abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 mei 2010 @ 10:31:56 #1
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_81664298
Vorig topic: Het kleine babietjes (0-6 maanden) topic Deel 45

Kleine baby'tjes:

24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van Ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk, zoon van Vlindur
18 decembe 2009: Dyon, zoon van Meimeltje
20 december 2009: Fabian, zoon van amaranta
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
07 januari 2010: Aviva Gabriëlle, dochter van DaviniaHR en PhysicsRules
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi
1 februari 2010 : Ischa, zoon van Dumpiej
02 februari 2010: 'Teigetje', dochter van Keshet
05 februari 2010: Tessa, dochter van mama_papa
12 februari 2010: Laura, dochter van Sindell
14 februari 2010: Florian, zoon van Freecell
15 februari 2010: 'Harry', zoon van Asyniur
15 februari 2010: Hannah, dochter van Octopussy
16 februari 2010: Dyr, dochter van Klaploper en Twizu
18 februari 2010: Robin Janey Kathleen, dochter van Co_OL
19 februari 2010: Ravi & Kiro, zoons van simmu en sangdrax
***24 februari 2010: Daan, zoon van happyme28 en Marky***
02 maart 2010: Mart, zoon van ymme
05 maart 2010: Thomas, zoon van Leonieke
07 maart 2010: Morris, zoon van Webkim
23 april 2010: Travis, zoon van harley
28 april 2010: Lars, zoon van Shandaly

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

Aangezien de toestand van Kiro van Simmu zorgwekkend is, is er een apart topic over Kiro.
  donderdag 20 mei 2010 @ 10:33:02 #2
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_81664337
Teigetje wat ga je goed joh!
DOe maar even goed je best voor die schone lijst dan kun je lekker met mama en papa mee. Lekker knuffelen in het grote bed met z'n drietjes
En dat pakje! Geweldig

Inca, Harry gaat gewoon met ons mee naar bed rond 22:30u/23 uur. Ongeacht hoe laat hij de voeding daarvoor heeft gehad, geef ik hem op bed nog een voeding en dan leg ik hem te slapen. Hij komt vaak rond 4 uur voor nog een voeding en dan weer rond 7 (of vannacht rond 2:30u en toen om 6)
Fijn dat het goed gaat met zijn koppie!

free, gaat het 's nachts nog steeds zo slecht?
En Florian is nog altijd groter en zwaarder dan Harry!
En mijn cb-arts zei: hij volgt keurig zijn eigen lijntje (en dat terwijl ik een duidelijke knik zag omdat hij in 14 dagen maar 125g was aangekomen). Ik zal kijken of ik zo zijn curves gepost krijg maar momenteel neemt mijn lichtgewichtje een arm in beslag.
Fijn dat je in elk geval een prettige ha hebt
Is het niet je bekkenbodem? Wat zegt je ha ervan? (heb je zeker niet gevraagd hè )

Mart jongen, blijf eens gewoonnetjes liggen

Evie gaat goed

En hier heb ik wel al een mapje gemaakt met af te drukken foto's. Het is inmiddels al een maand oud en ze zijn nog niet afgedrukt
Hier werd door kinderarts/lactatielkundige afgeraden om bv te verwarmen in magnetron. Omdat magnetron ongelijkmatig verwarmd krijg je altijd hotspots, waarbij de temperatuur oploopt tot boven 50 graden en op die plekken gaat dan al het goede van bv stuk. Ook als je tussendoor roert.
Ik heb voor de bv een flessenwarmer waarbij ik zelf een markering heb gemaakt als hij de temperatuur op 37 graden houdt.

Met recht trots hoor Faja!

Berg hebben wij ook niet Wel heeft Harry op zijn voorste fontanel een wat schrale huid...

En met mijn post gooi ik waarschijnlijk het topic dicht. Ik ga proberen of het lukt om een nieuwe te openen met 1 hand...En dat is gelukt!
pi_81665047
tvp
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_81665121
Foto's hebben we op de gallery Daar mag men vanaf plakken. Alle andere foto's staan prive en blijven bij ons. En een album maken moet hier ook nog steeds, maar ik kan niet kiezen uit 1500 foto's
pi_81667782
Free het zou zomaar eens je baarmoeder kunnen zijn. Ken je het nummer van je huisarts al uit je hoofd? Laat er even naar kijken, want dat is iig niet iets wat je op z'n beloop moet laten.

Asyniur, dat heb ik ook geleerd van die hotspots. Maar Tico heeft recentere scholing, dus daar ga ik dan maar van uit

We hebben hier een goede nacht gehad! Om half 12 gaan slapen, toen kwam ze iets voor drieën en de volgende keer was het iets voor zevenen Geen gemiep tussendoor, geen speen pluggen, gewoon slapen!
  donderdag 20 mei 2010 @ 12:12:44 #6
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_81668045
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 12:05 schreef WupWup het volgende:
Free het zou zomaar eens je baarmoeder kunnen zijn. Ken je het nummer van je huisarts al uit je hoofd? Laat er even naar kijken, want dat is iig niet iets wat je op z'n beloop moet laten.

Asyniur, dat heb ik ook geleerd van die hotspots. Maar Tico heeft recentere scholing, dus daar ga ik dan maar van uit

We hebben hier een goede nacht gehad! Om half 12 gaan slapen, toen kwam ze iets voor drieën en de volgende keer was het iets voor zevenen Geen gemiep tussendoor, geen speen pluggen, gewoon slapen!
Wat fijn dat je een goede nachtrust hebt gehad

Nou ja, voordat ik de magnetron hen ingesteld op lager vermogen en 100x eruit heb gehaald om te roeren...
Dan kan het beter in de flessenwarmer op 37C. Dan wordt het nooit te warm
pi_81668738
Lekker dat je een goede nacht hebt gehad Wupwup!

Hier was het prut. Om 22.30 uur sliep Hannah eindelijk. Daarna is ze elke 2 uur mekkerend wakker geworden. Heb haar maar lekker vaak aangelegd. Ze had vannacht trouwens groene poep
  donderdag 20 mei 2010 @ 12:44:32 #8
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_81669067
Free: Geen idee wat het zou kunnen zijn, bij mij is het nog steeds niet in orde Moet morgen weer naar de gyn dus ben benieuwd.. Succes iig!

Wupwup: wat fijn dat je zo'n goede nacht gehad hebt

Octo: Jij juist een slechte nacht Hopen dat komende nacht beter word

Zijn vannochtend naar de HA geweest, was allemaal prima in orde. Plasje afgegeven en tussen 14 en 15 uur krijg ik daarvan de uitslag. Spannend nog even dus
Ik ga snel weer de zon in, even een beetje een kleurtje krijgen. Is wel zo leuk voor ons trouwdag (duimen jullie mee dat het dan goed weer is ? )
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
pi_81669511
Marlinde wat suf dat het nog niet in orde is

Wupwup, wat heerlijk! Lekker bijgetankt?

Ik vroeg het net even aan mijn moeder van die buikpijn, mijn moeder zei ook al dat ik er even mee heen moest gaan...
Nuja, ik til het maar even het weekend over geloof ik
pi_81670240
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 12:56 schreef freecell het volgende:

Nuja, ik til het maar even het weekend over geloof ik
Klinkt naar, sterkte eniwee

Marlinde, duurt bij jou ook maar lang zeg, Voel je al wel weer de oude trouwens? Of heb je nog steeds last?
pi_81670311
Ik ben gisteren voor de eerste keer naar de kinesist geweest. Als ik ooit al buikspieren heb gehad, dan zijn ze echt wel helemaal verdwenen Nog 8 sessies en dan zijn we daar ook weer van af

Freecell je klinkt echt als ik: eventjes het weekend overtillen doe ik ook elke keer maar weer als ik ziek ben Maar toch niet meer te lang wachten, hé
Marlinde, jij ook veel succes
pi_81670373
Free, wat een rottig iets, lijkt me ook wel goed om effe de HA te bellen...
Trix, wat goed dat het zo lekker gaat met Stef's koppie! da's zeker een jompeltje waard Hopelijk geen helmpje maar altijd goed dat ze er effe naar kijken. Ook voor de groef/deuk bij de fontanellen...
WupWup, fijn dat jullie weer eens een goede nacht is gegund Dat doet een mens goed!
Octo, jammer dat het bij jullie dan weer prut was...
Marlinde, hoop adt het plasje uitwijst dat de ontsteking voorbij is...

Heb vanmorgen de weegschaal opgehaald bij de thuiszorgwinkel en net Minke maar eens gewogen... viel me best tegen eigenlijk. Ze zat nu op 5480 gram... dus in 3 weken bijna 300 gram aangekomen. Ik had gisteren op bv.com al even zitten proberen, en gemiddeld zou een kindje nu 7 kilo moeten zijn, flink verschil dus
Ik ga morgen toch voor de zekerheid de HA effe bellen om te vragen of ik me nou zorgen moet maken of niet (doe ik nu namelijk stiekum best een beetje). Hoewel Minke nergens last van lijkt te hebben, ze is naar mijn idee gewoon zo actief dat ze veel verbrand... Nou ja, ik weet het ook niet zo goed meer.

donderdag 20 mei 2010 @ 13:21:15 #13
300054 Marlinde
pi_81670471
Vlindur: Ik heb nog steeds enorm veel last, buikpijn de hele dag door en
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Ik ben trouwens vorige week maandag gestopt met de pil (een andere dan een gewone pil, ivm curretage) Ik ben dus nu weer begonnen aan de nieuwe pil, maar ben juist gisteren ongesteld geworden. Veel, heel veel Als ik die pil doorslik ben ik dan voor woensdag 'klaar' ? Ik wil niet dat als we gaan trouwen ongesteld ben

Leo: Lijkt me best grappig, die kinesist

Lijnloos, ik zou inderdaad even de HA bellen, maar je hebt waarschijnlijk gewoon een klein mupke Niet teveel zorgen maken hoor
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_81670549
Lijnloos: Thomas is vandaag gewogen en op 2 weken tijd ook maar 200gr bijgekomen. Ik vind het ook zo'n gigantisch verschil met in het begin, maar dat is blijkbaar normaal. De curve buigt bij ons ook wat af, maar de verpleegkundige zei dat dat geen ramp is. Hij zou nu wel weer een lijntje moeten beginnen volgen (maar ik heb wel makkelijker spreken aangezien Thomas nu 5380gr weegt, maar heb wel altijd gezien bij de meisjes van mijn schoonbroer dat die ook veel magerder waren. Misschien iets typisch meisjes? )
pi_81670636
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 13:21 schreef Marlinde het volgende:

Leo: Lijkt me best grappig, die kinesist
Bwa, ik denk dat ze op een bepaald moment aan mijn gezicht zag dat ik last had door het gebrek aan buikspieren. Ze vroeg alleszins opeens: "gaat het nog?" en ik natuurlijk in al mijn stoerheid "jaja, geen probleem" *pufpuf*
Soit, het kan maar helpen om een iets plattere buik te krijgen (al ga ik het dan waarschijnlijk langer dan 9 sessies moeten volhouden ).

Maar toch raar eigenlijk dat het bij ons standaard is om na een bevalling naar de kinesist te gaan en bij jullie niet.
pi_81670792
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 10:33 schreef Asyniur het volgende:

Hier werd door kinderarts/lactatielkundige afgeraden om bv te verwarmen in magnetron. Omdat magnetron ongelijkmatig verwarmd krijg je altijd hotspots, waarbij de temperatuur oploopt tot boven 50 graden en op die plekken gaat dan al het goede van bv stuk. Ook als je tussendoor roert.
Dat heb ik ook begrepen:

"Omdat de werking van een magnetron gebaseerd is op het bewegen van moleculen onder de gecombineerde invloed van elektriciteit en magnetische velden is de vaak gehoorde klacht dat de ‘straling’ van de magnetron van invloed is op de samenstelling van de babyvoeding niet gegrond. Wat wel van invloed is op de voeding is de temperatuur. In een magnetron wordt de babyvoeding binnen korte tijd tot een bepaalde temperatuur verhit. Indien de babyvoeding wordt verhit tot een temperatuur boven de 55° C kunnen waardevolle elementen uit de melk worden aangetast." (Bron Niet erg recent, overigens. Ik ben wel nieuwsgierig naar andere bronnen.)

Overigens is volgens die bron opwarmen m.b.v. een magnetron juist de beste methode, alleen moet je de magnetron dan wel goed gebruiken. Je wordt er al gauw handig in. Je moet even ontdekken op welk vermogen en hoelang je de magnetron het beste aan kunt zetten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_81671150
Lijnloos, ik zou ook even preventief contact opnemen met de HA of de KA. Liever de problemen voor zijn dan dat je straks met een te licht kindje zit. Vooral omdat ze qua lengte wel goed gaat. Minke krijgt kunstvoeding toch? Je hebt dan in ieder geval mogelijkheden om de voeding aan te passen qua calorische waarde of hoeveelheden/frequentie.
Je hoeft je geen zorgen te maken (maar dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan)

Freecell, buikpijn kan zo veel zijn! Schrijf je klachten op en ga er mee naar de huisarts. Als je er nu al zo lang mee loopt dan zal het wel niet snel over gaan.
Ik ga trouwens zelf volgende week naar een chirurg wegens buikpijn. Heb tijdens de zwangerschap een paar vreselijke pijnaanvallen gehad (de reden waarom ik ook ingeleid ben) en na de bevalling heb ik af en toe weer een aanval. De huisarts zou het normaal op obstipatie gooien, maar gezien de gastric bypass wil ze toch onderzoek laten doen. Ik kreeg trouwens gelijk een preek dat ik meer groente en fruit moest eten (dat doe ik niet elke dag nl.) en meer moet drinken. Ik kan er helemaal niet tegen als mensen die mij niet kennen me de les gaan lezen over eten en drinken. Ik heb me er toch behoorlijk in verdiept voor mijn operatie
pi_81671312
Hmm, Octo da's balen zeg... hopelijk kan de chirurg je wat meer vertellen. Klinkt in elk geval niet prettig die aanvallen.

Minke krijgt inderdaad kunstvoeding, zo nu en dan aangevuld met rijstebloem (laatste fles) en een hapje (2x per week een half potje). Ik zou persoonlijk niet zo snel weten hoe we meer in dat kind kunnen stoppen (ook qua calorische waarden) maar misschien dat de ha raad weet.

En dank jullie wel, ik weet ook wel dat ik me niet te veel zorgen moet maken, maar goed...
pi_81671337
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 13:38 schreef octopussy het volgende:
Lijnloos, ik zou ook even preventief contact opnemen met de HA of de KA. Liever de problemen voor zijn dan dat je straks met een te licht kindje zit. Vooral omdat ze qua lengte wel goed gaat. Minke krijgt kunstvoeding toch? Je hebt dan in ieder geval mogelijkheden om de voeding aan te passen qua calorische waarde of hoeveelheden/frequentie.
Je hoeft je geen zorgen te maken (maar dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan)
Ik zou denk ik ook contact opnemen met de huisarts, maar tegelijkertijd vind ik dat je je niet al te ongerust moet voelen, Lijnloos. In lengte groeit ze inderdaad mooi en het zou zo maar kunnen dat ze nu net haar eigen gewichtslijn heeft gevonden, ookal ligt die laag. Ze drinkt bovendien goed, meende ik laatst te hebben gelezen, dus je weet zeker dat ze genoeg binnenkrijgt. En ze doet het ook nog eens goed verder! Maar het is wel fijn om van iemand uit het medische circuit even geruststelling te krijgen, lijkt me.
quote:
Ik ga trouwens zelf volgende week naar een chirurg wegens buikpijn. Heb tijdens de zwangerschap een paar vreselijke pijnaanvallen gehad (de reden waarom ik ook ingeleid ben) en na de bevalling heb ik af en toe weer een aanval. De huisarts zou het normaal op obstipatie gooien, maar gezien de gastric bypass wil ze toch onderzoek laten doen. Ik kreeg trouwens gelijk een preek dat ik meer groente en fruit moest eten (dat doe ik niet elke dag nl.) en meer moet drinken. Ik kan er helemaal niet tegen als mensen die mij niet kennen me de les gaan lezen over eten en drinken. Ik heb me er toch behoorlijk in verdiept voor mijn operatie
Vervelend zeg, die buikklachten.
  donderdag 20 mei 2010 @ 13:49:12 #20
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_81671629
Ik gooi even de curves van Harry erin.
En mijn cb-arts is heel tevreden over hem en hij zit qua gewicht ondert de -1 lijn

donderdag 20 mei 2010 @ 14:26:03 #21
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_81673345
vergeven

[ Bericht 79% gewijzigd door amaranta op 20-05-2010 14:42:12 ]
  donderdag 20 mei 2010 @ 14:44:31 #22
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_81674259
dames met buikklachten, heel veel sterkte ermee! hopelijk blijkt het voor jullie allemaal niks bijzonders te zijn

lijnloos, kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. ik hoop dat de ha je gerust kan stellen. op de foto's ziet minke er iig altijd heel lief uit

de eerste dag bij de gastouder is prima gegaan. de mw had alleen 150cc water gedaan bij de 6 schepjes die ik had meegegeven, maar voor 1x zal dat niet erg zijn. hierna krijgt ze toch alleen nog gekolfde bv, dat hoeft niet afgemeten te worden
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  donderdag 20 mei 2010 @ 14:52:11 #23
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_81674607
Lijnloos, S liep met haar lengtecurve boven de middenlijn, en met haar gewicht dook ze er ver onder. Maar omdat ze wel netjes bleef stijgen en gezond en levendig was, was de conclusie dat dat gewoon haar bouw was. Hoeft dus niks aan de hand te zijn hoor .

Wij zijn net terug van het ziekenhuis. R zijn heupje is nogsteeds in orde. (de %en die ik vorige keer noemde moesten toch gewoon graden zijn ). Een lui heupje (actief), maar met voldoende bewegingsmogelijkheden (passief) . Als hij 1 jaar oud is nog één keer tergkomen, omdat hij wel een beetje op de grens zit nogsteeds.

[ Bericht 0% gewijzigd door Groofsken op 20-05-2010 15:02:12 ]
  donderdag 20 mei 2010 @ 14:59:47 #24
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_81674943
voor Aviva's eerste dag bij de gastouder!
Ik blijf Aviva ook zo'n mooie naam vinden; ik zie dan echt zo'n parmantig kleutertje voor me.

Marlinde, heb je de uitslag al?

Lijnloos: Als ik het zo zie is Minke vanaf haar geboorte al bezig om op dit lijntje uit te komen, maar hey, ik heb er ook geen verstand van he! Als je je zorgen maakt; inderdaad gewoon bellen!

Claudia: De neonatologen die ik ken hebben er dan weer geen enkel probleem mee om bv in de magnetron op te warmen. Raar he, die tegenstrijdige adviezen!

Freecell: Niet te lang wachten he!

Leo, idd raar dat 'de Belgen' er massaal naar toe gaan en de Nederlanders niet.
Maar, zo hebben we wel meer verschillen! In Belgie rijpen de darmpjes twee maanden sneller, mag je wel gewoon softijs en er zullen vast dingen zijn die daar niet mogen en hier wel.

Ik zal ook een mijn BV curve voor Teigetje bijwerken!
Met m'n muppetje gaat alles goed. Dinsdag ging de neusbril af, 's avonds ging het even wat minder dus moest 't ding weer op. Vandaag is 'ie weer af gegaan en tot nu toe gaat het goed. Ze krijgt nu ook andere voeding want van de nenatal had ze nogal last.
Ik ga morgen toch nog proberen of ik nog wat bv er uit geperst krijg, want ze heeft nu steeds krampjes en dat had ze van de bv niet.

De curves:

Vooral die laatste vind ik geniaal.
A grand adventure has begun.
pi_81675127
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 14:59 schreef Keshet het volgende:

Claudia: De neonatologen die ik ken hebben er dan weer geen enkel probleem mee om bv in de magnetron op te warmen. Raar he, die tegenstrijdige adviezen!
Maar dat staat ook in de richtlijn voor neonatologen waar ik uit citeerde, hoor! Ik gebruik zelf zonder gewetensbezwaren de magnetron. Dat doe ik nu voor flesvoeding maar dat deed ik indertijd ook voor afgekolfde moedermelk.

Ik kan de curves niet zien. Heb je ze elders gehost?
  donderdag 20 mei 2010 @ 15:12:10 #26
265732 Keshet
pi_81675503
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 15:03 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Maar dat staat ook in de richtlijn voor neonatologen waar ik uit citeerde, hoor! Ik gebruik zelf zonder gewetensbezwaren de magnetron. Dat doe ik nu voor flesvoeding maar dat deed ik indertijd ook voor afgekolfde moedermelk.

Ik kan de curves niet zien. Heb je ze elders gehost?
Ow.
Ik had 't topic even snel gescand. Mag ik dat als excuus opvoeren?

De plaatjes staan gewoon nog op hun originele plekje, op bv.com.
pi_81675577
Keshet wij kunnen die curves niet zien. Fijn dat het zo goed gaat!! Ga je nu nog relacteren ook? Wow, dat wordt een spannende strijd voor de borstvoedingsaward tussen jou en Davinia

Lijnloos ik kan me voorstellen dat het je niet helemaal lekker zit. Even contact met een arts kan inderdaad geen kwaad! Ik weet niet of je al aan de max zit qua flesvoeding, maar als je voor calorien gaat kun je op zich beter daarvoor kiezen dan groente of fruit. Maar als je al aan een liter zit, houdt dat natuurlijk op!

Groof fijn dat het heupje in orde is!
pi_81675581
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 15:12 schreef Keshet het volgende:

[..]

Ow.
Ik had 't topic even snel gescand. Mag ik dat als excuus opvoeren?

De plaatjes staan gewoon nog op hun originele plekje, op bv.com.
Maar daar ben jij waarschijnlijk ingelogd en wij kunnen die plaatjes niet zien. Misschien even op tinypic.com zetten?
  donderdag 20 mei 2010 @ 15:16:08 #29
265732 Keshet
pi_81675704
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 15:13 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Maar daar ben jij waarschijnlijk ingelogd en wij kunnen die plaatjes niet zien. Misschien even op tinypic.com zetten?
Bwuh. Daar ga ik dan met al mijn IT kennis.
Ze komen er aan!

Tadaa:

donderdag 20 mei 2010 @ 15:22:13 #30
300054 Marlinde
pi_81676009
Davinia: Fijn dat het bij de gastouder goed is gegaan

Groofsken: Fijn dat de heupjes nog goed zijn

Keshet: Wat een super mama ben je toch Succes en ik hoop voor je dat de bv wil lukken
Mooi dat het allemaal goed gaat met je kleintje

Tessa dr plasje is weer goed!
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
  donderdag 20 mei 2010 @ 15:28:03 #31
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_81676288
toch niet vergeven;
iemand een kortingsbon voor\ friso nr 2 hebben?
10 euro retour krijg je ermee

[ Bericht 20% gewijzigd door amaranta op 20-05-2010 15:44:59 ]
pi_81676524
Keshet, wat een aparte (maar desalniettemin mooie) curves zo zeg... Flink stijgende lijn ook joh! Ze haalt gewoon iedereen in straks

WupWup, ik zit inderdaad al aan het maximum met de fles. Daarom krijgt ze de potjes ook als extraatje, maar zeker niet ter vervanging van flesjes... Daarom vond het cb het ook een goed idee om al te beginnen daarmee, echt BIJvoeding dus. Nou ja, ik ga me proberen zo min mogelijk zorgen te maken hierover, ik weet namelijk ook wel heel prima dat jullie gelijk hebben, wellicht is dit gewoon haar bouw en bijhorend lijntje zo. Het wordt gewoon zo'n meid die alles kan eten en niks aankomt, zoeen waar ik jaloers op zou kunnen zijn...

Marlinde, fijn dat het plasje goed was!

Groof, fijn dat R.s heupjes goed zijn...
pi_81677071
Leuk altijd om die groeicurves te zien, die van Teigetje is wel heel bijzonder hoor, wat een geweldig stijgende lijn!

Lijnloos, wat je zelf ook al zegt: ze drinkt goed en krijgt zelfs al een lekker hapje zo nu en dan: meer kun je echt niet doen op dit moment! Het is gewoon een klein meiske wat er trouwens hartstikke gezond uitziet hoor je kunt haar moeilijk volproppen met lekkers

Fijn dat de heupjes van R. goed waren zeg

Ik heb gister echt geweldig leuke foto's van Wolf opgehaald, die van de Bell photo die veel in supermarkten staan, ooooh echt verleidelijk als ze al die foto's van je eigen kind uitstallen hoor!
Juist die foto's in het bekende kistje en koffer vond ik minder, verder heb ik alles genomen dus 100 euro armer maar dat mag best van mn vakantiegeld had ik maar bedacht.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  donderdag 20 mei 2010 @ 16:39:50 #34
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_81679531
wat een grap! ik was me vanochtend aan het afvragen hoe teigetjes curve eruit zou zien, en nu heb je hem gepost wel heel mooi stijgende lijn. en ze trekt heel goed bij, toch? 2,5kg bij 40wk is klein, maar niet ernstig dysmatuur meer.
en succes met relacteren!

fijn dat r's heupjes goedgekeurd zijn, en een voor tessa's plasje

madam ligt voor pampus in de tuin op een dubbel boxkleed te maffen. heerlijk!
wat kun je toch gelukkig worden van zo'n klein hoopje mens
  donderdag 20 mei 2010 @ 18:53:54 #35
265732 Keshet
pi_81685345
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 16:39 schreef DaviniaHR het volgende:
Echt, ik kan niet wachten tot wij zover zijn!

Lief dagboek,

Teigetje krijgt sinds vandaag andere voeding. Vanavond dronk ze ineens een flesje van 50 cc (volledige voeding) leeg.
pi_81685584
oh Keshet die curves wat gaaaf om te zien zeg hoe dat ineens zo omhoog klimt! Super!
in welke maat zit je meisje nu?
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_81685648
Lekker is dat Davinia Nu Hannah zich wat beter kan vermaken op een speelkleed ga ik dat ook maar eens doen bij warm weer.

Keshet, is madam nu al kieskeurig
  donderdag 20 mei 2010 @ 19:18:33 #38
265732 Keshet
pi_81686373
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 19:00 schreef huuphuup het volgende:
oh Keshet die curves wat gaaaf om te zien zeg hoe dat ineens zo omhoog klimt! Super!
in welke maat zit je meisje nu?
Maatje kleinvallend, heet gewassen en in de droger gestopt 50/56.
Ze is nu 42,5 centimer lang.
pi_81686647
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 19:18 schreef Keshet het volgende:

[..]

Maatje kleinvallend, heet gewassen en in de droger gestopt 50/56.
Ze is nu 42,5 centimer lang.

nouja het zal in elk geval al heel stoer zijn om te zien hoe ze de prematuurkleertjes hoe langer hoe meer vult

ben je niet bang dat je de hele stad leegkoopt als ze eenmaal in de meer gangbare maten past?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 20 mei 2010 @ 19:29:36 #40
265732 Keshet
pi_81686876
Ja, absoluut wel!
Ik probeer me nu nog een beetje in te houden. Eerst maar eens zien welke maat ze precies heeft als ze thuiskomt en hoe warm het dan is enzo.
Letterlijk 300 meter hier vandaan zit een (kleine) HEMA die 7 dagen per week open is, dus in noodgevallen is er zo iets extra's gehaald.

Andere vraag: In het reiswiegje van de wandelwagen he, moeten daar nou nog iets van lakentjes oid in/op/tussen/onder?
  donderdag 20 mei 2010 @ 19:37:19 #41
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_81687220
hoi hoi;

ff snel; heb kolfpauze:

wat ontzettend leuk om een curve van teigetje te zien.. ook ik heb dr vandaag al aan gedacht.. maar wat een mooie curve, ze stijgt mooi met dr lijntje hoor
en ik ga duimen dat ze het zonder neusbril goed gaat doen

verder niet bijgelezen; sorrryyy
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_81687239
oooh Hema is evil! Je blijft er kopen

Ik had in de reiswieg om het matrasje heen een aankleedkussenhoes (die s precies groot genoeg) en een hydrofiel om de bovenkant en verder gewoon een dekentje (die rode met stips van Hema) erover heen. Was warm zat de eerste maanden.
Later ging er een iets warmer dekentje overheen en weer later kochten we een voetenzak van wallaboo.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_81688441
Die curve van Teigetje...wat komt ze van "ver"! En wat doet ze het goed. Heel bijzonder meisje

en Minke en harry zijn gewoon lichtgewichtjes die hun eigen lijn volgen. Volgens mij niks aan het handje.
pi_81688553
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 16:39 schreef DaviniaHR het volgende:
lekker zeg

Leah heeft vanmiddag bij mijn ouders in de tuin tevreden anderhalfuur liggen trappelen. Lekker meidje.
pi_81688850
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 19:29 schreef Keshet het volgende:
Ja, absoluut wel!
Ik probeer me nu nog een beetje in te houden. Eerst maar eens zien welke maat ze precies heeft als ze thuiskomt en hoe warm het dan is enzo.
Letterlijk 300 meter hier vandaan zit een (kleine) HEMA die 7 dagen per week open is, dus in noodgevallen is er zo iets extra's gehaald.

Andere vraag: In het reiswiegje van de wandelwagen he, moeten daar nou nog iets van lakentjes oid in/op/tussen/onder?
Om het matrasje kan je een aankleedkussenhoes ding trekken en bij warm weer een dun lakentje voor over haar heen en een hydrofiel luier onder haar hoofdje
pi_81689224
Ik heb in de wandelwagenbak hetzelfde als Huup: een aankleedkussenhoes, een hydofieldoek erover en een dekentje. Maar eerlijk gezegd gebruik ik de bak bijna nooit meer. Hannah vindt het in de maxi-cosi veel fijner (niet langer dan een paar uur). Liggen is voor babies

Nog even over mijn geweldige kind wat zo stevig op haar beentjes staat: dat mag dus niet meer van de kinderarts Niet goed voor de motoriek die nodig is om te kunnen kruipen en tijgeren en ze kan gaan weigeren om te zitten. Goed dat ik het nog even nagevraagd hebt, want dit wist ik dus niet.
pi_81689537
Ja, dat wist ik wel, octopussy. Niet dat mijn kinderen dat deden maar ik wist dat je te vroeg staan moest temperen...
  donderdag 20 mei 2010 @ 21:50:02 #48
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_81694006
Lijnloos, ik kan me voorstellen dat dat wel iets is waar je je zorgen over maakt. Maar ze eet wel goed toch? Ze is niet ziek geweest toch? Of wel? Ik heb de afgelopen tijd nog wel eens wat gemist hier en daar, sorry

Keshet, wat geweldig, die curves van Teigetje! Wel confronterend dat die ene begint onder het begin van de meetpunten, maar gelukkig is de stijgende lijn érrug duidelijk! Hoe gaat het met.. Hoe heette dat ook al weer? Een schone lei maken ofzoiets? Dat ze 48 uur a-ok moet zijn enzo?

Octopussy, ik kwam er ook pas laatst achter dat dat niet zo handig is hoor, dus sindsdien doen we dat maar niet meer.. Jammer, want hij vind het echt briljant!

Wij zijn daarstraks ook weer bij het CB geweest en Stef is nu 70 cm. lang en 8950 gram. Zijn curves zijn nu zo:

Er was verder niet zo veel aan te merken, dus we stonden zo weer buiten eigenlijk Volgens de dame van het CB zit zijn gewicht iets boven de +1-lijn en zijn lengte er iets onder. Ik vind het best.. Ben vanmiddag ook nog even met hem naar de HA geweest omdat Stef de laatste dagen huilerig is, naar de avond toe verhoging krijgt en naar zijn oortjes grijpt, maar zijn oren was niks mis mee. De huisarts dacht iets te voelen in zijn onderkaakje, dus wellicht dat hij last van tandjes heeft.. En we hebben de verwijzing voor de helmpjespoli meteen meegekregen, dus dan kan die groef nog even worden nagekeken. Overigens hebben tot nu toe zowel de fysio als de huisarts én het CB bij het zien van Stef's afplatting gezegd dat zíj geen reden zien om hem nog een helmpje aan te meten, dus ik ga ervan uit dat we in Rotterdam klaar zijn zodra er naar zijn fontanellen is gekeken.

En we hebben vanavond even dik geshopt voor de vakantie en Stef heeft nu echt een enorme hoeveelheid nieuwe spullen.. Waarbij ik absoluut hélemaal weg ben van zijn Baby Banz, we hebben er lang over getwijfeld, maar nu er zo vaak felle zonneschijn is en je altijd met zonlicht onder kapjes en zonnehoedjes door zit hebben we 'm toch maar gekocht en hij is LIEHIEF! Hij vind 'm, geheel tegen verwachting in, ook niet eens vervelend en laat 'm gewoon zitten..
3!
pi_81694147
Dat vraagt om een foto natuurlijk!
pi_81694372
8950 gram Dat is 2 kilo zwaarder dan mijn meisje Echt grappig hoe dat verschilt. Enneh, mooie curve ook Incantrix!

Keshet, haha die curves! Heb je al eens geprobeerd om ze in te vullen op uitgerekende datum ipv geboortedatum?
  donderdag 20 mei 2010 @ 22:00:49 #51
95408 Incantrix
pi_81694640
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 21:52 schreef lily het volgende:
Dat vraagt om een foto natuurlijk!
Haha, ik was al onderweg

Wupwup, dat is inderdaad wel een verschil, haha! Maar Stef is ook wel echt een spekkie hoor, ik sjouw me rot met dat kind Wanneer moet jij weer naar het CB?
3!
pi_81694662
Mooie curves allemaal! Die van Keshet springt er natuurlijk wel tussenuit! Wat groeit je meisje wel goed zeg!
pi_81694685
Wat een stuk zeg
  donderdag 20 mei 2010 @ 22:02:00 #54
95408 Incantrix
pi_81694730
Haha, lekker ding he?
3!
pi_81694738
Wow Stef!! Staat je goed hoor!! Isa heeft ook een Baby Banz!
pi_81694794
ik voel een baby banz foto-topic aankomen
  donderdag 20 mei 2010 @ 22:05:14 #57
95408 Incantrix
pi_81694939
Haha, jeej! Babybanz zijn bij deze hip
3!
pi_81698544
Oh trix, wat een knapperd!!! *ik hoor iets rammelen....
pi_81701439
Oh handsome Stef

Had van Friso een babyzonnebrilletje liggen (met zachte pootjes) en heb dat eens bij Hannah opgezet. Ziet er hilarisch uit, maar zit natuurlijk direct scheef als ze haar hoofd draait. Babybanz zijn leuk.
pi_81701729
quote:
Wat heerlijk om te zien dat je tegenwoordig met dit soort dingen bezig mag/kan houden!!!
pi_81702184
Stef
quote:

Bij de hema hebben ze ook antilekmatjes van heel dik katoen, die heb ik er ook nog onder voor een eventueel ongelukje. Is nog nooit gebeurd, But you never know
En dan inderdaad een aankleedkussenhoes of een hoeslakentje voor een wiegje. En dan een lakentje en een Fleece.
pi_81705431
Stoere Stef!

Leander heeft nog steeds een Banz gaan dus ook heel lang mee!
  vrijdag 21 mei 2010 @ 08:03:55 #63
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_81705828
Morgen. Ja, morgen, geen goede morgen in ieder geval
Ik zal jullie even haarfijn uitleggen waarom je niet wilt dat je kind gaat eten
Het begon ermee dat mijn dochter mij onder zachte dwang, lees dekbed weghalen, mij sommeerde uit bed te komen. Omdat Fabian in de kamer ernaast ligt te slapen, en ik liever niet heb dat ze gaat gillen, heb ik gehoor gegeven aan haar smeekbede. Ik sliep net, dus was niet op mn opperstebest.

Beneden:
Eva honger.
Oke, boterham gemaakt en glas melk. Ik dacht nog. Wat zou ik haar toch graag de melk uit een fles willen geven. Meestal krijgt een half glas wat ik daarna bijvul. Maar het ging al een paar dagen goed. Dus een vol glas melk.
Ik draai me om om koffie voor mezelf te pakken.
OH EPALLEN!!! (gevallen). OVERAL, maar dan ook OVERAL, lag melk. Ik was dus nog niet wakker, of ik kon op mn knietjes de vloer gaan poetsen niet leuk zeg ik je.

EN zo gaat het dus ALTIJD. OHOH EPALLEN!! Melk, water, sap, noem maar op. Alles is epallen.
De beker midden op tafel zetten, welnee, hij MOET op het randje, zodat ze hem 'per ongeluk' met haar elleboog kan omgooien.
En om dan niet te spreken over al het eten dat op de grond beland elke maaltijd.

Nee, nu, met mijn ochtendhumeur enzo, zou ik terugwillen naar de flessentijd. Kind op de bank, flesjee erbij. Tot strakjes.

En Fabian was ook veels te vroeg wakker weer, gisteren was dus een hoge uitzondering.

Oh, en ik heb nog een roze babybanz van Eva. Voor de liefhebbers, ¤7,50
Fabian krijgt een andere.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 08:08:16 #64
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_81705888
Oh jee Amaranta . Veel succes vandaag. S drinkt 's ochtends op de bank nogsteeds een fles pap, terwijl ze prima uit een beker kan drinken en met een lepel kan eten. Ik denk dat ik ook maar eens de volgende stap moet gaan zetten Een goed begin is het halve werk .

Stef is inderdaad een heel lekker ding . Stoer hoor met zo'n zonnebrilletje .
pi_81705906
Amarante, ik kan maar één ding doen: Komt wel weer goed schatje!

Oh, en heb je die 10 euro retour bon nog in de aanbieding van Friso? Ik zou hem wel kunnen gebruiken, wij gaan met een maandje toch over op nr. 2 en goedkoper is in dit geval natuurlijk beter
  vrijdag 21 mei 2010 @ 08:10:42 #66
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_81705911
haha, verder hou ik wel heel veel van dr.
Maar zodra ze gaat drinken is het hier altijd
'EPALLEN'
Laatst was ze uit logeren. En toen we klaar waren met eten (rob en ik) keken we naar de vloer en moesten we bijna huilen van blijdschap. De vloer was schoon.

Ik heb van Fabian geen babybanz fotos, maar wel een foto met zijn zus haar nieuw zonnebril. Staat echter op de andere laptop.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 08:29:50 #67
265732 Keshet
pi_81706196
Amaranta, haha! Ik kan me de frustratie een beetje voorstellen hoor!
Hopelijk is de rest van de dag beter!
Heb je een foto van de BB? Ik heb wel interesse!

Stef is goed gegroeid!
ben benieuwd wat ze op 1 juni zeggen!

Bedabkt voor de tips over het reiswiegje ladies!

Teigetje heeft vannacht haar neusbril niet opgekregen en geen incidenten gehad. De dag daarvoor 2.
't gaat dus steeds beter.
pi_81706220
Even een snelle tvp
Gisteren jarig gewest, vanavond vieren, dus druk druk vandaag.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 08:43:54 #69
300054 Marlinde
pi_81706488
Nog gefeliciteerd Ymme
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_81706549
Gefeliciteerd Ymme...

Keshet, dat gaat goed zeg!!! Nu dus nog een dagje op deze manier en die kleine komt gewoon richting huis! Spannend hoor!
pi_81706668
toch een goeiemorgen amaranta (en de rest natuurlijk ook)

Die van mij begon ook niet zo lekker trouwens. Leah wilde om 5 uur drinken terwijl ik vandaag om 6.30 op moest. Ze dronk tot 5.30 dus ik had nog een uurtje om me om te draaien maar daar dachten mijn zonen weer anders over die van 5.30 tot 6.30 aan het klieren waren op hun kamers
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 08:08 schreef Groofsken het volgende:
S drinkt 's ochtends op de bank nogsteeds een fles pap, terwijl ze prima uit een beker kan drinken en met een lepel kan eten.
Dit deed ik ook met die van mij. Gewoonte...gemakzucht..whatever. Alleen 's morgens nog melk uit een fles. Tot een jaar of 5,6 . Verder ben ik (en mijn kinderen) normaal hoor
pi_81706676
Keshet, echt te gek
  vrijdag 21 mei 2010 @ 09:11:32 #73
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_81707092
Jahaaa, een babybanz fototopic! zal ik de mijne even bij aviva op dr koppie zetten

stef, knappe kerel!

amaranta, kan ik je plezieren met een kopje ?
pi_81707341
Ymme, gefeliciteerd!

Keshet, wat goed van Teigetje!
  vrijdag 21 mei 2010 @ 09:44:01 #75
57497 happyme28
I'm so happy
pi_81707917
Goedemorgen allen! Ik ben vandaag kindloos.... Daan is wennen op het KDV de hele dag, dinsdag moet ik weer beginnen met werken Ik ga zo lekker naar de schoonheidsspecialiste en verder denk gewoon relaxen want ik ben helemaal nog niet 100%. Ik hoest de longen uit mijn lijf en vannacht heeft Daan ook erg onrustig geslapen, hij moest veel hoesten en had veel snot in zijn neusje.

Verder zag ik mooie curves voorbij komen. Lijnloos, ik zou inderdaad eens een afspraak maken met een kinderarts. Misschien heeft die nog goede tips toch? Baat het niet dan schaadt het niet. Daan komt vooral aan in de breedte heb ik het idee en niet echt in de lengte. Volgende week wordt ie weer gewogen en gemeten. Ben wel benieuwd.

Keshet, hoop dat het lukt om nog wat bv te kunnen geven (mijn borsten geven nog steeds en ik ben al 4 weken gestopt ) Trouwens mooie curve voor Teigetje en ook al een dag zonder incidenten. Wat een goed nieuws allemaal!!

Marlinde, fijn dat het plasje van Tessa weer goed is

Groofsken, ook even een voor de heupjes van R.
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 20:20 schreef octopussy het volgende:
Nog even over mijn geweldige kind wat zo stevig op haar beentjes staat: dat mag dus niet meer van de kinderarts Niet goed voor de motoriek die nodig is om te kunnen kruipen en tijgeren en ze kan gaan weigeren om te zitten. Goed dat ik het nog even nagevraagd hebt, want dit wist ik dus niet.
Dit wist ik dus ook niet. Daan staat ook al zo lekker, maar dan ook maar even niet meer doen dan.

Stef, die BB staat je

Amaranta, gewoon even

Ymme, nog gefeliciteerd!

En nu moet ik vliegen naar de schoonheidsspecialiste! Laterzzz... ik mis mijn kind
  vrijdag 21 mei 2010 @ 10:20:40 #76
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_81709025
Lijnloos, pm me je adres maar.

Keshet, ik doe het even zo.
http://link.marktplaats.nl/336186211

Dat is de MP advertentie van de bril.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 10:21:42 #77
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_81709058
Haha het gaat inmiddels alweer. Eva zit nu op 'school'(psz).
Maar bedankt voor de koffie en de kusjes

Ymme, gefeliciteerd met je verjaardag.
pi_81709162
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 10:20 schreef amaranta het volgende:
Lijnloos, pm me je adres maar.

Keshet, ik doe het even zo.
http://link.marktplaats.nl/336186211

Dat is de MP advertentie van de bril.
Done! Tnx joh!
  vrijdag 21 mei 2010 @ 10:28:37 #79
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_81709301
Dr zit nog een coupon bij, maar die hou ik zelf. Is voor gratis groente en fruithapje
En dan staat erbij.
Want een kanjer, jouw kindje van 5 maanden. Stap voor stap ontwikkelt je kindje zich steeds meer. Vanaf circa 5 maanden is je baby klaar voor het eerste hapje. Reken maar dat dát een (knoei)festijn wordt, dus houd je camera in de aanslag om dit overgetelijke moment vast te leggen.

Best opmerkelijk dat juist zij spreken van 5 maanden.
pi_81709379
Inderdaad vaag... *mompelt iets over tegenstrijdige adviezen...
pi_81709647
*mompelt iets over commercie en geld verdienen

Incantrix wij moeten over 2 weken weer naar het CB. Eerst een midweekje Texel

Amaranta, je nagellak past bij de zonnebril
  vrijdag 21 mei 2010 @ 10:47:41 #82
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_81709889
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 10:40 schreef WupWup het volgende:
*mompelt iets over commercie en geld verdienen

Incantrix wij moeten over 2 weken weer naar het CB. Eerst een midweekje Texel

Amaranta, je nagellak past bij de zonnebril
Dat dus
  vrijdag 21 mei 2010 @ 10:48:09 #83
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_81709908
dat heb ik natuurlijk expres gedaan
pi_81714962
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 10:28 schreef amaranta het volgende:
Dr zit nog een coupon bij, maar die hou ik zelf. Is voor gratis groente en fruithapje
En dan staat erbij.
Want een kanjer, jouw kindje van 5 maanden. Stap voor stap ontwikkelt je kindje zich steeds meer. Vanaf circa 5 maanden is je baby klaar voor het eerste hapje. Reken maar dat dát een (knoei)festijn wordt, dus houd je camera in de aanslag om dit overgetelijke moment vast te leggen.

Best opmerkelijk dat juist zij spreken van 5 maanden.
Ik heb ze ook
Op de potjes staat trouwens wel 4+

Over mijn moeder:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_81715106
Oh en een dikke Zoen voor Amaranta en dr ochtenddraakje

En Ymme gefelciteerd!

Verder ff niet zo bij..
  vrijdag 21 mei 2010 @ 13:02:23 #86
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_81715641
Ja, wat wordt je dan bewust van zoiets he Vlindur. Dat je mama ook gewoon zo kwetsbaar is.
Vergeef maar ik heb alleen even gemist waaraan ze geopereerd wordt.
Fijn dat je bij McLaura terecht kunt, heerlijk zo'n forum waar je fijne vriendschappen op kunt bouwen.

He groofsken!?
  vrijdag 21 mei 2010 @ 13:03:33 #87
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_81715684
Achja 4+ is ook een soort van 5 he.
Is net zoals op school een 7- krijgen. Dat staat net wat fijner dan een 6+ en volgens mij komt het echt op het zelfde neer. (6+ = 6,75 7- = 6,75??)
pi_81715794
6+ = 6,25.... dus net niet hetzelfde

Maar fijn vlindur dat je Rienk even kan onderbrengen tijdens de operatie van je moeder... ik zal voor haar duimen dat het goed gaat. Raar he? Dat ouders toch in eens niet onsterfelijk blijken te zijn... zelf laatst ook van die stelling terugmoeten komen...
  vrijdag 21 mei 2010 @ 13:10:40 #89
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_81716054
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 13:06 schreef Lijnloos het volgende:
6+ = 6,25.... dus net niet hetzelfde

Maar fijn vlindur dat je Rienk even kan onderbrengen tijdens de operatie van je moeder... ik zal voor haar duimen dat het goed gaat. Raar he? Dat ouders toch in eens niet onsterfelijk blijken te zijn... zelf laatst ook van die stelling terugmoeten komen...
Oh dat kan natuurlijk ook. Maar wat is dan een 6- 5,75??
(en ik ben notabene leerkracht )
pi_81716230
- = - 0,25
+ = +0,25
... dus ja, 6- = 5,75 ... net iets minder dan 6, maar meer dan 5,5... lang leven decimale cijfers.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 13:16:59 #91
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_81716362
Ochja, nou weeet ik het weer. + is inderdaad + 25 dus mijn aanname klopt inderdaad niet.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 13:18:03 #92
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_81716410
gelukkig hoef ik nooit cijfers te geven
pi_81716842
Gewoon doen met G, V, O.... moet genoeg zijn toch?
  vrijdag 21 mei 2010 @ 13:46:03 #94
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_81717781
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 13:27 schreef Lijnloos het volgende:
Gewoon doen met G, V, O.... moet genoeg zijn toch?
Wij werken met G-RV-V-O-Zw
ikmis eigenlijk twijfelachtig, want tussen onvoldoende en zwak zit nogal een groot gat dan.
Ik geef ook nooit een zwak op een rapport, dat demotiveert enorm. Een onvoldoende komt ook hard genoeg aan.
Daarom zou ik eigenlijk liever willen dat we ozuden werken met voldoende, twijfelachtig, onvoldoende.
(Zwak, dat klinkt echt niet)
  vrijdag 21 mei 2010 @ 13:47:16 #95
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_81717827
Ik geef dus ook weleens een O- dan weten ze dat het onvoldoende is, maar net wat minder.
Dat is voor het zelfvertrouwen van het kind veel beter dan dat er Zw staat.
En motiverender om er een V van te maken bij het voglende rapport.
Van een zw naar een V is een veel grotere klus.
pi_81717945
apart want gevoelsmatig klinkt zwak voor mij veel minder drastisch dan onvoldoende...
als ik jou volgorde niet zou zien dan zou ik zwak kwalificeren als tussen voldoende en onvoldoende... soort 6- idee..
  vrijdag 21 mei 2010 @ 13:53:35 #97
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_81718098
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 13:50 schreef p_iglet het volgende:
apart want gevoelsmatig klinkt zwak voor mij veel minder drastisch dan onvoldoende...
als ik jou volgorde niet zou zien dan zou ik zwak kwalificeren als tussen voldoende en onvoldoende... soort 6- idee..
ja, ik kan me daar wat bij voorstellen. Maar bij ons op school is dus zwak het laagste, en de kinderen weten dat.En het staat zo uitgelegd op het rapport.

Een onvoldoende op het rapport is al 'straf' genoeg.
En natuurlijk zit daar altijjd een mondelinge toelichting bij.

Maar dat is mijn persoonlijke mening, ik heb genoeg collega's die wel een zwak geven op het rapport.
pi_81718722
Hmm, grappig hoe dat werkt inderdaad... maar ik kan me wel voorstellen dat zwak niet echt top is voor zo'n kind.

Ik heb vanochtend nog effe naar de huisarts gebeld voor Minke's gewicht en die verwees me weer net zo hard naar het cb... want die hebben haar dossier, dus zouden beter kunnen oordelen. Nou het cb gebeld en ik ben op de lijst gezet voor het telefonisch spreekuur van vanmiddag... niet dat ik me nog heel erg zorgen maak of zo hoor, maar ik vind het wel een prettig idee dat zij ook op de hoogte zijn en blijven en dat we niet achteraf achter de feiten aan moeten gaan lopen. En tips zijn uiteraard dan ook welkom van hun kant. Ben benieuwd...

Edit: Nou geen reden voor zorgen dus ook volgens het cb... gewoon nog even in de gaten houden, maar waarschijnlijk is dit dus inderdaad haar lijntje... Pas als ze niet meer vrolijk/alert/plast/ziekig wordt weer aan de bel trekken. Maar ze zou het in elk geval noteren...

[ Bericht 17% gewijzigd door Lijnloos op 21-05-2010 14:36:37 ]
  vrijdag 21 mei 2010 @ 14:39:45 #99
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_81720175
Vlindur

Die cuves van Teigetje

amaranta wat een vervelend om zo wakker te worden zeg!

Stef, coole dude!
  vrijdag 21 mei 2010 @ 14:50:36 #100
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_81720703
Amaranta .

En ja, leuk zo'n vriendschap , en samen naar K3 .
pi_81722352
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 13:02 schreef amaranta het volgende:
Ja, wat wordt je dan bewust van zoiets he Vlindur. Dat je mama ook gewoon zo kwetsbaar is.
Vergeef maar ik heb alleen even gemist waaraan ze geopereerd wordt.
Fijn dat je bij McLaura terecht kunt, heerlijk zo'n forum waar je fijne vriendschappen op kunt bouwen.

He groofsken!?
Ze moet een nieuwe hartklep en 2 bypasses. Nogal link en eng vind ik.

En inderdaad, vriendschappen via een forum is onbetaalbaar
pi_81722794
Een voor Vlinder. Lastig, hè, om je ouder zo mee te maken? Ik ben me er zo van bewust dat als ik 's ochtends de gordijnen opentrek als Ivan wakker is geworden dat hij dan denkt dat ik diegene ben die de zon tevoorschijn tovert. En als ik hem wil verschuiven dan doe ik dat met zijn buik in één handpalm. Voor hem ben ik groot en sterk en zorgzaam en vanzelfsprekend. Als alles loopt zoals het hoort te lopen dan zal hij ook ooit meemaken dat ik sterfelijk ben, dat hij op zijn eigen benen staat en dat de zon opkomt of ik er nu ben of niet. Dat is een moeilijk besef. Ik hoop dat het voor jou nog lang niet zover is!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')