naturelkwark met stukjes fruit is minder machtig, maar dan moet er wel veel vers fruit doorheengaan. zowel gemalen als verse stukjesquote:Op vrijdag 21 mei 2010 09:52 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
dat verbaasde mij dus ook, maar de springvorm was dus helemaal gevuld, dus best een hoge taart ook. Heb wel ideeën hoe ik het volgende keer anders ga doen. The easy way net als nu met perzikkwark van danio ofzo en dan over 2 springvormen verdelen en 1 taart weggeven. Of dus naturelkwark gemengd met verse perzik, aardbei of whatever, volgens mij is dat minder machtig dan die smaakjeskwark
is de bedoeling om fruit en kwark dan even te blenderenquote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:05 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
naturelkwark met stukjes fruit is minder machtig, maar dan moet er wel veel vers fruit doorheengaan. zowel gemalen als verse stukjes![]()
mocht je ervoor kiezen om het over 2 springvormen te delen, ik ben vrijwillig genoeg om er 1 op te komen halen
ik zou zeggen; probeer het eens. het zou stijf moeten worden als ik het zo hoor.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:22 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
is de bedoeling om fruit en kwark dan even te blenderenen eigenlijk wil ik het dan ook zonder die ene Dr. doen. Volgens mij moet ik de zooi met klop-fix toch ook stijf krijgen en evt gelatine? Anyone tips? Ik ben niet zo'n held met taarten
quote:Kwarktaart met zwarte bessen en bastogne koekjes
Ingredienten
- 500 gram kwark (magere, franse)
- 200 gram bastogne koekjes
- 100 gram roomboter
- 2 limoenen
- 200 gram witte basterdsuiker
- 250 ml slagroom
- (zelfgemaakte) zwarte bessen jam
- 12 blaadjes witte gelatine
Andere benodigdheden
- Grote kommen
- Pannen
- Eventueel een mixer voor de slagroom
- Bakvorm (springvorm o.i.d.)
Bereiding (30 min bereiding, 180 min wachttijd)
Haal eerst de gelatineblaadjes uit de verpakking en leg ze in een kom met een laagje koud water. Hier laat je ze even in weken zodat ze goed zacht worden.
Stamp dan de bastognekoekjes fijn. Warm ondertussen de 100 gram boter op in een pannetje. Als deze is gesmolten doe je er de gestampte koekjes bij. Als dit goed gemengd is doe je dit in de bakvorm. Goed aandrukken op de bodem. Zet de bakvorm in de koelkast zodat hij vast kan afkoelen.
Vervolgens doe je de kwark in een kom en doe je hier de 200 gram witte basterdsuiker bij. Goed roeren. In een andere kom doe je de slagroom en deze klop je tot hij luchtig is (niet helemaal stijf).
Daarna pers je de limoenen uit en doe je het sap in een pannetje. Zachtjes laten opwarmen op het gas. Dan pak je de gelatineblaadjes erbij, even uitknijpen, en als het limoensap warm is, in de pan doen. Als de gelatine is gesmolten doe je dit mengsel door de kwark met basterdsuiker. Daar doe je dan ook de slagroom bij, nogmaals goed roeren. Dit is nu het middenstuk van de taart. Je pakt de bakvorm en doet dit mengsel in de bakvorm. Als het goed is kan je ‘m zelfs schenken, dat geeft niet. In de koelkast zal het opstijven. Je zorgt dat de bovenkant mooi glad is (voor zover dat lukt).
Dit laat je nu minimaal 3 uur opstijven in de koelkast. Vervolgens kun je de taart vlak voordat je ‘m serveert afmaken door ongeveer 5 of 6 lepels jam op de bovenkant te doen.
Je kan natuurlijk ook andere jam gebruiken, dit zelfs door het kwarkmengsel doen of op het einde vers fruit op de taart leggen. Het is maar waar je zin in hebt!
tnx!quote:Op vrijdag 21 mei 2010 18:47 schreef Enfermera het volgende:
Voor de liefhebbers: een receptje wat ik van internet heb geplukt en zelf aangepast heb naar mijn behoeften!
Kwarktaart![]()
(dus geen cheesecake, maar kwarktaart die je laat opstijven in de koelkast)
Succes gegarandeerd!
[..]
![]()
Oh, echt zeker te weten niet, dit is ZOOOO veel lekkerder. Ik maak 'm vaak voor verjaardagen en heb 'm laatst ook op ons jaarlijkse familieweekend gemaakt, hij was binnen no time opquote:Op vrijdag 21 mei 2010 19:33 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
tnx!heb ik heel die Dr. niet meer nodig dus
lekker!!!!!quote:Op zaterdag 22 mei 2010 11:21 schreef Tezz het volgende:
Vanavond gaat de bbq aan!
Aardappelsalade, salsa met turks brood, verse pesto en bonensalade. Oh ja, en voor op de bbq maraqueshworstjes, speklapjes, gemarineerde varkenshaas en groentespiezen.
Dat is ook heerlijk! Ga ik komende week weer een keertje maken, als mijn man avonddienst heeft (de cul-barbaar heeft een hekel aan risotto,quote:Op zaterdag 22 mei 2010 11:57 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
lekker!!!!!
ik eet vnv risotto (uit Italië) met groene asperges
Waar woon jij dan? Hier in Twente is het prima bbq-weerquote:Op zaterdag 22 mei 2010 16:22 schreef lies1947 het volgende:
het is te koud voor de bbq...
wij hadden gisteravond ook grieks, alleen had ik alles zelf gemaaktquote:Op zaterdag 22 mei 2010 16:37 schreef Pietverdriet het volgende:
ik ga vanavond uit eten, wordt grieks
quote:Op zondag 23 mei 2010 10:26 schreef iamredleader het volgende:
net als half Nederland: vanavond barbecuen
die kan de vriezer in. Eet buitenshuis vanavondquote:
jum jum, jij eet lekker vnv!quote:Op zondag 23 mei 2010 13:37 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Vanavond varkenshaas met stroganoff saus en champignons, daarbij rozefal aardappeltjes met zeezout en rozemarijn uit de oven en stoofpeertjes!
beest? vlees komt toch uit het koelvak van de supermarkt?quote:Op zondag 23 mei 2010 21:21 schreef iamredleader het volgende:
Barbeque was heel lekker, ben bomvol van al het dode beest
Zometeen nog een kopje thee, dat lijkt me heerlijk
McDonalds? ook weinig dan! een cheeseburger is niksquote:Op maandag 24 mei 2010 19:56 schreef DarkElf het volgende:
een cheeseburger en een kleine aardbeienmilkshake
vond t wel genoegquote:Op maandag 24 mei 2010 20:03 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
McDonalds? ook weinig dan! een cheeseburger is niks
wat een combiquote:Op dinsdag 25 mei 2010 19:03 schreef Pietverdriet het volgende:
Knakworstjes, koolsla, tzatziki, brood
Visquote:Op dinsdag 25 mei 2010 21:18 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
wat is het precies? vlees + bijgerecht
quote:Op dinsdag 25 mei 2010 21:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
VisGegrilde victoriabaars met wat uitgebakken spekjes ernaast in de grilpan. Gewokte tuinbonen met spek.
Oh My, wat een heerlijke lunchquote:Op woensdag 26 mei 2010 12:21 schreef Windigo het volgende:
Nu net naar een paar Turkse vriendinnen van me geweest, en de lunch was héérlijk. Borek met gehakt en met feta en komijn, turkse pizza, croissantjes met olijven, turkse aardappel en bonensalade met geitenkaas en een heerlijk soort gebak dat wij ''engelenhaar'' noemen, onder begeleiding van turkse thee. Ik ga turks leren koken
[ afbeelding ]
CF!quote:
Ja een klein stukje als toetje met een kop thee was inderdaad verukkelijk. Ben erg blij met mn Turkse vriendinnenquote:Op woensdag 26 mei 2010 18:08 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Windigo: ohja dat is van dat spul waarbij get glazuur al van je tanden knalt als je ernaar kijktMaar het smaakt (met mate!) inderdaad érg lekker, met een kop thee
De rest van je lunch klinkt ook heerlijk!
kruidenmix uit t midden oosten. Moet je even op google kijken. (kan geen linkjes posten met mijn phone.)quote:Op donderdag 27 mei 2010 13:51 schreef FutureFairytale het volgende:
DE: wat is za'atar?
koop je dat bij de Toko?quote:Op donderdag 27 mei 2010 13:56 schreef DarkElf het volgende:
[..]
kruidenmix uit t midden oosten. Moet je even op google kijken. (kan geen linkjes posten met mijn phone.)
ik heb t voorheen bij de wereldwinkel gekocht en deze heb ik gekregen van cf uit jordanie. Maar misschien heeft een turkse of marokkaanse winkel het ook?quote:
oh komt het daarvandaan? hmm helaas geen turkse of marokkaanse winkels in de buurt, behalve de afhaalquote:Op donderdag 27 mei 2010 14:51 schreef DarkElf het volgende:
[..]
ik heb t voorheen bij de wereldwinkel gekocht en deze heb ik gekregen van cf uit jordanie. Maar misschien heeft een turkse of marokkaanse winkel het ook?
LEKKEERRRRquote:Op donderdag 27 mei 2010 16:32 schreef uniekhoorn het volgende:
Witlof ham en kaas uit de oven, aardappelkroketten, salade en rabarber
quote:
ja absoluut, maar dat zijn 4 dingen waar ik echt gek op ben en die eet jij nu allevierquote:Op donderdag 27 mei 2010 16:41 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]Jij kan je dingen ook erg inbeelden/proeven of niet?
Kwijl trouwens ook altijd als ik honger heb.
wat is een frikandel extra?quote:Op donderdag 27 mei 2010 19:15 schreef Tezz het volgende:
Frietjes met mayo en een frica(n)del extra. Jummie ! Zoooooooooo lekker op z'n tijd.....
Ik denk gewoon een frikadel erbij naast friet.quote:
Frikandel, uitjes, mayo en satesaus.quote:
ah ook weer iets geleerd. Een soort frikadel oorlogquote:Op vrijdag 28 mei 2010 09:32 schreef Tezz het volgende:
[..]
Frikandel, uitjes, mayo en satesaus.
Vanavond een eenvoudige pasta met kip en courgette.
2x saladequote:Op vrijdag 28 mei 2010 09:03 schreef DarkElf het volgende:
vanochtend yoghurt en verse jus. Vanmiddag leftover couscoussalade. En vanavond griekse salade met brood en knoflookboter.
jum! nog nooit geprobeerd, alleen de speciaal. ga ik eens vragen bij de snackbarquote:Op vrijdag 28 mei 2010 09:32 schreef Tezz het volgende:
[..]
Frikandel, uitjes, mayo en satesaus.
Vanavond een eenvoudige pasta met kip en courgette.
ja komt toevallig zo uit. Gisteren te veel gemaakt dus zonde om weg te gooien en vanavond krijgen we mensen op bezoek dus had ik een lichte maaltijd bedacht ivm hapjes die we ' s avonds hebben. Nou ja tis gezond!quote:
quote:Op vrijdag 28 mei 2010 11:20 schreef DarkElf het volgende:
[..]
ja komt toevallig zo uit. Gisteren te veel gemaakt dus zonde om weg te gooien en vanavond krijgen we mensen op bezoek dus had ik een lichte maaltijd bedacht ivm hapjes die we ' s avonds hebben. Nou ja tis gezond!
Ik heet heel vaak twee keer op een dag salade! Niets mis mee!quote:Op vrijdag 28 mei 2010 11:20 schreef DarkElf het volgende:
[..]
ja komt toevallig zo uit. Gisteren te veel gemaakt dus zonde om weg te gooien en vanavond krijgen we mensen op bezoek dus had ik een lichte maaltijd bedacht ivm hapjes die we ' s avonds hebben. Nou ja tis gezond!
niets bijzonders hoor. Ga iig lekkere kaas halen en olijvenquote:Op vrijdag 28 mei 2010 11:23 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
ooh ja ik snap, wat zijn die hapjes?
ja Spar heeft heerlijke dingen, ook heerlijke verse broodjes in allerlei soortenquote:Op vrijdag 28 mei 2010 11:43 schreef DarkElf het volgende:
[..]
niets bijzonders hoor. Ga iig lekkere kaas halen en olijven. Ze hebben bij de spar bij ons hele lekkere tapashapjes
mm dubbel zoute drop!quote:Op vrijdag 28 mei 2010 16:26 schreef SeaOfLove het volgende:
ik wissel tikkels met dubbele zoute dropjes af
kruidvat heeft goede, de beste zijn de rondequote:Op vrijdag 28 mei 2010 16:32 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
mm dubbel zoute drop!is heel moeilijk te vinden helaas
de ronde zijn zouterquote:Op vrijdag 28 mei 2010 16:47 schreef FutureFairytale het volgende:
ronde ook dubbel zout? ik ken alleen die rechthoekjes
shit, ik kom net uit de stad. van welk merk zijn ze?quote:
gewoon uit het schepsnoepvakquote:Op vrijdag 28 mei 2010 16:54 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
shit, ik kom net uit de stad. van welk merk zijn ze?
hoe zouter hoe beter! ooh ja ik ken die ronde wel, die zijn wat groter. ik dacht dat die kleine rechthoekjes zouter warenquote:Op vrijdag 28 mei 2010 17:00 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
gewoon uit het schepsnoepvakik vind het altijd zo'n grote teleurstelling als je denkt dubbel zoute drop te hebben gekocht en het is zo erg niet dubbel zout
quote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:20 schreef SeaOfLove het volgende:
ik prak zo er een big mac in als we de afslag niet missen
Ik heb ook de hele dag gezwoegd voor griekenland, daarom mag ik pas met 70 met pensioenquote:Op zaterdag 29 mei 2010 13:53 schreef Tezz het volgende:
Songfestival feestje vanavond! En aangezien ik voor Griekenland ben heb ik de hele morgen gezwoegd op griekse hapjes, hihi. Vanavond bij de tv dus dolmadakia's, keftedes, souflakispiesjes met tzaziki en diverse soorten olijven.
Jummie!
En voor de zekerheid schenk ik maar een Belgisch biertje bij.....
quote:Op zaterdag 29 mei 2010 14:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik heb ook de hele dag gezwoegd voor griekenland, daarom mag ik pas met 70 met pensioen
![]()
mmm jum!quote:Op zaterdag 29 mei 2010 14:35 schreef Windigo het volgende:
Vanavond maak ik hamburgers met cheddar en gebakken uien, spicy potato wedges en groene salade
Haha, de mijne was ook heerlijk geworden! Eet smakelijkquote:Op zaterdag 29 mei 2010 18:13 schreef FutureFairytale het volgende:
minestrone soep met focaccia.
vnv denk nog een grote hamburger, zo'n zin in al de hele dag
ik had alleen de rechthoekjes nog over vandaag in de autoquote:Op zaterdag 29 mei 2010 15:51 schreef FutureFairytale het volgende:
@ SOL: ik heb bij de Kruidvat DZ drop gekocht, thanks voor de tip!
meen je dit? wat ontzettend lief van je, ik had er niet eens om gevraagd (toch?quote:Op zondag 30 mei 2010 20:46 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
ik had alleen de rechthoekjes nog over vandaag in de autoOh als ik op de markt ben wil ik best za'atar voor je meenemen, ik ben alleen niet zo vlot met opsturen, heb al een aantal weken hier iets voor coldfeet liggen en door omstandigheden is het er even nog niet van gekomen om naar het postkantoor te gaan
pm je adres even FF, heb nu een dubbele reden om naar het postkantoor te gaanquote:Op zondag 30 mei 2010 23:28 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
meen je dit? wat ontzettend lief van je, ik had er niet eens om gevraagd (toch?)
als het niet lukt geeft niet, vind het sowieso al lief
you got mailquote:Op maandag 31 mei 2010 10:27 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
pm je adres even FF, heb nu een dubbele reden om naar het postkantoor te gaanEn nee, je had het niet gevraagd, maar er is hier makkelijk aan te komen dus voor mij kleine moeite om op te sturen als ik ooit bij een postkantoor kom
zal je ook wat andere kruiden mee sturenquote:
quote:Op maandag 31 mei 2010 10:36 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
zal je ook wat andere kruiden mee sturendan heb je een behoorlijke basis voor alles en nog wat
big news deze week:SOL is opgepakt omdat ze poederbriefjes verstuurt
je bent mij niks verschuldigd hoorquote:Op maandag 31 mei 2010 10:38 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
of ik, als ze het bij mij willen controleren. maar tof zeg, alweer dankjewel
![]()
(nu ben ik je nog wat verschuldigd)
aaahhquote:Op maandag 31 mei 2010 20:56 schreef ArtemisQ het volgende:
Champignonrisotto & sla met tomaat en pijnboompitten
ervoor eten we rauwe ham met meloen. En voor drinken heb ik een virgin mary gemaakt. (ik ben dol op mijn sapcentrifuge)quote:Op dinsdag 1 juni 2010 13:19 schreef DarkElf het volgende:
Vanavond spinazie/doperwtjes/geitenkaas soep met zelfgebakken zonnebloempitten/lijnzaadbrood met rauwe ham knoflookboter.
spannendquote:
Ik doe mee! Ja, die fles moest toch open voor de risotto die nu op het vuur staat dus......quote:
quote:Op woensdag 2 juni 2010 16:26 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
spannend![]()
ik vanmiddag 2 big macs, vnv popeye spaghetti rösti
Zomaar nog even wat rivierkreeftstaartjes erdoor, die bleek ik nog in mn vriezer te hebbenquote:Op woensdag 2 juni 2010 16:32 schreef Windigo het volgende:
Vanavond groene curry met broccoli, bamboe en mango met pandanrijst en kroepoek
een hele goede reden dus om een wijntje te nemenquote:Op woensdag 2 juni 2010 17:00 schreef Tezz het volgende:
[..]
Ik doe mee! Ja, die fles moest toch open voor de risotto die nu op het vuur staat dus......
Risotto bianco dus (nou ja, ietwat peterselie, vooruit) en daarnaast sugarsnaps met seranoham en pijnboompitjes.
Dat klinkt verukkelijk! Recept?quote:Op woensdag 2 juni 2010 19:19 schreef -Mellow- het volgende:
Ik ga nu gebakken aubergines maken, met munt-knoflook-yoghurt, harissa, gerookte paprikapoeder en geroosterde sesamzaadjes.
je hebt ons niet eens nodig zo te zienquote:Op woensdag 2 juni 2010 21:46 schreef PluisigNijntje het volgende:
Nou, zonder jullie hulp(maakt niet uit
) heb ik van alle left overs in huis iets lekkers gemaakt.
Kip gekruid met ketjap, chilipoeder, knoflook, kerrie en nog wat gedoe.
Paprika, ui, aubergine en boontjes met het vlees gebakken en daarna wat griekse yoghurt erbij, bij gebrek aan kokosmelk.
Ohja en nog wat perzik erdoor voor de zoetigheid
Was goed te doen met rijst
klinkt idd lekker.quote:Op woensdag 2 juni 2010 19:19 schreef -Mellow- het volgende:
Ik ga nu gebakken aubergines maken, met munt-knoflook-yoghurt, harissa, gerookte paprikapoeder en geroosterde sesamzaadjes.
nja, er is nauwelijks sprake van een recept. Gewoon munt en knoflook bij de yoghurt gedaan samen met wat paprikapoeder en een lepel harissa van uit een blikkie. Aubergine's besmeurd met olijfolie en in de grillpan, yoghurtsausje en sesamzaadjes erover heen en klaar.quote:Op woensdag 2 juni 2010 20:17 schreef Windigo het volgende:
[..]
Dat klinkt verukkelijk! Recept?
Mijn eten was ook heerlijk
wie zegt dat? ik weet niet eens wat ik vnv eet. misschien is het wel heeeeel lekkerquote:
kweenie hoor, ik was van plan om gevulde portobello's te eten....quote:
jij bent gewoon een zeikerd wat eten betreftquote:
Watte dan??quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |