naturelkwark met stukjes fruit is minder machtig, maar dan moet er wel veel vers fruit doorheengaan. zowel gemalen als verse stukjesquote:Op vrijdag 21 mei 2010 09:52 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
dat verbaasde mij dus ook, maar de springvorm was dus helemaal gevuld, dus best een hoge taart ook. Heb wel ideeën hoe ik het volgende keer anders ga doen. The easy way net als nu met perzikkwark van danio ofzo en dan over 2 springvormen verdelen en 1 taart weggeven. Of dus naturelkwark gemengd met verse perzik, aardbei of whatever, volgens mij is dat minder machtig dan die smaakjeskwark
is de bedoeling om fruit en kwark dan even te blenderenquote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:05 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
naturelkwark met stukjes fruit is minder machtig, maar dan moet er wel veel vers fruit doorheengaan. zowel gemalen als verse stukjes![]()
mocht je ervoor kiezen om het over 2 springvormen te delen, ik ben vrijwillig genoeg om er 1 op te komen halen
ik zou zeggen; probeer het eens. het zou stijf moeten worden als ik het zo hoor.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:22 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
is de bedoeling om fruit en kwark dan even te blenderenen eigenlijk wil ik het dan ook zonder die ene Dr. doen. Volgens mij moet ik de zooi met klop-fix toch ook stijf krijgen en evt gelatine? Anyone tips? Ik ben niet zo'n held met taarten
quote:Kwarktaart met zwarte bessen en bastogne koekjes
Ingredienten
- 500 gram kwark (magere, franse)
- 200 gram bastogne koekjes
- 100 gram roomboter
- 2 limoenen
- 200 gram witte basterdsuiker
- 250 ml slagroom
- (zelfgemaakte) zwarte bessen jam
- 12 blaadjes witte gelatine
Andere benodigdheden
- Grote kommen
- Pannen
- Eventueel een mixer voor de slagroom
- Bakvorm (springvorm o.i.d.)
Bereiding (30 min bereiding, 180 min wachttijd)
Haal eerst de gelatineblaadjes uit de verpakking en leg ze in een kom met een laagje koud water. Hier laat je ze even in weken zodat ze goed zacht worden.
Stamp dan de bastognekoekjes fijn. Warm ondertussen de 100 gram boter op in een pannetje. Als deze is gesmolten doe je er de gestampte koekjes bij. Als dit goed gemengd is doe je dit in de bakvorm. Goed aandrukken op de bodem. Zet de bakvorm in de koelkast zodat hij vast kan afkoelen.
Vervolgens doe je de kwark in een kom en doe je hier de 200 gram witte basterdsuiker bij. Goed roeren. In een andere kom doe je de slagroom en deze klop je tot hij luchtig is (niet helemaal stijf).
Daarna pers je de limoenen uit en doe je het sap in een pannetje. Zachtjes laten opwarmen op het gas. Dan pak je de gelatineblaadjes erbij, even uitknijpen, en als het limoensap warm is, in de pan doen. Als de gelatine is gesmolten doe je dit mengsel door de kwark met basterdsuiker. Daar doe je dan ook de slagroom bij, nogmaals goed roeren. Dit is nu het middenstuk van de taart. Je pakt de bakvorm en doet dit mengsel in de bakvorm. Als het goed is kan je ‘m zelfs schenken, dat geeft niet. In de koelkast zal het opstijven. Je zorgt dat de bovenkant mooi glad is (voor zover dat lukt).
Dit laat je nu minimaal 3 uur opstijven in de koelkast. Vervolgens kun je de taart vlak voordat je ‘m serveert afmaken door ongeveer 5 of 6 lepels jam op de bovenkant te doen.
Je kan natuurlijk ook andere jam gebruiken, dit zelfs door het kwarkmengsel doen of op het einde vers fruit op de taart leggen. Het is maar waar je zin in hebt!
tnx!quote:Op vrijdag 21 mei 2010 18:47 schreef Enfermera het volgende:
Voor de liefhebbers: een receptje wat ik van internet heb geplukt en zelf aangepast heb naar mijn behoeften!
Kwarktaart![]()
(dus geen cheesecake, maar kwarktaart die je laat opstijven in de koelkast)
Succes gegarandeerd!
[..]
![]()
Oh, echt zeker te weten niet, dit is ZOOOO veel lekkerder. Ik maak 'm vaak voor verjaardagen en heb 'm laatst ook op ons jaarlijkse familieweekend gemaakt, hij was binnen no time opquote:Op vrijdag 21 mei 2010 19:33 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
tnx!heb ik heel die Dr. niet meer nodig dus
lekker!!!!!quote:Op zaterdag 22 mei 2010 11:21 schreef Tezz het volgende:
Vanavond gaat de bbq aan!
Aardappelsalade, salsa met turks brood, verse pesto en bonensalade. Oh ja, en voor op de bbq maraqueshworstjes, speklapjes, gemarineerde varkenshaas en groentespiezen.
Dat is ook heerlijk! Ga ik komende week weer een keertje maken, als mijn man avonddienst heeft (de cul-barbaar heeft een hekel aan risotto,quote:Op zaterdag 22 mei 2010 11:57 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
lekker!!!!!
ik eet vnv risotto (uit Italië) met groene asperges
Waar woon jij dan? Hier in Twente is het prima bbq-weerquote:Op zaterdag 22 mei 2010 16:22 schreef lies1947 het volgende:
het is te koud voor de bbq...
wij hadden gisteravond ook grieks, alleen had ik alles zelf gemaaktquote:Op zaterdag 22 mei 2010 16:37 schreef Pietverdriet het volgende:
ik ga vanavond uit eten, wordt grieks
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |