Tja. Ik ben op bepaalde manieren 'kapot' gemaakt door mijn opvoeding. En toch ga ik nu weer verder. Het is een lang proces geweest en ik ga niet zeggen dat je leven maakbaar is en geluk een keuze is. Maar het is wel een keuze of je uberhaupt nog gaat streven naar geluk of niet. Doe je dat niet, dan moet je niet klagen dat het niet komt.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 22:02 schreef EchtGaaf het volgende:
Het laatste is zeker waar. Ze kunnen je bovendien maar 1 keer kapotmaken. En dat is prima gelukt.
Ik heb als leidinggevende inzage in dossiers, dus ook mijn eigen dossier, dat is allemaal digitaal, en daar staat niets in.quote:Dat komt later nog wel. Het staat natuurlijk wel in je dossier. daar kan je vergif op innemen. Ze zijn heel snel gekrenkt hoor. Dat heb ik gemerkt.
Dat leg ik dus net uit.quote:Waarom zou je rangen moeten creëren?
Als tien mensen die op verschillende plekken door de winkel rennen met elkaar moeten overleggen is dat veel minder efficient dan wanneer een persoon tien mensen allemaal een ingredient laat halen en afstreept op één lijstje. Je gaat mij niet wijsmaken dat je dat niet begrijpt, daar ben je te intelligent voor.quote:Kunnen ze het onderling dan niet uitzoeken?
Heb je 50 banen gehad?quote:Op vrijdag 21 mei 2010 22:10 schreef EchtGaaf het volgende:
En dan heb ik het nog niet over wat het met je doet om 50 keer te starten en te verongelukken in die poppenkasten (en dito salaris) en je collega's al aan de top zitten.! Met als gevolg een wegkwijnenden rol in de vorm van een bedrijfshoer dat iedere waardigheid heeft getart.
Prima als je het ermee gehad hebt, maar wat wil je dan wél doen als het geen werk is? Daar krijg ik maar geen antwoord op en ik heb het nu al een paar keer gevraagd. Kom nu eens uit dat negatieve 'ik wil niet, ik ben er klaar mee' en ga verzinnen wat je nog wel kan of wil en waar je wél plezier van hebt.quote:Verwacht van mij dus niks meer, want ik heb het gehad wat dat betreft.
Ah joh.. paar jaar lang met Windows XP werken doet wonderenquote:Op vrijdag 21 mei 2010 22:10 schreef EchtGaaf het volgende:
En dan heb ik het nog niet over wat het met je doet om 50 keer te starten
Eensch.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 22:34 schreef Autidude het volgende:
Maar je hebt gelijk hoor.. maar ik zeg dan weer.. fight for it.. ALTIJD.. hoeft niet als Rambo.. gewoon op je eigen manier.
Momenteel wel denk ik ja, ik weet het ook niet echt van de huidige situatie, behalve dat het een zooitje is.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:54 schreef Satsuma het volgende:
[..]
Nou, met een sociale huurwoning zou ik beter af zijn.
Qua status hecht ik er niet aan. Qua koopprijs, type huis en ligging kom ik ook niet in aanmerking voor status hoor ;-)quote:Op vrijdag 21 mei 2010 22:51 schreef Autidude het volgende:
Want idd, nu.. zelfs zonder BKR gaat het mij never nooit niet lukken.. of met heeeeeel veel pijn en moeite en dan is het nog een grote gok ook. En dan praat je in de klasse tot 150.000 euro. En ook echt niet meer, liever 20k eraf. Met een laag inkomen een hypotheek krijgen is super moeilijk nu ,dat weet ik wel.. En de hele koopwoning markt is ff eng en spannend. Ik heb tijd lang makelaar ambitie gehad en altijd interesse gehad in huizen, heb een halve cursus O.G. liggen![]()
Maar mijn ouders willen bijvoorbeeld ook graag weg hier en voor de honden en de schaapjes en weg uit de randstad etc.. ook voor laag inkomen lage hypotheek.. maar is heel moeilijk. Die zitten nu ook gewoon in passieve mode, kijken wel.. maar doen voorlopig geen serieuze pogingen ofzo.
Mijn opa had een koophuis van welgeteld 35.000 gulden. Verkocht voor ruim 800k.. Maar daar zit wel 50 jaar tussen ofzo..quote:Op vrijdag 21 mei 2010 22:56 schreef Satsuma het volgende:
[..]
Qua status hecht ik er niet aan. Qua koopprijs, type huis en ligging kom ik ook niet in aanmerking voor status hoor ;-)
Mijn huis is nog niet eens een ton. Bij lange na niet. De prijzen zijn ook enorm gestegen in korte tijd. Ik herinner me nog het eerste huis dat mijn ouders kochten, een eengezinswoning voor 130 k in guldens. Nou, daar koop je nu een garagebox voor ongeveer.Ok, ik overdrijf, twee garageboxen dan.
Ikkuh niet.. tenzij er gekloot wordt. Ik ga straks ff liggen, maar de kans dat ik straks vanaf 0400 uur beneden zit is erg groot. En dan laat ik het licht lekker uit, de deurbel staat uitgeschakeld. Maar als ze gaan kliederen, aan de auto zitten (webcam erop) of iets door de brievenbus fucken dan zijn ze voor mijquote:
Dat lijkt me ook balen hoor. Vooral als je collegaatjes vooral praten over bier, sex en voetbal. Ik heb het meegemaakt. De helft van de collega’s was trouwens wel volwassen en de pauzes waren ruim. Maar er mocht vrijwel niets van de baas, hij verwachtte volledige prestaties terwijl ik onder loondispensatie werkte. Gelukkig zit ik nu 6 schalen hoger dan die tokkiesquote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:07 schreef Satsuma het volgende:
...
Ik mijn bachelor afgemaakt, master niet. Verder vind ik 1800 euro idd te weinig, maar triest? Nee, ik verdien mijn geld eerlijk. En het salaris vind ik op zich niet erg; het gaat me meer om het gebrek aan denkniveau en uitdaging in mijn werk.
Dat is echt wel minder ja. Wij zijn in vergelijking met onze ouders een vrij arme generatie. Vroeger had je voor een modaal inkomen een rijtjeshuis. En tegenwoordig heb je voor datzelfde inkomen een appartementje. En als je je werk onverhoopt verliest, wij hoeven niet meer op royale voorzieningen te rekenen, om nog maar te zwijgen over pensioenen.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 22:56 schreef Satsuma het volgende:
[..]
Qua status hecht ik er niet aan. Qua koopprijs, type huis en ligging kom ik ook niet in aanmerking voor status hoor ;-)
Mijn huis is nog niet eens een ton. Bij lange na niet. De prijzen zijn ook enorm gestegen in korte tijd. Ik herinner me nog het eerste huis dat mijn ouders kochten, een eengezinswoning voor 130 k in guldens. Nou, daar koop je nu een garagebox voor ongeveer.Ok, ik overdrijf, twee garageboxen dan.
Het kan nog veeeeel en veel erger.. "eilandjes" lullen over elkaar, treiteren, vrouwelijke collega die het halve bedrijf heeft gehad, waaronder een keer een sessie op het toilet tijdens de bruiloft van een andere collegaquote:Op zaterdag 22 mei 2010 00:05 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook balen hoor. Vooral als je collegaatjes vooral praten over bier, sex en voetbal. Ik heb het meegemaakt.
Veel voor te zeggen, en ja.......triggers van de verkiezingskoorts. Ik zie de verharding als een tsunami op ons afkomen.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 22:34 schreef Autidude het volgende:
[..]
Ah joh.. paar jaar lang met Windows XP werken doet wonderen.. flauw..
Maar je hebt gelijk hoor.. maar ik zeg dan weer.. fight for it.. ALTIJD.. hoeft niet als Rambo.. gewoon op je eigen manier. Het lijkt alsof het aan je vreet... sterker nog, het ligt er dik bovenop. Dus hoop ik gewoon echt
dat je voor die frustratie een uitlaatklep en vrede kan vinden.. Misschien is dat wel posten hier in dit topic, dat weet ik niet.. Ik weet ook niet wat je allemaal in je prive leven uitspookt..
Maar volgens mij kan jij best wel wat kwijt, om het maar zo te zeggen.. En bij mij werken frustraties en emoties nog net ff iets anders en is kortgezegd het emmertje erg snel vol, maar dat kan bij jou ook gebeuren man. Je moet niet dat emmertje vol laten lopen heh? ..
Het komt allemaal heus wel weer goed... - Brigitte Kaandorp![]()
Individualisme komt ook ten einde... simpelweg omdat het niet werkt, geschiedenis die zich herhaald..
Het draait weer om dat mooie woord bewustwoording. En dat het allemaal te snel gaat.. maar ik ga niet uitdiepen want dat is een boek op zich1 keer in de zoveel tijd gaat alles plat op zijn smoel.. de signalen zijn er.. kabinetcrisis op kabinetcrisis, financiele crisis, onzinnige eindeloze oorlogen, graaicultuur, individualisme... <= broeinest. En het wordt steeds warmer, komt er heel toevallig en lollig nog een dikke hittegolf aan ook, om het leuk te houden.. Maar het gaat fout, al tijden.. en dan ga dan maar eens even wiskunde en geschiedenis combineren met een stukje socialogie en alles...
Ze voorspellen nu al weer nieuwe narigheid, etc etc..
Het is echt geen rocketscience óf zweverig gelul als ik zeg dat we nog heel wat mee gaan maken.. Is het niet nu na de verkiezingen, waar iedereen ook erg gestressed en gehyped over is (ik totaal niet, maar EG denk ik super erg) , dan is het wel binnen een tijdsbestek van 5 tot 10 jaar.
De kans en het hoge percentage daarvan valt niet te ontkennen.. enkel de tijd en mensheid zal het uitwijzen.
Ik maak me er niet druk om, ben wel toe aan een nieuwe start![]()
![]()
Wederom net als in de computer wereld.. er komt een systemcrash... kernel error, hoe je het noemen wilt.. en dan blijft het ff daar in hangen totdat het systeem weer schoon gereboot wordt door een helder persoon (waarschijniljk een autist![]()
![]()
)
(Diploma) inflatie. Bouwvakkers, ambachtelijke lieden, Frans Bauers wonen nu vrijstaand en afgestudeerden die in appartementjes opgehokt worden.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 00:12 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Dat is echt wel minder ja. Wij zijn in vergelijking met onze ouders een vrij arme generatie. Vroeger had je voor een modaal inkomen een rijtjeshuis. En tegenwoordig heb je voor datzelfde inkomen een appartementje.
Verharding. Lang leve de afbraak door VVD, CDA etc.quote:En als je je werk onverhoopt verliest, wij hoeven niet meer op royale voorzieningen te rekenen, om nog maar te zwijgen over pensioenen.
Op Job Cohen naar alle waarschijnlijkheid.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 01:19 schreef teirnon het volgende:
EchtGaaf, op wie ga jij dan stemmen (of stel ik hier een beladen vraag?).
Ook prima. Wel jammer dat GL ook in de sociale zekerheid wilt snijden. (verkorting WW duur).quote:Op zaterdag 22 mei 2010 12:50 schreef Autidude het volgende:
Ik weet het nog steeds niet, ik neig naar GL denk ik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |