Geachte redactie directie van Prodent,
Om te beginnen wil ik u bedanken voor de gebitsverzorgingsproducten die u al jaren trouw op de markt brengt met een stabiele kwaliteit tegenover een lage prijs. Ik poets mijn tanden al sinds ik me dat kan heugen met uw befaamde "Prodent Softmint", dat volgens de verpakking zelfs "vernieuwd" is.
Toch blijkt die vernieuwing blijkbaar niet genoeg geweest. Hetzelfde probleem als altijd deed zich voor. De eerste maal dat ik de tandpasta gebruik, wanneer ik het aluminium lipje van de nog maagdelijke tube trek en de tandpasta in een heerlijk gelijkmatige klodder over mijn tandenborstel verdeel, gaat alles nog goed. Ik poets mijn tanden met de toch altijd íets lekkerder dan-die-van-de-concurrent smakende, heerlijk Hollands 'gewone' tandpasta, spoel mijn mond daarna en ga naar bed of naar mijn werk.
Maar de tweede keer is altijd een hel, net als alle opeenvolgende keren. Ik wil niet weten hoeveel tubes tandpasta er in totaal al niet door de gootsteen zijn verdwenen om dit probleem. Uw tandpasta heeft namelijk, in tegenstelling tot die van een aantal bij logeerpartijen geprobeerde concurrenten, de vervelende eigenschap aan de tube en de dop te blijven plakken, en dan keihard te worden. Het lijkt vaak zelfs zo, dat de tandpasta ín de tube, die wel aan de open lucht is blootgesteld, ook hard wordt.
Het gevolg is dat ik door al die harde stukjes bijna elke keer dat ik uw product gebruik ná die ontmaagding ervan, sta te kokhalzen en te tuffen om die keiharde stukjes aangekoekte tandpasta uit mijn gebit en mond te verwijderen. Nu stoot een ezel zich in het gemeen geen tig tandpoetsbeurten aan dezelfde steen, en moet ik maar elke keer als ik mijn tanden pleeg te poetsen, eerst een substantieel deel van de inhoud van de tube eruit knijpen, om er zeker van te zijn dat alle gefossileerde pasta mee het putje in verdwijnt.
Om het feit dat ik als levenslange klant van uw product ettelijke tubes heb moeten wegspullen wegens dit ongemak, lijkt het me niet meer dan redelijk om u te verzoeken mij hierin als trouwe klant tegemoet te komen in de vorm van een aantal tubes Prodent, dit ter vergoeding van de wegens het repulsief aankoeken van uw product onterecht gemaakte kosten.
Ik hoop dat ik u mijn grieven middels deze brief afdoende duidelijk heb gemaakt, en groet u vriendelijk,
superworm
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK! op Facebook op de website