Is een vertraging na het differentieel geen optie ? Een soort naafreductie, maar dan meer inde buurt van het differentieel.quote:Op donderdag 16 september 2010 15:09 schreef AlmightyArjen het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Door een verhuizing, werk in het buitenland en vakantie heb ik alweer drie maanden niet aan mijn robot kunnen werken. Even een geheugensteuntje:
[ afbeelding ]
De problemen voordat-ie reed waren behoorlijk: afbrekende tandwielen. Hij bleek te zwaar te zijn (3 kg). Na wat aanpassingen ging het beter: hij rijdt, maar zodra je hem tegenhoudt is er weer een hoop geratel van tandwielen hoorbaar: de kleine tandwielen in de differentiëlen kunnen de krachten niet aan. Niet ideaal dus. Dus tijdens het klussen heb ik nagedacht en ik ga de aandrijving vervangen door directe aandrijving van vier 4 XL motoren. Ik had nog een halve 8880 liggen, dus ff uitgewerkt met 2 motoren:
[ afbeelding ]
Nadeel is nu wel dat ik dus geen differentieel meer heb en dat ik dus elektronisch het binnenste wiel langzamer laat draaien als hij een bochtje maakt. Ik heb al uitgerekend dat dit 57,7% moet zijn
Dus have mercy: ik moet bovenstaande robot helemaal strippen, inclusief de elektronica![]()
Schijnt goed te passen en de wielbasis blijft exact hetzelfde als het huidige ontwerp
Ik denk het niet, hetzelfde vermogen moet hoe dan ook door dat differentieel: misschien wint-ie qua kracht wat maar daar heb je weer snel draaiende (en dus slijtage onderhevige) differentiëlen voor terug...quote:Op donderdag 16 september 2010 16:16 schreef 2cv het volgende:
[..]
Is een vertraging na het differentieel geen optie ? Een soort naafreductie, maar dan meer inde buurt van het differentieel.
Coolquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 11:51 schreef Faceoff het volgende:
Leuk om te zien dat er meer lui bezig zijn met lego en elektronica.
Voor mij is een NXT set te duur, dus ben ik bezig met een arduino en de onderdelen van o.a. de
[ afbeelding ]
en de
[ afbeelding ]
hij zag er eerst zo uit:
[ afbeelding ] maar ben al van dat idee afgestapt. te klein
Kun je ook gewoon je eigen virtuele stekje of voertuigen bouwen, of moet je deelnemen aan een 'verhaalmode'?quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 11:55 schreef mschol het volgende:
even een legozijstraat:
iemand hier die lego universe speelt, gespeeld heeft of wil gaan spelen?
ik heb in de beta gespeeld en ik moet eerlijk bekennen dattie erg leuk was... (op sommige punten wat frustrerend door wat bugs maar ja dat was de beta)
je mag mee doen aan het verhaal (wel aan te raden omdat je later veel lego blokjes verzamelt met verslaan van vijanden..quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 01:10 schreef Vogelbekbeest het volgende:
[..]
Kun je ook gewoon je eigen virtuele stekje of voertuigen bouwen, of moet je deelnemen aan een 'verhaalmode'?
Ben wel benieuwd naar universe.
Lego, het blijft mooi spul. Ik denk niet dat ik er ooit meeklaar ben.
ik heb me in de beta er zeker mee vermaakt...quote:
dat dacht ik dus ook al...quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 14:35 schreef SwiffMeister het volgende:
[..]
Dat ziet er eerder uit als een slechte fotoshop dan lego
ik zou em eigenlijk alleen vanwege de minifigs kopenquote:Op zondag 17 oktober 2010 19:31 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb deze gekocht vandaag
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |