Doe je goedquote:Op vrijdag 21 mei 2010 20:44 schreef Duderella het volgende:
Ik kom net op het goede moment binnen! Niks terug hoeven lezen!
Een zelfgemaakte ijsthee. De dikke darm ligt weer eens overhoop. Steer, je hebt gelijk, ik moet beter eten.quote:
Steer heeft net 250 gram friet naar binnen gewerkt en mag dus nu ff niet zeurenquote:Op vrijdag 21 mei 2010 20:45 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Een zelfgemaakte ijsthee. De dikke darm ligt weer eens overhoop. Steer, je hebt gelijk, ik moet beter eten.
Je zeurde niet, je gaf goede raad en je had gelijk.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 20:46 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Steer heeft net 250 gram friet naar binnen gewerkt en mag dus nu ff niet zeuren
Ik moest ver terugdenken. Ik heb voor het laatst witte peper gebruikt toen ik in de slagerij werkte. Ik vind het niet lekker.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 20:49 schreef DarkElf het volgende:
ik heb alleen zwarte peper in de molen. Kan mij niet goed herinneren wanneer ik voor t laatst witte peper gebruikt heb.
Nee, dit is het dure-zout-door-een kleurtje en peper-die-geen-peper-is SC.quote:
neuh, ze waren ooit wit, je kent het wel, nieuwe rode handoek, wasmachinequote:
Waar gaan jullie naartoe?quote:Op vrijdag 21 mei 2010 20:53 schreef Sunnythesun het volgende:
Oh en net ff de kakdoffer op de auto gezet. Hele buurt moet natuurlijk wel weten dat we op 'vakantie' gaan
Nooit vlekken als je roze zout of peper knoeit.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 20:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
neuh, ze waren ooit wit, je kent het wel, nieuwe rode handoek, wasmachine
ah, je hebt voor voorafje binnen.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 20:46 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Steer heeft net 250 gram friet naar binnen gewerkt en mag dus nu ff niet zeuren
Park Hoge Veluwe. Vaste Pinksterweekend-kampeerfestijn met mijn vader + fam en vrienden van hen en ons + kids.quote:
D'r ligt hier nog 150 gram.quote:
Ik vind dat je je nick moet veranderen naar BrightElf.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 20:56 schreef DarkElf het volgende:
heb echt zin in dit weekendvoel me goed! En daar ben ik enorm blij mee na de afgelopen maanden. Ben Elf jaar samen met de mr en we zijn nog steeds blij met elkaar en hartstikke gelukkig.
en ga leuke dingen doen en wie weet bevalt mijn zus wel?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
leukquote:Op vrijdag 21 mei 2010 20:59 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Park Hoge Veluwe. Vaste Pinksterweekend-kampeerfestijn met mijn vader + fam en vrienden van hen en ons + kids.Vorig jaar niet door gegaan helaas omdat er een opa op sterven lag, maar dit zijn de foto's van het jaar er voor: 2008 Voor het eerst met Sam en zonder Thijs (die zat in Alkmaar in een studio met een band
)
2007
2006
2005
De witte fietsenquote:Op vrijdag 21 mei 2010 20:59 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Park Hoge Veluwe. Vaste Pinksterweekend-kampeerfestijn met mijn vader + fam en vrienden van hen en ons + kids.Vorig jaar niet door gegaan helaas omdat er een opa op sterven lag, maar dit zijn de foto's van het jaar er voor: 2008 Voor het eerst met Sam en zonder Thijs (die zat in Alkmaar in een studio met een band
)
2007
2006
2005
zo wordt je nooit een grote jongen.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:00 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
D'r ligt hier nog 150 gram.
Volgende keer gewoon kleine portie bestellen.
Mja, je weet wat ze zeggen over die richtlijn van 2500 kcal per dag voor een man. Heb met de Harris Benedict-formule met aanpassingen voor sporten even uitgerekend wat het voor mijn lichaamsbouw moet zijn, en da's 2100 kcalquote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:02 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
zo wordt je nooit een grote jongen.
@Sunny, sam is toch wel
Bah. Wat een mooie omgeving en een mega-fantastisch licht zeg. Nu wil ik ookquote:Op vrijdag 21 mei 2010 20:59 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
)
2007
2006
2005
Het is echt super kamperen daar! Net binnen de hekken bij Hoenderloo. De sluitingstijden van het park gelden ook voor de kampeerders, maar het lukt ons meestal aardig om stiekem iets vroeger ongemerkt een wandelingetje te maken met een heel klein clubjequote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:01 schreef borisz het volgende:
[..]
De witte fietsen![]()
Ben er een stuk of vier keer geweest de laatste zes jaar denk ik. Heb er dan alleen nooit overnacht. Have fun![]()
Ja het is wel grappig, je ziet door de jaren heen aan de foto's hoe onze gear is verbeterdquote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:09 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Bah. Wat een mooie omgeving en een mega-fantastisch licht zeg. Nu wil ik ookIk hoop dat jullie weer dat licht hebben
En dan die vosjes
![]()
quote:Op vrijdag 21 mei 2010 20:56 schreef DarkElf het volgende:
heb echt zin in dit weekendvoel me goed! En daar ben ik enorm blij mee na de afgelopen maanden. Ben Elf jaar samen met de mr en we zijn nog steeds blij met elkaar en hartstikke gelukkig.
en ga leuke dingen doen en wie weet bevalt mijn zus wel?
ziet er leuk uit, maar smaakt niets beterquote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:10 schreef Aure het volgende:
Ohh en supertof dat DE en mr DE al 11 jaar samen zijn![]()
EN ik wil ook roze zout! Weet je hoe tof, roze
een met de natuur en dergelijke . Nog wel even een flesje Whisky meenemen trouwensquote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:09 schreef golfer het volgende:
Leuk Sunny.
Als je van kamperen houdt althans.
Hoeft ook niet beter te smaken. Ik bedoel, het is rozequote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
ziet er leuk uit, maar smaakt niets beter
Jaquote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:11 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ja het is wel grappig, je ziet door de jaren heen aan de foto's hoe onze gear is verbeterd2008 had ik de D80 en de 18-200VR mee. Dit jaar dus nog weer strakkere plaatjes al het goed is
![]()
En dat avondlicht ja..
Is dat je zusjequote:die foto's van mijn zusje met Sam vind ik echt![]()
Eentje maar?quote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:12 schreef TAV74 het volgende:
[..]
een met de natuur en dergelijke . Nog wel even een flesje Whisky meenemen trouwens![]()
Nee?quote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:10 schreef Aure het volgende:
quote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:14 schreef Aure het volgende:
JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ MN BROER IS WEER THUIS![]()
![]()
Krijg net een smsje
Beterquote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:14 schreef Aure het volgende:
![]()
Krijg net een smsje
Ja, toen was ze 13quote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:13 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ja![]()
![]()
[..]
Is dat je zusjeEn trouwens, sliep Sam bij jou in de tent? Zo ja, blijft-ie rustig?
Ik zie hem zo door die tent stuiteren he
.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:11 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ja het is wel grappig, je ziet door de jaren heen aan de foto's hoe onze gear is verbeterd2008 had ik de D80 en de 18-200VR mee. Dit jaar dus nog weer strakkere plaatjes al het goed is
![]()
En dat avondlicht ja..die foto's van mijn zusje met Sam vind ik echt
![]()
Aaaaaaaaaaah...ik dacht al zoiets gelezen te hebbenquote:
Volgens mij ben je héél blij dat je broer er weer isquote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:18 schreef Aure het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Ik-heb-er-gewoon-geen-woorden-voor-zo-tof-tof
![]()
![]()
![]()
![]()
Nog een tikkie te jong om te spreken van een lekker ding hequote:
Echt een Sunny-hondje dusquote:Hij komt ons gewoon om een uur of 9 wakker maken door tegen mij aan te gaan liggen op het luchtbed met zijn koppie naast me op mijn kussenDe rest van de nacht slaapt hij prima in zijn mandje met af en toe een nachtelijke lebber over mijn oor
quote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:20 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Nog een tikkie te jong om te spreken van een lekker ding he
[..]
Echt een Sunny-hondje dus
D50quote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:19 schreef Sunnythesun het volgende:
En ik kom er net achter dat ik niet de D80 mee had, maar zelfs de D50 + een goedkope Sigma 70-300 lens![]()
Dat is nu niet bepaald uniek voor de D50quote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:21 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
D50![]()
![]()
Ben een sucker voor LCD schermpjes
Ehhmm.. die van de D80 en D300 zijn beter hoorquote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:21 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
D50![]()
![]()
Ben een sucker voor LCD schermpjes
Is het te merken?quote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:20 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Volgens mij ben je héél blij dat je broer er weer is
Otherwise, het zout is voor 2,50 EUR in zo'n klein maalmolentje te koop bij de AH.
Hardware-patserquote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:19 schreef Sunnythesun het volgende:
En ik kom er net achter dat ik niet de D80 mee had, maar zelfs de D50 + een goedkope Sigma 70-300 lens![]()
quote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:10 schreef Aure het volgende:
15 is nog steeds TE jong om te spreken van een lekker dingquote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:21 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
![]()
Enneh.. nu niet meer, want ze is 15en gaat met me mee naar LL
ik zal hem maar maken voordat Steer het doet, maar je zusjequote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:11 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
![]()
En dat avondlicht ja..die foto's van mijn zusje met Sam vind ik echt
![]()
wehehe juist niet, want het was een stukje minder hip dan ik eerder noemdequote:
Damn...jij hebt ook geen grenzen hequote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:23 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
ik zal hem maar maken voordat Steer het doet, maar je zusje![]()
Nee hoor, dan mag het echt wel!!quote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:23 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
15 is nog steeds TE jong om te spreken van een lekker ding
Helaas kan ik maar door 1 cam tegelijk kijkenquote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:23 schreef Sunnythesun het volgende:
Oh en 2 body's met ieder een eigen lens is super handig!! helemaal als het ook nog eens tegelijk gebruikt kan worden zoals Thijs en ik vaak doen
quote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:23 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
15 is nog steeds TE jong om te spreken van een lekker ding
Geef je groot gelijk hoorquote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:23 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
grapje natuurlijk
Als ik er niet aan mag komen, dan is het nog te vroeg om te spreken van een lekker dingquote:
Fijn Aure!quote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:14 schreef Aure het volgende:
![]()
Krijg net een smsje
Jaaquote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:22 schreef golfer het volgende:
Fijn dat je broer weer heelhuids terug is, Aure.
Ik heb jou nog nooit ge-quote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:24 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Damn...jij hebt ook geen grenzen heAL het vrouwelijk volk wordt gewoon ge-
-ed
Steer had die opmerking een jaar geleden al gemaakt.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:23 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
grapje natuurlijk
kan ik me voorstellenquote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:25 schreef Aure het volgende:
[..]
JaaHet is al de 5e/6e keer dat ie op uitzending is geweest, maar het blijft fijn om dan een berichtje te krijgen dat ie weer thuis is
Hoogzwanger van haar derde met twee blerende kinderen in kleuterwagens.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:25 schreef Sunnythesun het volgende:
Geef je groot gelijk hoorBen dan ook heel benieuwd hoe ze er over 5 jaar bij loopt
![]()
Gelukkig niet, maar de laatste keer dat ik keek was ik toch ook echt geen vrouwquote:
quote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:26 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Steer had die opmerking een jaar geleden al gemaakt.geen grapje
Doet me denken aan het jongste zusje van Nynke. Die is ookmaar doen ik dat voor het eerst zei was ze 17 en toen werd Nynke boos.
Nu is ze 19 dus mag het
![]()
![]()
Ze lijkt op Nynke maar is brunette![]()
![]()
kinderenquote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:26 schreef golfer het volgende:
[..]
Hoogzwanger van haar derde met twee blerende kinderen in kleuterwagens.
als je D_H op haar los laat
Wel als je het vergelijkt met de huidige low-budget offeringsquote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:21 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Dat is nu niet bepaald uniek voor de D50
Gelukkig is het meisje zo onwijs verantwoordelijk en verstandig dat ze DH al van mijlenver zou ontmaskeren en hem geen blik waardig zou gunnen als hij op de versiertoer zou zijnquote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:26 schreef golfer het volgende:
[..]
Hoogzwanger van haar derde met twee blerende kinderen in kleuterwagens.
als je D_H op haar los laat
quote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:14 schreef Aure het volgende:
![]()
Krijg net een smsje
quote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:28 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Gelukkig is het meisje zo onwijs verantwoordelijk en verstandig dat ze DH al van mijlenver zou ontmaskeren en hem geen blik waardig zou gunnen als hij op de versiertoer zou zijn![]()
(en dat meen ik ook nog, die trapt er echt niet zomaar in!!!)
DH is smoooooth hoor.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:28 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Gelukkig is het meisje zo onwijs verantwoordelijk en verstandig dat ze DH al van mijlenver zou ontmaskeren en hem geen blik waardig zou gunnen als hij op de versiertoer zou zijn![]()
quote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:28 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Je kent Son's zusje niet merk ikquote:
Ze gaat potdorie niet mee dit weekend omdat ze moet lerenquote:
quote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:32 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ze gaat potdorie niet mee dit weekend omdat ze moet lerenDat haalde ik echt niet in mijn hoofd hoor toen ik 15 was!! Lang leve de lol
![]()
(en misschien heeft het feit dat ze naar een concert van Alain Clarke gaat er ook iets mee te maken.. wie weet)
Neh.. ze geniet echt wel van het weekendje alleen zonder ouders thuis denk ikquote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:33 schreef PdeHoog het volgende:
[..]Tjongejonge zeg....heb je al geprobeerd haar toch om te praten?
quote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:34 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Neh.. ze geniet echt wel van het weekendje alleen zonder ouders thuis denk ikGezellig stappen in het dorp en zo. Altijd feest
duhhh, als jij zou moeten kiezen om met je ouders in een tentje te zitten of het huis alleen voor jou en je vriendje, wat zou jij kiezen op die leeftijd?quote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:34 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Neh.. ze geniet echt wel van het weekendje alleen zonder ouders thuis denk ikGezellig stappen in het dorp en zo. Altijd feest
Alain Clark? Ik geloof ik dan zou kamperen.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:32 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ze gaat potdorie niet mee dit weekend omdat ze moet lerenDat haalde ik echt niet in mijn hoofd hoor toen ik 15 was!! Lang leve de lol
![]()
(en misschien heeft het feit dat ze naar een concert van Alain Clarke gaat er ook iets mee te maken.. wie weet)
Een vriendinnetje, die het zelfde heet en ik inmiddels als mijn 2e zusje beschouwquote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:35 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
duhhh, als jij zou moeten kiezen om met je ouders in een tentje te zitten of het huis alleen voor jou en je vriendje, wat zou jij kiezen op die leeftijd?
DH, als ik zo oud was zou ik kiezen om het weekend te studeren.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:32 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
![]()
Hey, ze moet nog mee naar Lowlands he.. die opvoeding komt nogquote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:36 schreef borisz het volgende:
[..]
Alain Clark? Ik geloof ik dan zou kamperen.. Alan Clark
De grootste shock in mijn leven tot nu toequote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:38 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
. En op zondag ochtend gingen ze huiswerk maken![]()
![]()
quote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:39 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Hey, ze moet nog mee naar Lowlands he.. die opvoeding komt nog![]()
Whehehehehe....quote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:39 schreef TAV74 het volgende:
[..]
De grootste shock in mijn leven tot nu toe
Doe er ook even een foto van die ubercoole junglepet bij dan, dan kunnen we voor je kiezenquote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:39 schreef PdeHoog het volgende:
Ok. Welk petje ga ik morgen meenemen
Mijn ubercoole junglepet
[ afbeelding ]
Of mijn normale petje
[ afbeelding ]
haar vriendin of een vriendinnetje?quote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:38 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Een vriendinnetje, die het zelfde heet en ik inmiddels als mijn 2e zusje beschouwVriendje heeft ze (nog) niet. Komt nog wel hoor, zo is ze ook wel weer, maar ze heeft geen haast. Wat dat betreft lijkt ze meer op haar andere zus
![]()
maar Dien en Dien komen zeker nog een keer hier logeren en dan gaan we shoppen in Deventer of zo, lekker ergens eten en stappen.. helemaal leuk met die 2 meidenZe zijn vorig jaar geweest en toen zijn we naar Movie world geweest. En op zondag ochtend gingen ze huiswerk maken
![]()
![]()
Junglepetquote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:39 schreef PdeHoog het volgende:
Ok. Welk petje ga ik morgen meenemen
Mijn ubercoole junglepet
[ afbeelding ]
Of mijn normale petje
[ afbeelding ]
Haar beste vriendinnetje en eigenlijk soort tweelingzusjequote:
Ja t gaat hard hierquote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:42 schreef Bluezz het volgende:
Godsamme![]()
Alle budapestfietsers en andere vakgangers in eigen land geniet ervan
Steer?quote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:42 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Haar beste vriendinnetje en eigenlijk soort tweelingzusje![]()
Wat trouwens wel een jongensverslinder is. Die zou er wel intrappen denk ik
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu even wel serieus: ik vind de junglepet een stuk cooler, daar zou ik voor gaanquote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:45 schreef PdeHoog het volgende:
Jongens, kom op.....jullie vinden mijn junglepet niet tof![]()
![]()
Ik stem wel voor de junglepetquote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:45 schreef PdeHoog het volgende:
grote voordeel van dat ding is nl. dat-ie mijn oren ook beschermt tegen de zon
Ik heb vertrouwen in jullie dat dat goed komtquote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:39 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Hey, ze moet nog mee naar Lowlands he.. die opvoeding komt nog![]()
Ik vind hem wel cool..quote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:45 schreef PdeHoog het volgende:
Wat muziek betreft is haar broer wel een stuk verder in zijn ontwikkelingquote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:46 schreef borisz het volgende:
[..]
Ik heb vertrouwen in jullie dat dat goed komt
Sunblock beschermt je oren ook. En je neus.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:45 schreef PdeHoog het volgende:
quote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:45 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Steer?
Ze zijn 15SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Confidence through competence
Die gaat ook mee jaquote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:47 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Sunblock beschermt je oren ook. En je neus.
En nog lekker licht buitenquote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:48 schreef PdeHoog het volgende:
Ja. Nu verwarren jullie meHet is al bijna 22:00 uur op vrijdag. Kom op zeg
Ja. Dat welquote:
Gelukkig maar anders zou Jim zich omdraaienquote:Op vrijdag 21 mei 2010 22:05 schreef Sunnythesun het volgende:sinds jaren weer eens The Doors kijken!! Die hadden we gewoon nog niet
dus van de week maar ff laten bezorgen door Bol
quote:Op vrijdag 21 mei 2010 22:07 schreef Sunnythesun het volgende:
![]()
shit hey!! Thijs bekent nu net dat hij die film zelfs nog nooit gezien heeft!!
Oh het is een filmquote:Op vrijdag 21 mei 2010 22:07 schreef Sunnythesun het volgende:![]()
shit hey!! Thijs bekent nu net dat hij die film zelfs nog nooit gezien heeft!!
Foei Boris toch!! Tuurlijk is het de band, waar de film over gaatquote:Op vrijdag 21 mei 2010 22:08 schreef borisz het volgende:
[..]
Oh het is een film. Ik had het over de band.
Ja kwam ik later pas achterquote:Op vrijdag 21 mei 2010 22:10 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Foei Boris toch!! Tuurlijk is het de band, waar de film over gaat
hehehe mooie film hoor.. muziek staat behoorlijk centraal ook.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 22:12 schreef borisz het volgende:
[..]
Ja kwam ik later pas achter. Nog nooit gezien
. Maar goed ik ben ook geen filmkijkert.
Die van Oliver Stone?quote:Op vrijdag 21 mei 2010 22:10 schreef Sunnythesun het volgende:
Foei Boris toch!! Tuurlijk is het de band, waar de film over gaat
Uiteraard niet. maar het is wel een toffe filmquote:Op vrijdag 21 mei 2010 22:13 schreef golfer het volgende:
[..]
Die van Oliver Stone?
Dat haalt het niet bij de echte band.
Heb ik gezien jaquote:Op vrijdag 21 mei 2010 22:15 schreef golfer het volgende:
Weet je welke nog leuker is en met originele beelden:
When you are strange
Oh men...er is een ramp gebeurdquote:
quote:Op vrijdag 21 mei 2010 22:23 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Oh men...er is een ramp gebeurd
BTW, ik liep net mijn slaapkamer binnen. Mijn geachte huisgenoten, de gebroeders Kat, hebben al mijn stropdassen uit de la gehaald. Zouden ze daar iets mee bedoelen?
Ik niet. Ik moet nog een jaar of 9.quote:
Nee. Ik heb al de garantie dat ik kan stoppen op mijn 65e.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 22:28 schreef cybermans het volgende:
dat denk je maar... volgende kabinet balkenende maakt het nog wel paar jaartjes langer
Heb er geen moeite mee dat het naar 67 gaatquote:Op vrijdag 21 mei 2010 22:28 schreef cybermans het volgende:
[..]
dat denk je maar... volgende kabinet balkenende maakt het nog wel paar jaartjes langer
Ja. Je moet vaker een das dragen want da's hipquote:Op vrijdag 21 mei 2010 22:23 schreef PdeHoog het volgende:
BTW, ik liep net mijn slaapkamer binnen. Mijn geachte huisgenoten, de gebroeders Kat, hebben al mijn stropdassen uit de la gehaald. Zouden ze daar iets mee bedoelen?
Ik welquote:Op vrijdag 21 mei 2010 22:32 schreef borisz het volgende:
Heb er geen moeite mee dat het naar 67 gaat
quote:Op vrijdag 21 mei 2010 22:34 schreef Leintjeuh het volgende:
Dus ik stem óf op GL, óf op de SP. En niet op jouw politieke zakkenvullerspartij
quote:Op vrijdag 21 mei 2010 22:33 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Ja. Je moet vaker een das dragen want da's hipMits op de goede manier gedragen op de juiste kleding
Domme actie weer van mijquote:Collega @AstridW schrijft een kaartje, ze vergeet alleen de achterkant... http://twitgoo.com/wmes5
quote:Op vrijdag 21 mei 2010 22:39 schreef Memento-Mori het volgende:
proest, lees ik net op twitter
[..]
Domme actie weer van mij
quote:Op vrijdag 21 mei 2010 22:50 schreef PdeHoog het volgende:
Mensen, het was gezelligIk ga maffen en morgen genieten van het mooie uitzicht weer
met mijn normale petje op
![]()
Doe maar GL danquote:Op vrijdag 21 mei 2010 22:34 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Ik welWant mensen met een zwaar beroep dat vooralsnog niet erkent is als zodanig, zoals in de zorg, gaan eraan kapot. Ik heb een collega van 55 die bijna niet meer kan lopen vanwege artrose en slijtage in gewrichten. Maar NEEEE HOOR! De zorg is geen zwaar werk hoor! En tot je 67e doorgaan, ach, zo gepiept
Er zijn namelijk hulpmiddelen om het werk minder zwaar te maken!
Dus ik stem óf op GL, óf op de SP. En niet op jouw politieke zakkenvullerspartij
Crimenele naam heb je op Twitter (same herequote:Op vrijdag 21 mei 2010 22:39 schreef Memento-Mori het volgende:
proest, lees ik net op twitter
[..]
Domme actie weer van mij
Er wordt bij de verhoging van de AOW géén rekening gehouden met mensen die zwaar werk doen. Ja, je krijgt een 'aangepaste functie' als je een X aantal jaren (!!!) bij dezelfde (!!!) werkgever werktquote:Op vrijdag 21 mei 2010 22:52 schreef borisz het volgende:
Doe maar GL dan. Die willen tenminste ook wat doen met de AOW
. Maar goed we leven over het algemeen langer en daarom vind ik het wel terecht dat de AOW ook iets wordt opgeschoven.
Jammer inderdaad van dat zinnetje. Ook 'bureau-mensen' werken echt wel hard.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 23:09 schreef Leintjeuh het volgende:
Ik zeg het nog een keer, die 'werken tot je 67e' regel is door bureau-mensen bedacht. Niet door mensen die écht werken voor hun geld.
Waar verpleeghuiszorg zwaar is voor je lijf, zijn andere beroepen zwaar voor je hoofd.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 23:19 schreef Bluezz het volgende:
Ik ben noodgedwongen van de fysieke zorgverlening naar de 'bureau' zorg/dienstverlening gegaan Lein, (heb dit ook allemaal zelf moeten regelen want geen enkele werkgever brandde hier zijn handen aan, ze wilden me zelfs afkeuren) en ik ga je nu iets vertellen dat ik nooit voor mogelijk had gehouden nl : het is op ander terrein allebei fucking zwaar.
Alleen is mijn 2e 'carriere' fysiek langer vol te houden, ware het niet dat ik te lang in de verpleeghuiszorg ben blijven hangen. Maar mss net op tijd weg om niet net als je 55 jarige collega helemaal niet meer te kunnen functioneren
Al is het vaak ook niet best met mijn artrose/slijtage gesteld....
65 is lang genoegEn pas jij ook een beetje op jezelf meisje
(Ook met dat idiote gefiets
)
Die constante pijn heb ik ook nu al, al is die bij mij niet werkgerelateerd.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 23:38 schreef Leintjeuh het volgende:
Ja maar als jij straks 65 ben, kan je waarschijnlijk zonder constante pijn in je gewrichten functioneren. Bluezz, met jaren in de zorg als verleden, kan dat nu al niet meer.
Werkgerelateerd... Veroorzaakt door je werkquote:Op vrijdag 21 mei 2010 23:41 schreef golfer het volgende:
Die constante pijn heb ik ook nu al, al is die bij mij niet werkgerelateerd.
Ik vond de vp zorg ook zwaar in je hoofdquote:Op vrijdag 21 mei 2010 23:39 schreef Leintjeuh het volgende:
Waar verpleeghuiszorg zwaar is voor je lijf, zijn andere beroepen zwaar voor je hoofd.
Mja, dat ook. Maar ik voel voor mezelf dat het lichamelijke zwaarder is dan het geestelijke. Het geestelijke kan je uitschakelen en negeren. Het lichamelijke nietquote:
Of afleiding zoeken of hard zingen, yup.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 23:51 schreef Leintjeuh het volgende:
Mja, dat ook. Maar ik voel voor mezelf dat het lichamelijke zwaarder is dan het geestelijke. Het geestelijke kan je uitschakelen en negeren. Het lichamelijke niet
Dat dus, dat wordt echt gruwelijk onderschat. Ik heb collega's onderuit zien gaan, dat wil je niet weten, dan heb ik liever rugklachten. En nee, geestelijk kun je niet uitschakelen, net zo min als lichamelijk.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 23:56 schreef golfer het volgende:
En dagelijks met je hersenen bezig zijn om (commerciële) plannen te bedenken en verantwoordelijk te zijn voor het leiden en het wel-en-wee van een vrij grote groep mensen kan ook uitputtend zijn.
Zoals een oud-collega ooit eens tegen mij riep: Ik wens je veel personeel toe.
quote:Op vrijdag 21 mei 2010 23:51 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Mja, dat ook. Maar ik voel voor mezelf dat het lichamelijke zwaarder is dan het geestelijke. Het geestelijke kan je uitschakelen en negeren. Het lichamelijke niet
Ik doelde niet op mensen in het algemeen. Ik had het meer over mezelf.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 00:19 schreef Sunnythesun het volgende:
ooit gehoord van Burn-out??
Ben het met je eens hoor wbt de zorg, loodzwaar dat geloof ik zeker! Maar je doet nu wel heel veel mensen te kort...
Maar het zijn niet alleen rugklachten heh. Rug, maar ook heupen, knieën, schouders, nek. En het is ook de psychische belasting van in een te korte tijd voor te veel mensen moeten zorgen.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 00:18 schreef TAV74 het volgende:
Dat dus, dat wordt echt gruwelijk onderschat. Ik heb collega's onderuit zien gaan, dat wil je niet weten, dan heb ik liever rugklachten. En nee, geestelijk kun je niet uitschakelen, net zo min als lichamelijk.
En wat werken tot 67 betreft: natuurlijk is dat emotionloze strategie, maar de andere kant van het verhaal is wel dat iedereen op het huidige welstandsniveau wil blijven leven en dat moet je dit soort oplossingen ook overwegen als je verantwoordelijk bent voor dit land. Echt veel te kort door de bocht om dat af te doen als "bedacht door bureaumensen", er is natuurlijk wel een reden voor. Ik vind 67 ook geen fijn vooruitzicht, dus als er alternatieven zijn hoor ik ze ook graag.
Je stelde het nu als een algemene stelregel (althans, zo komt het een beetje over) en daar gaan de haren bij me even van overeind staan..quote:Op zaterdag 22 mei 2010 00:21 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Ik doelde niet op mensen in het algemeen. Ik had het meer over mezelf.
Daar gaat het ook niet om, dat de zorg (en heel vel andere beroepen) zwaar is weet ik ook maar al te goed! Ging me erom dat het op mij overkwam alsof iedereen die op een kantoor zit een makkelijke baan heeft, ik kan je melden dat dat alles behalve waar is.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 00:23 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Maar het zijn niet alleen rugklachten heh. Rug, maar ook heupen, knieën, schouders, nek. En het is ook de psychische belasting van in een te korte tijd voor te veel mensen moeten zorgen.
Maar ik heb het vooral over mensen die lichamelijk zwaar werk doen.
Maar ik voel voor mezelf dat het lichamelijke zwaarder is dan het geestelijke. Het geestelijke kan je uitschakelen en negeren. Het lichamelijke niet.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 00:23 schreef Sunnythesun het volgende:
Je stelde het nu als een algemene stelregel (althans, zo komt het een beetje over) en daar gaan de haren bij me even van overeind staan..![]()
Maar soit, duidelijk hoe je het wel bedoelde nu.. gelukkig maar. Ik dacht namelijk dat jij ook iemand was die geestelijk wel het een en ander mee had gemaakt..
Ja, dat zeg je ook. Maar het gebruik van 'je' daarna komt wat algemeen over. Maar dat is misschien mijn gevoeligheid hoor. Je weet geloof ik wel een beetje hoe ik daar in zit inmiddelsquote:Op zaterdag 22 mei 2010 00:27 schreef Leintjeuh het volgende:
Dit is wat ik letterlijk gezegd heb. Er staat: 'ik voel voor mezelf'. Da's toch duidelijk?
Daarom dus juist.. En herkenbaar. Soms lijkt gewoon stoppen het gemakkelijkste he.. zonder meteen suïcidaal te hoeven zijn.. Hoor ik over een ernstige vliegramp en het eerste wat ik denk is: goh. dat zou makkelijk zijn! Iedereen treurt er om en zij zijn er vanaf..quote:En geestelijk heb ik inderdaad ook een en ander meegemaakt. Ik ben flink depressief geweest, bij het auto rijden schoot er vrijwel constant door mijn hoofd: een kleine ruk aan het stuur en het is allemaal afgelopen, dan hoeft t niet meer. Daarnaast heb ik een half jaar als stagiaire gelopen in een psychiatrische inrichting. Dus ja, ik denk wel te weten wat er tussen de oren van mensen kan gebeuren, ja.
Suïcidaal is echt van: ik spring van het dak/stop met eten/snijd mijn polsen door/ga een trein koppen/rijd me te pletter. Wat jij beschrijft vind ikquote:Op zaterdag 22 mei 2010 00:30 schreef Sunnythesun het volgende:
Daarom dus juist.. En herkenbaar. Soms lijkt gewoon stoppen het gemakkelijkste he.. zonder meteen suïcidaal te hoeven zijn.. Hoor ik over een ernstige vliegramp en het eerste wat ik denk is: goh. dat zou makkelijk zijn! Iedereen treurt er om en zij zijn er vanaf..
Nee precies.. het is meer een soort behoefte aan escapisme dan suïcidaal gedrag. Wat ik ook zeker heb gehad. Maar toch vind ik het erg beangstigend dat ik regelmatig dat soort gedachtes heb.. Bijna een soort jaloezie dat er mensen zijn voor wie het allemaal zo ophoudt zonder dat ze er zelf iets aan hebben hoeven te doenquote:Op zaterdag 22 mei 2010 00:36 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Suïcidaal is echt van: ik spring van het dak/stop met eten/snijd mijn polsen door/ga een trein koppen/rijd me te pletter. Wat jij beschrijft vind ikniet suïcidaal
Maar inderdaad, wel makkelijk. Je bent zonder moeite van het gezeik af. Na een fijne vakantie
Raar, ja. Herkenbaar, ja. Dus zijn we allebei raarquote:Op zaterdag 22 mei 2010 00:40 schreef Sunnythesun het volgende:
Nee precies.. het is meer een soort behoefte aan escapisme dan suïcidaal gedrag. Wat ik ook zeker heb gehad. Maar toch vind ik het erg beangstigend dat ik regelmatig dat soort gedachtes heb.. Bijna een soort jaloezie dat er mensen zijn voor wie het allemaal zo ophoudt zonder dat ze er zelf iets aan hebben hoeven te doenNet als dat ik soms jaloers kan zijn op mensen die een dusdanig ernstige ziekte hebben waardoor ze 'mogen' stoppen met werken
slaat werkelijk nergens op maar toch heb ik dat..
Is dat heel raar??
Ik kan het simpelweg niet.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 00:41 schreef Bluezz het volgende:
Ik vind het heel moeilijk om gedachten uit te schakelen.
Nou ja, weekendje wegquote:
Oh ja?? Hoe dan? En waarom zou ik het dan anders zien?? Misschien heb je gelijk hoor, maar ik zie niet in wat dat er mee te maken heeft eigenlijk..quote:Op zaterdag 22 mei 2010 00:44 schreef golfer het volgende:
Jullie zijn allemaal raarrrrrrrrrrr (Jiskefet).
Over een jaar of 30-35 gezin/kinderen/werken denk ik dat jullie de zaken toch iets anders zien.
quote:Op zaterdag 22 mei 2010 00:42 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Raar, ja. Herkenbaar, ja. Dus zijn we allebei raar
Integendeel, die versterken het uiteindelijk allen maar. Als het al een avond werkt krijg je het vervolgens dubbel terug .quote:
Daar heb ik dan weer geen last van.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 00:50 schreef TAV74 het volgende:
Integendeel, die versterken het uiteindelijk allen maar. Als het al een avond werkt krijg je het vervolgens dubbel terug .
Oh ik wel, als ik een avond doorzak is de kans groot dat ik de dag erna bijzonder neerslachtig ben.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 00:52 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Daar heb ik dan weer geen last van.
Ik ben er heel goed inquote:Op zaterdag 22 mei 2010 00:41 schreef Bluezz het volgende:
alles tegelijk?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 00:36 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Suïcidaal is echt van: ik spring van het dak/stop met eten/snijd mijn polsen door/ga een trein koppen/rijd me te pletter.
Ach de tijd dat ik dat figuur had is sowieso voorbij.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 08:57 schreef Leintjeuh het volgende:
Die Holland boxer is te erg voor woorden. Die ander is tof!
Ik zou iemand met zo'n figuurquote:Op zaterdag 22 mei 2010 09:47 schreef Pietverdriet het volgende:
Ach de tijd dat ik dat figuur had is sowieso voorbij.
daarom quote ik maar gedachtes van mensen die zeggen wat ik dachtquote:Op zaterdag 22 mei 2010 00:41 schreef Bluezz het volgende:
Dat streepje is zooooooooooooo geil!quote:Op zaterdag 22 mei 2010 09:49 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Ik zou iemand met zo'n figuurniet uit mijn bed schoppen. En daar ben ik vást niet de enige in. Maarja, Kaas ziet er ook zo uit. Alleen dan zónder dat streepje navel-tot-pikhaar
IDD, ik ook niet.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 09:49 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Ik zou iemand met zo'n figuurniet uit mijn bed schoppen. En daar ben ik vást niet de enige in.
Ja maar je kan toch niet van een flat springen als je je pols aan het doorsnijden bent terwijl je een trein kopt? Treinen rijden niet in de lucht vlakbij flatsquote:
ver springenquote:Op zaterdag 22 mei 2010 10:00 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Ja maar je kan toch niet van een flat springen als je je pols aan het doorsnijden bent terwijl je een trein kopt? Treinen rijden niet in de lucht vlakbij flats
Ik vind het heerlijk zacht en supersexy. Ik heb een buik-streep-fetisj (huh? Hoe schrijf je dat woord?) .quote:Op zaterdag 22 mei 2010 09:59 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Buh, nee. Vies pikpluisEn het kriebelt als je gaat pijpen
buikstreep bezitter meldtquote:Op zaterdag 22 mei 2010 10:28 schreef Tezz het volgende:
[..]
Ik vind het heerlijk zacht en supersexy. Ik heb een buik-streep-fetisj (huh? Hoe schrijf je dat woord?) .
Ja ik heb ook een buikstreep. Maar dan niet van haar. Ik heb, net als mijn zussen, moeder en tantes van moeders én vaders kant, een iets donkerdere pigmentstreep tussen navel en venusheuvel.quote:
Ik kan nooit meer slapen als ik wakker ben, een heel vervelend genetisch defectquote:Op zaterdag 22 mei 2010 08:01 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
mogge! Ga je niet meer slapen?
ken dat, als ik eenmaal wakker ben kan ik niet meer slapen.. wel als het heel vroeg is nog een keer omdraaien gelukkig. Scheelt ook wel dat ik er meestal vroeg in lig.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 10:55 schreef Windigo het volgende:
[..]
Ik kan nooit meer slapen als ik wakker ben, een heel vervelend genetisch defectDus ben maar vroeg boodschappen gaan doen en heb nu van allerlei lekkers voor het pinksterweekend en een citruspers gekocht
Het maakt bij mij niet uit of ik vroeg of laat naar bed ga, wakker is wakker en altijd rond 0600 s'ochtends. In de winter iets langer omdat het dan langer donker blijft, maar mijn biologische klok is heel goed afgesteldquote:Op zaterdag 22 mei 2010 11:07 schreef cybermans het volgende:
[..]
ken dat, als ik eenmaal wakker ben kan ik niet meer slapen.. wel als het heel vroeg is nog een keer omdraaien gelukkig. Scheelt ook wel dat ik er meestal vroeg in lig.
Tis net of er een vork in drijft (rechtsvoorquote:Op zaterdag 22 mei 2010 11:10 schreef Stereotomy het volgende:
[ afbeelding ]
Noodles in bouillon met een drupje sesamolie en twee gekookte eitjes is echt zaaaaaalig als ontbijt![]()
![]()
![]()
Selecteren in je library en dan in die kolom links naar je ipod slepen.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 11:22 schreef Leintjeuh het volgende:
Zucht. Hoe voeg je met Itunes albums toe aan je Ipod? Ik heb het programma een poosje niet gebruikt, en gelijk weet ik niet meer hoe het werktKan het ook niet vinden
Net deed ie dat niet hoorquote:Op zaterdag 22 mei 2010 11:24 schreef Cassima het volgende:
Selecteren in je library en dan in die kolom links naar je ipod slepen.
quote:Op zaterdag 22 mei 2010 11:30 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Net deed ie dat niet hoorHij wilde niet, net
aaah D_H moet maar uitkijken voor die scooters met vriendenquote:Op zaterdag 22 mei 2010 11:43 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
HEEJ! Pas op heh! Ik weet waar je huis woont hoor
Ideetje van wie is de chef?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 11:30 schreef cybermans het volgende:
zo eindelijk menu bedacht
voor DE quiche
hoofd gevulde puntpaprika's met gele rijst
toe:
[ afbeelding ]
gelukkig heb je de sleutel niet meerquote:Op zaterdag 22 mei 2010 11:43 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
HEEJ! Pas op heh! Ik weet waar je huis woont hoor
nope, Foodgawkerquote:Op zaterdag 22 mei 2010 11:46 schreef Windigo het volgende:
[..]
Ideetje van wie is de chef?Ziet er heerlijk uit
Ah ok, het viel me op omdat toevallig net zo'n gerecht van de week op Wie is de chef was.quote:
Gaat hopelijk goedkomenquote:Op zaterdag 22 mei 2010 11:49 schreef Windigo het volgende:
[..]
Ah ok, het viel me op omdat toevallig net zo'n gerecht van de week op Wie is de chef was.
Eet smakelijk in ieder geval
Volgens mij kan je alléén in je eigen gemeente stemmenquote:Op zaterdag 22 mei 2010 11:49 schreef cybermans het volgende:
@borisz kan ik eigenlijk ook in Amsterdam stemmen met mijn kiespas vanuit Deventer?
Jaloers, ik werd om 8 uur al wakker door de herrie hierquote:Op zaterdag 22 mei 2010 12:08 schreef golfer het volgende:
Navel-pikstreepje meldt zich.
Heerlijk uitgeslapen.
Je kan aanvragen of je in een andere gemeente mag stemmen. Dat moet je doen bij de gemeente waar je op inschrijven staat. Hoe je het doet staat op je stemkaart of op de gemeente website, maar meestal is het een formulier invullen en opsturen voor een bepaalde datum.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 12:00 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Volgens mij kan je alléén in je eigen gemeente stemmen
Wij ook hoor, er wordt hier schuin tegenover al een paar weken een veranda of hoe heet dat in de tuin gebouwd in het kader van : wat doen we nu weer met het geld wat maar niet opgaat?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 12:10 schreef Pietverdriet het volgende:
Jaloers, ik werd om 8 uur al wakker door de herrie hier
Oe lekker, wat goed dat je dat 'sochtends doet, wij zwemmen alleen de dinsdagavond op het banenzwemuurquote:
Moet je met je stempas een kiezerspas aanvragen bij je gemeente. Dan kan je in heel NL stemmen.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 11:49 schreef cybermans het volgende:
@borisz kan ik eigenlijk ook in Amsterdam stemmen met mijn kiespas vanuit Deventer?
thanks en ook de anderenquote:Op zaterdag 22 mei 2010 12:32 schreef borisz het volgende:
[..]
Moet je met je stempas een kiezerspas aanvragen bij je gemeente. Dan kan je in heel NL stemmen.
Ik heb een heel goed recept voor sateh ajam/babi. Maar die kan ik je niet geven, want dan moet ik je vermoordenquote:Op zaterdag 22 mei 2010 12:42 schreef Anthraxx het volgende:
Heeft iemand een goede marinade voor sateh op de BBQ en voor garnalen op de BBQ?
lol!quote:Op zaterdag 22 mei 2010 13:03 schreef borisz het volgende:
[..]
Altijd grappig de opkomst in Schiermonnikoog 125% ofzo
Je mag het ook komen maken hier, maar dan moet je wel je vakantie omplannenquote:Op zaterdag 22 mei 2010 12:58 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Ik heb een heel goed recept voor sateh ajam/babi. Maar die kan ik je niet geven, want dan moet ik je vermoordenGeheim familierecept!
Kijk, dat is misschien wel leuk om te proberen. Zelf een saus erbij maken ipv het standaard 'Wiko' potje (hoewel die ook goed smaaktquote:Maar: over het algemeen gebruik ik ketjap manis, knoflook, citroensap, rode peper en wat maisolie. Verhoudingen ligt aan wat je zelf lekker vind, maar zeker niet te weinig peper en knof erinEn voor de variatie kan je er sereh/citroengras door doen, geeft een wat meer Thais-achtige smaak. Maar lekkere sateh valt of staat bij een goeie satehsaus!
Fijngesnipperd uitje fruiten met wat trassi en rode peper. Niet te weinig calve pindakaas erbij, en eventueel verdunnen met kokosmelk uit blik. Ook hier kan je wat citroensap gebruiken. En als je een wat zoete saus wil, goela djawa of bruine basterd erdoor. Spaarzaam natuurlijkMijn ervaring is dat andere merken pindakaas dan Calvee gaan schiften. En ik gebruik altijd de gele pot, met stukjes noot
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |