abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81669728
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 12:58 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Ik weet wel waar je heen gaat.
De architect heeft het gebouw bedacht voor kleinere vliegtuigen die in dichte mist op lage snelheid in de toren vliegen terwijl ze op zoek waren naar het vliegveld. Per ongeluk dus.

De WTC torens zijn niet bedacht op grote Boeings die op volle snelheid met een bijna volle tank in het gebouw zouden vliegen. Met opzet dus.
Deze discussie is al tig keer gevoerd, het is holle retoriek.

De stalen kern van WTC1 & WTC2 zouden impacts weerstaan, omdat het staal niet smelt bij de temperatuur waarbij kerosine verbrandt. Al zou de stalen kernstructuur van de torens op het punt van de impact vernietigd zijn, dan zou alleen de top van de toren moeten vallen. In tegenstelling tot dat, verpulverden beide torens alsof ze gemaakt waren van zand.

Als jij daar geen vraagtekens bij zet, dan is er gewoon iets mis met je manier van logisch redeneren.
  Moderator donderdag 20 mei 2010 @ 13:01:38 #252
249559 crew  Lavenderr
pi_81669734
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 12:58 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Ik weet wel waar je heen gaat.
De architect heeft het gebouw bedacht voor kleinere vliegtuigen die in dichte mist op lage snelheid in de toren vliegen terwijl ze op zoek waren naar het vliegveld. Per ongeluk dus.

De WTC torens zijn niet bedacht op grote Boeings die op volle snelheid met een bijna volle tank in het gebouw zouden vliegen. Met opzet dus.

pi_81669760
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 13:00 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Zeg het maar, op welke pagina staat DE fout die het hele NIST onderzoek onderuit haalt?

Ik heb al zoveel onzin van Jones gelezen dat ik niet weer zin heb om 32 pagina's door te spitten om te zoeken naar jouw onderbouwing.
Niet zo verwonderlijk, dat jij daar geen zin in hebt.
Wel 32 hele pagina's, die stuk voor stuk aantonen dat NIST bullshit praat... Stel je voor dat je dat helemaal zou moeten lezen!!!

.
  donderdag 20 mei 2010 @ 13:02:28 #254
303848 KoffieMetMelk
Nee, geen suiker alstublieft
pi_81669771
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 13:01 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

De stalen kern van WTC1 & WTC2 zouden impacts weerstaan, omdat het staal niet smelt bij de temperatuur waarbij kerosine verbrandt. Al zou de stalen kernstructuur van de torens op het punt van de impact vernietigd zijn, dan zou alleen de top van de toren moeten vallen. In tegenstelling tot dat, verpulverden beide torens alsof ze gemaakt waren van zand.

Als jij daar geen vraagtekens bij zet, dan is er gewoon iets mis met je manier van logisch redeneren.
pi_81669785
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 12:54 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar ik zou echt niet weten waarom ik de beschuldigingen van de complotgelovers moet gaan onderbouwen.
Toon eerst maar eens aan waarom de torens de impact van de 15 verdiepingen erboven zouden moeten doorstaan, dan ga ik wel uitleggen waarom dat wel of niet klopt.
Je hoeft het niet te geloven, wat jij echter doet is bestrijden.

Ik heb zojuist 10 tallen pagina's vol gepraat over de universeel toepasbare botsing fenomeen, dat is wat anders dan beweren dat geen gedeeltelijke ineenstorting had plaats kunnen vinden.

Ik ga het niet allemaal weer herhalen, want heb ik tot in den treuren zitten uitleggen waar het mij hoofdzakelijk om draait

Dus niet WAAROM ( shoarma verkopers met stanley messen) de val maar HOE die panden naar beneden kwamen en de snelheid waarmee dat gebeurde
pi_81669847
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 13:02 schreef mediacurator het volgende:

[..]

Ik heb zojuist 10 tallen pagina's vol gepraat over de universeel toepasbare botsing fenomeen, dat is wat anders dan beweren dat geen gedeeltelijke ineenstorting had plaats kunnen vinden.

Ik ga het niet allemaal weer herhalen, want heb ik tot in den treuren zitten uitleggen hetgeen het mij hoofdzakelijk om draait
Je begrijpt helemaal niks van botsingen.

Kom eerst maar eens met een goed rekenkundig voorbeeld voor de torens wat bewijst dat de kolom alle impact zou moeten houden.
  donderdag 20 mei 2010 @ 13:04:37 #257
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_81669864
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 12:46 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Waarom trek je van die voorbarige conclusies?

Bouwkunde hangt best samen met logica en kan worden begrepen door een welwillende individu.

Laat ik het omdraaien. Kom jij eens met een wetenschappelijke bron dat het volkomen normaal is dat 2 stalen torens met valsnelheid ineenstorten.
Volgens mij heb ik dat in deel 1 al aan TS gevraagd. Ik vroeg hem of hij enig idee had hoeveel energie een verdieping heeft die met 10 m/s naar beneden valt. Laat staan 3 verdiepingen met 20m/s. Als dat eenmaal gaat dan neemt die energie zo enorm toe (lineair met het gewicht en kwadratisch met de snelheid) dat er zelfs voor een stalen constructie geen houden aan is.
pi_81669865
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 13:02 schreef mediacurator het volgende:

[..]

Ik ga het niet allemaal weer herhalen, want heb ik tot in den treuren zitten uitleggen hetgeen het mij hoofdzakelijk om draait
De mensen die als laffe, zwakke schapen de overheidsversie aanhangen willen ook niet overtuigd worden.

Het enige wat zij willen is de discussie laten ontsporen door retorische vragen, drogredenering en algemeen ongeloof. Gewoon schijt aan, karma will get them.
pi_81669866
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 12:56 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Een duidelijke onderbouwing waarom iets in het NIST niet goed is.
Dat vind ik goed bewijs.

De zaken die nu worden genoemd zijn onlogisch (een CD op een CD laten lijken), gezeur (er missen handtekeningen) of gewoonweg niet onderbouwd.
Natuurlijk leg ik die naast mij neer.

En inderdaad. Een aantal mensen zullen altijd blijven denken dat ze het werkelijke verhaal nooit horen. Daar kan geen enkel nieuw onderzoek wat aan doen.
Daar gaan we dan:

Alan D. Kato
Title: Architect
Degree: Bachelor of Science
Discipline: Architecture
Status: Degreed and Licensed
Bio: I am an architect with over thirty years experience. My specialty is in healthcare design. My experience spans from small projects to large facilities. I am licensed in Illinois and am a member of the AIA and a LEED AP.

Personal 9/11 Statement: I believe there is overwhelming evidence that the 3 World Trade Buildings collapsed due to forces beyond the burning of jet fuel and typical building contents. We do not design undamaged buildings to free fall as in the World Trade Buildings on 9/11. There needs to be a truthful and apolitical investigation into the mechanism in the collapse of these buildings.

Verification Status: Verified

------------------------------

Name: Andrew Wolff
Title: Architect, AIA,LEED
License #: 30395 CA
Degree: M Arch, Yale University
City: Los Angeles
State: CA
Country: USA
Category: Architects (Degreed & Licensed - Active & Retired)
Bio:

Andrew Wolff has worked on several large-scale high-rise projects both in China, and in the United States, and has designed several midsized schools, libraries and performing arts centers in the Los Angeles California area.

Personal 9/11 Statement:

The free-fall collapse of the fire protected steel-frame structure of World Trade Center #7 could not have been caused by the limited structural damage and office fires which were observed prior to collapse. The actual scientific/forensic evidence (i.e. Thermate particles in the dust and molten steel during debris extraction), calls into question the official 911 commission report (NIST) and points to a professionally controlled demolition by incendiary devices.

Name: Barry Koren
License #: 3281-005 WI
Degree: B.Arch, City College of NY.
City: Oak Park
State: IL
Bio:

My intuition and 35 years of professional experience tell me that we need an investigation of 9/11.

Personal 9/11 Statement:

Except in controlled demolition of a building, I can't think of anything that simply collapses symmetrically like the three World Trade Center buildings. Other buildings, cars, furniture, tables, etc do not collapse this way. Can you think of anything that does?

Name: C Matthew Taylor
License #: South Carolina Architect's License #AR .4827 I, ex
Degree: B.A. Architecture, U. of Cincinnati
City: Hilton Head Island
State: SC
Bio:

Residential architect with design expertise in steel construction in hurricane zones.

Personal 9/11 Statement:

At first I could not believe that the world trade center buildings 1 and 2 were taken down by demolitions, but after doing my research, seeing several documentaries on general demolitions I began to compare the collapse of building 7 to the footage of normal building demolitions. As I continued to research the events of 9/11 it became clear to me that there needs to be a serious independent study of the events and the collapse of buildings 1, 2 and 7. Now, there is no question in my mind that all three building were taken down by controlled demolitions. One question that I did have in the following days of 9/11 was the statement that all steel was being sent to China, having grown up in a steel town in Ohio, I couldn't imagine that the steel would not have been kept for investigation.

Name: Charles Ralph Traylor
License #: Texas 4179 also NCARB certificate 21435
Degree: B Arch Texas Tech
City: Dallas
State: TX
Bio:

I practiced architecture in Dallas, Texas as an architect-of-record for 18 years and carried architectural registrations in 21 states. 10 years ago I founded Archline CAD Services, which offers architectural CAD working drawings exclusively to architects. Our company has present and past architect-clients in 26 states, the US Virgin Islands and overseas. We have 8 architecturally trained and professionally qualified CAD production teams in 4 countries.

Personal 9/11 Statement:

For years I have been curious about the real nature, not just of the collapses of the three Manhattan towers, but also the 9/11 terrorist attacks in Washington, DC and Pennsylvania. I have attended several AIA sponsored seminars on the subject, but none of them presented any probing questions about the disasters.

Moet ik door gaan, want dan heb ik nog een stuk of 1100 personen te quoten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-05-2010 13:06:55 ]
pi_81669899
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 13:04 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik dat in deel 1 al aan TS gevraagd. Ik vroeg hem of hij enig idee had hoeveel energie een verdieping heeft die met 10 m/s naar beneden valt. Laat staan 3 verdiepingen met 20m/s. Als dat eenmaal gaat dan neemt die energie zo enorm toe (lineair met het gewicht en kwadratisch met de snelheid) dat er zelfs voor een stalen constructie geen houden aan is.
Hoe kom jij er bij dat de top van de toren met een hogere snelheid dan de valsnelheid naar beneden valt? En waarom zou die top dan niet van de onderliggende toren afstuiteren?

Jij vindt het normaal dat een instortende top van een flat ervoor zorgt dat de rest van de flat gepulveriseerd wordt? !
pi_81669908
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 13:04 schreef arie_bc het volgende:

[..]

Je begrijpt helemaal niks van botsingen.
best wel hoor
quote:
Kom eerst maar eens met een goed rekenkundig voorbeeld voor de torens wat bewijst dat de kolom alle impact zou moeten houden.
ik zei trouwens dit:

Ik heb zojuist 10 tallen pagina's vol gepraat over het universeel toepasbare botsing fenomeen, dat is wat anders dan beweren dat geen gedeeltelijke ineenstorting had plaats kunnen vinden.

Ik ga het niet allemaal weer herhalen, want heb ik tot in den treuren zitten uitleggen waar het mij hoofdzakelijk om draait

Dus niet WAAROM ( shoarma verkopers met stanley messen) de val maar HOE die panden naar beneden kwamen en de snelheid waarmee dat gebeurde

[ Bericht 15% gewijzigd door mediacurator op 20-05-2010 13:17:30 ]
pi_81669952
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 13:05 schreef mediacurator het volgende:

[..]

best wel hoor
[..]

Waarom negeer je mijn tweede zin?
  donderdag 20 mei 2010 @ 13:07:12 #263
68638 Zwansen
pi_81669958
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 12:46 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Je negeert voor je oogklep-gemak maar even de website van 2000 Architecten en Ingenieurs voor 9/11 Waarheid?
Denk je zelf niet dat er geen mensen zijn die net zoals 'Loose Change' totaal in scene is gezet, dit soort sites ook vol onzin worden gestopt gewoon om mensen te laten geloven dat het waar is?

Er klopt veel niet van Loose Change, waarom zouden mensen dan ook geen sites opstellen met als doel mensen als jullie op te stoken? Wie zegt dat die 2000 mensen echt zijn?
pi_81669991
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 13:06 schreef arie_bc het volgende:

[..]

Waarom negeer je mijn tweede zin?
omdat je te snel reageert arie!

kijk dan zelf ik reageerde wel
pi_81670006
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 13:07 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Denk je zelf niet dat er geen mensen zijn die net zoals 'Loose Change' totaal in scene is gezet, dit soort sites ook vol onzin worden gestopt gewoon om mensen te laten geloven dat het waar is?

Er klopt veel niet van Loose Change, waarom zouden mensen dan ook geen sites opstellen met als doel mensen als jullie op te stoken? Wie zegt dat die 2000 mensen echt zijn?
Ik.

Jij zegt dus dat die 2000 mensen nep zijn? Want dat maakt de discussie een stuk makkelijker. Dat betekent namelijk dat jij bij voorbaat alle alternatieve verhalen dan die van de overheid automatisch verwerpt, met je volgzame lafhartige hoofd.
pi_81670009
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 13:08 schreef mediacurator het volgende:

[..]

omdat je te snel reageert arie!
Je hebt nog steeds geen berekening gegeven? 1 simpele berekening kan alles bewijzen, waarom geef je hem niet?
pi_81670040
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 13:01 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Het staal is niet gesmolten, het is verzwakt.

En als 10.000den kilo beton en staat bovenop ander beton en staal valt, heeft dat echt wel invloed. En daardoor krijg je grote en kleine brokstukken. Het is niet zo dat alle het beton verpulverd is.

Denk maar eens aan een trein ongeluk waarbij je ziet dat treinstellen tegenelkaar opgebotst zijn en daardoor omhoog staan of links of rechts van het spoor vallen. Staal is geen garantie dat het alles kan weerstaan.
Leaf
pi_81670041
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 13:08 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Ik.

Jij zegt dus dat die 2000 mensen nep zijn? Want dat maakt de discussie een stuk makkelijker. Dat betekent namelijk dat jij bij voorbaat alle alternatieve verhalen dan die van de overheid automatisch verwerpt, met je volgzame lafhartige hoofd.
Er zijn ook onderzoeken van allerlei universiteiten die gesteund worden door massa's mensen die beweren dat ze gewoon zijn ingestort, zijn al die mensen nep dan?
pi_81670064
quote:

[..]

De Amerikanen hebben eerder in de geschiedenis false flag operaties uitgevoerd

Dus doe niet zo raar alsof dit zo'n Big Deal is, oorlog is nu eenmaal heel winstgevend

Begrijp dat nu eens, dat is niet een verzonnen sprookje ofzo

9/11 is nu eenmaal heel verdacht verlopen, 100.000den mensen vinden dat ook

Jij met je, "Moet ik dat nou echt geloven????" statements de hele tijd
quote:
pi_81670090
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 13:02 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Niet zo verwonderlijk, dat jij daar geen zin in hebt.
Wel 32 hele pagina's, die stuk voor stuk aantonen dat NIST bullshit praat... Stel je voor dat je dat helemaal zou moeten lezen!!!

.
Stel je voor dat jij mij duidelijk zou zeggen waar de fouten staan.
Ik begin bijna te denken dat jij het zelf nooit gelezen hebt en amper weet wat er staat.
Leaf
  donderdag 20 mei 2010 @ 13:12:55 #271
68638 Zwansen
pi_81670183
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 13:05 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Hoe kom jij er bij dat de top van de toren met een hogere snelheid dan de valsnelheid naar beneden valt? En waarom zou die top dan niet van de onderliggende toren afstuiteren?

Jij vindt het normaal dat een instortende top van een flat ervoor zorgt dat de rest van de flat gepulveriseerd wordt? !
Wie zegt dat ie moet vallen met een hogere snelheid dan de valsnelheid?

En ik heb geen idee waar de inslag en brand was, maar het waren vast wel iets van 15 verdiepingen onder de top. Als dat hele bovenste stuk inzakt dan kan de verdieping eronder nooit dat gewicht van die klap dragen. Met als gevolg een domino-effect die binnen een aantal seconden ervoor zorgt dat de weerstand van de overige staalconstructies vergeleken met de energie van het vallende deel nihil is.
  donderdag 20 mei 2010 @ 13:14:27 #272
68638 Zwansen
pi_81670241
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 13:08 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Ik.

Ik zeg niet dat ze nep zijn. Ik zet mn twijfels erbij. Jij gelooft ze zonder meer. Dat is dan toch pas volgzaam? Stel dat er nu een site zou komen met 2000 architecten die CD onderuit zouden halen. Zou je dan ook gelijk ze geloven?

Vast niet.
pi_81670250
quote:

[..]

Typisch weer een zo'n denial reactie.

Wie zegt dat die NIST onderzoekers echt zijn? Wie zegt dat de kapers echt zijn? Wie zegt dat dat paspoort op straat van 1 van de kapers er echt was (had dat niet compleet verbrand moeten zijn?) Wie zegt dat... wie zegt dat.... wie zegt dat....

Ik word ik hier zo fucking moe van. Ik kap er vanaf nu mee. De groeten allemaal.
pi_81670278
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 13:04 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Daar gaan we dan:

Alan D. Kato

Moet ik door gaan, want dan heb ik nog een stuk of 1100 personen te quoten.
1 onderzoek van 1 iemand die zegt wat er fout is aan het NIST is al genoeg.

Dus niet mensen die geen onderzoek hebben gedaan en vraagtekens zetten. 1 duidelijke onderbouwing van een fout in het NIST onderzoek. Ik zie ook een aantal onwaarheden in de statements, zoals dat het staal al snel weg zou zijn gegaan en dat is gewoon een leugen zoals al eerder besproken.

Zo moeilijk moet dat toch niet zijn.
Leaf
pi_81670286
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 13:12 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Wie zegt dat ie moet vallen met een hogere snelheid dan de valsnelheid?

En ik heb geen idee waar de inslag en brand was, maar het waren vast wel iets van 15 verdiepingen onder de top. Als dat hele bovenste stuk inzakt dan kan de verdieping eronder nooit dat gewicht van die klap dragen. Met als gevolg een domino-effect die binnen een aantal seconden ervoor zorgt dat de weerstand van de overige staalconstructies vergeleken met de energie van het vallende deel nihil is.
Als je uitgaat van pancake effect

Zouden die verdiepingen dan niet eerst langzaam onder druk bezwijken daarna steeds sneller naar mate het vallende gedeelte steeds meer gewicht op bouwt?

Daar wel eens over nagedacht? nee zeker!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')