Stiekem welquote:Op vrijdag 21 mei 2010 19:56 schreef Faithfulness het volgende:
Jaaaaa ze zijn echt cute![]()
Hele stiekeme TVP
zo'n vette vissen!quote:Op vrijdag 21 mei 2010 19:51 schreef iFries het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En hier verder
Vorige topic:
Tropisch Aquarium #30 Pruttelen door
Kan me niet voorstellen dat dat een delicatesse is, er zit amper vlees aan.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 19:59 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
zo'n vette vissen!
even een vraag zonder de brutus uit te willen hangen, maar zijn dit die eetbare-delicatessenvariant, of een andere soort?
Zeker weten, maximaal 0.1 per dag dus doe het rustig aan, wil het spreiden over 2/3 wekenquote:Op vrijdag 21 mei 2010 19:39 schreef Stali het volgende:
Is het niet verstandiger het geleidelijk te doen?
Deze niet maar in Japan kan je volgens mij kogelvissen etenquote:Op vrijdag 21 mei 2010 20:02 schreef witte_fantasie het volgende:
[..]
Kan me niet voorstellen dat dat een delicatesse is, er zit amper vlees aan.
Tyquote:Op vrijdag 21 mei 2010 20:29 schreef versteegrob het volgende:
Leuke foto van die kogelsFaith, is de luchtpomp niet slecht voor de Co2 ? Zeggen ze toch overal
[..]
Rob heeft gelijk, dit is een andere (dwerg) soort.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 19:59 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
zo'n vette vissen!
even een vraag zonder de brutus uit te willen hangen, maar zijn dit die eetbare-delicatessenvariant, of een andere soort?
Ze zijn inderdaad met z'n drietjes, en dat houden we zoquote:Op vrijdag 21 mei 2010 19:58 schreef iFries het volgende:
[..]
Stiekem wel![]()
Klopt het die 3 kogelvisjes de enige bewoners zijn? Of heb ik dat ergens gemist?
quote:Op vrijdag 21 mei 2010 20:48 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik doe hier een tvp om te kijken of er iets veranderd is, zoniet ben ik weer weg
Ik doe hier een tvp om te kijken of er iets veranderd is, zoniet ben ik weer weg
Niks bruuts aan.. Cultuur en de mensheid hequote:Op vrijdag 21 mei 2010 19:59 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
zo'n vette vissen!
Wel mooi dat je iig weer mee lurkt.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 20:48 schreef admiraal_anaal het volgende:
Gewoon posten hier net als de anderen die dit gepost hebben. Als iets je niet aanstaat, kwestie van negeren.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 20:48 schreef admiraal_anaal het volgende:
aa ok, dus deze blijven dan ook lekker klein! ik wist nietees dat er zoetwaterkogelvisjes bestonden!quote:Op vrijdag 21 mei 2010 23:08 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Niks bruuts aan.. Cultuur en de mensheid he
Maarre de grotere zoutwater variant is op sommige plekken een delicatessen idd. Deze dus niet
Deze zoetwater kogelvisjes zijn voor 1 belangrijk doel weggelegd in het aquarium: slakken opeten!quote:Op zaterdag 22 mei 2010 10:54 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
aa ok, dus deze blijven dan ook lekker klein! ik wist nietees dat er zoetwaterkogelvisjes bestonden!
Ja, dat dan weer wel... Maar ze zijn errug mooiquote:Op zaterdag 22 mei 2010 16:47 schreef Faithfulness het volgende:
Verontrustend dat er geen prijzen bij staan
Dat huisje kan echt niet!quote:Op vrijdag 21 mei 2010 19:51 schreef iFries het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En hier verder
Vorige topic:
Tropisch Aquarium #30 Pruttelen door
Waarom niet?quote:
Ik weet niet zeker of dit de goede link is, komt uit de vorige topic.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 22:44 schreef versteegrob het volgende:
Tijdje terug poste iemand een lijst met alle algen, iemand een linkje ?
Vraag dat nou niet.....quote:Op zaterdag 22 mei 2010 23:02 schreef cyberterrorist het volgende:
[..]
Ik weet niet zeker of dit de goede link is, komt uit de vorige topic.
http://www.discusnews.com/article/cat-04/algae.shtml
Hoe gaat het met je discussen?
Waarom niet?quote:
Tip: geef geen adviezen, worden in de wind geslagen nl. Als je ergens naar vraagt, verwacht een 3-A4'tjes tellend antwoord.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 23:45 schreef cyberterrorist het volgende:
[..]
Waarom niet?![]()
Uiteindelijk zijn het prachtige vissen en ik ben benieuwd hoe het met de discussen gaat.
I knowquote:Op zaterdag 22 mei 2010 23:50 schreef witte_fantasie het volgende:
[..]
Tip: geef geen adviezen, worden in de wind geslagen nl. Als je ergens naar vraagt, verwacht een 3-A4'tjes tellend antwoord.
Allereerst bedankt voor de link, zal hem zo even uitgebreid lezen.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 23:45 schreef cyberterrorist het volgende:
[..]
Waarom niet?![]()
Uiteindelijk zijn het prachtige vissen en ik ben benieuwd hoe het met de discussen gaat.
Goed dat je niet zoveel soorten vis in je gezelschapsaquarium hebt, dat was bij mij in het begin wel anders. Merk nu hoe minder soorten vis hoe mooier het oogt, heb zelf het volgende bestandquote:Op zaterdag 22 mei 2010 23:54 schreef cyberterrorist het volgende:
Mijn vriend en ik hebben op dit moment een Juwel Lido 120.
Ongeveer anderhalf maand is het nu aan het draaien, in ons nieuwe huis.![]()
(Heb hier een tijdje geleden gepost dat we gingen verhuizen en ik had vragen over hoe we het aquarium het beste konden verhuizen.)
We hebben er net zoals de voorgaande keer, algeneters, tetra's, platy's en corydoras in zitten.
Ons aquarium is in dit geval dus een gezelschapsaquarium
We hebben dit keer wit grind gebruikt i.p.v zwart grind, dit hadden we de vorige keer.
Het aquarium is hierdoor wel een stuk lichter geworden.
Wat hebben jullie o.a. in het aquarium zitten qua vissen?
1x L-nummerquote:Op zaterdag 22 mei 2010 23:54 schreef cyberterrorist het volgende:
Mijn vriend en ik hebben op dit moment een Juwel Lido 120.
Ongeveer anderhalf maand is het nu aan het draaien, in ons nieuwe huis.![]()
(Heb hier een tijdje geleden gepost dat we gingen verhuizen en ik had vragen over hoe we het aquarium het beste konden verhuizen.)
We hebben er net zoals de voorgaande keer, algeneters, tetra's, platy's en corydoras in zitten.
Ons aquarium is in dit geval dus een gezelschapsaquarium
We hebben dit keer wit grind gebruikt i.p.v zwart grind, dit hadden we de vorige keer.
Het aquarium is hierdoor wel een stuk lichter geworden.
Wat hebben jullie o.a. in het aquarium zitten qua vissen?
Dat is goed om te horen.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 23:58 schreef versteegrob het volgende:
[..]
Allereerst bedankt voor de link, zal hem zo even uitgebreid lezen.
De discussen doen het super, ze eten echt super ! Ze worden met de dag mooier dus ben er super blij mee![]()
Alleen dus een klein beetje last van alg maar het is nog weinig dus kan het gelijk aanpakken
Oei das nog een hele klus die piranha's... Krijgen denk ik wel een apart onderkomen? Wel leuk met voeren haha...quote:Op zaterdag 22 mei 2010 23:59 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik heb nu mijn 60L bak vol zitten met garnalen, wat slakken, ruby tetra's en citroen tetra's en 2 marmer algeneters. Ook nog een 20 liter kraambak voor de garnalen. Binnenkort ga ik aan mijn 180 liter hoekbak beginnen om in te richten als gezelschapsbak met van alles wat.
En waarschijnlijk binnenkort krijg ik de bak van mijn broertje met 5 piranha's gezien hij er op uit gekeken is
Hoezow heb je van de platy's spijt?quote:Op zondag 23 mei 2010 00:01 schreef witte_fantasie het volgende:
[..]
1x L-nummer
3x siamees algeneter
10x platy
10x kardinaaltetra
4x maanvissen
5x cherry barbeel
3x citroentetra
1x labeo
aqua is netto +/- 200-220 liter.
Die platy's hebben we het meeste spijt van. Stelletje hongerlijers+stelletje konijnen damn.
Jij hebt veel verstand van garnalen hequote:Op zaterdag 22 mei 2010 23:59 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik heb nu mijn 60L bak vol zitten met garnalen, wat slakken, ruby tetra's en citroen tetra's en 2 marmer algeneters. Ook nog een 20 liter kraambak voor de garnalen. Binnenkort ga ik aan mijn 180 liter hoekbak beginnen om in te richten als gezelschapsbak met van alles wat.
En waarschijnlijk binnenkort krijg ik de bak van mijn broertje met 5 piranha's gezien hij er op uit gekeken is
Die mannetjes jagen continue op die vrouwtjes, die arme beesten hebben geen rust.quote:Op zondag 23 mei 2010 00:04 schreef cyberterrorist het volgende:
[..]
Hoezow heb je van de platy's spijt? De platy's van onze vorige bak, planten zich behoorlijk snel voort.
Bij de laatste keer werden we even opa en omavan 22 jongen, tenminste zoveel heb ik er toen kunnen tellen
Ga eens naar je LFS en kijk eens naar prijzen?quote:Op zondag 23 mei 2010 00:06 schreef versteegrob het volgende:
[..]
Jij hebt veel verstand van garnalen he
Zit er aan te denken om misschien een nano aquarium te nemen om garnalen te kweken maar hoeveel werk en hoe duur is zoiets ? Heb eigenlijk heel weinig ruimten wil er niet te veel geld aan besteden, is dit een beetje mogelijk ?
In wat voor een bak krijgen/moeten die piranha's dan?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 23:59 schreef admiraal_anaal het volgende:
Je hebt altijd commentaar op alles wil ik doe en zeg maar als ik jou visbestand bekijkquote:Op zondag 23 mei 2010 00:01 schreef witte_fantasie het volgende:
[..]
1x L-nummer
3x siamees algeneter
10x platy
10x kardinaaltetra
4x maanvissen
5x cherry barbeel
3x citroentetra
1x labeo
aqua is netto +/- 200-220 liter.
Die platy's hebben we het meeste spijt van. Stelletje hongerlijers+stelletje konijnen damn.
Foutje gemaakt door net zoveel mannetjes als vrouwtjes platys te nemen.... Oooops
Ja dat was bij ons ook zo, we hadden 2 soorten/kleuren in de bak zitten en die mannetjes zaten ook telkens achter de vrouwtjes aan. Maar nadat we zoveel jongen hadden gekregen, was meer dan de helft man en die zaten dan allemaal op de vrouwtjes te jagen.quote:Op zondag 23 mei 2010 00:06 schreef witte_fantasie het volgende:
[..]
Die mannetjes jagen continue op die vrouwtjes, die arme beesten hebben geen rust.![]()
Ze zijn naar mijn maatstaven te druk en als ze jongen hebben, worden die natuurlijk weer opgegeten door de maanvissen. Al met al, ze passen niet echt in de bak bij de rest van de bewoners. Maar och, ze mogen er oud worden.
Voor garnalen is het serieus echt belangrijk dat ze rust krijgen wil je er mee kweken. Veel tijd heb je er niet voor nodig. Wat het belangrijkste is dat je nodig hebt zijn de juiste waterwaardes, stabiliteit en veel rust. Als je garnalen eenmaal kweken dan gaat het als een trein.quote:Op zondag 23 mei 2010 00:06 schreef versteegrob het volgende:
[..]
Jij hebt veel verstand van garnalen he
Zit er aan te denken om misschien een nano aquarium te nemen om garnalen te kweken maar hoeveel werk en hoe duur is zoiets ? Heb eigenlijk heel weinig ruimten wil er niet te veel geld aan besteden, is dit een beetje mogelijk ?
Wil jij mijn grind niet gratis hebben ?quote:Op zondag 23 mei 2010 00:21 schreef Faithfulness het volgende:
Ooit had mijn zoon een grote oranje bloem uitgezocht voor het aquarium. Met een schildpadje erop:
[ afbeelding ]
*Grinnik*
Die bloem is inmiddels naar de bloemenboerderij
Hihi, ik heb zelf nog 10 kilo (wit) zand staanquote:Op zondag 23 mei 2010 00:29 schreef versteegrob het volgende:
[..]
Wil jij mijn grind niet gratis hebben ?
Tja weet niet, zit gewoon een beetje rond te kijken. Garnalen vind ik erg leuk en kweken zou mooi zijn voor de discussen en zo houd ik mijn garnalen aantal op peil maar of het er komt weet ik echt nog niet. Heb niet heel veel ruimte en mijn vriendin vind mijn aquarium nu al erg groot dus moet maar even kijken.quote:Op zondag 23 mei 2010 00:30 schreef Faithfulness het volgende:
Je hebt al hele leuke bakjes van 30 liter, Rob! Of vind je dat teveel? Een 'echte' nano bak kost meestal flink wat geld
Maar een gewoon "merkloos" bakkie van 30 liter kost al een stuk minder
Je kunt ook nog altijd in de toekomst een garnalenbak nemen.quote:Op zondag 23 mei 2010 00:34 schreef versteegrob het volgende:
[..]
Tja weet niet, zit gewoon een beetje rond te kijken. Garnalen vind ik erg leuk en kweken zou mooi zijn voor de discussen en zo houd ik mijn garnalen aantal op peil maar of het er komt weet ik echt nog niet. Heb niet heel veel ruimte en mijn vriendin vind mijn aquarium nu al erg groot dus moet maar even kijken.
Zag gisteren voor het eerst kardinaal garnalenMaar het blijft eerst gewoon bij kijken en genieten van mijn schijven
quote:Op zondag 23 mei 2010 00:08 schreef versteegrob het volgende:
[..]
Waarom zoveel soorten vissen in 1 aquarium ? Vind ik leuk. Gaat allemaal prima samen.
Hoe gaan de maanvissen met de tetra? Prima.
Wordt labeo niet heel groot ? Nee.
helaas is apeldoorn te ver, ik kon wel een kilootje of 10 gebruiken voor mn kleine bak, daar moet ik toch de bodem van vernieuwen ivm plenaria en ik vind zwart altijd wel mooi staan.quote:Op zondag 23 mei 2010 00:13 schreef versteegrob het volgende:
Omdat ik er toch niet vanaf kom, heb ik gratis 40 kilo ! speciaal Corydoras zwart grind van Dennerle af te halen in Apeldoorn.
Iemand interesse ?
Waarom? Iedereen kan dat ook hier doen en dan kan er een vaste OP van gemaakt worden die dan in de wiki geplaatst word.quote:Op zondag 23 mei 2010 04:22 schreef versteegrob het volgende:
Is het niet leuk om een extra topic aan te maken waar iedere user zijn aquarium post en een visbestand ?
We hebben ook nog een zak wit grind, 2k.quote:Op zondag 23 mei 2010 00:55 schreef versteegrob het volgende:
Zeker maar wil jij mijn grind niet overnemen dan ben ik het kwijt ? Denk ook niet dat de garnalen er snel gaat komen maar wensen moet je altijd blijven hebben he.
ps: Het is weer nacht en de l134 zwemt weer als een gek in de bak:)
Owhh, deel dus de mening alleenquote:
Oh zo...quote:Op zondag 23 mei 2010 14:35 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
Owhh, deel dus de mening alleenVind persoonlijk het "natuurlijke" eraf.
ik hou er ook niet van, maar iedereen moet natuurlijk met zijn aquarium doen wat hij/zij mooi vind. dus dat "het niet kan", ben ik het niet mee eens.quote:Op zondag 23 mei 2010 14:35 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
Owhh, deel dus de mening alleenVind persoonlijk het "natuurlijke" eraf.
Leg mij eens uit wat er mis is aan het visbestand?quote:Op zondag 23 mei 2010 03:37 schreef versteegrob het volgende:
Wat zijn de maten van je bak ?
labeo
Huisvesting
Deze vis heeft een ruim aquarium nodig, 1.20 meter is het minimum. Zorg voor veel schuilmogelijkheden, stukken kienhout, stenen en planten zijn hiervoor heel geschikt. Breng een donkere bodem aan en wat drijfplanten om het licht te dempen.
http://dier-en-natuur.inf(...)ynchus-frenatus.html
Hier kan je dus zien dat lang niet alles klopt maar we zijn er niet om ruzie te maken alleen nogal hypocriet dat je op mijn aquarium commentaar hebt terwijl je zelf nogal een warrig bestand hebt en dan vooral de labeo
Heb je een foto van het geheel ?
hij heeft natuurlijk wel een punt. je maanvissen en tetra's willen zacht, zuur water (pH ongeveer 6.5), maar met name je platy's, en in mindere mate ook de labeo en de siamese algeneters, willen hard, basisch water (pH = 7.5). en ik weet niet wat voor maanvissen je hebt, maar volwassen maanvissen passen niet in je bak, tenzij je een rare maat hebt (1m20 lang, 220 liter, dan heb je waarschijnlijk geen 50cm hoogte). of heb je van die rare kweekvorm maanvissen die minder hoog worden?quote:Op zondag 23 mei 2010 16:23 schreef witte_fantasie het volgende:
[..]
Leg mij eens uit wat er mis is aan het visbestand?![]()
Je hebt 4 maanvissen en 200liter dus hier hou ik al op. Verder hebben maanvissen minimaal een hoogte nodig van 60cm omdat ze zulke lange vinnen hebben, als ze wat groter zijn. Heb zelf ook wat overbezetting maar dan moet je niet doen alsof ik alles verkeerd doe jij niks maar post eens een foto, ben wel benieuwd hoe je aquarium eruit zietquote:Op zondag 23 mei 2010 16:23 schreef witte_fantasie het volgende:
[..]
Leg mij eens uit wat er mis is aan het visbestand?![]()
Ik heb precies wat je hierboven beschrijft, dus..... hoezo "mag" de labeo er niet in van jou?
niet humaan, geen goed idee, niet doenquote:Op zondag 23 mei 2010 17:23 schreef Zapper het volgende:
Ik hoop dat dit het juiste topic is voor mijn vraag.
Zou graag een grote ronde vaas gebruiken als aquarium, voor goudvisjes ofzo, niets groots of speciaals. Denk aan een glazen vaas, hoogte van een meter en een stukje breder dan een cd'tje. Vraag is nu, is dit humaan en wat heb ik verder nodig om de visjes levend te houden? Waar zal ik verder op moeten letten?
Ter illustratie:
[ afbeelding ]
Zeker niet humaan, doe dit aub nietquote:Op zondag 23 mei 2010 17:23 schreef Zapper het volgende:
Zou graag een grote ronde vaas gebruiken als aquarium, voor goudvisjes ofzo, niets groots of speciaals. Denk aan een glazen vaas, hoogte van een meter en een stukje breder dan een cd'tje. Vraag is nu, is dit humaan en wat heb ik verder nodig om de visjes levend te houden? Waar zal ik verder op moeten letten?
Ter illustratie:
[ afbeelding ]
Niet doen... Is zieligquote:Op zondag 23 mei 2010 17:23 schreef Zapper het volgende:
Ter illustratie:
[ afbeelding ]
dat zou wel kunnen ja, moet je er wel ook wat plantjes inzettenquote:Op zondag 23 mei 2010 17:35 schreef Zapper het volgende:
Oke, duidelijke antwoorden
Geldt dat voor ieder levend wezen of zouden bijvoorbeeld garnaaltjes weer wel kunnen?
Oke, dat zou moeten lukkenquote:Op zondag 23 mei 2010 17:36 schreef Byte_Me het volgende:
dat zou wel kunnen ja, moet je er wel ook wat plantjes inzetten
ik had het al gezien, maar ik woon in eindhoven, dus dat is een beetje ver rijden. ik zou wel een kilootje of 10 kunnen gebruiken voor mn 60cm bak, maar ja, gewoon kopen zou in dit geval goedkoper uitpakken. mocht je geen haast hebben, dan valt er misschien wel iets te combineren, maar dat gaat dan wel een maandje of wat durenquote:Op zondag 23 mei 2010 17:32 schreef versteegrob het volgende:
Byte_me
Wil jij 40kg corydoras grind hebben, gratis
quote:Op zondag 23 mei 2010 17:37 schreef Zapper het volgende:
[..]
Oke, dat zou moeten lukkenWaarom is het zo dat dit dan weer wel kan?
Mijn inspiratie was overigens dit:
Het staat zo leuk vind ik!
ja maar die vaas heeft volgens mij een diameter van 30-40cm, en dat is een groot verschil. maar zelfs in dat geval is het geen goed idee. goudvissen horen eigenlijk veel ruimte te hebben, maar helaas krijgen ze dat maar zelden.quote:Op zondag 23 mei 2010 17:37 schreef Zapper het volgende:
[..]
Oke, dat zou moeten lukkenWaarom is het zo dat dit dan weer wel kan?
Mijn inspiratie was overigens dit:
Het staat zo leuk vind ik!
Ronde vissenkommen zijn verboden tegenwoordig. Das niet voor niets natuurlijk...quote:Op zondag 23 mei 2010 17:41 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
ja maar die vaas heeft volgens mij een diameter van 30-40cm, en dat is een groot verschil
een kom is geen vaasquote:Op zondag 23 mei 2010 17:42 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Ronde vissenkommen zijn verboden tegenwoordig. Das niet voor niets natuurlijk...
Ok. Geldt dit vooral voor goudvissen of ieder soort vis? Zijn er vissen waarbij dit wel acceptabel is?quote:Op zondag 23 mei 2010 17:41 schreef Byte_Me het volgende:
ja maar die vaas heeft volgens mij een diameter van 30-40cm, en dat is een groot verschil. maar zelfs in dat geval is het geen goed idee. goudvissen horen eigenlijk veel ruimte te hebben, maar helaas krijgen ze dat maar zelden.
er wordt een hoop troep op TV vertoondquote:Op zondag 23 mei 2010 17:47 schreef Zapper het volgende:
[..]
Ok. Geldt dit vooral voor goudvissen of ieder soort vis? Zijn er vissen waarbij dit wel acceptabel is?
En waarom toont men dit op tv?
Weet je dat wel zeker? Want in dat geval moet ik even bij de plaatselijke dierenwinkels hier die wet gaan voorleggen, want ze verkopen ze nog bij de vleet.quote:Op zondag 23 mei 2010 17:42 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Ronde vissenkommen zijn verboden tegenwoordig. Das niet voor niets natuurlijk...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |