tafel en wat de pot schaft.
Resultaat, je moet daar ongelooflijk op je eten letten anders gaan de honden ervandoor met de biefstuk van jouw bord. En dan vraagt ze zich af waarom er nooit iemand bij haar wilt eten. Volgens mij heeft ze niet eens een voerbak.
pi_82199049
gadver, dat vind ik vies
  dinsdag 1 juni 2010 @ 18:03:34 #213
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_82199095
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 18:04:32 #214
256140 RhytmicalRemedy
'Respect few,fear none
pi_82199132
Ik zou haar doen.
Op zondag 6 juni 2010 12:30 schreef Flounder het volgende:
'Jezus, je bent een echte Nederlander he?'
Op maandag 5 november 2012 01:17 schreef tarantism het volgende:
'speciaal ingelogd om deze post te eren _O_ :D'
  dinsdag 1 juni 2010 @ 18:26:40 #215
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_82199980
Ik werd ook raar aangekeken met die nieuwe naast lopen manier.'t Zal misschien vanuit een bepaalde hoek wel lijken alsof ik hem schop of zo, en als ik dat bij een ander zag zou ik ook een wenkbrauw omhoog trekken. Ik moest een periode Charlie ook aan zn nekvel omdraaien als er een andere hond was, anders kreeg ik hem écht niet mee. Ik wil niet weten hoe mensen in die tijd achter mijn rug om over mij gesproken hebben

Gisteren kwamen we een jonge (leek op Teckel) tegen, maar dan hoger op de poten en veel slanker De eigenaar had t ding los en die hond zag Charlie
Honderd keer kom hier, maar hond negeert de baas en komt gewoon bij ons "Normaal gesproken luistert ze wel hoor" Hmm, hmm.
Toen 't beest ons dan toch maar met rust liet na al die kom hier drentelde ze dus ook gewoon voor die man uit Hij ondertussen nog steeds KOM HIER, KOM, KOM Dus ik bleef even wachten met Charlie tot ze de hoek omgingen.
Ik liep die kant dus op om vooruit te gaan en hoppa, ik hoor dat beest waar aan komen huppelen. Die eigenaar vond het nu echt niet leuk meer en dat viel te merken aan zijn stem. Ik wachtte weer eventjes (hond had besloten nu ook vooruit te gaan zoals ik, ipv daar af te gaan zoals de baas had gewild) En ze gingen daar verderop wel de hoek om. Ik hoorde even later wat gepiep en die man nog harder schreeuwen, maar ik zag dus niets. Toen ik wel wat kon zien zag ik die hond ineengedoken zitten maar daarna gelijk verder lopen, en ik zag de grote man nog net een héél ferme ruk aan de lijn geven bij dat kleine, dunne beestje.

Ik had mijn wenkbrauw toen ook omhoog hoor, terwijl het misschien wel helemaal niets was, weet ik veel.
Maar wat duidelijk is, is dat die man t beest dingen laat doen waar het obviously nog niet klaar voor is, en de hond heeft het dan gedaan
  dinsdag 1 juni 2010 @ 18:46:11 #216
151344 Queen_Minny
pi_82200710
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 18:26 schreef Harajuku. het volgende:
Ik werd ook raar aangekeken met die nieuwe naast lopen manier.'t Zal misschien vanuit een bepaalde hoek wel lijken alsof ik hem schop of zo, en als ik dat bij een ander zag zou ik ook een wenkbrauw omhoog trekken. Ik moest een periode Charlie ook aan zn nekvel omdraaien als er een andere hond was, anders kreeg ik hem écht niet mee. Ik wil niet weten hoe mensen in die tijd achter mijn rug om over mij gesproken hebben
Ik heb ook wel commentaar gehad toen ik mijn honden aan het trainen was.
Een ruk aan de riem om zn aandacht bij de les te houden was zielig. En als ie aan t etteren was mag je ze ook niet even in hun nekvel pakken om op hun plaats te zetten. Dan ben je een dierenbeul.

Mn Rottweiler heb ik niet vanaf pup, die heb ik zelf opnieuw afgericht. Een zacht rukje aan de riem voelde hij niet eens, maar als ik net hard genoeg trok om hem weer op mij te laten letten werd hij mishandeld.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 23:19:31 #217
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_82216301
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 09:45 schreef sbientje het volgende:

[..]

O dat he Ik wordt daar niet goed van. Opgevallen in al die jaren dat ik op de hei en in het bos loop is dat het meestal mensen zijn die een beetje bangig van andere honden zijn en ze dus maar "lijmen" met koekjes. Ik haat dat!
pi_82219081
Dit topic vol perfecte hondeneigenaren gaat alle kanten op.

Hier mijn vraag: zijn jullie het er mee eens om je aan de regels te houden en je hond te allen tijde aan te lijnen behalve in gebieden waar het loslopen van de hond toegestaan is? Of vinden jullie dat je je hond zo goed onder controle hebt dat hij/zij op andere plaatsen ook wel los mag?
  woensdag 2 juni 2010 @ 00:33:19 #219
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_82219418
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 00:23 schreef Stali het volgende:
Dit topic vol perfecte hondeneigenaren gaat alle kanten op.

Hier mijn vraag: zijn jullie het er mee eens om je aan de regels te houden en je hond te allen tijde aan te lijnen behalve in gebieden waar het loslopen van de hond toegestaan is? Of vinden jullie dat je je hond zo goed onder controle hebt dat hij/zij op andere plaatsen ook wel los mag?
Nee, in gebieden waar dit niet is toegestaan mag mijn hond niet los. Alleen al om het feit dat het een "dooie sukkel" is tot het moment dat hij een kat/vos/hert/ vogel/ mol oid ziet en hij alleen nog maar reageert op instinct. Ik weet dat van hem en daarom geef ik hem die kans niet. Bij mijn vorige hondje (JR) had ik hier wel meer grip op en die kon dus wat meer ruimte krijgen. Ik vind dat je ten alle tijden je hond in allerlei situaties in moet kunnen schatten en dat kan per hond heel verschillend zijn.
pi_82219945
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 00:33 schreef childintime het volgende:

[..]

Nee, in gebieden waar dit niet is toegestaan mag mijn hond niet los. Alleen al om het feit dat het een "dooie sukkel" is tot het moment dat hij een kat/vos/hert/ vogel/ mol oid ziet en hij alleen nog maar reageert op instinct. Ik weet dat van hem en daarom geef ik hem die kans niet. Bij mijn vorige hondje (JR) had ik hier wel meer grip op en die kon dus wat meer ruimte krijgen. Ik vind dat je ten alle tijden je hond in allerlei situaties in moet kunnen schatten en dat kan per hond heel verschillend zijn.
ik moet eerlijk zeggen dat ik meestal plekken opzoek waar de hond wel los mag, ook omdat ik niet andere mensen tot last wil zijn enzo, maar in principe kan mijn hond overal los. Hij jaagt niet, gaat niet op andere honden of mensen af en luistert prima... maar ik houd me er wel aan, wil ook geen boete en niet iedereen houdt van loslopende honden
pi_82220000
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 00:33 schreef childintime het volgende:

[..]

Ja, maar met jou wil ik gewoon trouwen. Dat is wat anders.

Ik heb mijn vraag hier al eerder gesteld en dan beginnen hondenbezitters onmiddelijk te vertellen wat een prima hondendirigenten zij eigenlijk zijn. Ook in een woonwijk waar het niet toegestaan is om honden onaangelijnd te laten lopen laten zij hun honden loslopen. Ik geloof in die eigenaren en ook dat zij in staat zijn hun honden te dirigeren alhoewel dit ook wel eens mis lijkt te gaan, zo lees ik het hier in de verhalen toch ook wel.
Maar houden deze hondenliefhebbers ook wel eens rekening met de gevoelens van mensen die totaal niets met honden hebben? Mensen die niet van honden houden willen nl. na het avondeten ook nog weleens een ommetje maken.
  woensdag 2 juni 2010 @ 00:55:35 #222
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_82220056
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 00:53 schreef Stali het volgende:

[..]

Ja, maar met jou wil ik gewoon trouwen. Dat is wat anders.

Ik heb mijn vraag hier al eerder gesteld en dan beginnen hondenbezitters onmiddelijk te vertellen wat een prima hondendirigenten zij eigenlijk zijn. Ook in een woonwijk waar het niet toegestaan is om honden onaangelijnd te laten lopen laten zij hun honden loslopen. Ik geloof in die eigenaren en ook dat zij in staat zijn hun honden te dirigeren alhoewel dit ook wel eens mis lijkt te gaan, zo lees ik het hier in de verhalen toch ook wel.
Maar houden deze hondenliefhebbers ook wel eens rekening met de gevoelens van mensen die totaal niets met honden hebben? Mensen die niet van honden houden willen nl. na het avondeten ook nog weleens een ommetje maken.
Oh gelukkig, je doelde niet op mij dus
pi_82220059
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 00:51 schreef sbientje het volgende:

[..]

ik moet eerlijk zeggen dat ik meestal plekken opzoek waar de hond wel los mag, ook omdat ik niet andere mensen tot last wil zijn enzo, maar in principe kan mijn hond overal los. Hij jaagt niet, gaat niet op andere honden of mensen af en luistert prima... maar ik houd me er wel aan, wil ook geen boete en niet iedereen houdt van loslopende honden
Precies, dit bedoel ik. Niet iedereen houdt van loslopende honden.

Mind you, ik heb zelf een hond. Of tenminste iets wat er voor doorgaat. .
pi_82220078
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 00:55 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Oh gelukkig, je doelde niet op mij dus
Jij wilt niet met mij trouwen?
pi_82220243
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 00:55 schreef Stali het volgende:

[..]

Precies, dit bedoel ik. Niet iedereen houdt van loslopende honden.

Mind you, ik heb zelf een hond. Of tenminste iets wat er voor doorgaat. .
ja, daarom roep ik de hond bijna altijd terug als ik mensen tegenkom.. Onnodig om mensen last te laten hebben van mijn 'hobby'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')