Tienerrealaties houden sowieso niet erg lang stand, helemaal als je nog geen ervaring hebt.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 11:37 schreef Stefan het volgende:
17 en 18 en dan al open relatie. Op die leeftijd had ik nog niet eens geneukt(1953)
vroeger gingen tienermeisjes naar bed met oudere mannen en tienerjongens werden ontmaagd door papa's vaste hoer, was alles nog overzichtelijk. Nu zit er in relaties tussen 17 en 18-jarigen al sleurquote:Op zaterdag 22 mei 2010 11:42 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat is de enige kans om het tegenwoordig te laten slagen. Toch naast je eerste relatie wat meer ervaring omdoen, zo dat je daar later niet naar hoeft te verlangen. Anders kan je van de meeste tienerrelaties wel uitgaan dat het stukloopt.
Ik snap deze regel nietquote:- geen telefoon of msn, wel hyves maar als diegene contact zoekt op een flirterige manier gewoon negeren.
Buiten dat ik het ook niet goed snap, is het natuurlijk ook een regel die nooit gaat werken. Want wat is 'flirterig'? Misschien vindt TS iets wel flirterig en haar vriend totaal niet, dan beginnen de problemen al. Als je dan toch regels wil maken, zorg dat in ieder geval dat ze objectief/niet multi-interpretabel zijn.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 11:44 schreef Tegan het volgende:
[..]
Ik snap deze regel niet.
En dus alleen zoenen met anderen?
Dit klinkt als een solide plan.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 17:26 schreef hetsinasappelmeisje het volgende:
- elkaar alles vertellen! (schept vertrouwen, zal misschien wel moeilijk zijn dus als 1 van ons zich er niet prettig bij voelt, ZEG HET)
Uit vorige reactie : (cit)quote:Op zaterdag 22 mei 2010 12:21 schreef Stefan het volgende:
Regels maken mbt open relatie is natuurlijk goed maar als je er zelf geen wijs uit wordt. Eigenlijk moet je maar een paar basisregels hebben die je allebei begrijpt en waarover niet getwist kan worden.
Afspreken dat je niet jaloers wordt lijkt me lastig. Als je minder lekker in je vel zit even zul je sneller jaloers zijn. Verder lijkt mij in je directe vriendenkring gaan rondneuken ook niet erg handig. En veilig neuken lijkt me vanzelfsprekend.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 12:59 schreef quirigua het volgende:
De afspraken zijn dat er geen jaloezie ontstaat, ieder vrij is, dat we elkaar alles vertellen, nooit verwijten.
Precies, dat is het lastige punt. En nu gaat het erom of je elkaar vertrouwt en daarom bij elkaar blijft "no matter what", of dat de jaloezie bepaalt hoe een van de twee reageert. Jaloezie is ALTIJD fout.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 13:36 schreef Stefan het volgende:
[..]
Afspreken dat je niet jaloers wordt lijkt me lastig. Als je minder lekker in je vel zit even zul je sneller jaloers zijn. Verder lijkt mij in je directe vriendenkring gaan rondneuken ook niet erg handig. En veilig neuken lijkt me vanzelfsprekend.
Ellende begint met jaloezie ; daarom. Jaloezie vreet aan vertrouwen ; zo werkt dat dus.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 14:33 schreef Stefan het volgende:
Jaloezie is niet fout, een beetje jaloezie dan. Je moet ook niet onverschillig worden.
Daarom, gezonde jaloezie, zo van: prima dat je je pleziertjes hebt als je mij maar niet te kort doet. Dus zodra het uit evenwicht is dat je een soort vorm van jaloezie hebt en iemand weer even erop wijst. Dus tussenweg jaloezie en oversschilligheid.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 14:34 schreef quirigua het volgende:
[..]
Ellende begint met jaloezie ; daarom. Jaloezie vreet aan vertrouwen ; zo werkt dat dus.
Ellende is ook het gevolg van onverschilligheid jegens elkaar. Zo werkt dat ook![]()
Komt bij dat ik merk dat vriendje, sinds zijn tweede "interim" relatie met een ander meisje (dat was januari, vijf maand) heel anders is gaan reageren in onze relatie, emotioneel meer bewust van zichzelf, en sexueel veel vaardiger (mmmhm).quote:Op zaterdag 22 mei 2010 14:41 schreef Stefan het volgende:
[..]
Daarom, gezonde jaloezie, zo van: prima dat je je pleziertjes hebt als je mij maar niet te kort doet. Dus zodra het uit evenwicht is dat je een soort vorm van jaloezie hebt en iemand weer even erop wijst. Dus tussenweg jaloezie en oversschilligheid.
quote:Op vrijdag 21 mei 2010 22:31 schreef hetsinasappelmeisje het volgende:
We willen alleen niet seksen met iemand anders, alleen met elkaar. Vandaar dat ik zei dat onze ‘open’ relatie ook niet echt op de beschrijving van wikipedia lijkt.
Ik zou sowieso nooit seks met iemand anders hebben, ik ben veel te gek op hem. Het feit dat IK hier over begon was omdat HIJ al 3 keer vreemd was gegaan. Ja ik zeg hierbij omdat hij veel aandacht nodig heeft en mij miste. Het is een jongen die VEEL aandacht krijgt, als ik er niet ben om hem dat te geven, maar iemand anders wel dan accepteerd hij het gewoon. Ja ik weet het een zwak smoesje, DENK JE DAT IK DIT ECHT WIL? Ik weet dat hij zwak is, maar ik ben er nog niet klaar voor om hem te laten gaan. Overigens, met m’n vorige vriend WILDE ik het wel echt, omdat ik hem nooit zag. Deze vriend zie ik elke dag behalve het weekend. En natuurlijk vind ik dit heel kut want ik wordt er heel onzeker van: Houdt ie wel ECHT van me, en dit is natuurlijk wel lekker makkelijk. Maar ik wil bij hem blijven en nee ik vertrouw hem dus niet, maar ik hoor het liever meteen dan een paar maanden later. Ik ga het gewoon ook proberen om met iemand te gaan ook al moet ik op dit moment bijna kotsen van het idee, maar ik wil gewoon vechten voor hem, ook al heeft ie het eigenlijk niet verdiend.
Het is zeker geen smoesje van: ik ben jong en wil aan niemand vast zitten. Ik wil juist WEL aan hem vast zitten, maar hij heeft een stressvolle tijd achter de rug en ik ook. We willen even iets anders aan ons hoofd, maar wel samen.
Geen scharrels omdat het dan relaties binnen een relatie wordt. Dat willen we niet. We willen elkaar maar dit proberen. Laat ons lekker.
En ja, nu spreek ik mezelf behoorlijk tegen. Maar ik heb hier heel goed overnagedacht en ik wil het echt proberen. Liefde is vergeven en vergeten, maar ook alles delen. Waarom zou je altijd maar aan 1 persoon vast moeten zitten en niet genieten van alle andere mogelijkheden? Soms heb ik het er nog moeilijk mee dat ik denk van: ik wil HEM en niet iemand anders, maar aan de andere kant lijkt het me ook wel fijn om zo nu en dan even niet aan hem te denken en even helemaal los te gaan. Soms flirten anderen wel eens met me en dan denk ik van: als ik hem niet had kon ik wel met diegene gaan. En stiekem baalde ik daar wel eens van.
De reden dat ik ALLES prive houdt, is omdat niet iedereen alles hoeft te weten. Ik vroeg om jullie mening en die is sterk uitgekomen. Toch verander ik niet van gedachtes. Maar ik vind het gewoon belangrijk hoe andere mensen hierover denken. Misschien hebben jullie nu een andere mening en snappen jullie het meer.
Natuurlijk zijn er altijd mensen die dit niet snappen, hoe mensen een open relatie kunnen hebben. Ik heb hier op het fok forum grondig onderzoek gedaan naar hoe mensen er naar kijken als ze een open relatie hebben. Erg positief allemaal, behalve van de mensen die het nog nooit hebben geprobeert of het niet durven. Het is ook een stukje vertrouwen van elkaar om dit te durven. Wat dat betreft vertrouw ik hem wel, gewoon omdat ik in zijn ogen zag dat ie echt van me houdt toen hij het zei.
nee ik was gister al van gedachten veranderd.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 18:17 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar dit klinkt niet erg gezond.
Jij wil dit helemaal niet, dan moet je het ook niet doen, DE reden die je geeft is dat ie al vreemdgegaan is, en als je een open relatie hebt, doet ie dat misschien niet meer. Dat is in elk geval GEEN goede reden om aan een open relatie te beginnen..
Zo he, niet vaak zo'n snelle mindset verandering gezien. Weet je eigenlijk wel wat je wilt?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 20:51 schreef hetsinasappelmeisje het volgende:
[..]
nee ik was gister al van gedachten veranderd.
ik heb tegen hem gezegt of je wilt mij of je wilt me niet.
hij zei ik wil jou.
maar kan goed met zijn beste vriend praten, die houdt het wel in de gaten.
gebeurt het nog een keer, dan moet ik helaas toch doeg zeggen...
quote:Op zaterdag 22 mei 2010 20:51 schreef hetsinasappelmeisje het volgende:
[..]
nee ik was gister al van gedachten veranderd.
ik heb tegen hem gezegt of je wilt mij of je wilt me niet.
hij zei ik wil jou.
maar kan goed met zijn beste vriend praten, die houdt het wel in de gaten.
gebeurt het nog een keer, dan moet ik helaas toch doeg zeggen...
Dus hij wou jou om van zijn ex of te komen?quote:Op vrijdag 21 mei 2010 22:44 schreef hetsinasappelmeisje het volgende:
[..]
ja het is compleet verkeerd dat IK erover begon. Hij zei aan het begin dat hij niet toe was aan een relatie.. waarom vroeg ie me dan? ja omdat ie zo verliefd was. Elke keer dikke terror gehad met z'n ex die hem terug wilde.. snap je niet dat ik hem niet kwijt wil? terwijl HIJ degene is die voor MIJ moet vechten en ik niet voor hem. En toch heb ik het voorgesteld..
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |