maar dat is wel de inzet van de discussie. dus je bent verder in je post wat off topic bezig.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 13:49 schreef dromelijn het volgende:
En nog een keer, ik heb het niet over een kerk of moskee op die plek, want in tegenstelling tot Nikita heb ik geen probleem met alleen een moskee op die plek.
Dan is de discussie snel afgelopen wat mij betreftquote:Op vrijdag 21 mei 2010 14:15 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
maar dat is wel de inzet van de discussie. dus je bent verder in je post wat off topic bezig.
Ja, je mag mensen buitensluiten op basis van een relevante eigenschap.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 13:49 schreef dromelijn het volgende:
[..]
Ik weet het niet. het gaat in dit geval wat mij betreft niet over een moskee. Ik zie iedere keer de discussie die kant op gaan. Het gaat hier om een heel centrum. Zwembad enz. Zijn er ook winkels alleen voor moslims. Ik vind deze bijvoorbeeld te ver gaan.
[..]
Met andere woorden mag je dus mensen buitensluiten. Dus ook moslims buitensluiten van een zwembad, bioscoop enz.
Wat zijn grondrechten? Vrije toegang? Jammer dan, dat grondrecht is er niet.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 14:24 schreef dromelijn het volgende:
[..]
Dan is de discussie snel afgelopen wat mij betreft. Het zijn grondrechten. Kan je nog zo verwerpelijk vinden, maar ik vind de discussie dan niet meer interessant. Ik maak mij meer zorgen over het buitensluiten van niet-gelovigen in zwembaden enz. En dus ook daar. Het is gewoon een feit, ook al staat het er ergens tussendoor, en wordt de moskee twee keer benoemd. Het moslimcentrum vind ik dus interessanter in verband met het buitensluiten van. Ben benieuwd of een centrum openen mag waar men moslims mag weigeren aan de hand van de dikgedrukte zin van kees22
dit gebeurt zelden gelukkig.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 00:23 schreef Kees22 het volgende:
Oh, en je mag moslims weigeren: bijvoorbeeld in een christelijk klooster of kerk, of in een boeddhistische tempel.
Stront gaat voor de bezem.quote:Ik en mijn vrienden, die........................................
Ach troel, gaat toch eens een keer buitenspelen, met je ongefundeerde moslimhaat. Er gebeurt helemaal niks bijzonders.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 07:20 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Stront gaat voor de bezem.
Dit zijn fatsoensnormen net zoals de moskee die daar niet hoort. Fatsoen.
Fluiten doe je naar je hond en commanderen doe je maar naar je moeder, verminkte lul.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 07:22 schreef OeJ het volgende:
[..]
Ach troel, gaat toch eens een keer buitenspelen, met je ongefundeerde moslimhaat. Er gebeurt helemaal niks bijzonders.
Alsof er ook maar één slachtoffer te betreuren valt als daar een moskee-achtig-iets neergezet wordt. En dan blaten over "respect". Je kunt jou dan toch gewoon niet meer serieus nemen, pop.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 07:32 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Fluiten doe je naar je hond en commanderen doe je maar naar je moeder, verminkte lul.
Je mag dus een centrum oprichten. Je mag dus moslims weigeren uit je zwembaden en fitnissruimten, bioscoop enz, enz, wanneer de eigenaar dit wil? En daar gaat het hierom. Niet om de moskee, kerk enz.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 00:23 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Wat zijn grondrechten? Vrije toegang? Jammer dan, dat grondrecht is er niet.
Als je lid wilt worden van een vereniging, welke dan ook, moet je daarvoor toestemming krijgen van het bestuur en/of de ledenvergadering. Iemand automatisch lid laten worden, bijvoorbeeld door geboorte of huwelijk, is expliciet verboden in Nederland.
Wie een stuk grond koop en daarop een gebouw neerzet, heeft het recht om te weigeren wie hij wil.
Hij mag niet discrimineren, maar dat is wat anders.
Oh, en je mag moslims weigeren: bijvoorbeeld in een christelijk klooster of kerk, of in een boeddhistische tempel.
Edit: en de katholieke kerk weigert zelfs protestanten de communie!
Nee, je mag mensen weigeren om relevante redenen.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 08:59 schreef dromelijn het volgende:
[..]
Je mag dus een centrum oprichten. Je mag dus moslims weigeren uit je zwembaden en fitnissruimten, bioscoop enz, enz, wanneer de eigenaar dit wil? En daar gaat het hierom. Niet om de moskee, kerk enz.
Ik heb het dus over een dergelijk moslimcentrum wat daar gebouwd wordt. Dat daar ook een moskee bij zit? Dat is maar een klein onderdeel van het hele geheel. Ben benieuwd naar je antwoord.
Oke mijnheer met de elitaire gedachten..........quote:Op zondag 23 mei 2010 01:19 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nee, je mag mensen weigeren om relevante redenen.
Dus als je een islamitische parenclub begint, mag je niet-moslims weigeren.
Als ik het goed begrepen heb, weet jij ook niet of er mensen van andere geloven geweigerd worden in dat gebouw, anders dan in de moskee. Maar zelfs al is dat zo, dan nog zou dat mogen (in Nederland althans) als je een gebouw expliciet aanduidde als eigendom van een bepaalde religie.
Je hoeft geen protestanten in je katholieke parochiehuis toe te laten. Ook niet als daar voornamelijk gekaart en gebiljart wordt.
Je hoeft geen hetero's in je homoclub toe te laten.
En als je zekerheid wilt, dan begin je gewoon een vereniging waar mensen lid van moeten worden. Of geďntroduceerd moeten worden door een lid. Simpel zat.
Maar ik snap al die ophef niet: waarom zou er geen moslimcentrum vlak bij Ground Zero gebouwd mogen worden? Als Ground Zero al een Heilige Plaats is, dan hopelijk toch wel van de vrijheid van geloof en denken. (Wat mij betreft niet van de vrijheid van geld verdienen over andermans rug!) Dus dan hoort daar zeker een moslimcentrum bij.
Dat mensen die het begrip vrijheid erg onvrij interpreteren daar moeite mee hebben, is alleen maar goed. Dan gaan ze misschien eens nadenken. Of zich wat bescheidener opstellen............
Ach welnee, daar zijn ze te stom voor.
Een gebedshuis vergelijken met een varkensfokkerij? Zelfs dan zou ik het niet erg vinden, je bent toch vrij om dat te doen?quote:Op vrijdag 21 mei 2010 08:09 schreef Dr.Nikita het volgende:
Zou mij benieuwen wat al die vredelievende moslims er van zouden vinden als om de hoek van een moskee een varkensfokkerij zou worden gebouwd met openiningsdatum de sterfdag van hun warlord.
Je hakt er best in. Maar je hebt gewoon gelijk uiteraard.quote:Op zondag 23 mei 2010 12:16 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Oke mijnheer met de elitaire gedachten..........
Waarom denk jij te kunnen beslissen over wat wel en niet goed is voor het volk in Manhattan?, een groot deel van de mensen die de drama daar 9 jaar geleden hebben meegemaakt wonen en/of werken er nog steeds, de brandweermannen, de hulpverleners, het volk, dat heeft daar een hele diepe wond in de geest van die mensen gebracht.
In plaats van dat jij jouw versie van vrijheid en tolerantie op een plek bemoedigt waar je niog nooit van je fucking leven geweest bent, zou je het heel erg vinden als je het uit respect de keuze aan het volk daar zelf overlaat?, en als dan blijkt dat dat volk het voor de overgrote meerderheid het niet wilt, je daar dan ook aub je mond over te houden?, in plaats van jouw gepropageerde versie van vrijheid uit te hangen?
Het is niet dat het westen te weinig vrijheid heeft gegeven aan de moslimcultuur, en als er een grens bereikt is, is die grens al kilometers veel verder dan de moslimcultuur aan vrijheid aan het westen gegeven heeft.
Kom op zeg. Gaan we nu net doen alsof we niet wisten hoe provocerend die moslimpjes zijn?quote:Op zondag 23 mei 2010 13:56 schreef ikwilbolletjes het volgende:
hebben die achterlijke moslims zelf niet door dat dit ontzettend tactloos is.
en maar raar vinden waarom dat tuig wereldwijd gehaat word
Ik denk helemaal niet te kunnen beslissen voor een ander volk.quote:Op zondag 23 mei 2010 12:16 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Waarom denk jij te kunnen beslissen over wat wel en niet goed is voor het volk in Manhattan?, een groot deel van de mensen die de drama daar 9 jaar geleden hebben meegemaakt wonen en/of werken er nog steeds, de brandweermannen, de hulpverleners, het volk, dat heeft daar een hele diepe wond in de geest van die mensen gebracht.
In plaats van dat jij jouw versie van vrijheid en tolerantie op een plek bemoedigt waar je niog nooit van je fucking leven geweest bent, zou je het heel erg vinden als je het uit respect de keuze aan het volk daar zelf overlaat?, en als dan blijkt dat dat volk het voor de overgrote meerderheid het niet wilt, je daar dan ook aub je mond over te houden?, in plaats van jouw gepropageerde versie van vrijheid uit te hangen?
Het is niet dat het westen te weinig vrijheid heeft gegeven aan de moslimcultuur, en als er een grens bereikt is, is die grens al kilometers veel verder dan de moslimcultuur aan vrijheid aan het westen gegeven heeft.
Everyone hates us, I dont't know why,quote:Op zondag 23 mei 2010 13:56 schreef ikwilbolletjes het volgende:
hebben die achterlijke moslims zelf niet door dat dit ontzettend tactloos is.
en maar raar vinden waarom dat tuig wereldwijd gehaat word
Je bent niet goed wijs, zit je nou te trollen of heb je teveel van het 1 of ander op of hoe moet ik dit zien?quote:Op maandag 24 mei 2010 00:47 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik denk helemaal niet te kunnen beslissen voor een ander volk.
Die mensen aan wie die diepe wond is toegebracht, zouden zich eens wat meer kunnen afvragen.
Je kunt mij wel aanvallen op mijn intelligentie, maar daar kan ik niks aan doen.
Ik val domme mensen ook niet aan op hun domheid, want daar kunnen ze niks aan doen.
Ik val domme mensen wel aan als ze hun domheid als norm willen stellen.
Ik vind niet dat wij onze wereld moeten inrichten volgens de normen van domme mensen.
Er zijn ook moslims omgekomen in het WTC. Alleen al daarom is jouw reactie zeer onrespectvol en onfatsoenlijk.quote:Op zondag 23 mei 2010 12:16 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |