abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81626954
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 12:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Buitenwijk, toe maar

Bressoux, DAT ligt in een buitenwijk.
Van Guillemins naar het centrum vond ik de vorige keer anders toch best een eindje lopen. 20 minuten, gok ik? En op de kaart lijkt station Bressoux niet eens zo heel veel verder van het centrum te liggen...
  woensdag 19 mei 2010 @ 15:23:44 #126
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_81627723
Nog een sfeervol stationsplaatje trouwens, ter opluistering van dit topic. Benieuwd of iemand dit gaat herkennen

As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_81628489
Arnhem

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-05-2010 15:40:34 ]
  woensdag 19 mei 2010 @ 15:45:29 #128
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_81628777

Nah, zo treurig is het (hoop ik) nergens in Nederland.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  Redactie Sport woensdag 19 mei 2010 @ 16:06:31 #129
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_81629856
Osnabrück?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 19 mei 2010 @ 16:22:51 #130
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_81630753
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 14:58 schreef greavy het volgende:

[..]

Zal vast een SLT IV+VI+VI zijn, en dus 16 bakken. Dat lijkt mij btw nog wel érg lang..
Valt wel mee, dat is ongeveer even lang als 10 bakken van normale lengte.
pi_81631451
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 19:47 schreef Sounddragon het volgende:
Centraal TreinenTopic #229: DB-Arriva wordt steeds groter. --> [Centraal] TreinenTopic #229: DB-Arriva wordt steeds groter.
'k Kon dit topic eerst niet vinden en niet zo gek; voor het eerst sinds 7 jaar staat er een tagje voor de titel
quote:
Die voice-overs zijn wel geslaagd
  woensdag 19 mei 2010 @ 16:42:39 #132
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_81631801
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 16:36 schreef Ireyon het volgende:

[..]

'k Kon dit topic eerst niet vinden en niet zo gek; voor het eerst sinds 7 jaar staat er een tagje voor de titel
Dat heeft eoa overijverige blauwe gedaan don't blame TS
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 19 mei 2010 @ 16:57:20 #133
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_81632564
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 16:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat heeft eoa overijverige blauwe gedaan don't blame TS
Inderdaad helemaal nergens voor nodig, ik zocht me ook een ongeluk.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 19 mei 2010 @ 16:59:09 #134
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_81632664
quote:
Op maandag 17 mei 2010 11:09 schreef greavy het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in:

De Havenspoorlijn heeft ERTMS level 1, waardoor een maximum snelheid van 80 km/h geldt.
De Betuweroute, langs de A15, heeft ERTMS level 2. Hierbij geldt een maximale snelheid van 120 km/h.
Poep. Op de HSL tussen Shl en Rtd wordt 160 gereden onder Level 1, op het zuidelijke deel 300 onder Level 2.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 19 mei 2010 @ 16:59:57 #135
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_81632706
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 16:06 schreef dennistd het volgende:
Osnabrück?
Nope, 't is Lille, als ik het me goed herinner. Op Google Maps lijkt 't wel wat anders nu, maar deze foto is ook al vrij oud.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  woensdag 19 mei 2010 @ 17:03:50 #136
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_81632901
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 12:14 schreef greavy het volgende:
Klopt.. Zwaar irritant.

Laatst had ik nog een gevalletje goede HC: HC komt naar boven, in de VIRM. Ziet allemaal koiffers liggen (zelf in het gangpad ), en zegt "Uw vervoersbewijzen alstublieft, en houdt het looppad vrij."
*Mopper, mopper, mopper* deden die reizigers met de koffers. Gingen ze de koffers op andere stoelen neerzetten..
HC: "Wilt u uw koffers op de grond zetten alstublieft?"
Reiziger: "Ze mogen niet in het gangpad, en niet op de stoelen.. Waar wel dan?"
HC: "Voor uw voeten bijvoorbeeld, waar niemand er last van heeft."
Reiziger: "Dan heb ik weinig beenruimte, mooi niet dus."
HC: "Dat is uw eigen probleem, er horen geen koffers op stoelen en in looppaden. Aan de kant ermee, of eruit. De keus is aan u."
Reiziger: "mopper,mopper,mopper. En de koffers gingen toen aan de kant.."

Zo hoort het tenminste, een HC die goed optreedt tegen zulke gasten..
Doe normaal joh, gek. Er zijn miljoenen geïnvesteerd in een spoorlijn naar Schiphol, en vervolgens ga je zeiken dat er mensen met koffers in de trein zitten. NS heeft stelselmatig bezuinigd op kofferruimte. Waarom denk je dat de Beneluxrijtuigen wel extra bagagehokken hebben? Als een conductrice op zo´n toon tegen mij begint, heeft ze toch wel een probleem...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Moderator woensdag 19 mei 2010 @ 17:07:16 #137
155227 crew  Guppy
dus
pi_81633092
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 17:03 schreef Duvel het volgende:

[..]

Doe normaal joh, gek. Er zijn miljoenen geïnvesteerd in een spoorlijn naar Schiphol, en vervolgens ga je zeiken dat er mensen met koffers in de trein zitten. NS heeft stelselmatig bezuinigd op kofferruimte. Waarom denk je dat de Beneluxrijtuigen wel extra bagagehokken hebben? Als een conductrice op zo´n toon tegen mij begint, heeft ze toch wel een probleem...
Maar daarom begrijp ik dus ook niet dat er geen treinen met meer bagageruimte naar Schiphol rijden. Een VIRM is ook meteen de trein met de minste ruimte van allemaal (zo ongeveer dan)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 19 mei 2010 @ 17:08:52 #138
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_81633183
Dan de Belgen, die speciale treinstellen hebben laten bouwen met extreem veel been/kofferruimte, speciaal voor de diensten naar de Luchthaven
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 19 mei 2010 @ 17:13:29 #139
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_81633454
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 17:07 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Maar daarom begrijp ik dus ook niet dat er geen treinen met meer bagageruimte naar Schiphol rijden. Een VIRM is ook meteen de trein met de minste ruimte van allemaal (zo ongeveer dan)
Het valt nog best mee als je de bagage tussen de stoelen in legt. Alleen als de stoelen in coach staan (benedenverdieping) is het lastig.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  woensdag 19 mei 2010 @ 17:14:58 #140
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_81633548
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 15:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Sowieso. Mensen moeten niet zo achterlijk veel troep meeslepen in de trein. Een trein IS nou eenmaal geen verhuiswagen. Snap dat dan ook. Dom volk is het.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_81635097
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 17:14 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Dan is dus het hele idee van een spoorlijn naar schiphol teniet gedaan.
Wat wil je dan? De A4 nog verder dicht laten slibben omdat mensen geen koffer meemogen in de trein?
En studenten die een weekend naar huis gaan?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  woensdag 19 mei 2010 @ 17:50:10 #142
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_81635297
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 17:44 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Dan is dus het hele idee van een spoorlijn naar schiphol teniet gedaan.
Wat wil je dan? De A4 nog verder dicht laten slibben omdat mensen geen koffer meemogen in de trein?
En studenten die een weekend naar huis gaan?
Dat zeg ik toch niet? Gewoon niet zo achterlijk veel zooi meeslepen. Maar nee hoor, we moeten allemaal de beautycase, de surfplank, de fiets EN de grasmaaier mee naar ons tweede huis in Spanje Denk toch eens na wat je allemaal inpakt of zo Ik kan een week weg zonder bagage die ik in het vliegtuig niet als handbagage zou kunnen hebben. Gewoon een klein rugzakje, alleen dingen die NODIG zijn. Geen enkel probleem.

Mijn ouders stouwden ook een grote Volvo stationcar tot de nok toe vol iedere keer dat ze 2 dagen naar de caravan op de Veluwe gingen. Gekkigheid
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 19 mei 2010 @ 17:56:14 #143
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_81635534
Hoe dan ook. te allen tijde geldt: Wat je ZELF meesleept, is je EIGEN probleem. Ik snap echt niet wat daar raar aan is. Maar hele hordes gaan op vakantie met het idee van "in de trein vraag ik wel iemand om me te helpen met m'n koffers".

WTF?

Nee. Bekijk het. Echt. Hou maar eens een keer op met die eindeloze traditie "ik zadel lekker de hele wereld op met mijn shit". Opduvelen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 19 mei 2010 @ 18:00:23 #144
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_81635688
Je hebt wel gelijk Fles, want waar ik bij een vlucht 7 kilo bagage mee had, had een vriend voor dezelfde vakantie 10 kilo meer nodig.

Verschil is wel een beetje groot dan
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 19 mei 2010 @ 18:32:24 #145
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_81637017
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 17:03 schreef Duvel het volgende:
Als een conductrice op zo´n toon tegen mij begint, heeft ze toch wel een probleem...
Mwoa, dat zal wel meevallen lijkt me zo
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 19 mei 2010 @ 21:17:38 #146
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_81645704
De voorste van de V'tjes die de Vrijheidstrein op moesten halen bij het Spoorwegmuseum is ter hoogte van de eerste wissel bij het museum ontspoord
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 19 mei 2010 @ 21:21:53 #147
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_81645966
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 21:17 schreef Peterselieman het volgende:
De voorste van de V'tjes die de Vrijheidstrein op moesten halen bij het Spoorwegmuseum is ter hoogte van de eerste wissel bij het museum ontspoord
Flauw hoor. Tegen het juk met dat ding, net als de anderen

Maar nee hoor, weer dwars doen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 19 mei 2010 @ 21:29:18 #148
258802 Yreal
henk..!
pi_81646462
Vind het ook wel grappig dat vrouwen een koffer van 4x de mijne meenemen voor een weekje londen. Ik had 2 broeken, 6 shirts, 2 truien, 7 onderbroeken en paar sokken erin gestouwt + 4 liter drank. En dan zat alle nuttige zooi als laptops en camera's nog in mijn rugzak.

Vrouwen hadden serieus 4/5x dat... wtf
  woensdag 19 mei 2010 @ 21:30:24 #149
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_81646538
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 21:29 schreef Yreal het volgende:
Vind het ook wel grappig dat vrouwen een koffer van 4x de mijne meenemen voor een weekje londen. Ik had 2 broeken, 6 shirts, 2 truien, 7 onderbroeken en paar sokken erin gestouwt + 4 liter drank. En dan zat alle nuttige zooi als laptops en camera's nog in mijn rugzak.

Vrouwen hadden serieus 4/5x dat... wtf
Naja, op zich is dat nog tot daar an toe. Maar dat ze dan ook nog een lip trekken als er iemand wat van zegt???? Of verwachten dat iemand ze ermee helpt??
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 19 mei 2010 @ 21:33:55 #150
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_81646785
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 17:08 schreef Dr_Flash het volgende:
Dan de Belgen, die speciale treinstellen hebben laten bouwen met extreem veel been/kofferruimte, speciaal voor de diensten naar de Luchthaven
En waar moet je die koffers laten als je niet in Brussel woont?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  woensdag 19 mei 2010 @ 21:35:22 #151
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_81646877
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 21:33 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

En waar moet je die koffers laten als je niet in Brussel woont?
Expediteur, verhuiswagen, thuislaten, zie betoog hierboven
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 19 mei 2010 @ 21:59:31 #152
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_81648557
quote:
20:14 Acht hogesnelheidstreinen zullen vanaf 2013 dagelijks op de nieuwe lijn Den Haag-Breda-Antwerpen-Brussel rijden. Ze zullen ook stoppen in Mechelen en het nieuwe station Noorderkempen in Brecht. Dat maakte uittredend minister van Overheidsbedrijven Inge Vervotte (CD&V) dinsdag bekend.

Over de praktische uitvoering van het ministerieel akkoord over de verbinding, dat dateert van 2005, heeft Inge Vervotte een doorbraak bereikt met haar Nederlandse collega Camiel Eurlings (CDA).

Het akkoord houdt in dat acht hogesnelheidstreinen dagelijks heen en terug zullen rijden tussen Den Haag, Breda, Antwerpen en Brussel. De hogesnelheidslijn zal ook het station van Mechelen en het nieuwe station Noorderkempen in Brecht bedienen.

Volgens de huidige planning rijden de eerste treinen vanaf 2013. Een rit van Den Haag tot Brussel zal ongeveer 1 uur en 44 minuten duren.

Vervotte was erg tevreden met het akkoord. "Dit dossier was al enkele jaren een stoorzender voor de verhoudingen tussen België en Nederland op het vlak van spoorvervoer", zei ze. "Ik ben tevreden dat ik samen met mijn Nederlandse collega een oplossing heb gevonden."

www.GVA.be
Ofwel:

's ochtends vroeg - 7.30 - stap je te Den Haag HS in de fonkelnieuwe Fyra die er klaarstaat. Het valt je op hoe leeg de trein is, maar je denkt dat het wel sneller vol zal lopen - de ochtendspits is tenslotte in volle gang en deze snelle trein zal vast wel afgeladen zijn. Redelijk leeg vertrekt de trein om 7.38 richting Rotterdam.

Je komt voorbij een vol Rotterdam Centraal, waar je met lede ogen toeziet hoe reizigers in verschillende treinen stappen, maar in het luxe Fyra-rijtuig stappen hoogstens 10 mensen extra in. De trein zet vaart aan, en voor je het weet ben je bij het wissel. Met een zijwaartse schok wisselt je trein van het hogesnelheidsspoor naar het normale spoor, waar je nog minstens 7,5 minuut onderweg bent naar het station van Breda.

Eindelijk rolt je trein het station binnen. De trein stopt, de meeste reizigers staan weer op en verlaten het rijtuig. Je bent weer alleen met de slapende medelander. Minuten verstrijken, je uitzicht is een hypermodern station. Op het digitale bord staat in fonkelende rode letters "FYRA", gevolgd door "Antwerpen, Brussel-Zuid/Midi. Reservering en toeslag verplicht."

Je ziet de machinist voorbijlopen op zijn dooie gemak, hij rookt een sigaretje. Een felrode colbertje vloekt met zijn blauwe overhemd. Een stoffige baret op zijn kalende hoofd. Je voelt de trein een beetje trillen, de airco komt weer tot leven na de frontwisseling. Een automatische fluit, de deuren sluiten weer. Je hebt 15 minuten stilgestaan in Breda.

De trein is nog net zo leeg als bij het vertrek uit Den Haag, de ochtendspits loopt op zijn einde. De trein rijdt weg en is zo'n 20 minuten later in Antwerpen-Noorderkempen. Auto's, een paar bushaltes, de E19, verder is er niets. Rechts flitst een Thalys voorbij aan 300 km/h.

Na een korte haltering rijdt de trein verder, om nog voordat hij vaart heeft gemaakt weer te stoppen voor Antwerpen-Luchtbal. Hier herhaalt hetzelfde riedelte zich, niemand stapt in of uit. De trein zet weer aan en daalt af naar Antwerpen-Centraal. De slapende man is wakker geworden en stapt hier enigszins verdwaasd uit. Je blijft alleen achter.

Het rood/roze/witte vogelbekdier rijdt verder. Net na Antwerpen komt de conducteur langs... hij geeuwt luid, hij is duidelijk nog niet goed wakker. Hij controleert je kaartje - waar je toch zo'n 35 euro voor hebt betaald - en loopt verder, de lege trein door. De railcatering komt langs, en verkoopt je voor ¤ 4,25 een halfzacht pistoletje met ei van eergisteren.

Na ruim 50 minuten boemelen over het Belgische spoor ben je eindelijk in Brussel-Zuid. Je kijkt nog eens naar de trein waar je zojuist in hebt gezeten, er stappen slechts een paar mensen uit. De railcateraar, de conducteur, de machinist en een drietal reizigers.

Je pakt je laptop uit je koffertje en constateert dat hij leeg is... onderweg heb je 'm niet kunnen opladen: stopcontacten zijn tenslotte alleen in de eerste klas te verkrijgen. Werken was er ook niet bij, door een gebrek aan wifi en een slechte dekking op de HSL had je geen internetverbinding.

De volgende dag stap je in de auto.

Sorry, beetje lang.
pi_81649041
Maar dan nu de vraag:
Waar staat dat 'ie ook in Antwerpen Luchtbal gaat stoppen? Lijkt mij een beetje overbodig aangezien daar welgeteld 125 mensen per dag instappen...
  woensdag 19 mei 2010 @ 22:09:15 #154
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_81649179
quote:
Volgens de huidige planning rijden de eerste treinen vanaf 2013. Een rit van Den Haag tot Brussel zal ongeveer 1 uur en 44 minuten duren.

Vervotte was erg tevreden met het akkoord. "Dit dossier was al enkele jaren een stoorzender voor de verhoudingen tussen België en Nederland op het vlak van spoorvervoer", zei ze. "Ik ben tevreden dat ik samen met mijn Nederlandse collega een oplossing heb gevonden."
Huh? Oplossing zeg je?

Den Haag - Brussel-Zuid kan nu al in 1:35, maar okee. Wat een grensverleggende idioten zijn het ook daar. Eurlings en de Belgen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 19 mei 2010 @ 22:09:57 #155
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_81649220
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 22:06 schreef KapiteinT het volgende:
Maar dan nu de vraag:
Waar staat dat 'ie ook in Antwerpen Luchtbal gaat stoppen? Lijkt mij een beetje overbodig aangezien daar welgeteld 125 mensen per dag instappen...
De huidige pendel Antwerpen C - Noorderkempen stopt daar ook. Vandaar.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')