abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 mei 2010 @ 18:29:52 #201
277120 Vido
Jeuheu!
pi_81931534
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 16:36 schreef Dwab het volgende:
Ging lekker, al had ik aan het einde last van mijn rechter ribben. Soort stekende pijn. Denk dat het komt omdat ik een kwartier daarvoor nog gegeten had, maar het kon niet anders. Druk dagje vandaag...

Stekende pijn in je zij of ribben wordt meestal veroorzaakt door te diep inademen (volgens een boek over hardlopen dat ik heb). Gaat vanzelf over zodra je conditie weer beter wordt en ademen door je mond verlicht het ook vaak. Ik had er zelf rond les 10-15 wel eens last van, de laatste tijd totaal niet meer (en ik ga over een uurtje les 24 ofzo lopen). In het boek staat overigens ook "aan steken in de zij is nog nooit iemand dood gegaan, het is hoogstens oncomfortabel".
“I have dined with kings, I've been offered wings. And I've never been too impressed.”
pi_81932024

Voor het eerst meer gelopen dan het schema 'voorschreef' omdat ik anders nog zo'n eind moest wandelen!
Terwijl ik voor het eerst 2 x 8 minuten moest, en dat wel als heel veel vond klinken!

4 kilometer gelopen in 35 minuten (2 x 8, 3 x 3 en 2 x 3 en 2 x 2 wandelen er tussen).
De stukken van 8 minuten ongeveer 7,5 km/u en de stukken van 3 min 8 km/u.
pi_81933527
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 18:29 schreef Vido het volgende:

[..]

Stekende pijn in je zij of ribben wordt meestal veroorzaakt door te diep inademen (volgens een boek over hardlopen dat ik heb). Gaat vanzelf over zodra je conditie weer beter wordt en ademen door je mond verlicht het ook vaak. Ik had er zelf rond les 10-15 wel eens last van, de laatste tijd totaal niet meer (en ik ga over een uurtje les 24 ofzo lopen). In het boek staat overigens ook "aan steken in de zij is nog nooit iemand dood gegaan, het is hoogstens oncomfortabel".
Ah ok, goed om te weten. Het is zéker wel oncomfortabel ja, deed behoorlijk pijn, kreeg het ook aardig benauwd, maarja, die laatste 5 minuten wilde ik me niet laten kennen. De volgende keer toch proberen rustiger te lopen, en een uur van tevoren eten

Heb alweer zin om te lopen, haha, het wordt alweer een verslaving...
  Redactie Sport woensdag 26 mei 2010 @ 19:22:32 #204
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_81933765
Pfffff, ik blijf vanavond maar thuis. Het ligt dit keer niet aan de motivatie, maar de zwemtraining net was wel heel zwaar. Denk dat het beter is als ik morgenochtend ga. Ik ben nu toch alleen maar moe.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  woensdag 26 mei 2010 @ 19:52:55 #205
30252 Soempie
Procreating
pi_81935342
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 18:29 schreef Vido het volgende:

[..]

Weer wat geleerd. Ik dacht altijd dat het de milt was, maar lees net ook dit op wiki:

Een theorie zegt dat het bekende verschijnsel van de "steek in de zij" bij overmatige fysieke inspanning het gevolg is van samentrekking van de milt bij zuurstoftekort om extra rode bloedcellen in de bloedbaan te brengen. Dit effect is echter zo minimaal dat deze theorie niet bewezen kan worden.

Een alternatieve uitleg over de "steek in de zij" gaat ervan uit dat de steek wordt veroorzaakt door ophoping van lucht in de darmen. Omdat de bocht van de dikke darm links hoger ligt dan rechts (waar zich de lever bevindt), zou de steek juist hier goed te voelen zijn. Een steek in de zij kan echter ook aan de rechterkant worden waargenomen, dit maakt deze theorie geloofwaardiger dan de eerste theorie.

Ook fijn om nu te weten dat er niemand dood aan is gegaan.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  woensdag 26 mei 2010 @ 19:55:36 #206
30252 Soempie
Procreating
pi_81935485
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 19:22 schreef DeLuna het volgende:
Pfffff, ik blijf vanavond maar thuis. Het ligt dit keer niet aan de motivatie, maar de zwemtraining net was wel heel zwaar. Denk dat het beter is als ik morgenochtend ga. Ik ben nu toch alleen maar moe.
Lijkt me een goede beslissing.

Ik heb nu alweer zin om te gaan rennen, terwijl ik vanmorgen nog geweest ben. Heb m'n vriend net gevraagd of hij zin heeft om les 1 van Evy te gaan lopen met mij, maar hij vindt het weer te slecht. Pfff, wimp.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_81942764
Yay! Vanavond ben ik fier op mezelf! .

Les 14 gelopen dus, en ik heb EINDELIJK een rondje. . Er is hier in de buurt amper een fatsoenlijk rondje onder de 5km te verzinnen, dus ik liep elke keer een stuk heen, omkeren, en terug. Vrij suf dus... Maar er is 1 rondje te maken van een dikke 6km en die heb ik vanavond eens geprobeerd! Ging prima! Had aan het eind nog wel een stuk route over maar heb als extra dan maar de eerste 2 intervallen (2 min en 4 min) van les 15 gelopen erbij .

Runkeeper grafiekje:

pi_81942861
Goed bezig! Ik moest ook een extra stukje vandaag, en had toen ook een stuk route over. En heb ook maar 3 minuten extra gerend

Ben nog steeds fier op mezelf om die 2 x 8 minuten, en ik doe niet eens Evy
  woensdag 26 mei 2010 @ 21:44:00 #209
277120 Vido
Jeuheu!
pi_81943078
Over de "steken in de zij" bestaan inderdaad heel veel theorieën Welke het ook is, we weten allemaal dat ze én minder worden bij het verbeteren van je conditie én dat ze niet schadelijk zijn

Ik ben net terug van les 24 (10 minuten lopen, 1 minuut wandelen, 20 minuten lopen); erg vermakelijke les. Tijdens het hardlopen een tempo van ongeveer 11 km/u. En geen steken in m'n zij gehad, haha 30 minuten lopen, here I come
“I have dined with kings, I've been offered wings. And I've never been too impressed.”
  woensdag 26 mei 2010 @ 22:25:55 #210
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_81946311
Ik zie het iet zo zitten in in Evy en ben gewoon zelf begonnen met aaneengesloten lopen (ja, ik weet dat intervaltraining eigenlijk beter is voor je lijf). Na een kleine drie maanden zit ik nu op 4 km in 22 minuten.
Hoe lang doe je er met Evy over om tot 30 minuten te komen?

Climb: 59.7 m Calories burnt: 409 kcal Avg Pace: 5:32 min/km
Avg Speed: 10.84 km/h Max Speed: 17.99 km/h Min Speed: 6.75 km/h
Life is what you make it.
pi_81946391
Evy doet 0-5km in 10 weken.
  woensdag 26 mei 2010 @ 22:29:56 #212
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_81946629
Dat is toch wel sneller dan ik had verwacht.
Life is what you make it.
  woensdag 26 mei 2010 @ 22:42:05 #213
277120 Vido
Jeuheu!
pi_81947424
27 lessen als ik het goed zie (tenzij ik 3 lessen mis). Dat is dus 9 weken zelfs...

Alhoewel ik durf te wedden dat ik die ene minuut rust die ik vandaag had tussen de 10 minuten en 20 minuten hardlopen gerust over had kunnen slaan...
pi_81947656
Even over een blessure, de shinsplints.

Ik had last van de klachten die passen bij shinsplints (pijn midden op het scheenbeen, niet zo zeer onder het lopen, maar vooral daarna).
Inmiddels heb ik nieuwe schoenen, en geen last meer van die klachten.
Alleen, op de plek waar ik toen pijn had, heb ik nu al een hele tijd een klein blauw plekje, je voelt ook een klein bobbeltje als je er over heen wrijft. Als ik precies op die plek druk is het ook nog wel een beetje gevoelig.

Heeft dat nog met shinsplints te maken?
  donderdag 27 mei 2010 @ 12:01:00 #215
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_81963966
Net in het ziekenhuis voor controle van mn lief en de kleine geweest en daar stond een weegschaal, was er al 2,5 maand niet op geweest maar ik ben toch echt 3 kilo kwijt!

Nog 6 te gaan voor mn 1e streven en dan nog 3 dan zijn we waar we horen te zijn. Straks iets verlaat dan toch les 25!
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_81964297
Damn, ik wil ook afvallen! Ik ben nu 7 weken bezig en heb mijn eetgewoonten niet aangepast, heb wel hier en daar goed gezondigd met drank en hapjes enzo.
Maar daarentegen ben ik ook niet aangekomen, en pas ik mijn jeans weer aan die ik tot dusver in 2010 niet aan heb gepast! Ik zie ook verschil in mijn kuiten, de vorm verandert.
  Moderator donderdag 27 mei 2010 @ 12:12:00 #217
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_81964486
al die mensen die precies bijhouden hoe hard en hoe lang ze lopen dat maakt lopen nog irritanter. Ik hou alleen mijn hartslag een beetje in de gaten, maar dat is vooral zodat ik niet te hard loop. Het blijft de saaiste sport die er bestaat vooral om te doen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_81964607
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 12:12 schreef Bosbeetle het volgende:
al die mensen die precies bijhouden hoe hard en hoe lang ze lopen dat maakt lopen nog irritanter. Ik hou alleen mijn hartslag een beetje in de gaten, maar dat is vooral zodat ik niet te hard loop. Het blijft de saaiste sport die er bestaat vooral om te doen.
Dat bijhouden is het enige leuke aan hardlopen dat en je vooruitgang zien dan
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_81965214
Het is saai, maar in een leuke omgeving en/of met leuke muziek is het prima te doen.
  Moderator donderdag 27 mei 2010 @ 12:39:09 #220
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_81965594
Nouja dat saaie vind ik echt verschrikkelijk, het is dat ik aan het rennen ben maar anders zou ik na 10 min al slaap vallen. En dan dat gezweet erbij nee leuk is anders. Maarja ik heb dan ook een ontzettende hekel aan sport.

Ohja wat ook erg vervelend is als je allemaal andere mensen ziet rennen als je aan het rennen bent.
  Moderator donderdag 27 mei 2010 @ 12:39:47 #221
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_81965621
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 12:15 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Dat bijhouden is het enige leuke aan hardlopen dat en je vooruitgang zien dan
Ja of achteruitgang als je de dag ervoor flink gezopen hebt.

Ik heb het nu ongeveer een jaar lang vol gehouden om 3 keer per week te rennen maar leuker wordt het er niet op.
pi_81966746
Met z'n tweeën lopen scheelt echt heel veel wat saaiheid betreft! En dan kun je flauwe grapjes maken over andere lopers die je tegenkomt, goed voor het moraal .
In het begin kon ik echt geen woord uitbrengen tijdens het lopen, maar nu gaat een gesprek voeren steeds beter, best leuk om te merken .
Proper names are scopally inert.
Normality is an invention of the power.
  Moderator donderdag 27 mei 2010 @ 13:13:58 #223
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_81966928
Dan moet je wel iemand vinden die hetzelfde tempo heeft als jezelf
pi_81967717
Zolang ik loop met een doel (bepaald rondje / bepaalde tijd) en een lekker muziekje, hou ik het goed vol.

Maar willekeurig straatjes inschieten vind ik ook saai.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  Moderator donderdag 27 mei 2010 @ 13:34:58 #225
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_81967791
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 13:33 schreef CaLeX het volgende:
Zolang ik loop met een doel (bepaald rondje / bepaalde tijd) en een lekker muziekje, hou ik het goed vol.

Maar willekeurig straatjes inschieten vind ik ook saai.
Ik loop ook bepaald rondje en daar doe ik een half uur over, als ik het sneller doe maak ik het rondje groter. Maar zoals ik al zei leuker wordt het er niet op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')